Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2024, 10:00   #101
dalibor
Secretaris-Generaal VN

dalibor's schermafbeelding

Standaard

De ultieme ironie. De bewering dat het een schande is dat de jeugd niet kan spellen. Je kan een boek vullen met spellingsfouten die hier worden gemaakt.
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 10:23   #102
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Laat Weyts nu de minister zijn die vanaf dag één bezig is met de tanker te laten keren.
Hij wordt hier tegengewerkt door de politiek, door onderwijsvakbonden en niet in het minst door de koepels.
Onderwijs moet nu eenmaal leuk en fijn zijn, kennisvergaring is maar bijzaak.

De leerkrachten vi
Hij heeft zo hard zn best gedaan dat er scholen moeten sluiten omdat de niet onderhouden bouwval op instorten staat en ouders al voor de klas moeten gaan staan omdat er zijn zelfs niet genoeg leerkrachten meer zijn om de kennis over te dragen.
Benoem dan eens concreet wat weyts al gedaan zou hebben vanaf dag één als minister om het onderwijsniveau op te krikken als je dat bedoelt met de tanker te keren.
Leuteren over de tanker keren zegt helemaal niks.
Oud 31 maart 2024, 10:45   #103
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Benoem dan eens concreet wat weyts al gedaan zou hebben vanaf dag één als minister om het onderwijsniveau op te krikken als je dat bedoelt met de tanker te keren.
Lees de beschuldigingen van de heer inspecteur-generaal en u heeft een caleidoscoop van maatregelen die Weyts al getroffen heeft.
Oud 31 maart 2024, 11:02   #104
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
De ultieme ironie. De bewering dat het een schande is dat de jeugd niet kan spellen. Je kan een boek vullen met spellingsfouten die hier worden gemaakt.
Het gegeven dat zelfs de leraar geen opstel zonder fouten kan schrijven is in orde want o.a. Xenophon kan niet zonder fouten schrijven?

Die houding is wat overdreven vind ik.
Oud 31 maart 2024, 11:08   #105
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is niet omdat hier spellingsfouten worden gemaakt door ouderen die misschien vanaf jonge leeftijd noodgedwongen moesten gaan werken dat het oké is dat de jeugd in het onderwijs geen degelijke opleiding meer krijgt in taalvaardigheid om foutloos te kunnen schrijven.

En de afbraak van onderwijsniveau gaat nog verder door chatgpt te promoten, dan hoeft de jeugd niet enkel niet meer foutloos te kunnen schrijven maar dan hoeven ze zelfs niet meer zelf na te denken om iets te schrijven, ze vragen en krijgen dan voorgekauwd samenraapsel van een algoritme om een tien voor taal of eender welk vak te halen....schaf dan het hele onderwijs maar af, ze kunnen dan thuis ook onderwijs krijgen van de alwetende chatgpt.
Een toets diende vroeger om jouw kennis en beheersing van de gegeven leerstof te toetsen en je werd gestraft voor afkijken bij een toets, nu mag chatgpt de toets maken.

Onderwijs hoort een brede basiskennis bij te brengen en de jeugd te vormen tot kritische en zelfstandig denkende volwassenen die een eigen mening kunnen vormen en de (politieke!) koers van het onderwijs is net het tegenovergestelde: van de jongeren worden kritiekloze, hersenloze naäpers gemaakt die niet meer kunnen schrijven en vooral niet meer zelfstandig kunnen denken.
Oud 31 maart 2024, 11:40   #106
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Lees de beschuldigingen van de heer inspecteur-generaal en u heeft een caleidoscoop van maatregelen die Weyts al getroffen heeft.
Bron? Of geef de caleidoscoop van getroffen maatregelen door weyts dan zelf eens?

Wie in een discussie beweert dat weyts goede maatregelen nam die moet ze dan ook maar concreet benoemen, men hoeft daarvoor niet eerst te googlen of te gaan opzoeken voor men daarover kan discussiëren.
De "tanker laten keren" is schieten met losse flodders en nietszeggend in een discussie want dan weet je nog niet waarover het gaat.
Oud 31 maart 2024, 11:53   #107
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CUFI Bekijk bericht
Ah dus de ministers van X hebben niets te maken met de subsidies van Y?
En natuurlijk krijgt een minister maar een beperkt budget en is dus het hele probleem door te vertalen naar het ganse systeem.

