![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uw cijfers bewijzen tussen het tegendeel van wat u wil aantonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je vraagt je ook af waarom de Fransen altijd maar weer lopen te demonstreren eh?
Willen ze een huis moeten ze niet meer uitgeven dan €25000 en ze krijgen er een lap grond en een atelier bij. Willen ze zelf bouwen moeten ze niet meer dan €25/m2 uitgeven. Een lap grond van een half hectare heb je er voor amper €100.000. Kan je een villa op zetten. Mag het wat kleiner zijn heb je aan €12500 voldoende voor 500m2. Van zodra ze daar een huis op gebouwd hebben kunnen ze voor de dagelijkse inkomsten nog een stuk industriegrond aanschaffen voor €5/m2. Een hectare industriegrond: €50.000. Dat kan zelfs arme Jean zich veroorloven als hij een paar jaar spaart. Daarnaast is de spaghetti er ook nog eens goedkoper, mag je er rondrijden met kartonnen nummerplaten op je ongekeurde auto en mag je er je eigen vliegtuig bouwen... En nog komen die gasten om de haverklap op straat... Zelden zo'n ontevreden en ondankbaar volk geweten.
![]() |
#103 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het gevolg is dat men ze niet kan negeren wat resulteert in een aangenaam, leefbaar en betaalbaar land. In België komen kleine geïsoleerde groepen op straat en dit tot groot ongenoegen van de rest van de bevolking. Daar wordt door de overheid eens goed mee gelachen. En dan krijg je een land als België.
![]() |
![]() |
#104 |
|
![]() Even corrigeren want je licht de mensen verkeerd in.
Elke wagen kan je 2 maand verzekeren ongeacht de technische toestand. Bij voorrijden op de technische keuring krijgt elke wagen een geldig keuringsbewijs, opnieuw twee maand geldig. Binnen die twee maand kan je onbeperkt de wagen gebruiken. Twee maand lijkt me een logische periode waarbinnen een middelgrote of grote herstelliing kan uitgevoerd worden. In België is die periode amper 14 dagen. Voldoende voor de rijke middenstander om een prul te laten herstellen. Is het iets wat meer tijd vergt ( wachtperiode wisselstukken / afspraak garage/ eigen herstelling...) dan begint het uitmelken.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 17 december 2024 om 17:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
|
![]() Citaat:
Ik denk het laatste.
![]() |
![]() |
#106 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- Ik koop als Fransman een ongekeurde wagen in België. - Ik verzeker hem in januari (ongeacht de technische toestand) voor 2 maanden in Frankrijk. - Eind februari rijd ik naar de keuring, waar hij afgekeurd wordt. - Toch mag ik op dat moment volgens u in de volgende twee maanden weer "onbeperkt gebruiken". - Ik krijg dus tot einde april om de wagen opnieuw te laten keuren. - Tegen die tijd heb ik liefst 4 maanden met een ongekeurde/afgekeurde wagen de Franse wegen onveilig gemaakt. Dus licht ik de mensen nu verkeerd in of geef jij alsmaar de verkeerde uitleg?
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In een aangenaam, leefbaar en betaalbaar land komen de mensen niet om de haverklap op straat.
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
Kwam er in België voor elk gezin volgend jaar geen 150€ bij voor energie?
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 december 2024 om 11:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
|
![]() Citaat:
Het niet conform zijn volgens Belgische wetgeving? Is wel voor Belgen hé.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 december 2024 om 11:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of uit het feit dat hij bij het aanbieden ter keuring in Frankrijk afgekeurd werd. Laten we het omdraaien: waaruit kan jij opmaken dat een ongekeurde auto uit België, die dan ook nog eens afgekeurd wordt in Frankrijk, veilig zou zijn?
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Ook, er worden in België veel wagens goedgekeurd waar je toch vraagtekens kan bijplaatsen. Verder is de chauffeur de enige die zijn wagen, dagelijks op correct rijgedrag kan en moet beoordelen. Een loskomend wiel / lekkende rempomp / verlichting / afgebroken stabilisator / kapotte demper / sterk afwijkende wielsporing / leeg ruitensproeier vloeistof / gebroken veer / gebroken veerschotel / .... Allemaal zaken die niet wachten tot de dag voordat je naar de keuring gaat. Autokeuring is een geruststelling voor mensen die doof zijn en/of geen gevoel meer hebben in handen en voeten. De rest voelt of hoort wel wanneer de wagen echt onveilig is.
Creating more with less is a hallmark of a good engineer. Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 18 december 2024 om 21:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En omdat jij over die magische krachten beschikt, moet iedereen die superpowers maar hebben? Heb jij zelf niet door hoe belachelijk je jezelf de laatste tijd maakt? Openbaar vervoer in Frankrijk is trekt op niks? Geen probleem, niemand gebruikt het. Rondrijden met een afgekeurde wagen is onveilig? Nee hoor, want soms worden wagens afgekeurd met kleine gebreken. Laat ons eens terug naar uw Eppegem: alle winkels zijn verdwenen uit het dorpscentrum?? Wat is het probleem? Iedereen winkelt toch online? Auto's zijn te duur in België? Wat is het probleem? Het OV is er prima te gebruiken. ... Ik ga me voortaan niet meer op een serieuze manier met uw meanwhiles bezig houden (dat verdient uw manier van discussieren niet) maar ga in de toekomst uw eigen tactieken wat meer toepassen.
![]() |
![]() |
#114 | |
|
![]() Citaat:
Neen dus.
![]() |
![]() |
#115 | ||||
|
![]() Citaat:
Niet meer te been? Dan helpt het openbaar vervoer ook niet echt om boodschappen te doen. Citaat:
Een ster in de voorruit of een gaatje te veel in de nummerplaat is gewoon zever. Citaat:
Citaat:
Zolang we maar kunnen bezig blijven is alles goed.
![]() |
![]() |
#116 |
Europees Commissaris
|
![]() De Franse mentaliteit is anders en op zich zit het mooi in elkaar. Maar of het "beter" is dat is subjectief.
Als je zegt "ik ben niet akkoord met het uitroeien van een heel volk" dan ben je antisemiet. Als je zegt "ik ben niet akkoord met tereuraanslagen in Europa" dan ben je een racist. Als je slechts met 1 van beide stellingen akkoord bent, ben je hypocriet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez y, Johan (plutôt "Jean"), je vous souhaite d'avoir le vent en poupe!
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar zit het gemiddelde in Frankrijk rond de 5.2%. Maar er wordt heel veel zonder agentschap verkocht. Er is zelfs een site hiervoor: pap.fr |
|
![]() |
![]() |