![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Oekraïense oorlog De Russische invasie in Oekraïne en aanverwante onderwerpen |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Grappig ook als ze allemaal tegelijk recht springen om minutenlang in de handen klappen om de leider te eren. Kijkt iedereen weet dat ik van China hou en respect heb met hun verwezenlijkingen grotendeels dank zij de buitenlandse bedrijven die daar duchtig geïnvesteerd hebben en vooral veel know how hebben doorgespeeld. Maar ik ben geen nuttige idioot zoals het tiental Russian lovers hier. Niettegenstaande ik daar graag ben heb ik wel veel kritiek, wat ik daar natuurlijk nooit zal uiten. Persoonlijk heb ik er daar geen nadeel van maar ik weet wat ik vooral niet mag doen of zeggen. Laat ons dus niet naïef zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#106 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Bevindt je je niet in een rechtstaat is het domtse wat je kan doen is je te profileren. Blijf er in de schaduw. Pour vivre heureux vivons cachés. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 oktober 2022 om 13:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is geen oordeel maar gewoon een feit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
|
![]() China heeft heel veel kennis gestolen van het Westen en zonder het Westen in China niet verder ontwikkeling. Xi begrijpt dit niet , maar hij komt er nog wel achter als we 5 jaar verder zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het wiel. De band. De fiets. De auto. Electriciteit. Atoom. Telefonie. Fotografie.Drukkunst. Medicijnen. Vliegtuigen. Brandstof. Ik zou zo niet direct weten wat het westen echt heeft te danken aan het Chinese vernuft ??? Of ja toch Buskruit dacht ik ![]() Maar t'ja vraag aan iedere modale Chinees wie de auto uitvond en hij of zij zal je antwoorden Honda of Yamaha ![]() Ik denk niet dat dit in de modale Chinese school wordt aangehaalt. Laatst gewijzigd door fred vanhove : 17 oktober 2022 om 14:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zal u misschien verbazen, maar de oudste gekende wielen komen uit Mesopotamië (van ongeveer 4.000 voor Christus). De Chinezen waren wellicht de eersten die rijst, aubergines, thee, gierst en soja zijn beginnen te kweken, en kippen, eenden, waterbuffels en zijderupsen te domesticeren. Aan de Chinezen dankt de wereld verder waarschijnlijk ondermeer gietijzer (rond 500 vC), het kompas (kort na de geboorte van Christus), papier (rond 100 nC), buskruit (rond 800 nC), de drukkunst en papiergeld (rond 1000 nC). Tot zover de gratis bijles geschiedenis ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet belet dat ik een persoonlijk gedacht heb en dit is een forum. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
30 jaar geleden waren de Chinezen straat-arm. Maar ze waren bereid om hard te werken voor een bol rijst. En wij vonden dat geniaal, die ijverige Chineeskes die ons werk wilden doen voor een bol rijst. En ze deden dat goed. En ze leerden hard bij. En wij beseften niet dat we als vatsige koningen, ALLES door de Chinezekes lieten doen, want ze waren lief, ze werkten hard, ze deden alles wat we hen vroegen, en ze leerden graag bij. En dat voor een bol rijst. Allez, 2 bollen rijst. Allez, 3 bollen rijst. Allez, 10 bollen rijst. We moesten ze gewoon ALLES uitleggen hoe we het deden, hoe we zo rijk waren, hoe we dinges maakten, hoe we vanalles geleerd hadden. In het begin waren ze zo leergierig dat ze soms zelfs de kennis die we hen niet wilden geven, kwamen pikken. Maar ondertussen hebben ze zelf geleerd hoe wij het deden, en niet alleen hoe wij de dingen deden, maar ook hoe het kwam dat we zo briljant waren. En wij gingen hoe langer hoe meer op ons lui gat zitten, en profiteren van die ijverige Chinezekes die gewoon ALLES wat we deden, zelf ook deden, maar veel goeiekoper... En we verwaarloosden wat ons destijds zo superieur en briljant maakte: ons onderwijs, onze werkkracht, onze technologische ontwikkelingen. We gingen hoe langer hoe meer de palavertoer op, de sociologenzevertoer, de sociaalwerker toer, ... maar dat was niet erg. Zoals het Russische gas, verborg de Chinese ijver onze verloedering. En nu komt loontje om zijn boontje. Maar ja, het zijn WIJ die de Chinezen groot gemaakt hebben, door de inherente werking van het kapitalisme, omdat we op ons lui gat zijn gaan zitten en hen alles verkwanseld hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
|
![]() China is groot geworden door het imperiaal recept "doe wat wij zeggen niet wat wij doen" naast zich neer te leggen. Moesten andere landen hetzelfde gedaan hen en waren ze nu niet gedegradeerd tot sweatshop of grondstoffen leverancier. Niet dat andere landen niet op het idee gekomen zijn maar die bewegingen worden dan vaak vakkundig de nek omgewrongen door de heersers over het westen. China heeft een uitweg gevonden om aan de wurggreep te ontsnappen.
Bestudeer wat er nu gebeurt met Kahn in Pakistan en je begrijpt hoe het imperium de lokale elite controleert en alzo politieke ontvoogding verhindert. Om dan de Chinese ontwikkeling ook nog eens op eigen hoed te gaan steken dat is de logica van kolonialen inderdaad. Als landen in de shit blijven zitten wassen diezelfde kolonialen echter hun handen in onschuld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De westerse bedrijven leerden hen alles. Natuurlijk dat de westerse bedrijven daar goed met boerden maar dank zij hen ontgroeide China de armoede. Deng Xiaoping was misschien de eerste (en laatste realist) zoals hij zei: het doet er niet toe of de kat grijs of zwart is zolang ze maar muizen vangt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) ijverige lage-loon Chinezekes in grote aantallen 2) industriele, wetenschappelijke, en technologische kennisoverdracht maximaliseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door patrickve : 17 oktober 2022 om 17:02. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het contrast met Rusland is enorm op dat vlak. Kijk naar al die negerrepublieken in Afrika, waar ze na hun koloniale onafhankelijkheid zo goed als terug in armoede zijn teruggevallen. Daar komt trouwens nog een paar andere factoren bij kijken, de veelkweek en het religieuze achterlijke. Twee dingen die in China ook niet voorkwamen. Laatst gewijzigd door patrickve : 17 oktober 2022 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |