Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 december 2020, 16:38   #101
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Idem voor mij, vooral dat deel dat handelt over schaamte onder de grond.
La Belgique doet zijn werk toch enorm goed, niet...
marie daenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 16:39   #102
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik ontwaar in dit onderwerp een geest van "mijn fascisme is beter dan het Uwe."
Tuurlijk, het Belgische facisme tegenover de nazies...
Oud 11 december 2020, 16:41   #103
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Men probeert hier ‘niet Vlaams Nationalisten’ in een hokje ‘Belgisch Nationalist’ te duwen.

Niets is minder waar. Degenen die geen Vlaams Nationalist zijn, zijn dat meestal omdat ze lak hebben aan nationalisme.

Het is niet omdat ge geen moslim zijt dat ge automatisch een jood of christen bent.
Neen, het is omdat ze voor la Belgique zijn...
Oud 11 december 2020, 16:42   #104
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marie daenen Bekijk bericht
Neen, het is omdat ze voor la Belgique zijn...
Er is voor u geen derde weg? Het is in uw bekrompen visie niet mogelijk om gewoon niets van nationalisme te willen weten? Elke persoon op de wereld is ofwel Vlaams-nationalist ofwel 'voor la Belgique'?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 16:43   #105
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Het Vlaams-nationalisme is helemaal niet gekaapt door neo nazi's. De neo nazi's zijn daarbinnen een zeer kleine minderheid.

Uw bewering is even absurd als elke persoon die zwaait met een Belgische vlag beschouwen als voorstander van Congolezenhandjes kappen.
2
Oud 11 december 2020, 16:47   #106
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Iedereen zwaait maar. Dat mag. Maar 2 dingen:

1) er wordt hier soms gelachen met ‘de vendeliers’.

Eerlijk gezegd: dat krijg je er van als je afkomt met Vlaamse Identiteit en ander Heimat gedoe.
Je moet dan maar zeggen: lach maar, ik ben trots op wat ik doe.

Ik doe dat ook: ik hou van voetbal en als iemand daarom met mij lacht dan trek ik mij daar geen barst van aan.

2) De ‘pikzwarte vlag’. Er is een officiële Vlaamse vlag. Als je dan toch moedwillig ‘die andere’ vlag gebruikt dan kan je verwachten dat mensen je in een ‘bepaalde hoek’ plaatsen. Dat moet je er dan ook maar bij nemen
Waarom zouden wij een vlag ons opgedrongen door la Belgique als onze officiële moeten aanvaarden; vooral daar onze vlag juist de vrijheid en dus de bevrijding van dat Belgische juk, moet aantonen...
Oud 11 december 2020, 16:47   #107
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Maakt u zichzelf wijs ! (sorry hoor)
Neen, dat probeert la Belgique ons wijs te maken...
Oud 11 december 2020, 16:50   #108
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen, Ik excuseer mij plaatsvervangend voor uw domheid.
Over domme praat gesproken...
Oud 11 december 2020, 16:51   #109
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
De Vlaming was iemand die belangrijke normen en waarden hoog in het vaandel droeg tot die Vlaming een ander liet aanpraten wat hij/zij niet is, en door slaafs te gehoorzamen werd wat zij/hij helemaal niet is, op enkele uitzonderingen na.
Mensen vrezen een etiketje of label meer dan de waarheid te spreken.
Dat is inderdaad naar de kern gaan van het probleem...
Oud 11 december 2020, 16:55   #110
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Welke culturele en geschiedkundige gemeenschap vormen de Limburgers en de West Vlamingen ?

Voor Belgie hadden wij niks maar dan ook niks met elkaar te maken. Zelfs taalkundig zijn er forse verschillen.
En wat hebben wij met Frankrijk te maken... Niets maar ze willen ons via la Belgique toch doen geloven dat hun grote francofonie beter is dan onze Vlaamse identiteit...
Oud 11 december 2020, 17:01   #111
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Er is voor u geen derde weg? Het is in uw bekrompen visie niet mogelijk om gewoon niets van nationalisme te willen weten? Elke persoon op de wereld is ofwel Vlaams-nationalist ofwel 'voor la Belgique'?
De meeste mensen op de wereld denken zelfs niet na of ze wel of niet nationalistisch zijn... Ze horen gewoon tot de gemeenschap waar ze geboren en getogen zijn...
Vreemd, maar het is juist dat dat de Vlamingen ontzegd werd en wordt... Hewel dan afkomen dat het de Vlamingen zouden zijn die overdrijven, terwijl het zij zijn, die de Vlamingen hun natuurlijke nationaliteit willen ontzeggen en afnemen, zij het zijn die zwaar en heel zwaar in de fout gaan...
Oud 11 december 2020, 17:03   #112
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men probeert hier ‘niet Vlaams Nationalisten’ in een hokje ‘Belgisch Nationalist’ te duwen.

