![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ?
Wat is uw punt? Bent u het oneens met mijn standpunt dat mensen die geen belastingen betalen maar wel profiteren van al wat er met belastinggeld wordt betaald, parasieten zijn? Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 30 oktober 2020 om 08:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
iedereen betaalt belasting Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 30 oktober 2020 om 10:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik u € 100 geef en u koopt met dat geld producten in mijn winkel, dan draai ik verlies. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben 9 ministers van gezondheid. Hoeveel onterecht geld zit daar bij? En hoe lang zit het volk daar al apatisch naar te kijken? En dan mag een werkloze tegelzetter uit Charleroi niet bijklussen van jou? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik draag bij voor zijn pensioen, zijn gezondheidszorg,... hij niet voor het mijne. Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 30 oktober 2020 om 11:01. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat geldt gaat wsl gewoon besteed worden aan consumptie, dus een groot deel vloeit weer terug naar de overheid (via btw en soms ook uit arbeid) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- € 1.400 uitkering - € 2.000 inkomen in het zwart Tegelzetter 2: - € 2.500 inkomen dat hij correct aangeeft Tegelzetter 1 start al met - € 1.400 (hij krijgt immers € 1.400 van de overheid). Hoe gaat hij in hemelsnaam even veel afdragen aan belastingen als tegelzetter 2? Tegelzetter 1 moet van dat inkomen van € 3.400 al zoveel consumeren dat hij € 1.400 belastingen betaalt om gewoon maar break-even te draaien t.o.v. de staat! Btw is 21% (soms 6%). Hoe kan er dan in hemelsnaam even veel terugvloeien naar de overheid? En bij andere mensen (tegelzetter 2) wordt die btw betaald NA belasting op arbeid hé. Dus op het netto-inkomen dat hij overhoudt en vervolgens gaat consumeren, daar wordt nog eens 21% btw op betaald. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Europees Commissaris
|
![]() Dankzij uw poco-vriendjes.
![]() |
#109 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Het zijn dus vooral migranten die het loodje leggen, mooi zo , dat is een flinke duit uitgespaard, zal nog eens door onze wiskundeknobbel hier op het forum laten uitrekenen hoeveel dat juist is, zal moeilijk worden, hij komt vingers en tenen te kort denk ik.
https://sceptr.net/2020/10/intensive...vol-migranten/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik destijds in zo een buurt woonde van alleenstaande huizen met tuinen deden de meeste eigenaars dat toch allemaal zelf. Heel even waren het professionals maar dan ging het over hoge bomen snoeien en van die dingen. Of dat in het zwart was weet ik niet....misschien een gedeelte maar in bomen kruipen in het zwart lijkt me toch link als je niet bent verzekerd daartegen noch voor de aanvrager noch voor de uitvoerder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ter info: Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
In zwart hoorde ik bedragen van 10/12 euro per uur+benzine. Nu wordt dat werk gedaan door professionelen: geen risico, en relatief goedkoper. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Amai, ik betaal de man die mijn tuin onderhoud 10€ per uur en hij is content, dat is een aanvulling op zijn pensioentje. 25€ is al een professioneel die in het zwart werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Minister-President
|
![]() Met 25€ kom je er niet mee ik het wit. De goedkoopste productie arbeider kost al meer dan 25€ aan het bedrijf.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is inderdaad ook mijn stelling. En ik bevestigde die met te verwijzen naar een beroepscategorie die enorm bevoordeeld wordt; eigenlijk crimineel bevoordeeld wordt door de lage sociale bijdragen die ze maar moeten afstaan. Geniet een beetje van zaken die humoristisch voorgesteld worden; 't is zo al triestig genoeg.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij vertelde me dat om rond te komen voor vb. gras af te rijden, hij 37 euro per uur moest aanrekenen. Hij deed dat dus niet. Behalve bij klanten die ook om de twee of drie jaar vroegen om de bomen te snoeien. Voor goede klanten dus.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zeg ik ook hieronder waar ik van een aannemer spreek die in het zwart werkt. In het wit zal dat zonder twijfel minimaal rond de 40€ zijn. Als hij zijn werknemer netto 15€ per uur betaald is de totale loonlast al 30€. Als hij dan nog eens zijn materiaal, camionnet etc moet inbrengen zal hij met 40€ per uur niet rijk worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik interpreteerde het verkeerd. U verwees naar voetballers die amper getaxeerd worden? Ik dacht dat u bedoelde dat ik hier als een voetbalsupporter zit te roepen/communiceren. Dat het kritiek was op mijn manier van communiceren. Misverstand dus. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |