Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Oekraïense oorlog
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2022, 17:14   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Als het niet Putin is of was, dan zou en zal het wel iemand anders zijn. Vergis u niet.

Rusland zal NOOIT opgeven. Hou u maar vast aan de takken van de bomen. Want ze zullen nucleair gaan als het niet anders kan.

Napoleon, Hitler hebben het al geprobeerd van de Russen op de knieen te dwingen. Nu gaat the empire of lies nog eens proberen.

Waarom doen wij daaraan mee?

Dat zwaar uit de context gerukt gezeik over "een soeverein land binnenvallen" zonder meer is weeral zo een slogan om de massa´s van uw gelijk te willen overtuigen om toch maar uw eigen minder koshere motieven te verhullen. Daar is de empire of lies altijd goed in geweest met hun bedrieglijke truuks en woordgebruik in de VN, etc.

Russen weten trouwens dat ze propaganda ondergaan, ze hebben dat altijd geweten in Soviet tijd en er zelfs mee gelachen. Het drama is dat het Westen veel beter is in propaganda, en dat de gewone westerling het niet eens beseft dat hij aan zware propaganda onderhevig is.
Gezeik? Oekraïne is volgens u dan geen "soeverein land" dat aangevallen werd door buur Rusland? Als zelfs de meest elementaire feiten worden ontkend en afgedaan als "gezeik", is het wel heel duidelijk hoe diep u wel niet moet zitten in de konijnenpijp van de Russische propaganda. Niet alleen heel diep, maar ook schijnbaar compleet vast. Die blockage zorgt er dan natuurlijk voor dat u steeds verder gaat in het aannemen van de meeste wilde en onzinnige complotverhaaltjes.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2022, 17:17   #102
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Het is dankzij Oekrainse informatie-kanalen dat meer en meer ouders van Russische soldaten een idee krijgen wat er aan de hand is...
Want van de eigen autoriteiten krijgen ze amper informatie...
Helaas,sommigen moeten op die Oekrainse kanalen vaststellen dat hun zoon dood zal zijn.
Want de eigen autoriteiten kan het geen snars schelen.
Bepaalde opnames kunnen hier gevonden worden:

https://www.youtube.com/channel/UCMb...pds8wrQ/videos
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 03:21   #103
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanguard Bekijk bericht
Niet echt. Het vraagt wat inspanning om arrogantie met reciprociteit te beantwoorden als je dat niet gewoon bent. Maar dat is met plezier gedaan. (Het was ook niet direct tot jou gericht hé)
Jaja, ik kan ook wel leven met jouw mening. Al is en blijft het wel een grove veralgemening. Ik kan zelfs beamen wat je omschrijft. Wie heeft de vele videokes met dronken Russen niet gezien. Maar het gaat veelal om platteland-boerebuiten Russen. En er is nogal veel boerebuiten in Rusland.
Ik zie ook dagelijks de meer beschaafde kant van de Russen. Sterke mathematici. Zeer gewiekste zakenlui. Knappe strategen. Prachtige, fiere, stijvolle vrouwen en mannen die veel aandacht besteden aan goed voorkomen. Enorm veel intellectuelen.
Het ballet en de opera, deel van hun cultuur, waar iedereen prima uitgedost naar toe gaat op zaterdagavond. De vrouwen die in de schouwburg vestiaire hun snow boots omwisselen naar elegante naaldhakjes. Gewoon om er leuk uit te zien voor de gelegenheid. De mannen allemaal in pak. Zelfs ik doe er met tegenzin een das aan, maar dat moest van mijn partner om niet uit de boot te vallen.
Ik ben in Belgie ook een paar keer naar de schouwburg geweest. Daar kreeg ik onmiddellijk de bevestiging dat ons internationaal imago als vlomse boerekes geen uitvindsel is.
Het gaat erom hoe de Russen het zien, niet hoe "wij" het zien. Wat voor u een leugen is in deze (kan een subjectief gevoel wel een "leugen" zijn?), is voor hen bittere ernst.
Dat is het enige wat telt in deze. En de Russische cultuur toch iets kennende begrijp ik hen volledig hoe zij erover denken.
Het inwendig in verval verkerende empire of lies, komt gewoon te dicht bij als Oekraiene een nieuwe vazal wordt van dat empire.