Niets is minder waar. Degenen die geen Vlaams Nationalist zijn, zijn dat meestal omdat ze lak hebben aan nationalisme.

Het is niet omdat ge geen moslim zijt dat ge automatisch een jood of christen bent.
Het is eens iets anders dan iedereen in het hoekje van Vlaams nationalisme te duwen omdat ze lak hebben aan Belgie hé.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 17:07   #113
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad naar de kern gaan van het probleem...
En dat is wat we als hele mensheid te weinig doen.
Probleem benoemen, probleem corrigeren.
De oorzaak krijgt etiketten genoeg, maar als we daarbij voorbij aan de kern gaan is het dweilen met kraan open.

Zo kunnen ze zelfs woorden van betekenis blijven veranderen tot alles wat uit onze cultuur komt racisme, homofoob, transfoob, islamofoob etc is.
Zwarte piet is maar het begin van het einde.

Laatst gewijzigd door CUFI : 11 december 2020 om 17:07.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 17:11   #114
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vlaamse identiteit: meer dan ooit nodig in ons onderwijs !
Een TIMSS onderzoek resulteert in een ernstige achteruitgang in het lager onderwijs.
Het Vlaams parlement "weet niet wat de oorzaken zijn".
Iedere Vlaming die kinderen heeft in het L.O. weet dat wel. Het niveau is schabauwelijk verlaagd door:
taalproblemen met "vreemde" kinderen
pretpedagogie, vooral in de alternatieve onderwijsvormen
ouders, vooral met vreemde achtergrond, die zich NOOIT bezig houden met de taken en de lessen v.d. kinderen.
veel leerkrachten met steeds minder gezag bij gebrek aan elementaire discipline.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 17:13   #115
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
En dat is wat we als hele mensheid te weinig doen.
Probleem benoemen, probleem corrigeren.
De oorzaak krijgt etiketten genoeg, maar als we daarbij voorbij aan de kern gaan is het dweilen met kraan open.

Zo kunnen ze zelfs woorden van betekenis blijven veranderen tot alles wat uit onze cultuur komt racisme, homofoob, transfoob, islamofoob etc is.
Zwarte piet is maar het begin van het einde.
Inderdaad, maar als het gaat om kost wat kost zijn gelijk te krijgen dan mag men zelfs de problemen niet benoemen want dan hebben ze een hele resem woorden klaar om de anderen de mond te snoeren en/of monddood te maken...

Dat is het grootste probleem heden te dage... De waarheid mag niet gezegd worden en het plebs houdt men bezig met de open kraan zoals u het beschreef...
Oud 11 december 2020, 17:14   #116
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Degenen die belgicist zijn, zijn de puurste nationalisten in dit on-land.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 17:14   #117
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Vlaamse identiteit: meer dan ooit nodig in ons onderwijs !
Een TIMSS onderzoek resulteert in een ernstige achteruitgang in het lager onderwijs.
Het Vlaams parlement "weet niet wat de oorzaken zijn".
Iedere Vlaming die kinderen heeft in het L.O. weet dat wel. Het niveau is schabauwelijk verlaagd door:
taalproblemen met "vreemde" kinderen
pretpedagogie, vooral in de alternatieve onderwijsvormen
ouders, vooral met vreemde achtergrond, die zich NOOIT bezig houden met de taken en de lessen v.d. kinderen.
veel leerkrachten met steeds minder gezag bij gebrek aan elementaire discipline.
En de hogere overheid die zag dat het zo goed was... en absoluut niet wil dat daar verandering in komt...

