Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2022, 09:41   #101
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Een burger ontstaat juridisch bij de geboorte.
Niettemin is de stapel papier/digitale data op het gemeentehuis niet de mens.
Oud 29 juni 2022, 09:46   #102
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een burger ontstaat juridisch bij de geboorte.
het begint nochtans iets na de conceptie. een nieuwe mens. Er zijn diverse stadia doorheen ons leven ja. Maar als een 9 maand oude vrucht al geen mens met rechten meer is, dan pleiten we beter dat te veranderen.
Als 12 weken ouden vruchten enorm tegen stribbelen bij de abortus, hoeven we het lijden niet te vergroten door de termijn op te schroeven.
Oud 29 juni 2022, 09:47   #103
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Dat is darwinisme en veroorzaakt dus de grootste infanticide in de menselijke geschiedenis. Deze generatie politici en hun manier van beleid voeren in de media dmv censuur en stigma, signeert mij van welke geest zij komen.
De geschiedenis herhaalt zich altijd door.... darwinisten.
Cufi, dit schreef je in je openingstopic...

Citaat:
Nogmaals: oproep/vriendelijk verzoek het enkel bij de termijn te houden.

Laatst gewijzigd door Pandareus : 29 juni 2022 om 09:47.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 09:50   #104
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Cufi, dit schreef je in je openingstopic...
Jamaar door middel van die redenaties verhogen ze de termijn. Ze zien het lijden van de meest weerbare mens niet om tot ziekelijke termijnen te komen.
Ze degraderen het leven tot een wegwerpproduct en spreken pas van een mens na de geboorte. Stop dit insane darwinistisch beleid en geef onze ongeboren burgers rechten. Stop de grootste infanticide in de menselijke geschiedenis.
Oud 29 juni 2022, 10:04   #105
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het zijn vooral vrouwen die hielpen Roe vs Wade om te keren, never forget.
Het is deze politiek die enkel vanuit hun ivoren toren beleid voert en voor de makkelijkste oplossing darwinian style kiest. Misschien hadden ze dat debat in Amerika eens kunnen delen met ons, maar dat past niet in hun afgedwongen beleid dus horen we enkel de juiste mening en projecteren ze de andere meningen als fout af. Als dat constant herhaald wordt op diverse zenders is dat dus brainwashing. Wat ze al doen zolang ik me kan herinneren.
Vooral vrouwen ? Waar haal je dat ? 4 mannen en 1 vrouw waren het die de vrouwen in de VS hun grondrecht afnamen.

Clarence Thomas
Samuel Alito
Neil Gorsuch
Brett Kavanaugh
Amy Coney Barrett
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 10:08   #106
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vooral vrouwen ? Waar haal je dat ? 4 mannen en 1 vrouw waren het die de vrouwen in de VS hun grondrecht afnamen.

Clarence Thomas
Samuel Alito
Neil Gorsuch
Brett Kavanaugh
Amy Coney Barrett
Er gaat wel een hele strijd en debat aan vooraf he?
De media toont dat niet natuurlijk, ze verdraaien en demoniseren wat de andere kant zegt.

ATLANTA — Perhaps more than any other woman, Marjorie Dannenfelser is responsible for the fall of Roe vs. Wade.
The president of Susan B. Anthony Pro-Life America, a nonprofit group that works to end abortion in the United States by electing antiabortion politicians, Dannenfelser has dedicated her adult life to outlawing abortion. In 2016, she played a key role in getting President Trump to commit to appoint U.S. Supreme Court justices who oppose abortion.

https://www.latimes.com/world-nation...e-dannenfelser
Zie ook: https://melissaohden.com/

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 juni 2022 om 10:17.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 11:42   #107
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een termijn van 20w is veel maal erger en ook een zwaarder herstel voor de moeder. Ik wil niemand straffen maar benoemen wat is, daar verantwoorder mee leren omgaan en dus tot urgentie aanmanen wanneer het fout gaat.
Zoveel is zeker. Het is niet door keuzemogelijkheden weg te nemen dat men het lot van iemand verbetert he. Als die vrouw na 15 weken bijvoorbeeld, nog altijd een abortus wil, dan zal ze daar wel betere redenen voor hebben dan na 8 weken, want zoals je zegt, na 15 weken is het zwaarder om te ondergaan, dus moet het voor haar veel erger zijn om toch een kind te hebben, als ze toch de keuze maakt van abortus.