Hoe dikwijls horen we tenoren van de empire of lies niet spreken over "our way of life". Wel Rusland en de Russen voelen zich niet alleen militair bedreigd als NATO aan hun directe grens komt te liggen. Ze voelen zich ook bedreigd in HUN "way of life" als Oekraiene, de nieuwe buit van the empire of lies, de wipplank naar Moskou is.
Als het niet Putin is of was, dan zou en zal het wel iemand anders zijn. Vergis u niet.
Rusland zal NOOIT opgeven. Hou u maar vast aan de takken van de bomen. Want ze zullen nucleair gaan als het niet anders kan.
Napoleon, Hitler hebben het al geprobeerd van de Russen op de knieen te dwingen. Nu gaat the empire of lies nog eens proberen.
Waarom doen wij daaraan mee?
Dat zwaar uit de context gerukt gezeik over "een soeverein land binnenvallen" zonder meer is weeral zo een slogan om de massa´s van uw gelijk te willen overtuigen om toch maar uw eigen minder koshere motieven te verhullen. Daar is de empire of lies altijd goed in geweest met hun bedrieglijke truuks en woordgebruik in de VN, etc.
Russen weten trouwens dat ze propaganda ondergaan, ze hebben dat altijd geweten in Soviet tijd en er zelfs mee gelachen. Het drama is dat het Westen veel beter is in propaganda, en dat de gewone westerling het niet eens beseft dat hij aan zware propaganda onderhevig is.
Bedankt voor dat 'niet-vol-propaganda' getint Russisch antwoord.
Geen Russische boertigheid hier, de uitzondering wordt gewaardeerd.
Oud 1 mei 2022, 07:50   #104
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Gezeik? Oekraïne is volgens u dan geen "soeverein land" dat aangevallen werd door buur Rusland? Als zelfs de meest elementaire feiten worden ontkend en afgedaan als "gezeik", is het wel heel duidelijk hoe diep u wel niet moet zitten in de konijnenpijp van de Russische propaganda. Niet alleen heel diep, maar ook schijnbaar compleet vast. Die blockage zorgt er dan natuurlijk voor dat u steeds verder gaat in het aannemen van de meeste wilde en onzinnige complotverhaaltjes.
Inderdaad.
Maar ...

We kunnen alleen maar hopen dat we de waarheid vernemen en geen gefilterde waarheid.
Hetgeen Rusland ons wil doen geloven, geloof ik alvast niet.
Maar klopt alles wat de westerse media schrijft over Oekraïne?
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 mei 2022, 10:46   #105
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Bedankt voor dat 'niet-vol-propaganda' getint Russisch antwoord.
Geen Russische boertigheid hier, de uitzondering wordt gewaardeerd.
Er is "hier" nergens zogenaamde 'Russische boertigheid'. Het is dan ook hopelijk de laatste keer dat u uw eigen 'Vlaamse boertigheid' hebt geëtaleerd.

Denk er steeds ook aan dat boeren instaan voor de productie van uw voedsel. Hong Kong zonder voedsel, dat denk ik ziet u liever niet gebeuren.
Oud 2 mei 2022, 06:53   #106
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN

Jay-P.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
Er is "hier" nergens zogenaamde 'Russische boertigheid'. Het is dan ook hopelijk de laatste keer dat u uw eigen 'Vlaamse boertigheid' hebt geëtaleerd. Denk er steeds ook aan dat boeren instaan voor de productie van uw voedsel. Hong Kong zonder voedsel, dat denk ik ziet u liever niet gebeuren.
Jouw recht, als aanhanger van het Frustraat genaamd Putin, om geobserveerde realiteit te ontkennen.
Dat betekent echter niet dat het geen feit is, hé.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be