![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar nu heeft die eerste klasse geluk: de meesten van die die zeggen dat ze een vrouw zijn, zitten ook in een vrouwenlichaam. Slechts enkelen zitten in het "verkeerde lichaam". Terwijl die hersenen die beweren een kip te zijn, zitten ALLEMAAL in het "verkeerde lichaam". Mochten sommigen daarvan, of zelfs een meerderheid daarvan, ook daadwerkelijk in een kippenlichaam zitten, dan zou de situatie helemaal dezelfde zijn. Dat neemt niet weg dat mensen die beweren een kip te zijn, gestoord zijn. En mensen die beweren een vrouw te zijn daar waar dat het geval niet is, die zijn even gestoord. Dat men de fysiologische oorsprong van die gestoordheid zou gevonden hebben, is goed, maar dat neemt niet weg dat ze gestoord zijn. Citaat:
Citaat:
Ik denk dat de fout is dat we mensen gewoon indelen in twee groepen: mannen en vrouwen. Er kunnen daar best extra groepen bij zitten, dinges die noch man, noch vrouw zijn. Genetisch zijn er zo: die die geen XX of XY chromosomen hebben. Morte vivante haalde ook het geval aan van een auto immuunziekte die antilichamen heeft tegen mannelijke hormonen, en dat zijn dan mensen met een mannen genetiek die een vrouw-achtig lichaam ontwikkelen. Dat zijn allemaal dinges die noch man, noch vrouw zijn. Maar hier hebben we het over normale mannen op fysiologisch vlak. Het enige wat daar niet mannelijk aan is, is het zelfbeeld. Welnu, ik beschouw iemand die een zelfbeeld heeft dat niet overeenkomt met de rest van zijn lichaam, gewoon als gestoord, en dat is zo voor iemand die denkt Napoleon te zijn, een kip te zijn, een neger te zijn (als men een blanke is), een vrouw te zijn als men een mannenlichaam heeft, en ga zo maar door. Men kan dan twee standpunten innemen: als men de fysiologische oorzaak hiervan ontdekt, dan kan men zeggen dat men oftewel: 1) de oorsprong van deze geestesziekte heeft gevonden, zoals men ook de oorsprong aan het begrijpen is van Alzheimer en zo voort 2) dit beschouwen als weer een nieuw soort geslacht, zoals die XXY of die auto-immunen. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() Ik ken er een. Lelijke psychisch verknipte vent omgebouwd tot lelijke psychisch verknipte vrouw. Ik hoop dat andere transmensen na hun ombouw meer mentale rust vinden. Die was ook wel zeer boos als in een onoplettend moment zijn/haar deadname werd gebruikt of naar hem/haar werd verwezen met een verkeerd persoonlijk voornaamwoord. Iedereen rondom hem/haar deed zijn best om hoffelijk en begripvol te zijn, maar dergelijke mensen zouden ook moeten begrijpen dat je het verleden niet zomaar uitwist. Dat is er nu eenmaal. Maar ik ben heel blij voor mensen die in een verkeerd lichaam zitten dat de medische wetenschap nu zo ver is gevorderd.
Vertrouw niemand die zijn god liever ziet dan zijn kinderen Laatst gewijzigd door No Apologies : 30 maart 2021 om 10:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een clitoris is eigenlijk een soort van verschrompelde penis. En mannen hebben ook tepels, maar geven geen melk. Als dat fysieke mannelijke en vrouwelijke kenmerken zijn, waarom zou dat niet kunnen gelden voor een hersenstructuur ?
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar men kan - zoals ik aangaf - ook een ander standpunt innemen. Men kan het standpunt innemen dat mensen die geen "zuiver vrouwelijke" of geen "zuiver mannelijke" kenmerken hebben, gewoon noch vrouw, noch man zijn, maar een derde geslacht. Dat is niet anders dan een gemetiseerde: dat is noch een blanke, noch een zwarte he. Die kan zich dan inbeelden een blanke of een zwarte te zijn, en kan zich zwart verven of in bleekwater liggen weken, maar het is niet het ene noch het andere. Maar wat niet kan, is dat men denkt van in "het verkeerde lichaam" te zitten. Dat is gewoon waanzinnig, men zit nooit in het verkeerde lichaam, omdat uw hersenen bij dat lichaam horen. Dat men dat lichaam wil bijwerken is een mogelijkheid, zoals borstvergrotingen, rugvinnen laten zetten, pluimen doen groeien en weet ik veel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
dan beschouw ik die kerel als een oplichter in dagelijkse omgang zal ik er beleefd tegen zijn en zie ik gene reden om die te discrimineren maar op seksueel vlak ben ik een hetero en geen homo. dus voor mij zal Bettens altijd een grotere kans hebben dan eender welke, hoe goed ook, geopereerde vent |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
dat betekent niet dat ik, eens tussen de laken, dan maar het feit moet negeren dat ik hier met een vent lig da's geen verhaal van eigen schuld dikke bult en ik had maar beter moeten opletten ![]() ik ben weg en als die kerel dat ettelijke keren meemaakt dan hakt dat erin op diens psyche en komt het inzicht dat die chirurgie en de hele lijdensweg zinloos was. men aanvaardt hem enkel tot op een bepaald niveau als nieuwe vrouw, maar zeker niet helemaal daarom heeft men ooit woorden als transgender uitgevonden. net om aan te duiden Bettens nog steeds geen man is, wat ze eigenlijk wil zijn. dat maakt niet dat alle heteromannen nu transfobe macho's zijn, dat betekent gewoon dat heteromannen op vrouwen vallen. Laatst gewijzigd door 1207 : 30 maart 2021 om 11:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezond verstand en pragmatisme dat valt niet te rijmen met "gevoelens" en Fantasia? Als ik naar zo'n hypnotoad ga en die zegt dat ik een worm ben. Sommige mensen geloven dat echt alleen door insinuatie en suggestie. 15% van de mensen. Een minderheid maar toch. Tikje op de schouder en de hypnose valt weg....
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de rest van je post accepteer je vervolgens wel dat er duidelijk mensen bestaan waarbij het lichaam buiten de hersenen niet goed volgens het ene of het andere plan is aangelegd. Je noemt bijvoorbeeld mensen waarbij het lichaam zich ondanks de aanwezigheid van een Y chromosoom op de vrouwelijke manier ontwikkeld. Waarom is het dan zo ver gezocht dat zoiets ook kan met de hersenen? (Enfin, Zucht vatte het eigenlijk al heel goed samen.)
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 30 maart 2021 om 17:33. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Europees Commissaris
Locatie: Toekomstig bewoner van de geboortegrond van Cyriel Verschaeve
|
![]() Zo luguber ? Je lul laten afzagen dat is luguber.
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() Hij kikt waarschijnlijk op vrouwen (nu ja) met een adamsappel.
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik weet niet hoe ik er bij kom maar ik zou haar aanraden te kiezen voor bloemkool.
![]() |
#115 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Zoals ik reeds stelde, je kan niet tegelijkertijd beweren dat er duidelijke mannen hersenen zijn, en duidelijke vrouwenhersenen, en tevens aangeven dat er soms "mannen hersenen" in een vrouwenlichaam zitten of omgekeerd. Want je gebruikt dezelfde correlatie twee keer om tot een verschillend besluit te komen. Eerst ga je "hersenkwaliteit X" komt bij 90% van de mannen en 10% van de vrouwen lichamen voor, afronden naar 100% en 0% om te zeggen hersenkwaliteit X betekent "mannenhersenen", en dan ga je zeggen, he kijk, in 10% van de gevallen zitten mannenhersenen in een vrouwenlichaam. Maar dat komt enkel en alleen maar van je afrondingsfout. Daarom dat ik karikaturaal bovenhaalde: groene ogen komen in 51% van de gevallen in mannenlichamen voor en slechts 49% van de gevallen in een vrouwenlichaam. Dus zijn groene ogen een mannen eigenschap. En kijk, er zijn rare vrouwen die mannenogen hebben. Ongeveer 49%. Citaat:
Het is ook zo dat de zot die denkt dat hij Napoleon is, ergens die fysiologische eigenschap gemeen heeft met de hersenen van de echte Napoleon Bonaparte, die waarschijnlijk ook dacht dat hij Napoleon was. Immers, als het uiteindelijke criterium is "zich voelen als" gaan we ervan uit dat daar een of andere fysiologische verklaring voor is, of we die nu kennen of niet. En daar ging het om. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat gezegd, natuurlijk mogen mensen met hun lichaam doen wat ze willen. Het probleem is als ze herkenning voor hun waanzin willen. Dat is een beetje zoals godsdienstvrijheid hineininterpreteren als zijnde de plicht voor elke burger om andermans dwaze godsdienst te "respecteren". Iemand die zijn lul eraf kapt en een gat maakt in de plaats mag dat van mij. Maar om mij dan wettelijk willen te dwingen dat ik hem nu "mevrouw" moet noemen, is er een beetje over. Ik zal dat uit, hoe zou ik het zeggen, medelijden, wel willen doen, maar men moet mij dat niet komen afdwingen ook niet. Dat is voor mij een zielige zot. Een beetje zoals een gelovige. Wat niet belet dat die persoon in zijn waanzin gelukkig kan zijn, en ma foi, waarom niet. Mensen die denken dat ze Jezus zijn, zijn ook op een zekere manier gelukkig in hun waanzin, he. Maar om nu moeten te bidden tot die kwiebussen is er een beetje over. Laatst gewijzigd door patrickve : 30 maart 2021 om 18:35. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Veel gezever en veel bla bla.
Vroeger, toen ik nog onervaren was, dacht ik ook vaak "Hoeft dan nou?". Nu denk ik: in het geval van informed consent, als het beestje er gelukkig mee is, why not? (ik ken persoonlijk één gewijzigde; als ik die zie, of als ik die anderen op tv zie, dan lijkt het geluk er vanaf te druipen, dus: why not)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
een verkrachter die zich vrouw waant meot naar een vrouwengevangenis en wat doet die daar? ge moogt 2x raden omgebouwde mannen die plots in de sport opduiken. Om daar niet over te moeten praten begint men met allerlei schijndiscussies zoals met die Afrikaanse atlete die plots pillen moet nemen omdat ze ... Laatst gewijzigd door 1207 : 30 maart 2021 om 20:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel reden om gelukkig te zijn schijnen ze precies toch niet te hebben.
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
|
![]() Citaat:
Ik begrijp niet helemaal waarom je mij beschuldigd van een truukje. Je bent zelf aan het hameren op een semantisch truukje waardoor je deze mensen maar geen vrouw hoeft te noemen. Want als we ze definiëren als gewoon een type afwijkende man (in plaats van een type afwijkende vrouw, zoals ze zelf liever zouden zien) dan is het verhaal net zo logisch, maar zijn er minder mensen gelukkig met hoe er over ze gepraat wordt. En waarom zouden we dat precies willen? Citaat:
![]() |
![]() |