Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 februari 2005, 17:30   #101
Wreker
Staatssecretaris

Wreker's schermafbeelding

Standaard

33. Al-Ahzab

59. "O Prophet! Tell your wives and your daughters and the woman of the believers to draw their Jalalib all over their bodies. That will be better. That they should be known so not to be annoyed. And Allah is ever oft-forgiving, most merciful."

[font=arial,helvetica]59.[/font][font=arial,helvetica] O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.

Het dragen van een doek of gedeelte van de kleding over zich heen dient als een signaal van moslims naar niet-moslims. Het dient ervoor volgens de Koran om de ongelovigen, christenhonden, joods ongedierte etc. duidelijk te maken dat ze hun poten van moslimvrouwen moeten houden: "opdat ... zij niet lastig gevallen worden". Zoniet kunnen zij rekenen op de represailles van de gelovige mannelijke moslims.

En dit laatste kent bijna iedereen die hier ooit getracht heeft een relatie met een vrouw uit de islam aan te gaan. Klassiek is de reactie dan van de familie die geheel conform de Koranvoorschriften de niet-gelovige belager gaat afdreigen met messen (zoals in de film Casablanca goed weergegeven).

Het dragen van de hoofddoek is dus een racistisch statement waartoe elke moslimman zijn vrouwen volgens de Koran moet toe verplichten.

Uit dit vers blijkt ook dat de Arabieren voor de komst van Mohammed niet gewoon waren om de vrouwen te bedekken met doeken. We mogen ervan uitgaan dat voor Mohammed de cultuur en gewoonten van de Arabieren leek op die van de andere volkeren uit de buurt. Het typisch godsdienstwaanzinnige vormelijk gedrag lijkt volledig door Mohammed geintroduceerd te zijn.
[/font]

Laatst gewijzigd door Wreker : 5 februari 2005 om 17:34.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 17:34   #102
ashrawi
Lokaal Raadslid

ashrawi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley
Ik heb gelezen wat je geschreven hebt. Niet moeilijk toch?

"Omdat IK geloof dat de koran dat zegt" En... "je mag er dus niet direct vanuit gaan dat jouw interpretatie van de koran de juiste is."
Mooi knip- en plakwerk
Citaat:
Vandaar mijn conclusie. En ik weet (niet geloven) dat het woord hoofddoek er niet in staat.
Verkeerde conclusie.
Raar dat ik aan jouw alles dubbel moet uitleggen.... Het zijn meestal degene die nog steeds moslim zijn die het verwijt krijgen dat ze niet geintegreerd zijn.

Ik zal het voor jouw traag uitleggen
Het staat wel in de koran, wat ik bedoelde met dat ik aan anderen niet zou zeggen dat ze de hoofddoek moeten dragen is dat ieder (die kan lezen) voor zich moet uitmaken of ze de hoofddoek draagt. Ze moet zich tegenover GOD verantwoorden (ALS ze iets verkeerd heeft gedaan), en niet tegenover mij.

Zo beter
ashrawi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 17:44   #103
smiley
Perm. Vertegenwoordiger VN

smiley's schermafbeelding

Standaard

Wat wreker zegt daar is veel van aan.

Het bedekken was oorspronkelijk enkel voor de vrouwen van mohammed omdat die niet kon verdragen dat jongere mannen naar zijn vrouwen keken. (nen ouwen jaloersen bok misschien? Niks goddelijks aan toch ?
Dus dat is al 1 verandering van de koran en voor interpretatie vatbaar.

En neen ashrawi gij hebt geschreven. 'Ik geloof dat de koran dat zegt en je mag er niet van uitgaan dat jouw interpretatie van de koran de juiste is' dan moet ge achteraf niet komen zaniken. Bob had het trouwens ook zo begrepen

Ik hoop maar meisje dat je je nu niet beter voelt dan de vrouwen zonder hoofddoek. En stel je maar gerust de vraag of dat dit wel degelijk van uw god afkomstig is want het is veeleer afkomstig van nen ouwen jaloersen bok.. klop er maar op 'lightly'.

Maar ja. Goede moslimvrouwen kennen hun plaats. En die is niet gelijk maar onder de man. En zeker steeds klaar staan wanneer hij eens goesting heeft (en ook met zijn vele slavinnen... mag toch want staat in de koran). Zelfs wanneer je aan het fornuis staat want dat is zijn goddelijk recht. En als je niet wil luisteren en niet meer aan zijn wensen wil voldoen dan mag hij er op kloppen 'lightly' tot dat ge hem zijn goesting weer geeft. Want Allah is all wise

Laatst gewijzigd door smiley : 5 februari 2005 om 18:10.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 18:31   #104
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wreker
33. Al-Ahzab

59. "O Prophet! Tell your wives and your daughters and the woman of the believers to draw their Jalalib all over their bodies. That will be better. That they should be known so not to be annoyed. And Allah is ever oft-forgiving, most merciful."

[font=arial,helvetica]59.[/font][font=arial,helvetica] O profeet! Zeg aan uw vrouwen en uw dochters en de vrouwen der gelovigen dat zij een gedeelte van haar omslagdoeken over haar (hoofd) laten hangen. Dit is beter, opdat zij mogen worden onderscheiden en niet lastig worden gevallen. En God is Vergevensgezind, Genadevol.

Het dragen van een doek of gedeelte van de kleding over zich heen dient als een signaal van moslims naar niet-moslims. Het dient ervoor volgens de Koran om de ongelovigen, christenhonden, joods ongedierte etc. duidelijk te maken dat ze hun poten van moslimvrouwen moeten houden: "opdat ... zij niet lastig gevallen worden". Zoniet kunnen zij rekenen op de represailles van de gelovige mannelijke moslims.

En dit laatste kent bijna iedereen die hier ooit getracht heeft een relatie met een vrouw uit de islam aan te gaan. Klassiek is de reactie dan van de familie die geheel conform de Koranvoorschriften de niet-gelovige belager gaat afdreigen met messen (zoals in de film Casablanca goed weergegeven).

Het dragen van de hoofddoek is dus een racistisch statement waartoe elke moslimman zijn vrouwen volgens de Koran moet toe verplichten.

Uit dit vers blijkt ook dat de Arabieren voor de komst van Mohammed niet gewoon waren om de vrouwen te bedekken met doeken. We mogen ervan uitgaan dat voor Mohammed de cultuur en gewoonten van de Arabieren leek op die van de andere volkeren uit de buurt. Het typisch godsdienstwaanzinnige vormelijk gedrag lijkt volledig door Mohammed geintroduceerd te zijn.
[/font]
Vrouwen die geen hoofddoek dragen mogen waarschijnlijk wel door moslimmannen worden lastiggevallen.... Zo van, 'ik kon er echt niks aan doen meneer de juge, het is mijn fout ni want zij heeft het zelf uitgelokt meneer de juge. Dat haar was zooooo erotisch dat ik mij ni meer kon inhouden en mijn kameraden die bij mij waren ook ni. Ze had maar nen doek op haren kop moeten zetten meneer de juge. Ik ben onschuldig meneer de juge.

Laatst gewijzigd door smiley : 5 februari 2005 om 18:39.
Oud 5 februari 2005, 20:37   #105
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat wreker zegt daar is veel van aan.

Het bedekken was oorspronkelijk enkel voor de vrouwen van mohammed omdat die niet kon verdragen dat jongere mannen naar zijn vrouwen keken. (nen ouwen jaloersen bok misschien? Niks goddelijks aan toch ?
Dus dat is al 1 verandering van de koran en voor interpretatie vatbaar.

En neen ashrawi gij hebt geschreven. 'Ik geloof dat de koran dat zegt en je mag er niet van uitgaan dat jouw interpretatie van de koran de juiste is' dan moet ge achteraf niet komen zaniken. Bob had het trouwens ook zo begrepen

Ik hoop maar meisje dat je je nu niet beter voelt dan de vrouwen zonder hoofddoek. En stel je maar gerust de vraag of dat dit wel degelijk van uw god afkomstig is want het is veeleer afkomstig van nen ouwen jaloersen bok.. klop er maar op 'lightly'.

Maar ja. Goede moslimvrouwen kennen hun plaats. En die is niet gelijk maar onder de man. En zeker steeds klaar staan wanneer hij eens goesting heeft (en ook met zijn vele slavinnen... mag toch want staat in de koran). Zelfs wanneer je aan het fornuis staat want dat is zijn goddelijk recht. En als je niet wil luisteren en niet meer aan zijn wensen wil voldoen dan mag hij er op kloppen 'lightly' tot dat ge hem zijn goesting weer geeft. Want Allah is all wise
de eindconclusie blijft dus ...

