Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 3 augustus 2022, 07:20   #101
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
De realiteit in Limburg is dat de meeste automobilisten stoppen voor fietsers. Ook als die fietser geen voorrang heeft. Ik dank dan ook telkens door mijn hand ff op te steken. Dat is het minste dat je kan doen als erkenning voor die hoffelijkheid.
Waarschijnlijk is dat omdat de meeste automobilisten op andere momenten zelf ook fietser zijn.
Geen Limburger, maar als ik kan stop ik zeker voor fieters om hen voor te laten, ook al zou ik voorrang hebben. Maar dat zijn dan ook fietsers die zelf eerst zijn gestopt omdat ze weten dat ze geen voorrang hebben.
Oud 3 augustus 2022, 07:50   #102
De Rode Willem
Perm. Vertegenwoordiger VN

De Rode Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Het stopt nooit met enkel zone 30.

.
Klopt
en dat is al bezig
In Hasselt heeft de N-VA burgemeester al de ganse binnenstad tot zone 20 (twintig...ja u leest goed !) uitgeroepen.

Weer maar eens pikt rechts de groene waanzin op en distileert er een realiteit uit waar die groenen zelfs voor passen.
Rechtse waanzin !

Geef nooit een boomerang aan idioten
De Rode Willem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 08:05   #103
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

hoe groot is een bebouwde kom, ... of hoe wordt dat bepaald ?

In een binnenstad, centrum + aanpallende straten kan ik mij voorstellen dat die zone beperkt wordt tot 30 per uur. (staat van de weg, inrichting, voetgangerszones, etc... etc... )

Als ge hier naar t dorp rijdt, dan heb je de invalswegen waar we vroeger vrolijk 90 konden en mochten rijden. Nu is dat een "zone" geworden van 50 ... (op sommige plekken akkoord op andere is dat onverantwoord traag) Dat gaat dan over in ne kassei rond het dorp. Ja daar gaat ge geen 70 op rijden want dan daveren uw ballen in uw gehemelte. Dus je past je snelheid aan. Verder loopt er geen kat in het dorp, ja als het kermis is, dan ziet ge daar 5 man en ne paardekop. Allee ik wil maar zeggen, pas de snelheid aan waar nodig en naar de omstandigheden.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 08:56   #104
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Rode Willem Bekijk bericht
Klopt
en dat is al bezig
In Hasselt heeft de N-VA burgemeester al de ganse binnenstad tot zone 20 (twintig...ja u leest goed !) uitgeroepen.

Weer maar eens pikt rechts de groene waanzin op en distileert er een realiteit uit waar die groenen zelfs voor passen.
Rechtse waanzin !
In voetgangerszone is het altijd maximum 20 km per uur. En nee er staan daar geen bordjes van.

Mede omdat iedereen tegenwoordig midden op straat loopt is het vaak zelfs maar 3 km per uur en veel stilstaan.
Oud 3 augustus 2022, 09:06   #105
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
hoe groot is een bebouwde kom, ... of hoe wordt dat bepaald ?

In een binnenstad, centrum + aanpallende straten kan ik mij voorstellen dat die zone beperkt wordt tot 30 per uur. (staat van de weg, inrichting, voetgangerszones, etc... etc... )

Als ge hier naar t dorp rijdt, dan heb je de invalswegen waar we vroeger vrolijk 90 konden en mochten rijden. Nu is dat een "zone" geworden van 50 ... (op sommige plekken akkoord op andere is dat onverantwoord traag) Dat gaat dan over in ne kassei rond het dorp. Ja daar gaat ge geen 70 op rijden want dan daveren uw ballen in uw gehemelte. Dus je past je snelheid aan. Verder loopt er geen kat in het dorp, ja als het kermis is, dan ziet ge daar 5 man en ne paardekop. Allee ik wil maar zeggen, pas de snelheid aan waar nodig en naar de omstandigheden.
Precies en net die vrije keuze wordt de hele bevolking weer afgepakt door betutteling van de bemoeizieke staat onder valse voorwendselen van enkele criminelen die weigeren hun snelheid naar omstandigheden aan te passen en die de verkeersregels overtreden - en waarvoor ze zelfs niet eens gestraft worden.
Bedrieglijke verkeersveiligheid door iedereen te dwingen stapvoets te rijden maar tuig straffeloos overtredingen mogen blijven begaan.
Oud 3 augustus 2022, 09:11   #106
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
In voetgangerszone is het altijd maximum 20 km per uur. En nee er staan daar geen bordjes van.

