![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al deze gevolgen zijn niet te wijten aan Corona, maar aan de lockdownstrategie van onze overheden. Een spuitje is geen remedie tegen die kwaal hoor. Je organiseert als overheid eerst zelf een kwaal en gaat dan de burgers verplichten om een remedie te nemen tegen die zelf georganiseerde kwaal. Een dictatuur waardig. Je kan dat uiteraard "constitutionele monarchie" noemen, dat is inderdaad een mooier woordje.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan een bepaalde functie zou perfect een verplicht vaccin kunnen worden gekoppeld. Moet volgens mij toch mogelijk zijn. Ik zou eens in het archief van De Standaard moeten snuisteren. Een goeie tijd geleden was er een dokter die een opiniestuk had geschreven over waarom hij zich nooit laat vaccineren. Laatst gewijzigd door Rudy : 12 november 2020 om 16:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb er alleszins geen probleem mee. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het puur sanitaire van deze pandemie komt overeen met 2 of 3 keer een normaal griep seizoen, en dat is normaal gezien maatschappelijk altijd ongemerkt voorbij gegaan. Het puur sanitaire van deze pandemie zal minder dan een promille van de actieve bevolking gedood hebben, iets wat gelijk welke economie ongemerkt laat, gezien de normale roll over veel groter is. Het puur sanitaire van deze epidemie is een fractie van de normale sterfte die men dus enkel maar kan merken als men statistieken maakt. Dat het een paar keer "paniek" in onze ziekenhuizen was, komt gewoon van het feit dat het 2 of 3 keer een "griep" was, en onze ziekenhuizen BIJNA panikeren bij een zware griep. Met andere woorden, had men niemand geinformeerd over corona, dan zou deze sanitaire crisis ongemerkt voorbij gegaan zijn, en zou men in de statistieken wel gezien hebben dat er een kleine "tegenvaller" was dit jaar. Wij zijn totaal op paniekbenen gezet door Chinese communicatie. En nadien heeft de medische wereld, om onbegrijpbare redenen, de groupthink gepropageerd, is de politiek gevolgd, en "the rest is history". Maar dit is pure waanzin en hysterie. Het sanitaire is minuskuul. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 november 2020 om 16:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.hln.be/dossier-coronavir...eeft~a5e6b107/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Binnen afzienbare tijd zal deze periode in de geschiedenisboeken verschijnen als schoolvoorbeeld van hoe men NIET met een pandemie moet omgaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 12 november 2020 om 16:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wat er ook van weze, op dit forum is ondertussen duidelijk geworden dat het paniek is en was. Los van de "oorzaak" ervan. Dus kunnen we enkel maar hopen dat rationele stemmen (neen, van ranst, gij niet) wat luider beginnen te praten, en moedig genoeg zijn die groupthink, of het complot, naast zich neer te leggen.
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Begrijp je dat ? Kijk goed hoe het gegaan is. In China hadden ze een epidemie, en dan is er daar iets gedaan DAT NOG NOOIT IN DE GESCHIEDENIS GEBEURD IS sinds de uitvinding van het schrijven: 100 miljoen mensen werden in huisarrest geplaatst DOOR HUN EIGEN REGERING. Nu, in China is dat niet verwonderlijk, het is ginder een dictatuur. Wij stonden toen met open mond te staren naar zo een barbaars dictatoriaal gebeuren, maar voor de Chineeskes was dat niet erg. Het was de allerlaatste keer dat we onze eigen burgervrijheden zagen. Wat is er nadien gebeurd ? Italie, en veel emotie en sensatie. Spanje ook. TOTAAL IN PANIEK hebben de regeringen van Italie en Spanje de CHINEZEN NAGEAAPT. Een bevolking totaal onder de indruk van de sensatie en de paniek, plus de COMMUNICATIE VAN DE CHINEZEN over hoe ongelofelijk gevaarlijk deze ziekte wel niet was (herinner U de beelden van die mens die op straat wandelt en dood valt...), met dokters die geen