![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Negatie Armeense genocide strafbaar maken ? | |||
| Ja |
|
9 | 37,50% |
| Neen |
|
12 | 50,00% |
| Geen mening |
|
3 | 12,50% |
| Aantal stemmers: 24. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu is de vraag in welke mate men dat deed uit "racistische" overwegingen, en in welke mate dat gewoon een investering was ? |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat is niet wat ik bedoelde hé. Uiteraard gebeurt zo goed als alles met een intentie. Om massamoord van genocide te onderscheiden, moet het echter gaan om limitatief bepaalde intenties. |
|
|
|
|
|
|
#104 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of wordt dat pas een genocide als je die ethnie gaat viseren omwille van zijn ethnie, en niet omwille van het feit dat ge hun land wilt afpakken ? Ik bedoel maar: moet, om een genocide te zijn, de drijfveer louter of hoofdzakelijk cultureel-ethnisch zijn ? Moet er "haat" bij te pas komen, en niet louter zakelijke overwegingen ? Laatst gewijzigd door patrickve : 26 april 2021 om 09:38. |
|
|
|
|
|
|
#105 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Artikel 2 van het Verdrag inzake de voorkoming en de bestraffing van genocide, bepaalt de definitie: Citaat:
1) de intentie/bedoeling "om een nationale, etnische, godsdienstige groep, dan wel een groep, behorende tot een bepaald ras, geheel of gedeeltelijk als zodanig te vernietigen" 2) bepaalde omschreven gedragingen die men doet om de intentie/bedoeling van punt 1) te bewerkstelligen In uw voorbeeld doet het er totaal niet toe wie op dat stuk land leeft hé. Eender wie daar leeft, men wil het gewoon puur voor zichzelf inpalmen. Het kan perfect zijn dat men wel voldoet aan voorwaarde 2) door duizenden of zelfs miljoenen mensen over de kling te jagen, maar er strikt theoretisch toch geen sprake is van genocide omdat men niet voldoet aan voorwaarde 1). Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 april 2021 om 09:45. |
||
|
|
|
|
|
#106 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Immers, als ik Leopold II zou zijn, dan zou ik aanvankelijk niks hebben tegen zwarte mensen, maar die lopen daar nu eenmaal in de weg om de resources aan te slaan. Ik zou dus al die inwoners ginder, die toevallig zwarten zijn, afmaken, om het land aan te slaan. ==> gene genocide. Maar dan besef ik natuurlijk dat er een soort van affiniteit zal zijn tussen andere zwarten en die die ik afgemaakt heb, en dat mochten er nazaten zijn van die die ik afgemaakt heb, die gaan lopen zijn (en die dus a priori geen last betekenen), ik een tijdsbom aan het organiseren ben voor revenge. Het is dus logisch dat ik nadien alle potentiele zwarte mensen ga afmaken, gewoon omdat ik wil vermijden dat zij nadien een soort rancuneus gevoel zullen opbouwen en een toekomstige vijand worden. Deze keer viseer ik wel expliciet "zwarten". Maar omdat ik vermoed - en dat vermoeden is waarschijnlijk terecht - dat als ik ze in leven laat, zij nadien rancuneus zullen zijn. ==> is dat nu een genocide ? |
|
|
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door TheFourHorsemen : 26 april 2021 om 09:50. |
|
|
|
|
|
|
#108 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat was nooit de bedoeling, georganiseerd, ... . Er waren ook een pak indianen die zich niet lieten verdrijven maar die ook niet terug vochten. Ze integreerden zich in de boerende koloniserende samenleving. Bij een genocide wordt dat onmogelijk gemaakt. Hou er ook rekening mee dat racisme pas na het humanisme is ontstaan.
|
|
|
#109 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#110 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Als je land wil inpikken dan hoef je de lokale bewoners enkel te verdrijven. Wat massamoorden kunnen daar zeer nuttig voor zijn, maar als die mensen al dan niet spontaan weggaan is dat net zo goed of nog beter. Een genocide is pas als je die mensen dood wilt omwille van wie ze zijn, niet omwille van wat ze bezitten. Als je hen ook buiten het land dat je wil gaat achtervolgen om ze te doden. Als je ook je eigen mensen gaat doden omdat ze een percentage genen van die andere groep bezitten. Eigenlijk kan je zeggen dat zodra je meer moeite doet en doden maakt dan nodig is om te krijgen wat je wil, je genocide aan het plegen bent. Als wat je wil net die doden maken is. |
|
|
|
|
|
|
#111 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als je een volk zijn land afpakt, maak je een vijand. Dan moet je die tot de laatste man uitroeien, en sympathisanten ook he. Ideaal moet ge zelfs de *herinnering* aan dat volk uitwissen, behalve dan uw glorierijke en verpletterende overwinning, die in de geschiedenis moet komen. Laatst gewijzigd door patrickve : 26 april 2021 om 10:41. |
|
|
|
|
|
|
#112 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zo simpel kan het zijn. |
|
|
|
|
|
|
#113 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Toen Himmler dan zei dat er nog mensen leefden in dat dorp, antwoorde de Gruppenfuhrer dat het enkel vrouwen, kinderen en ouderlingen betrof. Himmler moest toen uitleggen dat dit allemaal partizanen waren, zeker de kinderen, zei hij, want als we die laten leven vechten die binnen tien jaar tegen ons.
|
|
|
|
|
#114 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#115 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Trouwens zelfs het woord 'genocide' voor wat de etymologie betreft, zegt eigenlijk hetzelfde: genos= soort, volk, + caedere= doden, slachten afslachten. Afslachten lijkt me dan ook precies wat er gebeurd is met de indianen in de V.S. . Er is geen ander woord voor. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 26 april 2021 om 11:22. |
|
|
|
|
|
|
#116 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Stop nu toch eens met die onnozele posts altijd.
|
|
|
|
|
#117 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#118 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nochtans ben jij het die er over begint.
|
|
|
|
|
#119 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
je mag uw eeuwige stopwoordjes wel eens aanpassan.
|
|
|
#120 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Vandaar dat ik zegde dat er dus eigenlijk geen verschil is. Het uitroeien van een volk is nodig, als je een (deel van een) volk uitroeit om hun land in te pikken. Tenzij je een oen bent en uw vijand voor binnen 10 jaar aan het organiseren zijt.
|
|
|
|