![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Mijn ervaring is totaal anders en de zgn. "kloof" tussen de genmenschappen heb ik nooit tussen de normale, modale, werkende mensen gezien. |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 |
|
Minister-President
|
De Wever kwam op Controverse goed uit de verf. Het is wel spijtig dat hij Nederlands sprak want de tolk had een zeer eentonige stem en kon ook niet alles vertalen. Bart sprak wel af en toe Frans met Demotte als het even hevig werd.
Hoe dan ook, het was een dovemansgesprek tussen de Vlamingen en de franstaligen. |
|
|
|
|
|
#104 |
|
Minister
|
Als ik in Franstalig gebied ben (Wallonië, Frankrijk, Franstalig Zwitserland ... spreek ik met de inwoners de taal van de streek. Als Franstalige Belgen mij op mijn niet-perfecte Frans wijzen stel ik dan voor om in het Nederlands verder te praten. Meestal trekken ze dan hun kakje in met heel veel verontschuldigingen.
Als men mij bij zo een discussie voor de voeten werpt dat ik een slechte Belg ben stel ik hun voor dat zij tonen dat ze betere Belg zijn dan ik door de discussie verder te zetten in het Nederlands... "Monsieur, vous dîtes que je suis un mauvais Belge...Jusqu'�* maintenant nous avons discuté en Français... Vous pouvez montrer que vous êtes un plus bon Belge que moi, alors on continue la discussion en Néerlandais...". Je mag één keer raden hoe het afloopt!
|
|
|
#105 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim. Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#109 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#110 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
PS: "want de tolk had een zeer eentonige stem en kon ook niet alles vertalen." Jaah, dat waalse onderwijs toch hé
|
|
|
|
#112 |
|
Parlementsvoorzitter
|
Vanop het N-VA-gastenboek:
(...) maar er is geen onderwerp van discussie want u werd misleid. Voorzitter Bart De Wever heeft helemaal niet geweigerd Frans te spreken op RTL. De redactie van RTL heeft spontaan een vertolking aangeboden. Bart De Wever is dankbaar ingegaan op dit aanbod in de (verkeerde) veronderstelling dat het debat zondagmiddag op die manier vlotter zou verlopen. Inmiddels heeft de N-VA haar beklag gemaakt ten overstaan van RTL omdat de Franstalige zender tijdens het avondjournaal aan haar kijkers meldde dat de N-VA-voorzitter bewust weigerde om Frans te spreken. Wat niet het geval was! Dit incident maakt het des te cynischer dat tijdens het RTL-debat de journalist van La Libre Belgique zijn Vlaamse collegae-journalisten verweet bewust aan Vlaams-gezinde propaganda en desinformatie te doen. |
|
|
|
|
|
#113 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|