Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 februari 2005, 06:42   #101
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

En nu wordt er gediscussieerd. Met argumenten die zonder meer weerlegbaar zijn. Telkens ik zoiets zie weet ik dat ikde discussie gewonnen heb. Ik verduidelijk even, want als je deze niet verdedigbare argumenten opschrijft, wil dat ofwel zeggen dat je zelf niet inziet dat ze verkeerd zijn, ofwel dat je een slecht karakter hebt. Die laatste mogelijkheid laat ik buiten beschouwing.

Citaat:
wa ga je dan drinken een waterke?want bier moogde dan ook ni meer drinken want da tast je lever aan lap weeral 40 jaar van uw leven aangetast
Ten eerste is dat MIJN bier dat ik drink en niet UW rook die ik inadem. En ten tweede is alcohol met mate gezond en niet ongezond.

Citaat:
tiens, wist je dat je van de scheten die je laat van bier drinke ook mense benadeelt?
late we bier in cafes ook verbieden!
Dit is een ronduit idioot standpunt. Hoeveel mensen sterven er elk jaar van scheten? Daarbij, scheten zijn niet te voorkomen, wat sigaretten wel zijn.

Citaat:
In het gehucht waar ik woon sloot onlangs het laatste café de deuren.
Moederke (92) kon het niet meer aan en ging naar een rusthuis.
Ze was geboren en is opgegroeid in die herberg, niet alleen in de sigarettenrook maar ook in de rook van de kachel in de winter.
Ik ken een voorval waar een persoon uit een vliegtuig viel, zonder parachute en het overleefd heeft. Wat gaan we dan zeggen, dat vallen van 1000m hoogte niet gevaarlijk is?

Jullie zijn wanhopig aan het spartelen mensen, zonder munitie gevallen?
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 10:30   #102
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66
Alvast bedankt voor die twee vrijheden. Nu zou ik dat nog graag kunnen zonder dat het me 40 jaar van mijn leven kost. Je moet toch toegeven, Ik wil alleen maar net hetzelfde kunnen als jullie (een pintje drinken in de kroeg) en zit in deze discussie om mijn leven te verdedigen. Jullie willen iets meer kunnen dan ik (drugs in de kroeg), en discussieren dus voor je verslaving.

Oh ja, en graag MON chère. Al kon je dat niet weten natuurlijk.
Nee, 't is mon cher.

Verder overdrijft ge toch wel, een kleeiiiin beetje nietwaar? Mijn leven verdedigen...
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 10:31   #103
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ga je trouwens ook de muziek in de cafés verbieden? Schadelijk voor het gehoor hoor!
Oud 14 februari 2005, 11:06   #104
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Nah, overdrijven is dat eigelijk niet. Er zijn in vlaanderen elk jaar 2000 doden door meeroken. Ik zou daar kunnen bijhoren.

En over de muziek gesproken. Ten eerste is er een grote diversiteit op dat gebied qua cafés (en ik zoek inderdaad die cafés uit waar de geluidsoverlast minimaal is, blij dat ik dat kan).
En ten tweede, het is niet omdat je iets verkeerds kan aantonen dat dat dan een vergoelijking is voor iets anders dat verkeerd is. Net zoals "ja maar uitlaatgassen zijn ook schadelijk" vindt ik dat een uiterst zwak argument.
Oud 14 februari 2005, 11:34   #105
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nu wordt er gediscussieerd. Met argumenten die zonder meer weerlegbaar zijn. Telkens ik zoiets zie weet ik dat ikde discussie gewonnen heb.
Natuurlijk heeft u de discussie gewonnen.
Leven is nu eenmaal gevaarlijk.
Ik raad u aan naar een onbewoond eiland te verhuizen, ver weg van alle vervuilingsbronnen.
Of blijft gewoon weg uit herbergen waar gerookt wordt of begin uw eigen rookvrij café.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 11:39   #106
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nah, overdrijven is dat eigelijk niet. Er zijn in vlaanderen elk jaar 2000 doden door meeroken. Ik zou daar kunnen bijhoren.
Hoeveel doden zijn er die niet meeroken?
Gewoon wegblijven van plaatsen waar gerookt wordt lost uw probleem op.
Oud 14 februari 2005, 12:44   #107
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heeft u de discussie gewonnen.
Alee, dat is dan in orde, dan kunnen we deze kwestie als afgelopen beschouwen.