Mede omdat iedereen tegenwoordig midden op straat loopt is het vaak zelfs maar 3 km per uur en veel stilstaan.
Tuurlijk staan er bordjes om een voetgangerszone aan te duiden

Wie anders beweert, is totaal oningelicht en/of fantaseert er een beetje losjes op los.

Auto's hebben daar (normalerwijze) GEEN toegang in art 22sexies.1 wordt op geen enkel moment enige allusie gemaakt op de snelheid van eventueel toegelaten voortuigen.

bron : https://www.wegcode.be/nl/regelgevin...105~hra8v386pu

Wat u schreef is dus pure zwans !
Wat nog grotere ongein is, totale waanzin is een gans stadcentrum uitroepen tot woonerf waar Artikel 22bis weldegelijk stipuleert dat de maximale snelheid 20 km per uur is.

Oud 3 augustus 2022, 09:13   #107
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Precies en net die vrije keuze wordt de hele bevolking weer afgepakt door betutteling van de bemoeizieke staat onder valse voorwendselen van enkele criminelen die weigeren hun snelheid naar omstandigheden aan te passen en die de verkeersregels overtreden - en waarvoor ze zelfs niet eens gestraft worden.
Bedrieglijke verkeersveiligheid door iedereen te dwingen stapvoets te rijden maar tuig straffeloos overtredingen mogen blijven begaan.
tuurlijk hebt u die vrije keuze...maar daar hangen consequenties aan vast.
U kunt altijd voor uzelf afwegen of het in gevaar brengen van anderen door illegaal gedrag voor u zoveel waard is als de gevolgen die dat zou kunnen hebben.

Oud 3 augustus 2022, 09:39   #108
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Klopt
en dat is al bezig

Rechtse waanzin !

Een beetje getrainde loper lange afstanden gaat makkelijk over de 20 km/uur.

Worden snelheidsmeters voor al wat in beweging is dan verplicht?
Kan je mensen beboeten die niet op de hoogte kunnen zijn dat ze al dan niet te snel lopen/rijden?
Oud 3 augustus 2022, 09:43   #109
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
U kunt altijd voor uzelf afwegen of het in gevaar brengen van anderen door illegaal gedrag voor u zoveel waard is als de gevolgen die dat zou kunnen hebben.
'Illegaal gedrag' heeft alles te maken met al dan niet knotsgekke wetgeving.
'Correct gedrag' heeft dan weer alles te maken met juist en veilig handelen.

Die twee zijn niet noodzakelijk elkaars evenbeeld.
Oud 3 augustus 2022, 09:56   #110
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet het vanzelfsprekende weer eens uitgelegd worden, ja?
De goede verstaander met iets meer dan een kleuter begripsvermogen hoeft niet nog eens aan het verstand gebracht te worden wat er bedoeld wordt.

De vrije keuze om naar eigen inzicht je snelheid te kunnen aanpassen naargelang de omstandigheden wordt je ontnomen door de opgelegde, verplichte snelheidsbeperking tot 30km/uur.
Met droog weer en midden in de nacht als er geen levende ziel te bespeuren is, mag je niet naar eigen inzicht vrij kiezen om bij die gunstige omstandigheden en toch veilig (zonder iemand of iets in gevaar te brengen!) aan 50km/uur te rijden want dan bega je een overtreding.