Ze hadden eens gedacht dat als ze de Vlamingen wat meer eigenwaarde zouden geven, die Vlamingen enorm veel beter zouden gaan werken, wat ze ook deden, en dat kon alleen maar goed zijn voor de Belgische spaarpot...
Maar verdomme die Vlamingen gingen niet alleen beter werken, maar die zagen ook meer waar hun eigen belangen, voordelen en winsten lagen en die wouden dus meer inspraak in la Belgique...
Maar dat was buiten de waard gerekend... en het Belgische discour draaide 180 graden om en Vlaming zijn werd opnieuw iets vies...
De rest kennen we...

Laatst gewijzigd door marie daenen : 11 december 2020 om 17:20.
Oud 11 december 2020, 17:17   #118
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Enkel labiele persoonlijkheden schamen zich voor hun eigen verleden.

On ne tourne pas le dos ?* ce qu'on était, on change, c'est tout. (Mitterand)
In het verleden werd mij wijsgemaakt dat mijn voorouders (en die van mijn streekgenoten) iets met het Vlaamse verleden te maken hadden. Mijn verleden speelt zich in de euregio Maas-Rijn af. Ik denk niet dat dit iets met Vlaams verleden te maken heeft.
Dat ik in het verleden achter een Vlaamse vlag liep was een gevolg van onwetendheid en indoctrinatie.
Ik schaam mij niet voor dat verleden. Ik zou mij nu wel schamen als ik, met de info die nu voor mij en iedereen beschikbaar is, nog steeds onwetend zou zijn over de geschiedenis van mij, mijn regio, en mijn voorouders.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 december 2020, 17:20   #119
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, maar als het gaat om kost wat kost zijn gelijk te krijgen dan mag men zelfs de problemen niet benoemen want dan hebben ze een hele resem woorden klaar om de anderen de mond te snoeren en/of monddood te maken...

Dat is het grootste probleem heden te dage... De waarheid mag niet gezegd worden en het plebs houdt men bezig met de open kraan zoals u het beschreef...
Amen.
Daarom mogen we niet opgeven en het blijven benoemen vanuit de onverbloemde waarheid. Weg met politiek correcten die ons anders pogen wijsmaken
Blijf tegen de stroom inzwemmen om terug tot het goede Vlaanderen te keren. Er was vrede en goedertierenheid vanuit onze Vlaamse identiteit. Er was en is solidariteit zonder dwang maar vanuit onze naastenliefde.
Solidariteit en liberalisme is niet aan de politiek uit te melken om stemmen te vergaren, maar het is aan de politiek te doen waar hun volk naar vroeg.
We zijn veel meer dan die politici van ons willen maken. Maar met alles wat ze blijven binnen nemen zal er morgen weinig (zelfs niets) van onze identiteit overschieten. Maar merk op dat migratie op omvolking begint te lijken en je krijgt een etiketje.
Oud 11 december 2020, 17:25   #120
marie daenen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
In het verleden werd mij wijsgemaakt dat mijn voorouders (en die van mijn streekgenoten) iets met het Vlaamse verleden te maken hadden. Mijn verleden speelt zich in de euregio Maas-Rijn af. Ik denk niet dat dit iets met Vlaams verleden te maken heeft.
Dat ik in het verleden achter een Vlaamse vlag liep was een gevolg van onwetendheid en indoctrinatie.
Ik schaam mij niet voor dat verleden. Ik zou mij nu wel schamen als ik, met de info die nu voor mij en iedereen beschikbaar is, nog steeds onwetend zou zijn over de geschiedenis van mij, mijn regio, en mijn voorouders.
Hewel Pajoske, ik ben ook Limburgse voor de volle honderd procent en mijn voorouders woonden in Limburg eeuwen lang en ik weet dat ik Vlaamse ben voor de volle 100%...
Dat jij iets anders doorhebt omdat jij het woord Vlaams wil beperken tot Oost en West Vlaanderen en zoals de Belgicisten ons willen wijsmaken dat de brabanders ook niets met Vlaanderen zouden te maken hebben, want het hertogdom Brabant...
Hewel ik luister niet naar mensen die met dubbele tong spreken enkel en alleen om een volk nog verder te verscheuren zodat zij het nog beter zouden kunnen leegmelken... Zulke mensen heb ik laag, en zelfs heel laag op...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be