Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2004, 10:20   #101
Dorian
Parlementslid

Dorian's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Al mijn professionnele ervaringen met Vlamingen waren slecht.
Nu werk ik in een Franstalige omgeving en dat past me perfect. Geen problemen meer. Pas op, ik zeg natuurlijk niet dat het contact tussen Franstaligen en Vlamingen slecht in alle firma's is. Ik spreek enkel en alleen over mijn eigen ervaring.
OK. Het is spijtig.
Mijn ervaring is totaal anders en de zgn. "kloof" tussen de genmenschappen heb ik nooit tussen de normale, modale, werkende mensen gezien.
Dorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 10:24   #102
Geertje
Perm. Vertegenwoordiger VN

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime
Al mijn professionnele ervaringen met Vlamingen waren slecht.
Nu werk ik in een Franstalige omgeving en dat past me perfect. Geen problemen meer. Pas op, ik zeg natuurlijk niet dat het contact tussen Franstaligen en Vlamingen slecht in alle firma's is. Ik spreek enkel en alleen over mijn eigen ervaring.
Indien er een zwakke directie of te sterke vakbond is kan je dit probleem hebben, of indien er een politieker rondloopt die de sfeer om zeep helpt.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 10:57   #103
Kaal
Minister-President

Standaard

De Wever kwam op Controverse goed uit de verf. Het is wel spijtig dat hij Nederlands sprak want de tolk had een zeer eentonige stem en kon ook niet alles vertalen. Bart sprak wel af en toe Frans met Demotte als het even hevig werd.

Hoe dan ook, het was een dovemansgesprek tussen de Vlamingen en de franstaligen.
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 11:35   #104
Luddo
Minister

Standaard

Als ik in Franstalig gebied ben (Wallonië, Frankrijk, Franstalig Zwitserland ... spreek ik met de inwoners de taal van de streek. Als Franstalige Belgen mij op mijn niet-perfecte Frans wijzen stel ik dan voor om in het Nederlands verder te praten. Meestal trekken ze dan hun kakje in met heel veel verontschuldigingen.
Als men mij bij zo een discussie voor de voeten werpt dat ik een slechte Belg ben stel ik hun voor dat zij tonen dat ze betere Belg zijn dan ik door de discussie verder te zetten in het Nederlands... "Monsieur, vous dîtes que je suis un mauvais Belge...Jusqu'�* maintenant nous avons discuté en Français... Vous pouvez montrer que vous êtes un plus bon Belge que moi, alors on continue la discussion en Néerlandais...".
Je mag één keer raden hoe het afloopt!
Oud 7 december 2004, 11:41   #105
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal
De Wever kwam op Controverse goed uit de verf. Het is wel spijtig dat hij Nederlands sprak want de tolk had een zeer eentonige stem en kon ook niet alles vertalen. Bart sprak wel af en toe Frans met Demotte als het even hevig werd.

Hoe dan ook, het was een dovemansgesprek tussen de Vlamingen en de franstaligen.
Nee, Demotte sprak Nederlands.
Oud 7 december 2004, 13:01   #106
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dorian
Jullie Bart De Wever leek op een dikke zwetende varken, een platte boer. Een echte schande voor Vlaanderen.
Ging het het over politiek of over modellen?De belgischijtsen komen weer met goeie argumenten af,hup hup hup op naar de 0,3% met bub

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 13:05   #107
snoodaard
Gouverneur

snoodaard's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Citaat:
Humor ?
Nee,cynisme

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 13:57   #108
Dorian
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door snoodaard
Nee,cynisme
Wat een verzuring ... Nooit maagproblemen ?
Oud 7 december 2004, 17:09   #109
Kaal
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ja, en Dewever Frans (tijdens hun boze aparté).
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 17:13   #110
Jampie
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel
Juist, allemaal zeer genuanceerd.
En, krijgen we nu van jou een genuanceerd standpunt op dit thema, of bevalt d...e vazalpositie je te erg?
Goed van je dat je die smilie zet, waarmee je de ironie van je stelling dan toch toegeeft. DAt had ik eigenlijk niet van je verwacht Spolpoel. Goed zo, nu weet ik tenminste dat ik je volgende postings niet al te serieus moet nemen.
Jampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 18:53   #111
rodeo
Gouverneur

rodeo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk bericht door Kaal

Die zat!!!

PS: "want de tolk had een zeer eentonige stem en kon ook niet alles vertalen."
Jaah, dat waalse onderwijs toch hé
rodeo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2004, 21:57   #112
Fribre
Parlementsvoorzitter

Standaard

Vanop het N-VA-gastenboek:

(...) maar er is geen onderwerp van discussie want u werd misleid. Voorzitter Bart De Wever heeft helemaal niet geweigerd Frans te spreken op RTL. De redactie van RTL heeft spontaan een vertolking aangeboden. Bart De Wever is dankbaar ingegaan op dit aanbod in de (verkeerde) veronderstelling dat het debat zondagmiddag op die manier vlotter zou verlopen. Inmiddels heeft de N-VA haar beklag gemaakt ten overstaan van RTL omdat de Franstalige zender tijdens het avondjournaal aan haar kijkers meldde dat de N-VA-voorzitter bewust weigerde om Frans te spreken. Wat niet het geval was! Dit incident maakt het des te cynischer dat tijdens het RTL-debat de journalist van La Libre Belgique zijn Vlaamse collegae-journalisten verweet bewust aan Vlaams-gezinde propaganda en desinformatie te doen.
Oud 7 december 2004, 22:01   #113
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fribre
Vanop het N-VA-gastenboek:

(...) maar er is geen onderwerp van discussie want u werd misleid. Voorzitter Bart De Wever heeft helemaal niet geweigerd Frans te spreken op RTL. De redactie van RTL heeft spontaan een vertolking aangeboden. Bart De Wever is dankbaar ingegaan op dit aanbod in de (verkeerde) veronderstelling dat het debat zondagmiddag op die manier vlotter zou verlopen. Inmiddels heeft de N-VA haar beklag gemaakt ten overstaan van RTL omdat de Franstalige zender tijdens het avondjournaal aan haar kijkers meldde dat de N-VA-voorzitter bewust weigerde om Frans te spreken. Wat niet het geval was! Dit incident maakt het des te cynischer dat tijdens het RTL-debat de journalist van La Libre Belgique zijn Vlaamse collegae-journalisten verweet bewust aan Vlaams-gezinde propaganda en desinformatie te doen.
Schandalig gewoon.
Oud 7 december 2004, 22:27   #114
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gunter
In een pamflet van het VB stond ooit dat elke werkloze Waal ieder jaar van Vlaanderen een nieuwe auto krijgt. Ze vergeten er altijd ook wel bij te zeggen dat die mensen nog hun huur, eten, gas, elektriciteit, etc. moeten betalen. Dat is denk ik zeer beledigend en in Brussel vind ik dat soort praatjes niet terug op de Franstalige pamfletten van het Blok/belang.
Van het moment dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, dan zal men beginnen praten van een geldstroom naar minder ontwikkelde regio's binnen Vlaanderen zoals West-Vlaanderen, de Kempen, Limburg, etc.
Dat denk ik niet, er bestaan bij mijn wete geen vetes tussen de vlaamse volkeren Tussen walen en vlamingen wel ...
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be