Die vrije keuze wordt bedoeld, niet de keuze om als een crimineel bewust een overtreding te begaan.
Oud 3 augustus 2022, 10:35   #111
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tuurlijk staan er bordjes om een voetgangerszone aan te duiden

Wie anders beweert, is totaal oningelicht en/of fantaseert er een beetje losjes op los.

Auto's hebben daar (normalerwijze) GEEN toegang in art 22sexies.1 wordt op geen enkel moment enige allusie gemaakt op de snelheid van eventueel toegelaten voortuigen.

bron : https://www.wegcode.be/nl/regelgevin...105~hra8v386pu

Wat u schreef is dus pure zwans !
Wat nog grotere ongein is, totale waanzin is een gans stadcentrum uitroepen tot woonerf waar Artikel 22bis weldegelijk stipuleert dat de maximale snelheid 20 km per uur is.
Auto's hebben wel toegang tot een woonerf.
Jullie fantaseren er op los met die erven.

En trouwens ze mogen ook maar 500 meter lang zijn met laad en loszone voor en na.

Niets van wat moet doen jullie.
Behalve verbieden, wat trouwens ook niet mag.

En bordjes 20 km per uur staan er niet. We zijn geen juristen die artikels van buiten leren.

Word eens volwassen allemaal.
Oud 3 augustus 2022, 11:39   #112
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Auto's hebben wel toegang tot een woonerf.
Jullie fantaseren er op los met die erven.
Dat zeg ik toch
Tegen 20 km per uur
U moet geen jurist zijn, maar mocht u dagelijks de straat opgaan bent u wel geacht de wegcode te kennen.
Niemand fantaseert...de N-VA burgemeester maakt via de truck van het woonerf gans het centrum van zijn stad zone 20.
Idioot en debiel.

U begon over voetgangerzones....

Even een kleine tip...goed geïnformeerde volwassenen weten dat er een groot verschil is tussen voetgangerzones en woonerven.

Oud 3 augustus 2022, 11:44   #113
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ja in Gent smijten ze het allemaal op een hoop.
Woonerven die tegelijk voetgangerszone worden en nog eens vergunningen bovenop.

En die vergunningen krijg je soms wel en als hun muil weeral hangt krijg je ze evengoed ook niet.

Probeer maar eens in zulks systeem deftige werkplanningen te maken en werkvolk er op uit te sturen. Je krijgt ze niet ter plaatse.
Oud 3 augustus 2022, 11:47   #114
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En in die Gentse woonerven heb je meestal alleen maar winkels waar niemand woont ook nog.
Oud 3 augustus 2022, 12:09   #115
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
Ja in Gent smijten ze het allemaal op een hoop.
Woonerven die tegelijk voetgangerszone worden en nog eens vergunningen bovenop.

En die vergunningen krijg je soms wel en als hun muil weeral hangt krijg je ze evengoed ook niet.

Probeer maar eens in zulks systeem deftige werkplanningen te maken en werkvolk er op uit te sturen. Je krijgt ze niet ter plaatse.
Tja...sorry
1° Woonerf en voetgangerszone zijn totaal iets verschillend en zullen allicht nooit tegelijkertijd gebruikt worden
2° Voor woonerf of voetgangerszone moet er geen vergunning aangevraagd worden.
3° Dat is perfect mogelijk ... het enige dat in een stad nogal eens ontbreekt is parkeerplaats voor de werk-auto's.

Oud 3 augustus 2022, 12:09   #116
De Rode Willem

Standaard

Citaat:
En in die Gentse woonerven heb je meestal alleen maar winkels waar niemand woont ook nog.
Dat noemen ze nu voetgangerszones....eek... de onwetendheid.
Mocht u gelijk hebben moet u deze klucht eens aan VTM melden. U kan beroemd worden.

