Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 december 2020, 14:03   #101
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Je wilt louter de erfzonde van de Vlaams Nationalist goedspreken.

Meer zit er niet achter. Wat de communist al dan niet heeft gedaan boeit jullie ook niet.

Het is een excuus. Een bliksemafleider. "Kijk niet naar wat de nazis hebben gedaan, en waar onze bompa aan heeft meegewerkt...zie daar de USSR !!!¨
Ah ja, de eeuwige erfzonde. Het argument bij uitstek voor de argumentslozen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 14:12   #102
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:

Meer zit er niet achter. Wat de communist al dan niet heeft gedaan boeit jullie ook niet.

Het is een excuus. Een bliksemafleider. "Kijk niet naar wat de nazis hebben gedaan, en waar onze bompa aan heeft meegewerkt...zie daar de USSR !!!¨
Ik spreek niets goed, ik heb niets te maken met uw idiote ideeën over erfzonden. Geen van mijn voorvaderen had iets te maken met collaboratie of verzet. Dat waren allemaal simpele boeren in een plattelandsgemeente.

Jij daarentegen hangt hier de negationist uit. Ik weet niet of je het bewust ontkent, of of je werkelijk geen weet hebt van de massale wandaden en miljoenen doden in de ussr, maar in elk geval is het geen geheim dat de ussr minstens zo erg was als nazi duitsland.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 14:21   #103
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik spreek niets goed, ik heb niets te maken met uw idiote ideeën over erfzonden. Geen van mijn voorvaderen had iets te maken met collaboratie of verzet. Dat waren allemaal simpele boeren in een plattelandsgemeente.

Jij daarentegen hangt hier de negationist uit. Ik weet niet of je het bewust ontkent, of of je werkelijk geen weet hebt van de massale wandaden en miljoenen doden in de ussr, maar in elk geval is het geen geheim dat de ussr minstens zo erg was als nazi duitsland.
Ik herhaal: Stalin heeft ons land niet bezet. Is je vergelijking met de USSR dan als een filosofische bespiegeling te interpreteren?
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 14:27   #104
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Ik herhaal: Stalin heeft ons land niet bezet. Is je vergelijking met de USSR dan als een filosofische bespiegeling te interpreteren?
Ik ben de vergelijking niet begonnen. Ik ga enkel in tegen het negationisme van tavek. Het ene slechte regime praat het andere niet goed.

Dat stalin ons land niet heeft bezet doet er eigenlijk niet toe, dat komt enkel omdat hij de kans niet gehad heeft.
Oud 21 december 2020, 14:39   #105
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ah ja, de eeuwige erfzonde. Het argument bij uitstek voor de argumentslozen.
Gelet op de reacties in deze draad erg relevant.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 14:54   #106
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu het ijzeren gordijn gevallen is kan je nog verschillende mensen ontmoeten die het leven aan de andere kant gekend hebben.
Wij werken bijvoorbeeld nauw samen met een tak van het bedrijf in Roemenië. Daar werkt nog wel wat volk die onder Ceaucesku hebben moeten zien te overleven.
Ik wil geen vergelijkingen maken met het leven in een jodenghetto onder de nazi's, maar dat "bestaan" dat die Roemenenen leidden kon je anders ook amper "leven" noemen.
Ik heb ook nog persoonlijk iemand gekend die als kind uit Oost-Berlijn is gesmokkeld.
Veel mensen warren bereid om te sterven om uit dat hellhole te geraken. Dus kan je je wel een idee vormen, hoe erg iets moet zijn voordat jij liever een kogel riskeert dan er te blijven.
Oud 21 december 2020, 15:02   #107
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Nu het ijzeren gordijn gevallen is kan je nog verschillende mensen ontmoeten die het leven aan de andere kant gekend hebben.
Wij werken bijvoorbeeld nauw samen met een tak van het bedrijf in Roemenië. Daar werkt nog wel wat volk die onder Ceaucesku hebben moeten zien te overleven.
Ik wil geen vergelijkingen maken met het leven in een jodenghetto onder de nazi's, maar dat "bestaan" dat die Roemenenen leidden kon je anders ook amper "leven" noemen.
Ik heb ook nog persoonlijk iemand gekend die als kind uit Oost-Berlijn is gesmokkeld.
Veel mensen warren bereid om te sterven om uit dat hellhole te geraken. Dus kan je je wel een idee vormen, hoe erg iets moet zijn voordat jij liever een kogel riskeert dan er te blijven.
al die mensen hebben dan nog enkel het relatief goeie latere leven onder het communisme gekend. die hebben de hongersnoden, de grote zuiveringen, de dekoelakisatie, de rode terreur, de goelags, ... nooit gekend.

terwijl hitler nog bezig was aan de macht te komen hadden lenin en stalin al een paar miljoen doden op hun geweten.
Oud 21 december 2020, 15:22   #108
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Erfzonde is wat mij betreft in geen enkele context relevant.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 15:22   #109
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De USSR waren geen lieverdjes met hun goelags maar het was klein bier ivg met het derde rijk.
Stalin had al meer mensen vermoord dan Hitler lang voor dat die aan de macht kwam.

En dan moest de grote terreur nog beginnen.

Ik kan moeilijk geloven dat uw geschiedeniskennis werkelijk zo slecht is.

Kijk anders eens naar de concentratiekampen die open bleven in de DDR en Polen, bijvoorbeeld Sachsenhausen en Buchenwald bleven open en in bedrijf tot midden de jaren vijftig.
Plots waren die kampen niet slecht meer, want Stalin hield ze open, en dan mocht dat, want geallieerde van Belgie.
Oud 21 december 2020, 15:27   #110
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De erfzonde was al zever toen Augustinus er mee afkwam.
Oud 21 december 2020, 15:37   #111
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Wel als het de daden van individuen en groepen stuurt.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 15:53   #112
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
De erfzonde was al zever toen Augustinus er mee afkwam.
En...én Heer Hugo. En die vertelde geen ‘zever’.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 16:01   #113
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Zeer interessante kwestie aangezien de Duitse bezetter in de bezetting het wetgevend kader verving door een ander wetgevend kader, uiteraard zonder dat het parlement laat staan de bevolking bij die beslissing enige zeg had.

"De wet" die vanaf midden 1940 gold was dus helemaal niet gelegitimeerd en je kon er m.i. dan ook niet van beticht worden die wet te schenden.

Het was de wet van de sterkste niet meer niet minder, de wet van de "bezetter".
En zowel de witte als de zwarte gingen buiten de schreef maar iemand die geallieerde piloten van de dood of van gevang hielp en geëerd wordt door hen verdient beter van de eigen bevolking.
Oud 21 december 2020, 16:17   #114
denkimi
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Het was de wet van de sterkste niet meer niet minder, de wet van de "bezetter".
En zowel de witte als de zwarte gingen buiten de schreef maar iemand die geallieerde piloten van de dood of van gevang hielp en geëerd wordt door hen verdient beter van de eigen bevolking.
Goh ja. Op een aantal plaatsen ook hier in belgie en de rest van bezet europa hebben die geallieerde piloten meer doden gemaakt dan de duitsers.

Ter voorbereiding van d-day hebben de geallieerde bombardementen meer dan 60.000 burgerdoden gemaakt. Je kunt dus wel geloven dat die mensen niet zo blij waren als ze een neergeschoten piloot tegen kwamen.

Maar het met gevaar voor eigen leven helpen van mensen is inderdaad bewonderenswaardig, om het even aan welke kant ze stonden.
Oud 21 december 2020, 16:22   #115
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij doen niet mee aan van die christelijke zelfhaatconcepten.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 16:34   #116
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Beste Tavek, de collaboratie was een zware zonde en dat is op zichzelf reeds erg genoeg. Een erfzonde moet je er niet van maken want dat zou impliceren dat alle nakomelingen tot in het x-te geslacht nog steeds het onzalige gedachtegoed van de NSDAP aanhangen. En dat is volstrekt niet zo, zoals u ook wel weet. Ik besef wel degelijk dat er hier en daar enkele oenen rondlopen (niet noodzakelijk afstammelingen van collaborateurs) die pogen op te vallen door mordicus te blijven pronken met nazi-symboliek. Als Vlaamsgezinde haat ik die hartsgrondig omdat ze ook de hedendaagse overtuigde Vlamingen besmeuren met de stront waarin ze maar blijven roeren. Zo lang de leiding van het VB van die oenen niet formeel en ondubbelzinnig afstand neemt en daar bij gelegenheid ook naar handelt blijft die partij een miskleun, ook al ben ik het op het vlak van de migratie voor een stuk met hen eens. Die migratie is overigens de hoofdreden van hun groot electoraal sukses. Dat wou ik even kwijt.
Oud 21 december 2020, 16:51   #117
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Beste Tavek, de collaboratie was een zware zonde en dat is op zichzelf reeds erg genoeg. Een erfzonde moet je er niet van maken want dat zou impliceren dat alle nakomelingen tot in het x-te geslacht nog steeds het onzalige gedachtegoed van de NSDAP aanhangen. En dat is volstrekt niet zo, zoals u ook wel weet. Ik besef wel degelijk dat er hier en daar enkele oenen rondlopen (niet noodzakelijk afstammelingen van collaborateurs) die pogen op te vallen door mordicus te blijven pronken met nazi-symboliek. Als Vlaamsgezinde haat ik die hartsgrondig omdat ze ook de hedendaagse overtuigde Vlamingen besmeuren met de stront waarin ze maar blijven roeren. Zo lang de leiding van het VB van die oenen niet formeel en ondubbelzinnig afstand neemt en daar bij gelegenheid ook naar handelt blijft die partij een miskleun, ook al ben ik het op het vlak van de migratie voor een stuk met hen eens. Die migratie is overigens de hoofdreden van hun groot electoraal sukses. Dat wou ik even kwijt.
Zowel in het VB als recent ook in de NVA (Schild&Vrienden) zitten mensen die het racistisch en Hitler-gedachtengoed niet kunnen loslaten. Regelmatig komt dit in de krant.

En het is niet voor niets dat zulke gedachten voorkomen in Vlaams-nationalistische partijen. Daar is maar één verklaring voor. Namelijk deze die symbolisch werd benoemd door wijlen H. Schiltz: de erfzonde!

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 december 2020 om 16:56.
Oud 21 december 2020, 16:58   #118
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN

TheFourHorsemen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Zowel in het VB als recent ook in de NVA (Schild&Vrienden) zitten mensen die het racistisch en Hitler-gedachtengoed niet kunnen loslaten. Regelmatig komt dit in de krant.

En het is niet voor niets dat zulke gedachten voorkomen in Vlaams-nationalistische partijen. Daar is maar één verklaring voor. Namelijk deze die symbolisch werd benoemd door wijlen H. Schiltz: de erfzonde!
Welke S&V-en zitten bij de N-VA?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 17:00   #119
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 december 2020, 17:04   #120
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Welke S&V-en zitten bij de N-VA?
Toen ze betrapt werden door de Pano-uitzending hebben de gekenden hun ontslag gegeven of uit S&V gestapt. Maar ze waren wel lid van S&V én lid van de NVA. Wees maar zeker dat er nog zijn in de NVA.

Niet dat de NVA dit promoot, maar het ligt wel aan het extreem-rechtse gedachtegoed dat nog altijd woekert in bepaalde Vlaams-nationale gelederen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 21 december 2020 om 17:04.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be