![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Walen spreken helaas geen Waals meer. Een schat aan 'cultuur' in lijn met de ruraal Vlaamse cultuur nochtans. Jammer dat het heengaat en je meteen aan kunstgebitten in een glas water en sjoelbakken moet denken als je nu nog Waals opzoekt op YT. https://youtu.be/xA09p04U6IQ Laatst gewijzigd door Weyland : 16 maart 2022 om 20:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() https://www.youtube.com/watch?v=d4tvsh5YzkU |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() x2
Laatst gewijzigd door Pandareus : 16 maart 2022 om 21:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je werkelijk geen besef waarom ik onze formele taal (de taal in onze media, in ons onderwijs, in onze wetgeving enz. ) niet wens met de term “Vlaams” te definiëren. We hebben niet zomaar voor de lol een Taalunie met Nederland. Onze taal is dan ook Nederlands. Het is niet omdat we die taal met een ander accent spreken dan onze broeders uit de noordelijke Nederlanden dat het geen Nederlands zou zijn. In ieder taalgebied heb je uiteenlopende accenten. Zeg niet tegen iemand uit Northumberland dat hij/zij geen Engels spreekt. Idem voor het Duits van iemand uit Beieren. De term “Vlaams” is gewoon een containerbegrip dat we reserveren voor de waaier dialecten uit de diverse subregio’s van het huidige Vlaanderen. Dialecten hoeven wat mij betreft niet te verdwijnen maar we horen te weten waar en wanneer je ernaar kunt overschakelen en wanneer niet.
![]() |
#105 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Er valt wat te zeggen tussen voor jezelf opkomen en dingen afwimpelen. Een goede balans vinden is hier sleutel.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weeral een reden voor mijn onderschrift.