Ik zal het U zo zeggen: als gij voor iets een jaar wilt werken, dan zal dat voor U belangrijker zijn dan als ge daar maar een week voor wilt werken. Iemand dus ontzeggen om dat ding van een jaar werk te hebben, is dus ERGER dan iemand iets te ontzeggen van een week werk. Want als iemand bereid is om daar een jaar voor te werken, is het ECHT BELANGRIJK voor die persoon.

Hoe later de termijn waar een vrouw nog abortus wil, hoe belangrijker die abortus in haar leven is, he. En hoe erger het is om het haar te ontzeggen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 11:42   #108
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is darwinisme en veroorzaakt dus de grootste infanticide in de menselijke geschiedenis.
Je bent dus weer religieus aan het zeveren he.
Oud 29 juni 2022, 11:45   #109
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het begint nochtans iets na de conceptie. een nieuwe mens. Er zijn diverse stadia doorheen ons leven ja. Maar als een 9 maand oude vrucht al geen mens met rechten meer is, dan pleiten we beter dat te veranderen.
Als 12 weken ouden vruchten enorm tegen stribbelen bij de abortus, hoeven we het lijden niet te vergroten door de termijn op te schroeven.
Eerlijk gezegd, het lijden zou korter zijn, mochten we de vrouw dwingen om het te voldragen, en het na geboorte met een voorhamer de schedel in te kloppen. Dat is veel minder lang lijden dan als een vis aan de vislijn liggen te spartelen, wat denk je ?
Meer nog, aangezien die kleine niet eens weet wat een voorhamer is, zou er niet eens schrik bij komen kijken, en op een tiende van een seconde is de hersenpan tomatensoep.
Oud 29 juni 2022, 11:51   #110
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Zoveel is zeker. Het is niet door keuzemogelijkheden weg te nemen dat men het lot van iemand verbetert he. Als die vrouw na 15 weken bijvoorbeeld, nog altijd een abortus wil, dan zal ze daar wel betere redenen voor hebben dan na 8 weken, want zoals je zegt, na 15 weken is het zwaarder om te ondergaan, dus moet het voor haar veel erger zijn om toch een kind te hebben, als ze toch de keuze maakt van abortus.

Ik zal het U zo zeggen: als gij voor iets een jaar wilt werken, dan zal dat voor U belangrijker zijn dan als ge daar maar een week voor wilt werken. Iemand dus ontzeggen om dat ding van een jaar werk te hebben, is dus ERGER dan iemand iets te ontzeggen van een week werk. Want als iemand bereid is om daar een jaar voor te werken, is het ECHT BELANGRIJK voor die persoon.

Hoe later de termijn waar een vrouw nog abortus wil, hoe belangrijker die abortus in haar leven is, he. En hoe erger het is om het haar te ontzeggen.
Adoptie uitbreiden, vereenvoudigen, zo goed als gratis maken. Buitenlandse adoptie verbieden, = vaak mensenhandel.
Oud 29 juni 2022, 11:54   #111
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bent dus weer religieus aan het zeveren he.
Eerder profetisch, geboren voor mijn tijd he.
Oud 29 juni 2022, 11:55   #112
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eerlijk gezegd, het lijden zou korter zijn, mochten we de vrouw dwingen om het te voldragen, en het na geboorte met een voorhamer de schedel in te kloppen. Dat is veel minder lang lijden dan als een vis aan de vislijn liggen te spartelen, wat denk je ?
Meer nog, aangezien die kleine niet eens weet wat een voorhamer is, zou er niet eens schrik bij komen kijken, en op een tiende van een seconde is de hersenpan tomatensoep.
Deze generatie zal zich zodanig uitevolueren dat zelfs levend geboren kinderen gebruikt zullen worden voor organen en stamcellen.
Walvax2 is al zo een cellijn.
Oud 29 juni 2022, 12:01   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Het gaat dus enkel over de termijn, dus ik hou me daar aan.

20 weken is ok voor mij. Geen enkele vrouw gaat lichtzinnig na zoveel weken zwangerschap over tot een abortus provocatus. De dame die dan nog een abortus wenst, moet per definitie in een grote gewetensnood zitten. Daar past voor anderen enkel één houding voor: respect.