Als de politiek tot op het bot moderniseerde, maar de leerkrachten schrijven nog met krijt op bord: zie je dus meteen waar de prioriteiten liggen.

Geef toe dat de kwaliteit achteruit gaat en niet vooruit. En dat heeft vooral te maken met het feit dat ze alles op elkaar duwen. Bovendien besparen ze zich kapot op onderwijs, zorg en kinderopvang.

+ dan pakken die corrupte politici corrupte goedkopere aannemers aan en valt de school in elkaar bij een windvlaag. Gelukkig waren er toen geen kinderen op school.

Neenee Reserverspeler, de politiek heeft zichzelf uitgebreid en ons allemaal daarbij in de koud gelaten.
Er is nog nooit zoveel geld naar onderwijs, zorg en kinderopvang gegaan als op dit moment

Laatst gewijzigd door reservespeler : 31 maart 2024 om 11:54.
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 11:56   #108
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ah dus de ministers van X hebben niets te maken met de subsidies van Y?
En natuurlijk krijgt een minister maar een beperkt budget en is dus het hele probleem door te vertalen naar het ganse systeem.

Als de politiek tot op het bot moderniseerde, maar de leerkrachten schrijven nog met krijt op bord: zie je dus meteen waar de prioriteiten liggen.

Geef toe dat de kwaliteit achteruit gaat en niet vooruit. En dat heeft vooral te maken met het feit dat ze alles op elkaar duwen. Bovendien besparen ze zich kapot op onderwijs, zorg en kinderopvang.

+ dan pakken die corrupte politici corrupte goedkopere aannemers aan en valt de school in elkaar bij een windvlaag. Gelukkig waren er toen geen kinderen op school.

Neenee Reserverspeler, de politiek heeft zichzelf uitgebreid en ons allemaal daarbij in de koud gelaten.
U weet gewoon niet wat u schrijft.
Niet erg, maar stop dan met mij de les te spellen.
Ik zag hetzelfde bij uwe commentaar bij Maddox. U reageert steeds naast de kwestie.
Oud 31 maart 2024, 12:04   #109
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Hij heeft zo hard zn best gedaan dat er scholen moeten sluiten omdat de niet onderhouden bouwval op instorten staat en ouders al voor de klas moeten gaan staan omdat er zijn zelfs niet genoeg leerkrachten meer zijn om de kennis over te dragen.
Leuteren over de tanker keren zegt helemaal niks.
Er zijn nog nooit zoveel leerkrachten geweest zoals op dit moment.
Ze worden wel ingezet op taken die geen kloten te maken hebben met kennisoverdracht.

Daarbij is het niet de fout van deze minister dat de huidige leerkrachte zo verwent worden. Nooit gaven ze zo weinig les. Nooit waren er zoveel zieken, nooit waren er zoveel kinderen waarvan de thuistaal niet het Nederlands is.

Scholen die verkrotten?
Als ze een dossier indienen voor renovatie, nieuwbouw of voor een verbouwing, krijgen ze centen.
Weyts heeft 500 miljoen extra in de subsidiepot gestoken, waardoor er in totaal nu 3 miljard in deze pot
Oud 31 maart 2024, 12:06   #110
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Inderdaad.
Oud 31 maart 2024, 12:28   #111
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nog nooit zoveel geld naar onderwijs, zorg en kinderopvang gegaan als op dit moment
Ook naar corona, naar Oekraïne en vanalles anders.
We hebben ook politici die aan witwaspraktijken doen he.

Zo kunt ge zeggen: Er is nog nooit zoveel geld naar de armoede gegaan. Maar als die VZW's dan dat geld witwassen voor eigen gewin, is dat in de praktijk niet effectief voor die arme mensen he.