raad wisten, HEBBEN DE ITALIANEN EN DE SPANJAARDEN DE CHINEZEN NA-GEAAPT. In Frankrijk zag men het spel afkomen, en Macron was toen een wijs man: hij stelde dat men de *ouderen moest beschermen en het leven laten doorgaan*. Maar toen heeft Ferguson, wereldbefaamde summiteit van epidemieen, hem opgebeld. Hij had net een paper geschreven met DRAMATISCHE VOORUITZICHTEN. De 16de maart heeft Ferguson zijn paper gepubliceerd, en verschillende wereldleiders opgebeld. Macron heeft toen een "wetenschappelijke raad" samengesteld om zich te informeren. Die waren allemaal formeel. Ferguson had gelijk, en er zouden honderden duizenden lijken vallen in de komende maand. Gebaseerd op Chinese cijfers (die dus 10-20 keer te hoog waren zoals we nu weten) en op de modellen van Ferguson. Wat doe je dan als staatshoofd ? Wat de wetenschappers "les gens qui savent" U vertellen he. Macron heeft toen een toespraak gehouden, dat hij zich neerlegde, in zulke dramatische omstandigheden, bij wat de "mensen dei weten wat er moet gebeuren", zeggen wat er moet gebeuren. LOCKDOWN. Zoals je ziet is de bron van dit alles: China die iets doet, Italie en Spanje die in paniek dat na-apen, en een HELE KLEINE SCHARE WETENSCHAPPERS, GELEID DOOR DE WERELDSOMMITEIT TER ZAKE, Ferguson die dat aan Macron vertellen en die hen gelooft. En de bal was aan het rollen. Maar de bron van dat alles is een piepkleine schare mensen. Essentieel eigenlijk Ferguson en wat Chinezen he. En niemand die op dat ogenblik voldoende stevig in zijn schoenen staat om daar tegenin te gaan. Nadat de epidemie andere landen bereikt zoals Belgie, kijken die ook naar die landen die hen voorgegaan zijn. Iedereen aapt de eerste na, en dat was China. Hoe meer er dat doen, hoe "algemener" die aanpak wordt he. Hoe, zoals je hierboven zegt, meer "gans de wereld" lijkt te weten wat ze moeten doen. Land na land aapt zijn buur / voorganger na. De UK, Nederland en Zweden houden het been stijf, omdat daar een paar mensen rondlopen die niet zo volgzaam zijn. Maar dan betrapt Boris Johnson het, en krijgt zelf schrik. De UK valt. Zoals Belgie Frankrijk na-aapt, aapt Nederland de UK na. Enkel Zweden houdt vol. Aan de overkant van de oceaan zijn er twee verschrikkelijke figuren die niet mee willen: Trump en Bolsanaro. Dat is nog meer koren op de molen van "de juiste aanpak". Als die twee idioten dat NIET willen wil dat zeggen dat we het WEL moeten doen. Zweden wordt zwartgemaakt. Men gebruikt Ferguson zijn modellen om einde maart te voorspellen dat als de Zweden NIET in lockdown gaan, ze midden mei 96000 doden hebben. De druk op die Zweedse epidemiologen - de ENIGEN in deze groep die niet zwichten voor "doen zoals iedereen" is enorm. Uiteindelijk hebben ze 5000 doden, geen 96000. Ontwikkelingslanden apen ons na. Ze gaan ook in lockdown. Hierdoor fnuiken zij hun zwakkere economie en miljoenen mensen riskeren van een hongerdood te sterven. De ene na de andere aapt de vorige na. En zo krijg je dat "gans de wereld' inderdaad een waanzinnige stoot heeft uitgehaald op enkele mensen na. Maar aanvankelijk komt het van de Chinese communicatie en hun dictatoriale manier van doen, Italie en veel sensatie, en Ferguson die met zijn aanzien zijn peers overtuigt om Macron te overhalen. Nadien was het uw manier van denken: "we zullen doen wat de anderen doen". En zo is het de wereld rond gegaan. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 november 2020 om 17:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat het aan chinese communicatie ligt.
Ik denk dat het veel meer richting Bill Gates zijn communicate ligt. En degenen die met hem zijn. De ganse circ leek ook vooropgezet. En zeggen de mensen "zie je wel?". En we zien het nog ook.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 12 november 2020 om 17:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik laat mijn vaccineren zodra ik de kans krijg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terwijl ge het al 2 keer gehad hebt ??
