![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Is een vermogenskadaster zinvol ? | |||
Ja. |
![]() ![]() ![]() |
8 | 34,78% |
Neen. |
![]() ![]() ![]() |
15 | 65,22% |
Geen idee |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 23. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik in uw voorstel vijf huizen heb als natuurlijke persoon, word ik op die 5 huizen belast (niet op de inkomsten maar op het hebben van dat vermogen). Als ik die vijf huizen aankoop met een vennootschap, word ik daar niet op belast. U zegt dat het niet slim zou zijn om dan geen vennootschap op te richten. Tot dat effectief wordt gedaan... dan krijg je weer het geklaag dat 'de rijken' allerlei 'truukjes' bovenhalen om niet te worden belast. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moet ik dan de controle over mijn bedrijf uit handen geven door aandelen te verkopen, puur zodat ik de belastingen kan betalen op die 51%? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat zijn het niet.
Als ik een onderneming opricht en die heeft enorm veel succes, dan mag het toch niet de bedoeling zijn dat ik delen van die onderneming moet gaan verkopen puur om de vermogensbelasting (op het bezit van die onderneming) te gaan betalen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus om mijn vermogensbelasting te voldoen stelt u dus voor dat ik mezelf een dividend uitkeer van 140K, zodat ik de 100K die ik daarvan overhou kan voldoen als vermogensbelasting. En dat jaar na jaar... Alle ruimte voor groei en investering fnuiken dus.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is weer een systeem om onzinnig maar goed betaald werk te verschaffen aan politieke vrienden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een vermogenskadaster is het zinloos om er liquide middelen in op te nemen, in welke vorm ook. Morgen kan je het hebben opgesoupeerd.
Vastgoed. Daar gaat het om. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De (r)Overheid verwacht van alle tussenschakels dat ze het recupereren van de eindklant.
![]() |
![]() |
#110 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En daar heft men al vermogensbelasting op.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Juist ja.
Mijn bezorgdheid is echter dat er te veel tegemoetkomingen zijn gebaseerd op het inkomen terwijl de persoon een (vastgoed) vermogen heeft om u te zeggen. Ik erger mij aan die sociale tarieven, bijvoorbeeld. Daarom dat ik een vermogenskadaster op basis van vastgoed geen slecht idee vind. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
bye bye om het geld bij de vermogenden te halen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |