Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 januari 2022, 18:05   #101
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En dat was geen peiling. Dat zijn de officieel behaalde voorkeurstemmen tijdens de verkiezingen van 2019.
Een poll word binnen de politiek gezien als een peiling naar het toekomstige kiesgedrag van de burger.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 06:45   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Een poll word binnen de politiek gezien als een peiling naar het toekomstige kiesgedrag van de burger.
Een poll wordt door de politiek gezien als een poging om het toekomstig kiesgedrag van burger "positief" te beïnvloeden.
Oud 2 januari 2022, 12:48   #103
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Oei, ik dacht dat de vraag was: hoe zou je vandaag stemmen, en niet hoe zal je binnen twee jaar stemmen ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 13:48   #104
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Oei, ik dacht dat de vraag was: hoe zou je vandaag stemmen, en niet hoe zal je binnen twee jaar stemmen ...
De vraag was: hoe zou je vandaag stemmen als het verkiezingen waren.

De uitslag van de laatste peiling maakt de machthebbers diets dat ze er alles aan moeten doen om vervroegde verkiezingen te vermijden.
Oud 2 januari 2022, 15:13   #105
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De vraag was: hoe zou je vandaag stemmen als het verkiezingen waren.

De uitslag van de laatste peiling maakt de machthebbers diets dat ze er alles aan moeten doen om vervroegde verkiezingen te vermijden.
En mss moeten proberen het roer om te keren.
Maar dat is mss al te laat.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 15:16   #106
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het is trouwens een interessant idee, of iemand VERSCHILLEND zou antwoorden op die twee vragen.

"Mochten het VANDAAG verkiezingen zijn, dan stemde ik O-VLD, maar binnen twee jaar natuurlijk niet, dan zal ik N-VA stemmen"

Ga je zo veel volk vinden ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 15:18   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
"mss"?
Oud 2 januari 2022, 15:20   #108
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is trouwens een interessant idee, of iemand VERSCHILLEND zou antwoorden op die twee vragen.

"Mochten het VANDAAG verkiezingen zijn, dan stemde ik O-VLD, maar binnen twee jaar natuurlijk niet, dan zal ik N-VA stemmen"

Ga je zo veel volk vinden ?
Betere variant : "Mochten het VANDAAG verkiezingen zijn, dan stemde ik XXX, maar 2 jaar geleden was ik zo stom om YYY te stemmen.
Oud 2 januari 2022, 15:22   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Betere variant : "Mochten het VANDAAG verkiezingen zijn, dan stemde ik XXX, maar 2 jaar geleden was ik zo stom om YYY te stemmen.
Ja, maar dat is begrijpelijk, omdat men ondertussen kan "bijgeleerd" hebben. Echter, mensen die VOORZIEN dat ze ZULLEN BIJLEREN en nu dus FOUTEN maken, dat is veel zeldzamer.

"2 jaar geleden was ik zo stom om YYY te stemmen, maar toen wist ik dat eigenlijk al, dat ik eigenlijk XXX zou stemmen vandaag" is toch wel een stuk eigenaardiger, nee
Oud 2 januari 2022, 15:24   #110
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Wie was in Godsnaam zo stom om op YYY te stemmen? Ik stemde er toen niet op en ik stem er nu nog steeds niet op. Ik stem trouwens ook niet op XXX, geef mij maar ZZZ, dat was toen een goede keuze en nu nog steeds.

Laatst gewijzigd door reservespeler : 2 januari 2022 om 15:25.
Oud 2 januari 2022, 19:48   #111
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Ben ik blij dat Frank in de Humo op 1 staat.
Zegt veel over Humo en z'n lezers.
Ik denk dat ze dat blad beter Humo(r) noemen.
Als die Frank iets moet uitleggen heb ik altijd de indruk dat hij tegen kleine kinderen bezig is ....
En tegen dat hij het uitgelegd heeft is het geen actualiteit meer.
Oud 2 januari 2022, 19:58   #112
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Als die Frank iets moet uitleggen heb ik altijd de indruk dat hij tegen kleine kinderen bezig is ....
Daarom komen die maatregelen van de federale regering altijd te laat hé...
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 januari 2022, 20:02   #113
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
Dat is hij ook.
Oud 2 januari 2022, 20:05   #114
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is hij ook.
Het idee dat het soevereine volk kleine kinderen zijn is de fundamentele "denkfout" in het geloof in "democratisch" leiderschap. Die kleine kinderen zouden dan immers de grootste lolbroek van de groep verkozen hebben om "leider" te zijn, die hen dan gaat pakken voor kleine kinderen.

Het idee dat gij over uzelf koestert, dat gij een klein kind zijt waar een ander klein kind dat gij verkozen hebt, U moet komen zeggen wat te doen, is toch enkel maar iets dat in het brein van een klein kind kan ontstaan, nee ? (euh, er scheelt iets met mijn logica hier )
Oud 2 januari 2022, 20:09   #115
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN

Dadeemelee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het idee dat het soevereine volk kleine kinderen zijn is de fundamentele "denkfout" in het geloof in "democratisch" leiderschap. Die kleine kinderen zouden dan immers de grootste lolbroek van de groep verkozen hebben om "leider" te zijn, die hen dan gaat pakken voor kleine kinderen.

Het idee dat gij over uzelf koestert, dat gij een klein kind zijt waar een ander klein kind dat gij verkozen hebt, U moet komen zeggen wat te doen, is toch enkel maar iets dat in het brein van een klein kind kan ontstaan, nee ? (euh, er scheelt iets met mijn logica hier )
De realiteit is dat het geen zwart/wit is en dat men het allemaal nog niet weet.
En dat we nog bijlange niet van deze pandemie verlost zijn.

