Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 januari 2021, 00:32   #101
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Tja, dan heeft deze vermeende crisis toch 1 voordeel: de schapen worden uitgedund zodat dan de kritische overlevenden zich kunnen verenigen en achter de schuldigen van deze genocide aangaan...
En je kunt vaststellen: zelfs al vallen gevaccineerden als vliegen, dan nog wordt geloof gehecht aan de politieke huichelaars en criminele viro-lógen en wijzen de schaapjes naar vuile spuiten of onbekwame verpleegsters die geen spuit kunnen vullen om het experimentele vaccin, de big farma winst en hun eigen vrijwillige ondergang te verdedigen.
Deze crisis gaat sowieso heel slecht aflopen.

Zeker weten.

Maar eens er meer mensen in het hospitaal liggen door de vaccins ipv door het virus, dan gaat hier de champagne open.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 00:35   #102
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Er zijn er zelfs die de grenssluitingen binnen de EU toejuichen en er een champagnefles lijken bij te ontkurken. Hoe kan men nu zo gek zijn?
Nog veel gekker zijn diegenen die vinden dat horeca uitbaters, restauranthouders etc..in de gevangenis horen wegens burgerlijke ongehoorzaamheid door hun zaken toch te willen openen om hun broodwinning te redden. Die gunnen zelfs hun landgenoten geen brood meer.
Wie zijn dan eigenlijk de criminelen die in de gevangenis thuishoren?
Oud 22 januari 2021, 00:38   #103
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Deze crisis gaat sowieso heel slecht aflopen.

Zeker weten.

Maar eens er meer mensen in het hospitaal liggen door de vaccins ipv door het virus, dan gaat hier de champagne open.
Dan zullen ze nog afstrijden dat ze in het hospitaal liggen door het vaccin, zo gehersenspoeld zijn ze reeds, zielig, nietwaar?
Bange mensen zijn nu eenmaal gemakkelijk te manipuleren en niet meer voor rede vatbaar zelfs niet als hun leven ervan afhangt.
Oud 22 januari 2021, 00:43   #104
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Nog veel gekker zijn diegenen die vinden dat horeca uitbaters, restauranthouders etc..in de gevangenis horen wegens burgerlijke ongehoorzaamheid door hun zaken toch te willen openen om hun broodwinning te redden. Die gunnen zelfs hun landgenoten geen brood meer.
Wie zijn dan eigenlijk de criminelen die in de gevangenis thuishoren?

Het gaat veel dieper.
Horeca is het glijmiddel van handel.

Door dit te elimineren gaat de volledige handel kapot.
Oud 22 januari 2021, 05:22   #105
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Hilarisch toch deze crisis.

Ik ben van mening dat ze nu moeten doorduwen.
De politiek moet nu de voet op het gaspedaal zetten.

Massa's faillissementen. Depressies. Eenzaamheid.
Totale economische ravage.
Eventsector volledig kapot maken.
Restaurants en cafes de genadeslag geven.

Veel neveneffecten van deze rap-rap vaccins en overlijdens.

De achterlijken, de schapen in de kudde, zullen het enkel zo leren.
Nu is het moment daar.
Grijp de kans aub.
Toon het volk hoe achterlijk ze zijn.
Eigenlijk.... mmmm.... jaa !
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 05:38   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Bon, het slechte nieuws begint binnen te komen:

https://www.lequotidiendumedecin.fr/...utm_source=qdm

Terwijl wij ons concentreren op de BRITSE variant en de mutatie N501Y, is eerder de mutatie E484K problematisch, want blijkbaar geen anti-lichamen respons....

We vaccineren nu tegen covid-19, en covid-20 is nu binnen

Wordt vervolgd
In dat magazine artikel stond geen referentie naar de studie, ik vermoed dat het deze is:

https://www.biorxiv.org/content/10.1....425021v1.full

Citaat:
Some mutations that reduce serum antibody binding also reduce viral neutralization by >10 fold. The site where mutations tend to have the largest effect on binding and neutralization is E484, which unfortunately is a site where mutations are present in several emerging SARS-CoV-2 lineages
Het komt perfect overeen met de nieuwe golf in Manaus, waar reeds groepsimmuniteit bestond voor covid-19. Maar dus niet tegen covid-20...

Dat is vrij slecht nieuws voor de vaccins zou ik denken.

We zijn min of meer terug naar af.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 05:38.
Oud 22 januari 2021, 06:02   #107
Der Wanderer
Europees Commissaris

Der Wanderer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In dat magazine artikel stond geen referentie naar de studie, ik vermoed dat het deze is:

https://www.biorxiv.org/content/10.1....425021v1.full

Het komt perfect overeen met de nieuwe golf in Manaus, waar reeds groepsimmuniteit bestond voor covid-19. Maar dus niet tegen covid-20...

Dat is vrij slecht nieuws voor de vaccins zou ik denken.

We zijn min of meer terug naar af.
Valt dat nog buiten te houden?
Der Wanderer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 januari 2021, 06:12   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Der Wanderer Bekijk bericht
Valt dat nog buiten te houden?
De Zuid Afrikaanse en Braziliaanse varianten hebben deze mutaties die blijkbaar veel kans hebben om totaal doorheen de bestaande immuniteit (natuurlijk of vaccin) heen te gaan, toch volgens in vitro testen.

Ik ga mijn "test" op eventueel ergere reacties bij geïmmuniseerde rapper krijgen dan ik zelf eigenlijk wilde...

Op Nextstrain zie ik dat de Zuid Afrikaanse variant in Frankrijk ook gevonden werd, op 5 januari. Het is ook in Australie vastgesteld. De Braziliaanse zit in Japan en Zuid Korea.

Die worden bij ons wel allemaal geïdentificeerd als "Britse variant" omdat de snelle test ze niet onderscheidt. Enkel een sequencing geeft het verschil aan.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 06:16.
Oud 22 januari 2021, 06:15   #109
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Zuid Afrikaanse en Braziliaanse varianten hebben deze mutaties die blijkbaar veel kans hebben om totaal doorheen de bestaande immuniteit (natuurlijk of vaccin) heen te gaan, toch volgens in vitro testen.

Ik ga mijn "test" op eventueel ergere reacties bij geimmuniseerden rapper krijgen dan ik zelf eigenlijk wilde...
Maar zitten die varianten hier al of kunnen we die nog buiten ons land houden?

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 januari 2021 om 06:15.
Oud 22 januari 2021, 06:18   #110
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Tja, dat jouw 'test' sneller komt, is an sich des te beter.

Het probleem is natuurlijk dat we zo bezig gaan blijven, want waarom zou men nu herd immunity vooropstellen als men dat eerder niet deed?

Dit is echt wereldhistorische zwarte humor aan het worden. Na het Romeinse rijk, Napoleon, de Tweede Wereldoorlog... de implosie van de mensheid door "de griep maal 3".
Oud 22 januari 2021, 06:32   #111
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar zitten die varianten hier al of kunnen we die nog buiten ons land houden?
Hoe zou men dat kunnen weten ? Niet alle stalen worden gesampled he, en niet alle besmetten worden getest. Voor zover ik weet staat er op nextstrain geen Belgische sequentie die die varianten aangeeft. Men kan nooit weten dat het er niet zit. Men kan enkel bevestigen dat het er zit.

De andere vraag is natuurlijk hoe gemakkelijk die variant (her)ontstaat...

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 06:53.
Oud 22 januari 2021, 06:34   #112
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het probleem is natuurlijk dat we zo bezig gaan blijven, want waarom zou men nu herd immunity vooropstellen als men dat eerder niet deed?

Dit is echt wereldhistorische zwarte humor aan het worden. Na het Romeinse rijk, Napoleon, de Tweede Wereldoorlog... de implosie van de mensheid door "de griep maal 3".
Inderdaad. Hier kan men niet uit. En vaccinatie gaat het probleem niet oplossen, misschien zelfs in tegendeel: het gaat oftewel de zaken erger maken (indien mijn 'test' uitkomt), oftewel de mutaties een boost geven.

Binnen enkele jaren zou het wel kunnen lukken, als men de planeet volgezet heeft met vaccin fabrieken, en we de maandag een nieuwe variant ontdekken, en de vrijdag reeds voldoende vaccins hebben voor gans het land. Het probleem zal zijn dat onze economie tegen dan zodanig gehavend is dat we dat niet meer zullen kunnen betalen.

Als de vaccin productie trager gaat dan de evolutie van nieuwe varianten die eraan ontsnappen, heeft men gewoon een virus-enhancer gemaakt he.

Ik denk dat we nu 1 jaar nodig hebben om de vaccin hysterie laten te bekoelen - wat eigenlijk op termijn bijzonder nefast is, dat men het geloof in vaccins totaal naar de knoppen zal geholpen hebben. Om dan eindelijk naar normale geneeskunde te gaan, en behandelingen te zoeken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 06:37.
Oud 22 januari 2021, 06:48   #113
Der Wanderer
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Hier kan men niet uit. En vaccinatie gaat het probleem niet oplossen, misschien zelfs in tegendeel: het gaat oftewel de zaken erger maken (indien mijn 'test' uitkomt), oftewel de mutaties een boost geven.

