![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De overheid had de coronapremie voor het verplegendpersoneel kunnen uitschrijven als een niet RSZ en belastingen onderhevige premie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ze het zorgpersoneel hebben geïnformeerd zie ik niet zo echt een probleem als ze de inhoudingen direct hebben toegepast. Erger, vind ik, als je eerst zo goed als het volledig bedrag krijgt en het jaar nadien via de persoonlijke belastingaangifte de rekening wordt gepresenteerd. Daar zijn voorbeelden van, zoals interimarbeid. Hoe dan ook, als we iets krijgen zeggen we zelden neen. En zoals grootvader zaliger zei: "ge moet leren content zijn met wat ge krijgt" ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verschoon mijn post met te schrijven dat ik er géén idee van heb of de cijfers kloppen.
Maar het leeft zelfs bij onze noorderburen. ![]() (klik foto om die even te vergroten)
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 30 december 2020 om 16:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Belastingen afhankelijk van de gezinstoestand. Maar is +/- 50% voor een alleenstaande zonder kinderlast op extravergoedingen. Er komt nog wel vakantiegeld bij, berekening 92% van het bruto bedrag gedeelt door 12. Dus 788/12 = 65.666 /100 = 0.65666*92 = 60.412€ bruto vakantiegeld extra. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom niet? Al wat ze uit ons zakken kunnen halen is voor hun lekker meegenomen.
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat vele de denkfout maakte dat iedereen dezelfde premie ging krijgen, is wel aanneembaar. Om die niet te maken, moet je weten dat de overheid steeds spreekt over vergoedingen bij een volle loopbaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De denkfout die vooral wordt gemaakt, en zeker bij laaggeschoolden, is dat ze zich vastpinnen op dat brutobedrag. Volle loopbaan of niet. Het is al goed dat ondertussen bepaalde vergoedingen een vast bruto basisbedrag zijn. Ik heb geweten dat een toelage een % op het salaris was. Met andere woorden, die met het hoogste salaris kreeg voor een gelijkaardige prestatie meer dan wie een laag salaris had. Zie ook eens de loonsverhoging die volgend jaar aan de zorgverleners wordt beloofd. De bron moet ik terug eens opzoeken. Die met het hoogste salaris krijgt de hoogste loonsverhoging. Terwijl die het minst krijgt misschien wel het hardst moet werken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/11/24/vlaamse-zorg/ Maar de politici zeggen er niet bij dat die extra kost door de werkende belastingbetaler moet opgehoest worden via de RSZ bijdragen en ziekenhuiskosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |