![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De fundamentele vraag is echter of we een overheid nodig hebben om te bepalen wat "slecht" en wat "goed" is? Door de mensen meer zelf hun verdiende geld te laten behouden en hun "risicogedrag" in de markt te laten verzekeren krijg je een situatie die "juist" is. Immers dan betaal je een marktconforme prijs voor de vrije keuze die je maakt. De vervuiler van zijn lichaam betaalt dan een hogere ziekteverzekering (en mogelijks een lagere pensioenpremie) Wat wij als "normaal" voor een overheid vinden zouden we niet pikken in de privé. Stel u een supermarkt voor die kippenvlees spotgoedkoop maakt omdat het "goed" is en rundsvlees tienvoudig duurder omdat het "slecht" is. Wie denkt die supermarkt-uitbater wel dat hij is dat hij mijn keuze moet beinvloeden door zijn prijszetting? Get the point? Vrijheid met eigen verantwoordelijkheid, geen overheid om achter te schuilen. Tijd om onder mama's rokken vandaan te komen.
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. Laatst gewijzigd door Marco : 27 maart 2005 om 08:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De sigaret is al serieus opgeslagen, is er ondertussen al ergens één centiem minder te betalen hierdoor?
Blijf dromen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Eigelijk zou elke burger weggesanneerd moeten worden zodat er uiteindelijk alleen Cynici overblijven |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
volgens mij is het een lelijk stokoud wijf
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 27 maart 2005 om 15:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
waarom moet ik als roker immers bijdragen tot de pensioenkas wanneer het hoogst twijfelachtig is dat ik er ooit zal van genieten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Blijf hopen. ![]()
De verzorgingsstaat is een ongewenste bezoeker die met jouw eigen geld je een cadeau geeft dat je niet wenst en dat gekocht is in een veel te dure winkel. Politicus: bergen beloven en ravijnen maken. Laten we ze een budget geven voor een molshoop om slechts een kuiltje te krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Gouverneur
|
![]() Rokers beschadigen inderdaad omstaanders hen gezondheid, zonder dat deze omstaanders daarom gevraagd hebben. Jaarlijks zijn er nog heel wat sterfgevallen onder de passieve rokers, door het meeroken van op afstand.
Jaren lang hebben niet Rokers moeten verdragen dat een roker met een stinkstok naast hen stond. Dus was een niet roker eigenlijk sollidair met een Roker. In de huidige maatschappij is het tijd geworden voor het tegenovergestelde. Rokers moetn sollidair zijn met niet rokers en hen gezondheid niet in gevaar brengen. Vandaar dat een rookverbod in de Horeca sector en eker in Jeugdhuizen een must is. Wie dan een sigaretje wil roken moet maar buiten gaan staan. Desnoods onder een daarvoor bestemd afdakje of zo. Op deze manier zal men de gezondheid van niet rokers niet meer in gevaar brengen en is men sollidair met niet rokers. Wat men thuis daarmee annvangd is ieders eigen zaak. Maar op café, in restaurants, ... hoort het eigenlijk niet dat men anderen dwingt om maar mee te roken. Rokers meer laten betalen ok, maar samengaand met een algemeen rookverbod in de Horeca. De medische kosten die men daaraan gaat uitsparen zijn enorm groot. Veel minder mensen die niet roken zullen nog last hebben van allergieën, longaandoeningen en nog veel meer. Dergelijke maatsregel betekend Miljoenen euro's besparing in de gezondheidssector, door minder ziektes die gepaard gaan met passief roken. Die Miljoenen Euro's kan men dan herïnvesteren in de gezondheidszorg, in posten waar men geld te kort heeft.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Dekoster : 19 juni 2005 om 12:12. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 |
Banneling
|
![]() Meer en meer mensen stoppen met roken. Ik ben zelf verleden jaar gestopt (na 10 jaar intensief gerookt te hebben) en geen haar op mijn hoofd heeft er spijt van.
Ik kan niet verdragen als er naast mij gerookt wordt. Op het werk hebben we soms vrij lange vergaderingen waar de bazen constant zitten te roken, het is zeer ambetant :/ Hier is een vrij interessante, gratis E-book die U zeker kan helpen met stoppen met roken : http://whyquit.com/joel/ntap.pdf good luck ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ik ben ook gestopt met roken en kan het eveneens niet meer verdragen dat iemand naast mij zit of staat te roken. Diegenen die mij kennen en wel nog roken beginnen hiermee eindelijk rekening te houden en gaan buiten een sigaretje roken. Op vergaderingen tijdens het werk zou men ook roken moeten verbieden, zoals men ook roken op de werkvloer heeft veboden. Laat die bazen nu ook maar eens soolidair zijn met hen werknemers. maar die wanen zich nog altijd boven hen werkvolk. Grootheidswaanzin dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Banneling
|
![]() dat werkt allemaal lekker niet, die repressie.
roken op het perron van het treinstation is nu zogezegd verboden. maar iedereen rookt er nog juist zoveel als vroeger. en niemand die er iets van zegt. goed mislukt is dat. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Mitgard : 19 juni 2005 om 14:20. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik vind het afschaffen van roken in openbare gebouwen en binnenkort ook het afschaffen van roken in restaurants en hopelijk ook café's al een hele voortuitgang. Uw punten vind ik persoonlijk iets te extreem en te vergaand. Maar dat zij bijvoorbeeld meer moeten betalen voor hun ziekteverzekering (voor hun eigen toekomstige kost èn diegenen die "ze laten meeroken"). En dat de overheid de belastingen op sigaretten wel wat hoger mag leggen dan 21.5% die ook gebruikt wordt voor luxegoederen. Een sigaret zie ik namelijk niet als een luxegoed... Maar ik denk dat er dan wel (uit het rokerskamp eventueel) klachten gaan ontstaan m.b.t. andere 'genotmiddelen' zoals alcohol ... en sja, waar ligt dan de grens?
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Idem voor de auto. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Autogebruik reduceren kan zeker wel. Iedereen probeert zo dicht mogelijk bij thuis te werken (maar dat is waarschijnlijk al zo). En als het werk niet gemakkelijk bereikbaar is met het openbaar vervoer (waarvan de bussen op schapen-urine / plantenolie rijden) dan komen ze je vanop een bepaalde plaats die korterbij het werk is en wel bereikbaar voor het openbaar vervoer halen met een busje van 't werk, eveneens rijdend op schapen-urine of plantenolie. Mijn voorkeur gaat naar het eerste wegens vrij goedkoop ![]()
![]() |
![]() |