![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
mag er niet denken dat ik op mijn 60ste of zo mijn keyboard al aan de wilgen zou moeten hangen
![]() |
#102 |
Partijlid
|
![]() Men koopt er de url www.Vlaamsbelang.be mee
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als het behang zijn beleid effectief zou baseren op dat "programma" zie het er niet goed uit voor vlaanderen
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
waarom zou ik hierop antwoorden als jij zo kinderachtig ben om enkel op mijn posts te antwoorden via een derde persoon zijn post?
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 6 januari 2005 om 14:06. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#109 |
Parlementslid
|
![]() Hum, ik wacht. Of ben je nog met je lijsje bezig? Ge moogt het eerste deel al posten.
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
ziehier wat de genieen van het vb uitgedokterd hebben: [font=Comic Sans MS]broodnodige rust in het onderwijs;[/font] [font=Comic Sans MS]respect voor het grondwettelijke recht op het vrije initiatief en pedagogische vrijheid;[/font] [font=Comic Sans MS]een traditioneel en kwaliteitsonderwijs;[/font] [font=Comic Sans MS]geen vals ‘pluralisme,’ maar echte vrije onderwijskeuze;[/font] [font=Comic Sans MS]geen sociale afbraak in het hoger onderwijs door het ‘Bolognadecreet;’[/font] [font=Comic Sans MS]vrijwaring van het Nederlandse als volwaardige onderwijs- en wetenschapstaal;[/font] [font=Garamond][font=Comic Sans MS]een herwaardering van het beroep van leerkracht;[/font][/font] [font=Garamond][font=Comic Sans MS][/font][/font] als iemand er in slaagt een nog wolliger en minder betekenisvolle lijst van programmapunten op te stellen voor zo'n belangrijk thema, mag hij of zij me altijd contacteren wat voor onderwijs-programma moet ik hier nu in vinden? tuurlijk wil ik broodnodige rust in het onderwijs waar kwaliteit gewaarborgd is, maar als een politieke partij mijn stem wil, weet ik graag hoe ze hiervoor gaan zorgen hiervoor kijk ik graag in hun programma het behang is er in geslaagd om wat iedereen wel wou willen neer te schrijven, wat nu nog ontbreekt is hoe ze dit denken te realiseren ligt het aan mij of kan het behang nooit iets constructiefs aanbieden?
Toen de Antwerpenaar Hendrik Conscience in de negentiende eeuw zijn beklag maakte over ‘vreemdelingen’, bedoelde hij daarmee West-Vlaanderen. Laatst gewijzigd door gm10 : 6 januari 2005 om 23:52. |
|
![]() |
![]() |
#111 |
Parlementslid
|
![]() Nou, hebt u eigenlijk hun programma gelezen? Spijtig dta het in pdf is, anders had ik wat liggen kopie pasten. Ik kom nu aan puntje b, en er staan redelijk wat concrete maatregelen in. Er staat inderdaad wat pietpraat bij, (geschreven door een advocaat zeker?) zoals elk partijpprogramma.
Maar zou dit schadelijk zijn voor Vlaanderen? Zover ik kan lezen niet. Wat ik net gelzen heb: Qua hervormingen: -Stoppen met voortdurende hervormingen -gelijke behandeling van studenten, geen positieve discriminatie -geen quota's op scholen leggen -openlijke propagande voor multiculturele samenleving uit de 'eindtermen' halen - kwaliteitsvolle zo oed als mogelijk kosteloos onderwijs -oprichting Vlaamse ombudsdienst voor het onderwijs -oprichting steunpunt ivm agrisieve leerlingen en dat was nog maar puntje a hebt u nu opzettelijk de concrete voorstellen vermeden? het ging tot puntje f als ik zo direct kon zien. Nu ik zo wat lees, over het hoger onderwijs bv heb ik toch weer meer sympatie gekregen voor het VB. zoals: "Internationale uitstraling van het hoger onderwijs is ok, maar dta mag niet ten koste gaan van de kwaliteit" Laatst gewijzigd door lustige lezer : 7 januari 2005 om 00:37. |
![]() |
![]() |
#112 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() en vooral, waarom spreken ze constant over de universitaire opleidingen? enig besef hoeveel hogeschoolstudenten er zijn? en de leraaropleiding staat trouwens al een tijdje op de agenda van de hogeronderwijs-politiek. er zijn nog heel wat pijnpunten op het vlak van hoger onderwijs die de politiek dringend moet aanpakken. de democratisering moet worden verder gezet (afbreken van financiele en socio-culturele drempels), de sociale voorzieningen moeten voor alle studenten gelijk worden (gelijk voor hogeschool- en uniefstudenten, wat nu niet is), de internationalisering moet worden verder gezet, en uiteraard mogen we hierbij de kwaliteit niet uit het oog verliezen, maar daar twijfelt niemand aan, het participatiedecreet moet overal worden uitgevoerd,... ofwel staat hier niets van in hun programma, ofwel allemaal heel wollig, en wil ik wel wat meer info. kortom, niet overtuigends. |
||||
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Men spreekt ook over "regentopleiding" of "onderwijzersopleiding"... |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
![]() op de rest mag je trouwens ook reageren, die meesteropleiding was niet bepaald de kern van mijn betoog. |
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Even belachelijk als "Rechner" (D), "rekenaar" (Afrikaans), "ordinateur", "ipolojistes" (Nieuwgrieks)... voor het Engelse computer? In alle gevallen gaat het immers om eigen woorden die vreemde leenwoorden vervangen. Maar blijkbaar vindt u woorden uit de eigen taal belachelijk... Dit zegt evenwel niet zoveel over de woorden zelf, maar wel over uw eigen manier hoe u tegenover de eigen taal aankijkt... |
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mijns inziens getuigt het van een bijzondere geringschattende houding tegenover de eigen taal wanneer men afkomt met redenering als hierboven ("dat vind ik belachelijk"). Dan vraag ik mij af in welke mate men de eigen moedertaal nog ernstig neemt... |
|
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#120 | |