![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
Bekijk resultaten enquête: Help jij Oekraïne? | |||
Ja, ik deed een bijdrage via OEKRAINE 12-12, het consortium met o.a. AZG en Rode Kruis |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,50% |
Ja, op mijn eigen manier (vb. ik vang hier zelf een gezin op, hulpgoederenactie vanuit mijn gemeente,…) |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Nog niet, maar ik ga het waarschijnlijk wel nog doen |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Nee, ik vertrouw die NGO’s niet. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Nee, ik doe dat nooit |
![]() ![]() ![]() |
5 | 12,50% |
Nee, ik vind dat mijn hulp niet nodig is |
![]() ![]() ![]() |
2 | 5,00% |
Iets anders, leg uit |
![]() ![]() ![]() |
7 | 17,50% |
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat betreft die interne aangelegenheid: u ziet toch zelf in dat dit compleet idiote manier is om dingen te bekijken vanuit humanitair oogpunt. De realiteit is dat er miljoenen vluchtelingen op ons afkomen, daar blind voor blijven is debiel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dan sluiten mensen als u de ogen voor wat rondom uzelf gebeurt...in de hoop dat deze mensen met problemen hier wel zullen verdwijnen ? Wij kunnen toch, net zoals met de Syrische oorlog een buurland fiancieel steunen via de Eu om daar op de plaatselijke parking C een tentenkamp op te richten om de vluchtende Oekri-russen op te vangen ? En neen ik ben mij bewust dat de ogen sluiten die intern Russische oorlog niet zal stoppen. En ik hoef zelfs mijn ogen niet open te doen om te weten dat dit ver van MIJN bed conflict mij zwaar raakt in mijn geldbeugel. En ja ik vind dat dit een Rus-intern conflict is..... Net zoals die Ukristanen de zondvloed in de Ardennen een Belgisch probleem vonden. Hebt u een van die Oekri-russen hier zien komen helpen ? Hebt u het NOS journaal gezien enkele dagen geleden ? Een massa Nederlanders in de weer om de stiletto kronkelaar "zijn" volk op te vangen. Een grote hal die empatische Nederlanders, geheel volgens hun morele plicht, aan het compartimenteren waren in leefbare sub-units. Die arrogante Oekri-Russen kwamen wat janken bij de interviewer over gebrek aan privacy, te kleine badkamers, ongezellig....
Wie boter op zijn hoofd heeft, moet niet in de zon gaan staan (Joost Eerdmans) Geef nooit een boomerang aan idioten Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 13 maart 2022 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
13 miljoen Syrische vluchtelingen bron : https://www.unhcr.org/nl/2021/03/syr...%20en%20Egypte. Dus veel en veel meer dan er nu Oekrainers op de vlucht zijn. En die Syriërs worden opgevangen door landen die niet de mogelijkheden hebben van de EU. Dus het zou een perfecte oplossing zijn om de vluchtende Oekraïners in een buurland op te vangen in opvangkampen gesteund door de EU. Zodat deze mensen snel terug kunnen als de oorlog over is om hun land er terug bovenop te helpen. Citaat:
Als er al geen snelle hulp komt voor zo'n inderdaad eerder lokale ramp, dan verwacht ik zeker niets indien wij een eerder nationale of Europese ramp ondergaan. De wereld gaat er zich den heel ver van weg houden. Als de verre buren vechten is de beste strategie er u niet mee moeien... Citaat:
Ik zou het niet annekdotisch noemen maar eerder exemplarisch.
![]() |
![]() |
#106 | |
|
![]() Citaat:
Ons ver van weg houden is mijn raad.
![]() |
![]() |
#107 |
Parlementsvoorzitter
|