![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de rest heb ik er geen enkel probleem mee dat het Vlaams Belang haar strenge aanpak van het migrantenprobleem verwoordt in de slogan "aanpassen of opkrassen". Zo hoort het ook: wie zich als nieuwkomer in een bepaalde samenleving wil vestigen, heeft niets te eisen. Hij schakelt zich in het sociaal weefsel van die maatschappij en doet moeite om erbij te horen. Geëis is dan zeker niet op z'n plaats, anders kan men maar beter teruggaan van waar men gekomen is. En laat dit duidelijk zijn, beste vriend: zelf heb ik meerdere jaren in het buitenland vertoeft. Ik heb toen niet beginnen eisen. Ik heb de overheid (eigenlijk overheden daar ik in meerdere landen verbleven heb) niet verweten dat ze mij geen gratis taalcursussen aanboden. Ik heb hard gewerkt om de taal te leren en heb me ingepast in hun maatschappij. Juist dat lijkt me de enige weg naar een harmonievolle samenleving, niet naar de defragmentatie die het gevolg is van gescheiden multiculturaliteit. Enkel het opgaan in een groter geheel waarborgt de cohesie van een maatschappelijke structuur, waardoor spanningen en problemen in grote mate vermeden worden. |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk beschouwt de islam niet als een godsdienst die men zomaar in Europa moet toleren. Een moreel oordeel over godsdiensten is trouwens geenszins verkeerd. Zonder te discrimineren of stigmatiseren mag ik gerust vinden dat de voodoo-cultus een minderwaardige godsdienst is die niet tot de volle ontplooiing van de mens leidt. Blijkbaar is het, zoals vaak bij de politiek correcten, bij u zo dat men ongetwijfeld wel kritiek mag uiten op het christendom (dat is trouwens nog altijd "in"), maar o wee wie ook maar één negatief woord over de islam durf te zeggen! |
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de rechtsspraak oordeelt een rechter. Dat is jurisprudentie, waarbij verschillende rechters bij gelijkaardige zaken soms tot andere uitspraken komen. Is de ene daarom objectief en de andere subjectief? Neen, zo werkt het niet in de rechtsspraak. Feit is dat ik geenszins het arrest in vraag stel, maar, zoals professor Storme op Kanaal Z heel goed aantoonde, de achterliggende wetten (en wetsveranderingen) die aan de basis liggen van de uiteindelijke veroordeling. Heel het probleem zit in een notie die totaal nieuw is in de Belgische rechtsspraak, nl. het toedichten van een intentie. Normaal oordeelt een rechter alleen over feiten, niet over mogelijke intenties. Juist de wet op het racisme werkt zo bewerkt en herwerkt totdat die paste op het Vlaams Belang, waardoor men de partij een intentie kon toeschrijven. Nu is het zo dat volgens de wetten de rechter geenszins een bewijs van die intentie moet leveren. Op basis van volgens hem geselecteerde criteria kan hij die intentie onderkennen zonder dat daar verweer van de beklaagde(n) mogelijk is. En om te besluiten: dit zijn niet mijn woorden, wel die van professor Storme, hoogleraar recht aan de KUL. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het enige wat u hier aan het doen bent, is een reeks vooroordelen en verdachtmakingen neerpoten over het Vlaams Belang. |
|
![]() |
![]() |
#113 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#114 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk is de individuele moslim als burger geen enkel probleem voor het Vlaams Belang. Er is immers in ons land de individuele godsdienstvrijheid. Maar dat neemt niet weg dat wij als westerlingen weldegelijk het recht hebben kritiek te uiten op deze godsdienst die toch wel heel onverdraagzame trekjes heeft en bepaalde zaken predikt die nauwelijks in te passen vallen in onze samenleving. |
|
![]() |
![]() |
#116 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#117 | |