Let op, ik wil mij ook laten vaccineren, maar ik wil geen proefkonijn spelen. Met een eerder klassiek vaccin wil ik wel mee, met die nieuwe technologie vaccins wil ik wel een paar jaar wachten. Ik denk eerlijk gezegd dat corona grotendeels achter ons zal liggen op het ogenblik dat ik aan een vaccin zou kunnen geraken. Laatst gewijzigd door patrickve : 12 november 2020 om 19:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is simpelweg afhankelijk van virus tot virus en de wetenschap is er nog niet uit wat de R0 van Covid 19 exact is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar nergens hebben we sinds deze zomer in enig land een R waargenomen boven 1.5. Natuurlijk zijn mensen voorzichtiger geworden, en dat verlaagt R ook wel. Maar het is ALGEMEEN GEWETEN dat in een HETEROGENE BEVOLKING de initieel waargenomen R0 niet de "beste beschrijving" is en dat het algemeen geweten is dat als een epidemie vordert, de schatting van de "originele R0" zakt. De groepsimmuniteit van een heterogene bevolking is altijd stukken lager dan die van de "equivalente" homogene bevolking, tenminste als het virus de vrije gang kan gaan. Het kan natuurlijk zijn dat onze meesters-kwakzalvers het virus totaal de verkeerde kant hebben uitgestuurd, dus of die algemeenheid op onze mismeesterde maatschappij nog toepasselijk is weten we niet. Maar als R0 dus 1.5 is (omdat de "dominante groepen" op een zeker moment de zichtbare R waarde aanstuurden, die nooit boven de 1.5 is gegaan), dan zou de SIR equivalente groepsimmuniteit 30% zijn. Als dat nog wat lager is vanwege heterogeneiteit, dan zitten we rond de 25% of zo. Dat is trouwens de reden waarom ik denk dat we er in Belgie zijn. Een bevolkingsgemiddelde van 25% wil zeggen dat in sterk propagerende groepen, men wel 50 of 60% kan hebben, terwijl delen van de bevolking met lage propagatie, het misschien 10% is. Normaal zorgt het virus zelf voor de "optimale" "vaccinatie" omdat het uiteraard daar het meeste "vaccineert" waar het het meeste propageert. Maar, zoals ik zegde, onze meesters-kwakzalvers hebben dat danig in de war gestuurd. Dus kan het inderdaad zijn dat er nog een vaccinatie supplement van 10% of zo nodig is. Als we dat er al niet vanzelf bij doen bij een derde golfje in het voorjaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is zelfs waarschijnlijk geen "unieke R0 waarde". Dat heeft enkel zin in een homogene propagatiegroep, het is toch zo goed als zeker dat de bevolking sterk heterogeen is wat betreft het propageren van het virus. Elk van die groepen heeft een aparte R0, en een aparte groepsimmuniteit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaag was ik bij mijn arts, en die zei me letterlijk hetzelfde: het heeft geen zin om enkele maanden na een besmetting nog immuniteit te testen, want er is niks meer te zien in het bloed.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, het is gekend bij corona virussen dat harde immuniteit eigenlijk niet echt bestaat in de zin dat je vrij snel een oppervlakkige infectie kan her-opdoen. Daarentegen is de "diepere bescherming" er wel. Als dat een veilig vaccin is dat al door miljoenen mensen genomen werd, dan wil ik dat wel nemen hoor. Zoals het griep vaccin. Het is een luxe vaccin dat U wat dagen in uw bed kan sparen voor een prikje. Ik ga wel geen proefkonijn spelen met nanodeeltjes. Ik heb ook mogen ondervinden hoe relatief het griep vaccin is. Zoveel beschermt dat nu ook weer niet, tot mijn eigen verbazing. Met andere woorden, met dat vaccin ga jij waarschijnlijk ziek worden zoals de laatste keer. Het zou trouwens nogal idioot zijn om dat vaccin te nemen in maart-april he. Tegen dat de seizoensgebonden terugkeer er is, is dat vaccin uitgewerkt. Niemand neemt een griepvaccin in april. Read my lips: dit vaccin gaat niks bijdragen aan het stoppen van deze epidemie. Die gaat over zijn tegen dat men het volk massaal kan vaccineren. Tot grote doem van al die virologen, die natuurlijk alle trukken van de foor gaan gebruiken om U het omgekeerde laten te geloven. Maar ik wil wel best aannemen dat in het najaar van 2021 er weer een seizoensgebonden terugkeer is, die ergens tussen griep en verkoudheid zal zitten. Als we tegen dan nog waanzinnig doen, dan is onze maatschappij omzeep voorgoed. Laatst gewijzigd door patrickve : 13 november 2020 om 06:10. |
|
![]() |
![]() |