Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2004, 10:11   #101
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
Het heeft de laagste prioriteit. Vanaf 3 of 5 gram softdrugs ben je automatisch dealer. Je mag dus een kleine hoeveelheid hebben, maar thuis. Ik dacht dat men ook 1 cannabis plant mag hebben, geen twee of meer.
Dus effe halen of brengen en onderweg gesnapt worden kan nare gevolgen hebben.
Wreed opletten voor feestjes in thailland waar die gasten zo graag eens gaan fuiven. Daar gesnapt worden is automatisch altijd 50!!!! jaar in de cel.
Je zou zo maar eens denken wat thuis mag kan overal en daar u redelijk straf in vergissen bij momenten.
Nooit naar een junk luisteren! Informatie over de drugswet vindt je op de site van de federale politie www.fedpol.be of je kan naar de drugslijn bellen :
DE DRUGLIJN : 078/15.10.20
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 10:15   #102
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door temp
Hoe zielig... Mij niet kunnen pakken op een actueel problem en dan maar afkomen met een volledig uit de lucht gegrepen argument.

Snelle biologieles voor deze domoor: Ik ben een man. Een man moet de vrouw bevruchten met sperma. Sperma geeft niet meer door dan genetisch materiaal, dna dus. Het feit dat ik 'schand oh schand' cannabis rook heeft daar geen enkele invloed op. Het feit dat mijn IQ 128 is wel daarentegen (kans op intelligente kinderen is groter zo). Dan, want ik zie hem al aankomen ;-, de snelheid waarmee mijn 'stonede' zaadcellen zich zouden bewegen of het feit of ze er überhaupt nog zijn: nog nooit iets van aangetoond (of zelfs vermoed), het zal eerder aan uitlaatgassen liggen dan aan iets anders. Niks beter?
Biologie is uw ding niet zeker!
1. drugs, zelfs cannabis verminderen de vruchtbaarheid van de man en de gevolgen voor de baby als de moeder rookt (direct/indirect) zijn nefast!
2. IQ is niet erfelijk, zo kunnen superslimme mensen superdomme babies krijgen en andersom!

maar goed, je bent toch het type die vindt dat de meridiaan door zijn aars loopt en dus zal dit niet veel helpen!
Oud 16 december 2004, 14:05   #103
temp
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Biologie is uw ding niet zeker!
1. drugs, zelfs cannabis verminderen de vruchtbaarheid van de man en de gevolgen voor de baby als de moeder rookt (direct/indirect) zijn nefast!
2. IQ is niet erfelijk, zo kunnen superslimme mensen superdomme babies krijgen en andersom!

maar goed, je bent toch het type die vindt dat de meridiaan door zijn aars loopt en dus zal dit niet veel helpen!
1. Bewijs graag...

2. Nooit bewezen dat dit niet zo is. De praktijk toont echter aan dat de KANS op slimme kinderen groter is als je zelf boven het gemiddelde zit.

Maar 't heeft weinig zin want jij blijft er toch van overtuigd dat alle cannabisrokers losers zijn terwijl je nog geeneens niet weet wat het juist is.

ps: En wat probeer je nu te doen? Mij te pakken op het ene puntje waar je hoopt dat het alsnog slechte gevolgen zou hebben voor de gebruiker aangezien de andere punten (relevante punten) volledig ontkracht zijn door het feit dat ik perfect functioneer en er aldus geen nadelen van ondervind. (buiten longen van het roken an sich, toegegeven) Zoek problemen waar ze zijn en probeer ze niet te creëren plz... Wie zegt dat ik kinderen wil trouwens? Hoe rechtser de samenleving wordt, hoe minder zin ik krijg om een kind op de wereld te zetten.

Laatst gewijzigd door temp : 16 december 2004 om 14:08.
temp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 14:11   #104
democratsteve
Minister-President

democratsteve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Al zeven jaar waw.
Als dat niet bewijst hoe onschuldig het is.
Ondergetekende gebruikt al 16 jaar cannabis.
Geen universitaire studies gedaan, op m'n 16é gaan werken, op m'n 23é zelfstandig geworden en financieel onafhankelijk sinds m'n 36é.
Niet slecht geboerd hé, voor een "verslaafde junk"?
De meerderheid van personen waarmee ik omga, zijn notaire cannbisgebruikers, doch geen enkele heeft ooit bij mijn weten voor problemen in z'n directe omgeving gezorgd.
Wil dit zeggen dat alle cannabisgebruikers heiligen zijn? Zeker niet.
Wat ik wel kan bevestigen is dat cafebazen, ordediensten, familieleden en omgeving van notaire alcoholgebruikers veel meer problemen ondervinden, dan die van cannabisgebruikers.

Laatst gewijzigd door democratsteve : 16 december 2004 om 14:12.
democratsteve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2004, 16:22   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Geen universitaire studies gedaan, op m'n 16é gaan werken, op m'n 23é zelfstandig geworden en financieel onafhankelijk sinds m'n 36é.
De meerderheid van personen waarmee ik omga, zijn notaire cannbisgebruikers, doch geen enkele heeft ooit bij mijn weten voor problemen in z'n directe omgeving gezorgd.
Wat ik wel kan bevestigen is dat cafebazen, ordediensten, familieleden en omgeving van notaire alcoholgebruikers veel meer problemen ondervinden, dan die van cannabisgebruikers.
Ondergetekende gebruikt al een kleine halve eeuw tabac en alcohol zonder ooit problemen te hebben.
Mogen we nu besluiten dat er geen problemen mee zijn?
Er zijn een pak minder cannabis gebruikers dan alcohol gebruikers.
Nogal logisch dat er ook minder probleemgevallen zijn.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 09:35   #106
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Mambo... ik denk dat 5O jaar veel is...
Ik denk eerder n fikse boete... ma das wa ik gehoord heb.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 09:51   #107
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door democratsteve
Ik rij al meer dan 20 jaar zonder ongeval. Wil dit nu zeggen dat alle automobilisten veilig en zonder ongevallen rijden ?
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 december 2004, 09:55   #108
Bhairav

Standaard

Geert, we proberen duidelijk te maken dat verbod NIET het aantal gebruikers controleerd, hoe streng ook. Dus wat voor een nut heeft het hen nog aan te pakken als ze eigelijk geen last veroorzaken. Dees probeert gij altijd te omzeilen en dat zult ge nu ook waarschijnlijk wel doen...
Oud 17 december 2004, 10:00   #109
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door temp
1. Bewijs graag...