Misschien zie ik het zwart, maar ik vertrouw deze generatie politici voor geen sikkepit. Het is één corrupte bende.
Oud 31 maart 2024, 12:30   #112
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U weet gewoon niet wat u schrijft.
Niet erg, maar stop dan met mij de les te spellen.
Ik zag hetzelfde bij uwe commentaar bij Maddox. U reageert steeds naast de kwestie.
Zoals u zei dat de PISA resultaten gunstig waren in ons land? U bent op die cijfers van mij nooit terug gekomen? Ze weergeven een significante daling.

Ik spel u de les niet, ik deel mijn observatie.

Als je nog heil in deze generatie politici ziet, weet je dan zelf nog wel waarom?
Oud 31 maart 2024, 13:38   #113
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, wie zegt dan dan ook?
Het is altijd zo geweest en het zal altijd zo zijn dat de brave jongens en meisjes uit de "vakscholen" nooit hebben kunnen spellen en het ook nooit zullen kunnen. Daarvoor zit onze spelling te moeilijk in mekaar.

Maar dat in het hoger onderwijs men in hetzelfde bedje ziek geraakt, dat is een ander paar mouwen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 13:42   #114
Oma
Europees Commissaris

Oma's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn nog nooit zoveel leerkrachten geweest zoals op dit moment.
Dus iedereen liegt...duh...
Overal wordt er geklaagd over het nijpende tekort aan leerkrachten, er zijn zelfs scholen waar ouders moeten inspringen omdat de nood zo hoog en dringend is.
Steeds meer leerkrachten gaan op pensioen (dat alleen ontkracht jouw bewering al!) en ze worden niet vervangen omdat jongere leerkrachten afhaken...en dat kun je hen niet kwalijk nemen.
Citaat:
Ze worden wel ingezet op taken die geen kloten te maken hebben met kennisoverdracht.
Door regelneverij van de politiek, tiens...
Citaat:
Daarbij is het niet de fout van deze minister dat de huidige leerkrachte zo verwent worden. Nooit gaven ze zo weinig les. Nooit waren er zoveel zieken, nooit waren er zoveel kinderen waarvan de thuistaal niet het Nederlands is.
"Verwent worden" wordt met een D geschreven: "verwend worden"
Het is de schuld van de politiek dat er zoveel bijkomende taken zijn door allerlei bemoeienissen en regelneverij,
Het is de schuld van de politiek door de verhoogde werkdruk dat er steeds meer zieken door stress en burn outs zijn,
Het is de schuld van de politiek door migratie dat er steeds meer kinderen bijkomen waarvan de thuistaal niet het Nederlands is,
Het is de schuld van de politiek dat nog steeds na 20 jaar anderstaligen taal achterstand blijven hebben en omdat kleuters niet naar de kleuterschool hoefden zet die achterstand zich verder in basisschool en middelbaar,
......
Citaat:
Scholen die verkrotten?
Als ze een dossier indienen voor renovatie, nieuwbouw of voor een verbouwing, krijgen ze centen.
Weyts heeft 500 miljoen extra in de subsidiepot gestoken, waardoor er in totaal nu 3 miljard in deze pot
Waarom zijn er dan nog steeds scholen die naam niet waard?
Met "bijna 4.050 onderwijsinstellingen in Vlaanderen" vind je zelfs geen volledige cijfers over hoeveel scholen in totaal er precies wel zijn in vlaanderen.
Maar zelfs voor bijna 4.050 scholen is 3 miljard maar een peuleschil voor renovatie, laat staan voor een nieuwbouw....