de Koran is dus reeds verscheidene malen aangepast
the worst case scenario is dat de moslim de Koran als absoluut onveranderd en letterlijk het woord van God beschouwt

echter

blijkbaar voor interpretatie vatbaar
een interpretatie die afhankelijk van de moslim gelovige welliswaar als absoluut kan beschouwd worden

dus je hebt een mengelmoesje van allerlei aanhangers, van gematigde _ tot zeer extreme gelovigen, van zeer progressieve _ tot zeer conservatieve interpretaties

nogmaals een vergelijkingspunt met dat ander boekje dus...

en nogmaals een indicatie dat een moslim kan leven en laten leven in een westerse maatschappij

Laatst gewijzigd door praha : 5 februari 2005 om 20:37.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 21:32   #106
smiley

Standaard

Gij zijt optimist gij. 8)

Doch zoals ik eerder reeds zei, met interpretatie alleen kom je er niet. Er staan nu eenmaal dingen geschreven die moeilijk anders te interpreteren zijn... en dat botst en zal blijven botsen.

Laatst gewijzigd door smiley : 5 februari 2005 om 21:45.
Oud 5 februari 2005, 21:45   #107
sinan123
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij zijt optimist gij.
Het is veel leuker om als een optimist door het leven te gaan.

Citaat:
Er staan nu eenmaal dingen geschreven die moeilijk anders te interpreteren zijn...
Beschik jij over zo veel kennis over de arabische taal?
Het is een feit dat het arabisch een multi-interpretabele taal is.
sinan123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 22:04   #108
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Doch zoals ik eerder reeds zei, met interpretatie alleen kom je er niet. Er staan nu eenmaal dingen geschreven die moeilijk anders te interpreteren zijn... en dat botst en zal blijven botsen.
zo optimistisch ben ik niet
waar leid jij dat ergens van af ?

ik zei dat het potentiëel mogelijk is,
dat is iets anders dan zeggen dat het in de nabije toekomst steeds beter zou gaan

dat hangt van allerlei factoren af :
- invloed van de fundamentelen hier
- het uitsluiten van moslims en ze op één hoopje gooien als de meest erge soort onder hun soort
- het vervolgens afzetten ( van deze uitgeslotenen ) van een gematigde houding
Oud 5 februari 2005, 22:19   #109
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

anderszijds is het wel heel gek dat je nu terug op de proppen komt met het 'feit' van zaken die dan weer niet voor interpretatie vatbaar zouden zijn,
terwijl je er net een heel gedeelte zelf van hebt gerelativeerd

je moet es langzamerhand beseffen dat alles voor interpretatie vatbaar is en dit sterk bepaald door cultuur en tijdsgeest

het is perfect mogelijk dat een moslim er een bepaalde interpretatie ( doen ze ook ) op na houdt en meent dat dat boekske totaal niet voor interpretatie vatbaar en het héél letterlijk moet genomen worden daar het het woord van God is, en dit alles ook zo uitdraagt naar andere moslims

dus alles hangt ervan af welke interpretatie het uiteindelijk zal halen in deze contreien
Oud 5 februari 2005, 23:28   #110
smiley

Standaard

"dus alles hangt ervan af welke interpretatie het uiteindelijk zal halen in deze contreien"

Dus gewoon afwachten en maar zien wat er van komt? Echt geen geruststellende gedachte.
Oud 5 februari 2005, 23:59   #111
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"dus alles hangt ervan af welke interpretatie het uiteindelijk zal halen in deze contreien"

Dus gewoon afwachten en maar zien wat er van komt? Echt geen geruststellende gedachte.
sinds wanneer is dit :
hetzelfde als dit :
Dus gewoon afwachten en maar zien wat er van komt?

smiley ?

het is niet zomaar een lotsbestemming die reeds lang vastligt in het grote boek ofzo
het is eveneens potentiëel om dat in een juiste(re) baan te begeleiden door er positief aan te werken

Oud 6 februari 2005, 02:21   #112
smiley

Standaard

Er positief aan werken om hen in de juiste(re) baan te begeleiden? Hoe zouden we dat nu kunnen doen? Ik heb het gevonden... in plaats van een imam ne pastoor in de moskee zetten

Laatst gewijzigd door smiley : 6 februari 2005 om 02:37.
Oud 6 februari 2005, 15:37   #113
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
33. Al-Ahzab

En dit laatste kent bijna iedereen die hier ooit getracht heeft een relatie met een vrouw uit de islam aan te gaan. Klassiek is de reactie dan van de familie die geheel conform de Koranvoorschriften de niet-gelovige belager gaat afdreigen met messen [size=7](zoals in de film Casablanca goed weergegeven).[/size]
[size=7][/size]