Binnen enkele jaren zou het wel kunnen lukken, als men de planeet volgezet heeft met vaccin fabrieken, en we de maandag een nieuwe variant ontdekken, en de vrijdag reeds voldoende vaccins hebben voor gans het land. Het probleem zal zijn dat onze economie tegen dan zodanig gehavend is dat we dat niet meer zullen kunnen betalen.

Als de vaccin productie trager gaat dan de evolutie van nieuwe varianten die eraan ontsnappen, heeft men gewoon een virus-enhancer gemaakt he.

Ik denk dat we nu 1 jaar nodig hebben om de vaccin hysterie laten te bekoelen - wat eigenlijk op termijn bijzonder nefast is, dat men het geloof in vaccins totaal naar de knoppen zal geholpen hebben. Om dan eindelijk naar normale geneeskunde te gaan, en behandelingen te zoeken.
Plus het gevaar dat een discours ingang zal vinden dat voordien het monopolie van gekken was: "Vroeger dachten we dat we op elk moment eender waar met eender wie contact konden hebben. In een geglobaliseerde wereld is die gedachte een utopie. De coronacrisis leert dat we al te lang in een waan van onaantastbaarheid leefden. Zich aanpassen aan de realiteit zoals die is, betekent daarom het aanvaarden van een 'nieuw normaal'. Daarin zijn contacten tussen mensen altijd onderhevig aan waakzaamheid voor de gezondheid van iedereen".

Ik zou propaganda kunnen maken.

Laatst gewijzigd door Der Wanderer : 22 januari 2021 om 06:52.
Oud 22 januari 2021, 06:54   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zich aanpassen aan de realiteit zoals die is, betekent daarom het aanvaarden van een 'nieuw normaal'. Daarin zijn contacten tussen mensen altijd onderhevig aan waakzaamheid voor de gezondheid van iedereen".
Maar dat is al het discours van de WHO he. Zoals ik al stelde, hier kunnen we niet meer uit.

Laatst gewijzigd door patrickve : 22 januari 2021 om 06:54.
Oud 22 januari 2021, 11:50   #115
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Op huidig ogenblik zou je u ook de vraag kunnen stellen:

Hoeveel mensen kregen er in België al een vaccin?

Hoeveel vaccins zijn er al toegediend op huidig ogenblik? (iets meer dan 140.000???)

Op een aantal van ± 10milj mensen, yeah right.
Oud 23 januari 2021, 01:32   #116
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

door een documentaire aan het verdiepen in cannabis extracten, en wat vond ik? Onderzoek wijst erop dat cannabis een mogelijke bescherming biedt tegen coronavirussen en andere virale aandoeningen.
https://www.news-medical.net/news/20...-COVID-19.aspx
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 08:19   #117
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

In de zomer van dit jaar staan wij op een kantelpunt denk ik. Namelijk de meesten hebben dan de prik al gehad, en het klimaat is dan onvriendelijk tegen corona. Ik hoop dat sommige politici en virologen het roer om durven te gooien waardoor mogelijk een kettingreactie opgang komt bij de media waardoor de massa wakker geschud wordt. Men gaat corona accepteren in het leven en men laat zich niet meer 'regelen'.

Dat was het postive scenario.

Als dit niet gebeurt vrees ik voor een inktzart scenario met blijvende ingrijpende consequenties. Zoals wij die bijvoorbeeld in de 7e eeuw gezien hebben met de razendsnelle expansie van de Islam.. Mocht op dat eerder genoemde cruciale moment, zomer, wederom veruit de meerderheid van virologen en politici het laten afweten, inzetten op angst, vaccin 2022, dan zie ik het extreem somber in en kunnen wij ons gaan opmaken naar een vorming van een nieuwe religie. Namelijk waarin God niet centraal maar de dood en regelneverij wat erbij komt kijken. De profeet in deze zal het WHO zijn. Wat nu dus ook al het geval is, alleen wie er in niet in gelooft zal worden verketterd. Brainwashen gaat tot in den extremisme. Koran 2.0 zeg maar.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 23 januari 2021 om 08:27.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 08:27   #118
Jan Janssen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
door een documentaire aan het verdiepen in cannabis extracten, en wat vond ik? Onderzoek wijst erop dat cannabis een mogelijke bescherming biedt tegen coronavirussen en andere virale aandoeningen.
Cannabis werkt voor alles.

Laatst gewijzigd door Jan Janssen : 23 januari 2021 om 08:28.
Jan Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 08:28   #119
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Janssen Bekijk bericht
Cannabis werkt voor alles.
Juist voor en tegen depressies. Je kan met dat spul alle kanten op.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2021, 08:30   #120
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Daarom dat ik nooit ziek werd dus.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be