Trouwens: er is overal een graai potje voor onderhoudswerken niet enkel voor schoolgebouwen maar voor gevangenissen, voor wegen, voor riolen, voor kerncentrales, voor...noem maar op en.....er daar wordt ook helemaal niks aan onderhouden, de toestanden zijn rampzalig maar wij moeten er wel overal en al jaren fors belastingen voor betalen.
Dus niet leuteren over een subsidiepotje dat bijlange na niet toereikend is en ook niet gecontroleerd kan worden of het wel voor scholen wordt gebruikt.
Oud 31 maart 2024, 13:44   #115
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Als die voddeventen van de inspectie een leraar wiskunde betrappen op het aftrekken van een half punt op een ondervraging, wegens een spelfout (vb een lootrechte), dan krijgt die zo'n slecht rapport dat hij zeker nooit vb. directeur zal kunnen worden ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2024, 13:54   #116
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ik dacht dat we over thuisonderwijs bezig waren en ze dus relatie hadden?
Mijn reactie over thuisonderwijs was dat ik me niet geschikt voel om dat goed te doen.
En u gaat alle kanten op, zonder dat enigzins in beschouwing te nemen.
Oud 31 maart 2024, 14:28   #117
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Mijn reactie over thuisonderwijs was dat ik me niet geschikt voel om dat goed te doen.
En u gaat alle kanten op, zonder dat enigzins in beschouwing te nemen.
Maar niemand zegt toch dat gij dat moet doen?

We kunnen er alleen niet rond dat onze politiek teveel op elkaar duwt. En dat de massa migratie ons niveau van onderwijs naar beneden hield.

Stel je zou ergens wonen waar uw kind de minderheid wordt, zich moet aanpassen aan anderen; maar je kan niet verhuizen wegens diverse redenen. Dan is thuisonderwijs toch een valide oplossing?
Oud 31 maart 2024, 14:36   #118
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Maar niemand zegt toch dat gij dat moet doen?
Ik heb geen kinderen, dus da's een non-issue.
Maar debielen denken dat het helemaal niet nodig is.
Scholen zijn dumpplaatsen voor tijdsverlies.
Citaat:
We kunnen er alleen niet rond dat onze politiek teveel op elkaar duwt. En dat de massa migratie ons niveau van onderwijs naar beneden hield.
Belgische politiek is gewoon smerig.
Citaat:
Stel je zou ergens wonen waar uw kind de minderheid wordt, zich moet aanpassen aan anderen; maar je kan niet verhuizen wegens diverse redenen. Dan is thuisonderwijs toch een valide oplossing?
Als goeie "2de rangs Vlaming" ken ik het "aanpassen" al goed genoeg.
Ik ga nergens wonen waar debiliteit of relidioterie als groot goed gezien wordt. Laat staan dat ik nu nog kinderen ga verwekken en/of opvoeden.
Oud 31 maart 2024, 15:12   #119
CUFI
Secretaris-Generaal VN

CUFI's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik heb geen kinderen, dus da's een non-issue.
Maar debielen denken dat het helemaal niet nodig is.
Scholen zijn dumpplaatsen voor tijdsverlies.

Belgische politiek is gewoon smerig.

Als goeie "2de rangs Vlaming" ken ik het "aanpassen" al goed genoeg.
Ik ga nergens wonen waar debiliteit of relidioterie als groot goed gezien wordt. Laat staan dat ik nu nog kinderen ga verwekken en/of opvoeden.
Maar je begrijpt dat er wel voldoende mensen zijn die het onderwijs niet meer als aangenaam ervaren. Of dat als je een minderheid wordt, je je minder thuis voelt op de school.

Het is dus geen onlogisch gevolg dat steeds meer mensen voor thuisonderwijs kiezen.

Beter hadden ze islamscholen toegestaan. Atheisten bij atheisten, christenen bij christenen, Joden bij Joden, moslims bij moslims.
Diversiteit is niet alles op 1 hoop smijten, maar ruimte laten voor de verschillende culturen.
Oud 31 maart 2024, 16:36   #120
reservespeler
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook naar corona, naar Oekraïne en vanalles anders.
We hebben ook politici die aan witwaspraktijken doen he.

Zo kunt ge zeggen: Er is nog nooit zoveel geld naar de armoede gegaan. Maar als die VZW's dan dat geld witwassen voor eigen gewin, is dat in de praktijk niet effectief voor die arme mensen he.

Misschien zie ik het zwart, maar ik vertrouw deze generatie politici voor geen sikkepit. Het is één corrupte bende.
Stop eens met uw getrol, ik word dat kotsbeu.
Lees wat wij schrijven, en als je dat niet wilt doen, stop dan met die nutteloze commentaar te geven.

Ik schrijf feiten, u bent aan het trollen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be