Alleen mag je dat niet zeggen. Kleuters verstaan enkel Ja/Neen dingen.
Oud 3 januari 2022, 07:10   #116
lamenielachen
Eur. Commissievoorzitter

lamenielachen's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar lamenielachen
Standaard

Citaat:
Het roer omgooien is dringend nodig maar op dat Vivaldi wrak is geen mens aan boord die weet in welke richting .....
Om zelfs maar stuurman op een binnenschip te kunnen worden heb je meer exames af te leggen en bekwaamheidsdocumenten nodig dan om minister te worden.
Kapitein is al helemaal een kluwen van dergelijke testen en attesten waar ze in Brussel zelf niet meer aan uitgeraken behalve dat het wet is ......

Om premier te worden volstaat een partijkaart.

Laatst gewijzigd door lamenielachen : 3 januari 2022 om 07:15.
lamenielachen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 07:19   #117
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Svennies Bekijk bericht
Daarom komen die maatregelen van de federale regering altijd te laat hé...
Oud 3 januari 2022, 07:20   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De realiteit is dat het geen zwart/wit is en dat men het allemaal nog niet weet.
En dat we nog bijlange niet van deze pandemie verlost zijn.
We gaan enkel maar van deze "pandemie" verlost zijn als we dat zelf beslissen he. Want het virus gaat natuurlijk niet weg, de zottigheden die we daarvoor doen, dat is een kwestie van te beslissen.

Gans het punt is natuurlijk dat in het leven niks zwart/wit is en men nooit alles allemaal nog niet weet. DAT is precies exact de voornaamste reden om burgervrijheden te respecteren, zodat we niet allemaal gedwongen worden door een paar zotten om VERKEERDE DINGEN te doen die slecht voor ons zijn, zoals nu al 2 jaar het geval is voor 99% van de bevolking.

Citaat:
Dat zijn enkel maar mensen zoals jij he. Normale mensen zijn altijd in staat om met nuance te werken. Wie een groot risico loopt op zwaar ziek zijn zal waarschijnlijk wat meer opletten dan iemand die heel weinig riskeert van de ziekte, en zijn weinige beste levensjaren verknoeid ziet, natuurlijk.

Er is geen ja/nee situatie hier, en nochtans is dat wat de "maatregelen" opleggen: "pandemie slecht". Nee, "pandemie geen probleem" voor 99% van de bevolking. "pandemie slecht" voor een procentje of zo. "maatregelen slecht" voor 99% van de bevolking". "maatregelen voordeel" voor een procentje of zo, en zelfs niet eens dat, want ze werken niet eens.

Nuance en geen "ja/nee" is juist EXACT de grond van de burgervrijheden. Voor sommigen is het "ja", voor anderen "nee", en voor de meesten soms ja en soms nee.

Maar je hebt de essentie van mijn commentaar blijkbaar niet begrepen: als wij kleine kinderen zijn, die dan andere kleine kinderen met een groot bakkes verkiezen, welke "waarde" hebben die onnozel kinderen die met hun groot bakkes verkozen werden door een bende kleuters dan ?

Wat kan je meer zien als een gedrag van een driftige kleuter dan zo een Frank Vandenbroecke ? Dat is toch TYPISCH een klein kind dat schrik heeft en dat pretentieus is ? Met een groot bakkes, en die er niks van begrijpt ? Dat is toch het voorbeeld van een ja/nee "denker" ?

Laatst gewijzigd door patrickve : 3 januari 2022 om 07:23.
Oud 3 januari 2022, 07:58   #119
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We gaan enkel maar van deze "pandemie" verlost zijn als we dat zelf beslissen he. Want het virus gaat natuurlijk niet weg, de zottigheden die we daarvoor doen, dat is een kwestie van te beslissen.

Gans het punt is natuurlijk dat in het leven niks zwart/wit is en men nooit alles allemaal nog niet weet. DAT is precies exact de voornaamste reden om burgervrijheden te respecteren, zodat we niet allemaal gedwongen worden door een paar zotten om VERKEERDE DINGEN te doen die slecht voor ons zijn, zoals nu al 2 jaar het geval is voor 99% van de bevolking.

Citaat:
Dat zijn enkel maar mensen zoals jij he. Normale mensen zijn altijd in staat om met nuance te werken.
Die zit!

Op dit forum spelen nogal wat belgicisten het Vandenbrouckespel: alles wat Belgisch is, goed is. Alles wat Vlaams is, slecht is.

Almaci bevestigt dat met deze uitspraak:
Citaat:
“Deze federale regering heeft op een jaar tijd ongelooflijk goed bestuurd. Haal alle debatten op sociale media weg en je ziet dat Vivaldi echt wel knopen doorhakt”
De enige knoop die het Vivaldikabinet tot nu toe doorhakte is: dat de knoop van de kerncentrales later zal worden doorgehakt.

Met andere woorden: leg iedereen er anders over denkt het zwijgen op.

Jammer genoeg voor de ja/neen denkers draaien zelfs de regimegetrouwe media hun kar. Kibbel-Vivaldi is grandioos gebuisd.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 januari 2022 om 07:59.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 januari 2022, 10:52   #120
TREBRON
Europees Commissaris

TREBRON's schermafbeelding

Standaard

VDB moet wel degelijk een goede politicus zijn want met die historie van dat geld verbranden hebben ze , ondanks de sterke vermoedens, nooit iets hard kunnen maken. Daar moet ge "goede kennissen op de juiste plaats" voor hebben en dat is voor een goede politieker van het hoogste belang.
TREBRON is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be