Sommigen spreken, al dan niet met onnozele bedoelingen, over een termijn die zich situeert omtrent de geboorte.
Wel, ik schakel dan over naar een ander denkkader.
Namelijk:
een moeder die kindermoord pleegt op het borelingetje, wat is de gewenste maatschappelijke reactie daarop? Gevangenis of ... psychiatrische hulp ?
Voor mij mag dergelijke kindermoord simpelweg gedecriminaliseerd worden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 12:05   #114
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het gaat dus enkel over de termijn, dus ik hou me daar aan.

20 weken is ok voor mij. Geen enkele vrouw gaat lichtzinnig na zoveel weken zwangerschap over tot een abortus provocatus. De dame die dan nog een abortus wenst, moet per definitie in een grote gewetensnood zitten. Daar past voor anderen enkel één houding voor: respect.

Sommigen spreken, al dan niet met onnozele bedoelingen, over een termijn die zich situeert omtrent de geboorte.
Wel, ik schakel dan over naar een ander denkkader.
Namelijk:
een moeder die kindermoord pleegt op het borelingetje, wat is de gewenste maatschappelijke reactie daarop? Gevangenis of ... psychiatrische hulp ?
Voor mij mag dergelijke kindermoord simpelweg gedecriminaliseerd worden.
Also veel vrouwen vandaag:

Oud 29 juni 2022, 12:23   #115
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Deze generatie zal zich zodanig uitevolueren dat zelfs levend geboren kinderen gebruikt zullen worden voor organen en stamcellen.
Heel lang geleden had ik zo een suggestie gedaan op een wetenschappelijk forum, en ik heb daar toen problemen mee gehad Ik ben teveel vooruit op mijn tijd he...
Oud 29 juni 2022, 12:26   #116
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heel lang geleden had ik zo een suggestie gedaan op een wetenschappelijk forum, en ik heb daar toen problemen mee gehad Ik ben teveel vooruit op mijn tijd he...
Walvax2

Laatst gewijzigd door CUFI : 29 juni 2022 om 12:28.
CUFI is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2022, 12:26   #117
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Adoptie uitbreiden, vereenvoudigen, zo goed als gratis maken. Buitenlandse adoptie verbieden, = vaak mensenhandel.
Kijk, er is helemaal geen probleem om een kind te baren en het weg te geven he. Maar ondertussen ben je toch maar doorheen een volle zwangerschap geweest.

Dat is trouwens de reden waarom er een praktische bovengrens aan abortus termijn is: op een zeker moment is het gewoon voor de vrouw lastiger om dat te ondergaan, dan gewoon de rit verder uit te zweten he.

Maar er zijn al veel te veel mensen. Mensen zijn nu bijna "afval" ttz, hoe meer je ervan hebt, hoe lastiger het is. We zouden alles moeten aangrijpen om zoveel mogelijk mensen te liquideren, en jij zit hier te pleiten om - weliswaar weinig - extra mensen die ongewenst zijn van in 't begin, erbij te doen. . Dat is niet redelijk meer he.
Oud 29 juni 2022, 12:27   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Walvax2
Walvis kinderen ?
Oud 29 juni 2022, 12:30   #119
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, er is helemaal geen probleem om een kind te baren en het weg te geven he. Maar ondertussen ben je toch maar doorheen een volle zwangerschap geweest.

Dat is trouwens de reden waarom er een praktische bovengrens aan abortus termijn is: op een zeker moment is het gewoon voor de vrouw lastiger om dat te ondergaan, dan gewoon de rit verder uit te zweten he.

Maar er zijn al veel te veel mensen. Mensen zijn nu bijna "afval" ttz, hoe meer je ervan hebt, hoe lastiger het is. We zouden alles moeten aangrijpen om zoveel mogelijk mensen te liquideren, en jij zit hier te pleiten om - weliswaar weinig - extra mensen die ongewenst zijn van in 't begin, erbij te doen. . Dat is niet redelijk meer he.
Dat ze dan de volgende keer 2x nadenkt en zich bewuster van haar cyclus als vrouw wordt. Stupiditiy is geen excuus om de grootste genocide in de menselijke geschiedenis lopende te houden.
Oud 29 juni 2022, 12:30   #120
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Walvis kinderen ?
Zie edit

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be