2. Nooit bewezen dat dit niet zo is. De praktijk toont echter aan dat de KANS op slimme kinderen groter is als je zelf boven het gemiddelde zit.

Maar 't heeft weinig zin want jij blijft er toch van overtuigd dat alle cannabisrokers losers zijn terwijl je nog geeneens niet weet wat het juist is.

ps: En wat probeer je nu te doen? Mij te pakken op het ene puntje waar je hoopt dat het alsnog slechte gevolgen zou hebben voor de gebruiker aangezien de andere punten (relevante punten) volledig ontkracht zijn door het feit dat ik perfect functioneer en er aldus geen nadelen van ondervind. (buiten longen van het roken an sich, toegegeven) Zoek problemen waar ze zijn en probeer ze niet te creëren plz... [size=3]Wie zegt dat ik kinderen wil trouwens? Hoe rechtser de samenleving wordt, hoe minder zin ik krijg om een kind op de wereld te zetten[/size].
http://www.jellinek.nl/drugsvoorlich...abis&kolomID=2

en je laatste zin bewijst weeral wat ik hier altijd al beweer nl dat druggebruikers egoïsten zijn die enkel aan hun eigen genot denken en geen rekening houden met de overlast die ze veroorzaken aan de maatschappij.

Laatst gewijzigd door jan hyoens : 17 december 2004 om 10:03.
Oud 17 december 2004, 10:08   #110
Geertje

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav
Geert, we proberen duidelijk te maken dat verbod NIET het aantal gebruikers controleerd, hoe streng ook. Dus wat voor een nut heeft het hen nog aan te pakken als ze eigelijk geen last veroorzaken. Dees probeert gij altijd te omzeilen en dat zult ge nu ook waarschijnlijk wel doen...
Ok, en als we nu zeggen : vanaf nu laten we iedereen gerust die niemand last berokkend, maar zij die dit wel doen worden zwaar bestraft, bvb. met gevangenisstraffen. Mag dit dan, of moeten deze lastpakken terug met de fluwelen handschoen aangepakt worden of naar dure afkickcentra gestuurd worden.
Oud 17 december 2004, 10:08   #111
Bhairav

Standaard

@ jan
Oud 17 december 2004, 10:13   #112
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geertje
Ok, en als we nu zeggen : vanaf nu laten we iedereen gerust die niemand last berokkend, maar zij die dit wel doen worden zwaar bestraft, bvb. met gevangenisstraffen. Mag dit dan, of moeten deze lastpakken terug met de fluwelen handschoen aangepakt worden of naar dure afkickcentra gestuurd worden.
Iedereen heeft recht op zelfverdediging...
En de gebruikers moeten dat zelf weten...
Ik ben een anarchist en dus anti-beleid.
Oud 17 december 2004, 10:40   #113
Geertje

Standaard

Citaat:
Iedereen heeft recht op zelfverdediging...
En de gebruikers moeten dat zelf weten...
Ik ben een anarchist en dus anti-beleid.
Dus ze moeten niet rekenen op dure afkickcentra en sociale helpers die gereed staan om te helpen. Voor mij is dit prima.
Oud 17 december 2004, 10:41   #114
Bhairav

Standaard

Moest er anarchie zijn, was hier zelfs geen behoefte naar.
Oud 17 december 2004, 10:54   #115
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Worden ze aangepakt ?
Leg eens uit.
Oud 17 december 2004, 10:59   #116
Bhairav

Standaard

Ja, ze worden aangepakt: als ze u betrappen word ge opgepakt ETC.
En wat ge nu doet is wééral verdraaien...
Oud 17 december 2004, 11:12   #117
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, ze worden aangepakt: als ze u betrappen word ge opgepakt ETC.
En wat ge nu doet is wééral verdraaien...
Dan zitten de gevangenissen vol met gebruikers? 8)
Oud 17 december 2004, 11:17   #118
Bhairav

Standaard

Ja. Dus laat die mensen gewoon hun leven invullen zoals ze dat willen. En niet alleen IVM drugs. Ook het feit dat ge u onnozel moet werken voor een waardevol leven, dat idee moet ook verdwijnen.
Het omgekeerde IVM drugs ook: kinderen rilatine geven voor het gemak. Dat mag dan weer wel...
Oud 17 december 2004, 12:16   #119
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja. Dus laat die mensen gewoon hun leven invullen zoals ze dat willen. En niet alleen IVM drugs. Ook het feit dat ge u onnozel moet werken voor een waardevol leven, dat idee moet ook verdwijnen.
Het omgekeerde IVM drugs ook: kinderen rilatine geven voor het gemak. Dat mag dan weer wel...
Zonder drugs is het leven alvast wat goedkoper en moet je minder werken.
Tenzij mama en papa het betalen natuurlijk.
Oud 17 december 2004, 12:30   #120
Bhairav

Standaard

Gij weet niet hoe goeikoop dat gerief is de laatsten tijd.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be