![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#101 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Gek hé, toen ik begon te werken had ik geen rijbewijs, laat staan dat ik een auto had. Toch slaagde ik er in om binnen de twee weken een job te hebben. |
|
|
|
|
|
|
#102 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En 800 euro per kind / maand is wel ferm verdreven hé. |
|
|
|
|
|
|
#103 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#104 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Een studie van ING
De gemiddelde kosten van het dagelijks leven* van een kind van 0 tot 5 jaar: ongeveer 350 euro per maand (exclusief opvangkosten). De gemiddelde kosten van het dagelijks leven* van een kind van 6 tot 11 jaar: ongeveer 450 euro per maand (exclusief kosten voor buitenschoolse opvang en activiteiten). De gemiddelde kosten van het dagelijks leven* van een kind van 12 tot 17 jaar: ongeveer 550 euro per maand. De gemiddelde kosten van het dagelijks leven* van een kind van 18 tot 24 jaar: ongeveer 660 euro per maand (exclusief studiekosten). |
|
|
|
|
|
#105 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Doe dat 40u/week en je vangt €2100. Bron Een productie arbeider verdient gemiddeld €16,5. Doe daar nog wat ploegenpremie bij en je zit aan een kleine €18. Doe dat 40u per week en je verdient €2200. Zelfde bron.
|
|
|
|
#106 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als lezen niet te veel gevraagd is. Citaat:
Dat zijn mijn letterlijke woorden. Wil dat zeggen dat ik met alles wat hij zegt akkoord ga? Citaat:
Daarom heeft hij volgens mij minstens een punt. Zijn uitleg is aanneembaar en hij staaft zijn uitleg met cijfers. Citaat:
Vertel mij eens waar ik gezegd heb dat ik dingen onder de mat wil vegen, dat ik doenscenario's wil ontkennen... Allemaal dingen die jij mij verwijt en die ik nergens heb gezegd. Nogmaals: lees de openingspost nog eens. 98% daarvan is gewoon een herhaling van wat die prof zegt. Ik geef er (afgezien van dat hij op sommige punten minstens een punt heeft) er niet eens een eigen mening. Ik herhaal wat hij zegt en vraag op het einde naar jullie mening. Maar jij gaat er nu klakkeloos van uit dat ik met alles wat in dat artikel staat akkoord ga. Citaat:
Kijk maar: Citaat:
Citaat:
Als het over de prof zou gaan had je geschreven "Dat hij dan die deficieten...". Doe je niet. Het gaat wel degelijk over mij. En vertel me eens: waar heb ik die deficieten en hoge schulden onder de mat geschoven? Citaat:
Ik haal aan dat die prof dat met cijfers aantoont. En vraag jullie of hij een punt heeft. Ik geef commentaar op die column en nu maak jij daarvan dat ik met alles wat daarin staat akkoord ga. Leer eens lezen. Citaat:
Je hoeft er niet op te antwoorden hoor, het is te overduidelijk.
|
|
|
|
#107 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoe komt het dat het Vlaams Niveau schulden heeft ? Juist ja, Zakken vullen, zakken vullen, N-V-A !
Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide ! Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt. Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : Vandaag om 09:23. |
|
|
|
|
|
|
#108 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
https://www.hln.be/binnenland/exclus...rbij~a585b099/ Er zijn 39.202 ambtenaren bijgekomen in amper 5 jaar tijd. Dat is +53,73% en dat is ruim de helft méér dan in 2020, er is nu bijna 1 MILJOEN overheidspersoneel. De overheid werft dubbel zoveel mensen aan als in de privé sector. Vooral in vlaanderen werden meer ambtenaren aangeworven sinds 2023 een groei van +7.485 ambtenaren. Het is dan ook in de eerste plaats aan de nva, zowel op federaal als vlaams niveau... Dus nva brengt het aantal ambtenaren naar een aanvaardbaar niveau door méér ambtenaren aan te werven? ![]()
|
|
|
|
#109 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#110 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Andere bron geeft dat het minimum bruto loon in België €2112 per maand is. Omgerekend €13/u. Oftewel, €1992 netto. Maar ik denk dat we nu weten waarom hamburgerflippen ook al een knelpuntberoep is. Edoch, niet veel mensen die nog een 40u week doen, en al zeker niet bij ploegen/productiearbeiders. Eerder 38 of 37u week. Maar 1 dag/ €100 op de maand minder, we gaan geen zout op elke slak leggen. Maar zelfs met een gezinsinkomen van €4400 per maand gaat het aanleggen van een spaarpotje niet vlot verlopen. En al zeker niet met kinderen in de mix. In deze regio vind je niet gemakkelijk iets te huur voor minder dan €1000/maand. Eerder €1200 voor een ogenschijnlijk wettelijk in orde appartement. (natuurlijk, sociale woningen zitten in een andere prijscategorie, maar om daar eentje van te pakken te krijgen, dan moet het koppel wel aan heel veel voorwaarden voldoen.)
|
|
|
|
#111 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Van het gezamelijke inkomen schiet er dan nog €3200 over. Het lijkt mij straf dat je daar niet van zou kunnen leven, wetende dat de huur al betaald is. Als ik naar mijn eigen rekening kijk zie ik dat wij in ons gezin (3 volwassenen) iets van een €1500 betalen voor gas, elek, water, verzekeringen, vakbond, telenet, ziekenfonds, pensioensparen, roerende voorheffing, taks wagen, onderhoud auto,... Dan schiet er nog €1700/maand over. Kan je daar echt niets van sparen of een kind van grootbrengen volgens jou? Citaat:
De prijzen die ik hanteer zijn die van hier in de streek en aangezien het hier een grensstreek is liggen die hier nog een pak hoger dan wanneer je iets verder het binnenland intrekt.
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : Vandaag om 11:57. |
|||
|
|
|
|
|
#112 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
#113 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Geen enkele partij heeft het aantal ambtenaren de laatste jaren zo uit de hand laten lopen als NVA en nu kom jij met uitgestreken gezicht verklaren dat de NVA het aantal ambtenaren naar beneden wil? Waarom denk ik bij jou bijdrages steeds vaker aan:
It's just a ride. Laatst gewijzigd door BigF : Vandaag om 11:57. |
|
|
|
|