[/font]
Laat mij niet lachen a.u.b , je maakt je eigen maar alleen meer een meer belachelijk...Ga dat is vertellen aan de premiere hij zal u wel een plaatsje doorverwijzen in een psychiatrische instelling .
Oud 6 februari 2005, 17:04   #114
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
de eindconclusie blijft dus ...

de Koran is dus reeds verscheidene malen aangepast
the worst case scenario is dat de moslim de Koran als absoluut onveranderd en letterlijk het woord van God beschouwt

echter

blijkbaar voor interpretatie vatbaar
een interpretatie die afhankelijk van de moslim gelovige welliswaar als absoluut kan beschouwd worden

dus je hebt een mengelmoesje van allerlei aanhangers, van gematigde _ tot zeer extreme gelovigen, van zeer progressieve _ tot zeer conservatieve interpretaties

nogmaals een vergelijkingspunt met dat ander boekje dus...

en nogmaals een indicatie dat een moslim kan leven en laten leven in een westerse maatschappij
Zeg, goedgelovige kwezel, ga eens kijken op kifkif.be en voer er eens een gesprek met échte moslims. En luister wat die te vertellen hebben over de Koran in plaats van hier de ene kemel na de andere te schieten.
Oud 6 februari 2005, 18:29   #115
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er positief aan werken om hen in de juiste(re) baan te begeleiden? Hoe zouden we dat nu kunnen doen? Ik heb het gevonden... in plaats van een imam ne pastoor in de moskee zetten
je kan al es beginnen met puntje twee van dat lijstje van factoren dat ik daar ergens neergepend heb
Oud 6 februari 2005, 18:34   #116
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg, goedgelovige kwezel, ga eens kijken op kifkif.be en voer er eens een gesprek met échte moslims. En luister wat die te vertellen hebben over de Koran in plaats van hier de ene kemel na de andere te schieten.
over kemels gesproken ....

een kijkje op kifkaf gaat me de waarheid van de 'échte' ( dit moest je me nog es verklaren , maar ontwijk je steeds )en enige moslimgedachte onthullen ?

ah dan mag ik dus ook veronderstellen dat jij, 't VB en zovele anderen forumleden hier en elders werkelijk heimwee hebben naar de jaren 40

Laatst gewijzigd door praha : 6 februari 2005 om 18:49.
Oud 6 februari 2005, 19:14   #117
manuel put
Vreemdeling

Stuur een bericht via ICQ naar manuel put Stuur een bericht via Instant Messenger naar manuel put
Standaard onozelaar

Citaat:
Schokkend... (voor wie het nog niet wist).

http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=828
manuel put is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 19:17   #118
manuel put
Vreemdeling

Stuur een bericht via ICQ naar manuel put Stuur een bericht via Instant Messenger naar manuel put
Standaard

ik weet niet wat de bedoeling is van deze onsmakelijke klucht. Maar als je zo reageert op iets wat je niet zo fundamentalistisch moet benaderen ben je zelf een ezel. Door mensen zoals jij krijgen mensen het beeld dat dit een godsdienst van fundamentalisten is. Ik ben er zeker van als je de bijbel leest net zon troep vindt als in dit boek. Gebruik je verstand en scheer niet ieddereen over dezelfde kam, want volgens mij voel jij je de oppermens.
manuel put is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2005, 20:03   #119
smiley

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel put
ik weet niet wat de bedoeling is van deze onsmakelijke klucht. Maar als je zo reageert op iets wat je niet zo fundamentalistisch moet benaderen ben je zelf een ezel. Door mensen zoals jij krijgen mensen het beeld dat dit een godsdienst van fundamentalisten is. Ik ben er zeker van als je de bijbel leest net zon troep vindt als in dit boek. Gebruik je verstand en scheer niet ieddereen over dezelfde kam, want volgens mij voel jij je de oppermens.
Wie is hier de ezel? Ik scheer helemaal niet iedereen over dezelfde kam. Trouwens je zou beter eens verder lezen. Iemand (cubilas) had dezelfde reactie als wat jij heir komt te vertellen. Dit hier is een fragment, de rest kan je beter zelf lezen.

http://dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=828

Dan Cannon: "Kun je aangeven waar werd gesuggereerd dat ALLE moslims op dezelfde manier denken, doen, en hun godsdienst beleven?
Het probleem is niet de moslims, het probleem is de Islam."

Laatst gewijzigd door smiley : 6 februari 2005 om 20:21.
Oud 6 februari 2005, 21:20   #120
Wreker
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manuel put
Weer een onwetende die nog altijd in de ontkenningsfase zit.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be