![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen rassen, geen racisme. Daarmee lijkt me een einde gekomen aan deze discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kijk, hij leest lustig over mijn argument heen
![]()
![]() |
#106 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alinea twee gaat over etnocentrisme, dat inderdaad door een aantal mensen (van linkse komaf) als het "nieuw-racisme" wordt omschreven. Eigenlijk een belachelijke naamgeving, daar etnocentrisme in de door u omschreven vorm helemaal niet nieuw is. De Romeinen keken bijvoorbeeld neer op iedereen die geen deel had aan de Latijns-Griekse cultuur: voor hen ware het barbaren, onbeschaafde mensen. Ook de Perzen en Egyptenaren dachten in gelijkaardige termen over de hen omringende volkeren. Maar goed, een dergelijke houding is hier niet aan de orde. Het Vlaams Blok klasseert culturen niet in een bepaalde rangorde, maar stelt gewoon dat er onderscheiden culturen zijn waar er wel eens andere waardenpatronen gelden. Dat was alinea twee en dus duidelijk naar inhoud verschillend van alinea één. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Net als homosexualiteit, is de cultuurvermenging een natuurlijk gegeven dat niet kan tegengehouden worden omdat u dat toevallig pervers vindt. Die cultuurvermenging komt er toch. Kijk maar eens naar de invloed van de negercultuur op de muziek.
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel, wordt het een probleem wanneer de groep inwijkelingen dermate groot wordt dat er maatschappelijke problemen komen en allerlei conflicten ontstaan. Hier te lande woont er een Roemeense familie: met die mensen heeft hier niemand problemen, de leden spreken goed Nederlands, de dochters spreken én AN én de streektaal, ze hebben zich in onze dorpsgemeenschap geïntegreerd en voor de rest onderscheid hen niets van ons tenzij hun familienaam en dat ze thuis ongetwijfeld nog Roemeens spreken en er wat eigen gebruiken op na houden. Die mensen eisen niets, daar ze maar al te graag hier in ons land verblijven. Bij de steeds groter wordende groep moslims bijvoorbeeld stellen zich wel problemen. Vermenging van cultuur doet zich altijd voor. Bepaalde Vlaamse volksdansen hebben zich verspreid tot in Hongarije, en wij hebben bepaalde elementen uit onze volksmuziek uit Duitsland gekregen. Is dat problematisch? Neen toch. Op dit ogenblik kleden we ons eigenlijk naar Amerikaanse mode. Dat vind ik allemaal niet storend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Cultuurvermenging is iets totaal ander. Twee discussies met elkaar vermengen is hier niet aan de orde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het verband tussen beide alinea's is dat de term "racisme" niet op verschillende rassen slaat (om de vermelde reden), maar op een onderscheid dat gemaakt wordt op basis van culturele verschillen. Als je de tweede alinea dan nog eens onder de loupe neemt, dan zal je zien dat etnocentrisme en neo-racisme NIET hetzelfde betekenen.
||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Een voorbeeld: Voor moslims is een hond een vuil beest. Baasjes die zich laten likken door honden of die hun honden bij hun in bed laten slapen zijn onrein. Dit omdat honden in de moslimwereld niet als huisdieren gehouden worden. Er bestaan ginder dus alleen maar zwerfhonden, die idd de ene ziekte na de andere verspreiden. Dit is dus een mooi voorbeeld van "etnocentrisme". Als deze moslims het dus niet "verdragen" dat een hond aan hun snuffelt zijn ze "cultureel onverdraagzaam". Dat ze dit niet verdragen is wel best te begrijpen omdat ze door de aanraking met de neus van de hond zelf onrein geworden zijn. Ze mogen hierdoor niet meer de moskee binnen voordat ze zichzelf zeven keren met water en zand gezuiverd hebben, zoals het geschreven staat in de heilige teksten. Nog een voorbeeld. In Turkije is het niet abnormaal voor een man om in het openbaar te masturberen. Vrouwen durven daar zelfs niet op de bus omdat ze dan af en toe rare "vlekken" op hun kleren hebben bij het uitstappen. Nu, als een Turk dit zou doen bij een Vlaams meisje en ze "verdraagt" dit niet, is ze "cultureel onverdraagzaam". Maar merk op dat zelfs in het begrip "culturele onverdraagzaamheid" nergens de termen "superieur" en "inferieur" voorkomen. Geloof me, ik ben zelf in Turkije geweest en het is geen aangename ervaring om de Turkse "hulpjongen" vanachter in de bus te zien rukken op een slapend meisje dat per ongeluk met haar blouse te veel openligt. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Wat ik wel kan zeggen is dat gij nen ->enorme<- hypocriet zijt!!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En stel nu dat ik alleen moslims zou viseren, is dat dan racisme? Neen, u vergist zich dus nogmaals. Racisme gebeurt, zoals het woord zelf zegt, op basis van ras, niet op basis van godsdienst. Even vermelden trouwens dat niet alle moslims Arabieren zijn: buiten het Midden-Oosten woont de grootste groep in Indonesië en China. Ook bestaan er negers die het islamitisch geloof belijden. Kritisch staan tegenover de islam als godsdienst heeft dan weer niets te maken met racisme. Of moet ik dan ook veronderstellen dat de kritiek die hier gespuit wordt tegen het christendom ook onder "racisme" moet geplaatst worden? |
||
![]() |
![]() |