Laatst gewijzigd door De Rode Willem : 3 augustus 2022 om 12:10.
Oud 3 augustus 2022, 12:58   #117
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat noemen ze nu voetgangerszones....eek... de onwetendheid.
Mocht u gelijk hebben moet u deze klucht eens aan VTM melden. U kan beroemd worden.
En woonerven.

'zal ik het toch wel weten zeker.
Oud 3 augustus 2022, 13:34   #118
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt
en dat is al bezig

Rechtse waanzin !
En weet je ook waarom paljas vandeput (schijn)heiliger wil zijn dan de paus?
Citaat:
Fietsers ervan bewust maken dat er ook andere mensen op de weg zijn.”
Vanaf vrijdag vijf augustus wordt het hele commerciële hart van de stad Hasselt één groot woonerf.
De maximumsnelheid gaat dan nog verder naar beneden, naar twintig kilometer per uur.
Dat zou betekenen dat fietsers de auto’s zouden voorbijsteken.
Om die penisnijd te voorkomen, zullen ook fietsers zich aan de snelheidsbeperking moeten houden.
Parkeren in de binnenstad wordt gratis, maar maximaal een half uur.
Goed voor een koffie – als die niet te heet is – en daarna wegwezen.
Hoe ze dat gaan controleren is nog de vraag.
Gaat de politie op de loer liggen met een timer?

De burgemeester van Hasselt, Steven Vandeput (N-VA) – je ook bekend als voormalig minister van Defensie en Ambtenarenzaken in de regering-Michel – komt met een bizarre redenering om de ingreep te verantwoorden: “Door al het verkeer te beperken tot twintig kilometer per uur, gaan we nu proberen ook de fietsers ervan bewust te maken dat er ook andere mensen op de weg zijn.”
Heb je hem? Wij niet.

Het lijkt op cryptisch filosoferen.
Misschien moeten we het interpreteren als een opvoedkundige maatregelen. Iets als: een lesje leren.
Toch? Want – zo zegt Vandeput ook: “Ik stel als burgemeester vast dat ik heel veel klachten krijg over bijna-incidenten en bijna-ongevallen die gebeuren tussen fietsers en voetgangers
Juist.
Mogen wij daar even een bijna-dagje over nadenken?

https://pnws.be/vanaf-vrijdag-mag-je...ntrum-hasselt/
Omdat er bijna-incidenten en bijna-ongevallen gebeuren tussen fietsers en voetgangers mag ál het verkeer en auto's nog maar 20 km/uur rijden.
Belachelijke paljas, als haantje de voorste wil ie de burgemeester zijn van de eerste SPOOKSTAD in Vlaanderen met zijn zatte gewauwel.
Je moet er maar opkomen, hé, enkel een snuggere nva-er kan zulke baarlijke onzin uitkramen, laten we er ne premier van maken.
Oud 3 augustus 2022, 14:58   #119
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt
en dat is al bezig

Rechtse waanzin !
Niks waanzin.
De lokale burgemeester weet vaak het best hoe hij (mvx) het moet doen.
Dat is zo in Hasselt en dat is zo in Gent.

Afspraak bij de volgende verkiezingen.
Ik heb geen glazen bol, maar ik heb geen gelijke vermoedens voor beide voormelde steden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2022, 15:10   #120
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Bebouwde kom, zone 30, fietsstraat, woonerf, lez-zone ...
auto, moto, bromfiets, fiets, elektrische fiets gewoon of snel, voortbewegingstoestel, speeltoestel ...

amai als ge een beetje seniel aan het worden zijt.

Toch kan je dat allemaal nog managen, op voorwaarde dat je eerste prioriteit de voorzichtigheid is.

Dat is wat anders dan die aap die ene doodreed, terwijl hij
Citaat:
Hij had maar liefst 2,7 promille in zijn bloed, goed voor minstens 13 pinten, en had ook drugs gebruikt.
hln.be

Daar kan geen zone 20 of 30 tegen op.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be