PS, de rest van uw post heb ik niet meer gelezen. Dat heeft u met mijn argumenten ook niet gedaan. Anders ou U niet opnieuw met dezelfde zever komen.
Oud 14 februari 2005, 12:59   #108
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
Ga je trouwens ook de muziek in de cafés verbieden? Schadelijk voor het gehoor hoor!
Daarom dat er misschien ook begrenzers bestaan voor het geluidsniveau ?

Laatst gewijzigd door Turkje : 14 februari 2005 om 13:02.
Turkje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 13:01   #109
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Hoeveel doden zijn er die niet meeroken?
Gewoon wegblijven van plaatsen waar gerookt wordt lost uw probleem op.
"Er vallen heel wat doden in het verkeer", zei Bobke en hij bleef gewoon thuis.
Oud 14 februari 2005, 14:48   #110
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Nee hoor, Bobke neemt gewoon deel aan het verkeer en is er zich ten volle van bewust dat hij zulks niet risicoloos doet. Maar hij heeft inderdaad de keuze om niet aan het verkeer deel te nemen, net zoals een niet-roker de keuze heeft om niet in een rokerig café te gaan zitten.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 15:52   #111
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Nee, ik heb een petitie opgestart om auto's op de openbare weg te laten verbieden.
Oud 14 februari 2005, 16:07   #112
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Nee, ik heb een petitie opgestart om auto's op de openbare weg te laten verbieden.
dat is tenminste appels met appels vergelijken
Oud 14 februari 2005, 16:55   #113
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

en

dat is tenminste appels met appels vergelijken
Jullie maken die opmerkingen misschien sarcastisch of om te lachen. Maar deze keer ben ik wel volledig akkoord. Spijtig dat dit niet uitvoerbaar is. Maar op termijn gaan ze verbrandingsmotoren ook moeten verbieden hoor. Zodra dat financieel haalbaar is natuurlijk.
Oud 14 februari 2005, 17:09   #114
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie maken die opmerkingen misschien sarcastisch of om te lachen. Maar deze keer ben ik wel volledig akkoord. Spijtig dat dit niet uitvoerbaar is. Maar op termijn gaan ze verbrandingsmotoren ook moeten verbieden hoor. Zodra dat financieel haalbaar is natuurlijk.
Natuurlijk, de kans dat ik het hoekje omga van uw auto is vele malen groter dan jij van de sigaret van uw buur.
Oud 14 februari 2005, 18:13   #115
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Ik ga me bij mijn principe houden en enkel nog reageren als er argumenten naar boven komen die ik nog NIET heb weerlegd.
Ik moet zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben in het niveau van verschillende posts hier. Keer op keer dezelfde foutieve argumenten aanhalen maken ze nog niet tot waarheid. Zelfs al kan Bush dat principe wel met succes toepassen. Ik ben niet zo beinvloedbaar als de bible-belt-amerikaan.

Maar eigelijk moet ik mijn gelijk niet halen, ik krijg toch mijn zin. Ik beschik namelijk over inside information en weet met zekerheid dat de rookvrije cafés er sneller gaan zijn dan jullie kunnen vermoeden.

Het had alleen aangenaam geweest jullie te kunnen overtuigen van het nut van die beslissing. Al hoeft het dus niet echt.
Oud 14 februari 2005, 18:24   #116
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga me bij mijn principe houden en enkel nog reageren als er argumenten naar boven komen die ik nog NIET heb weerlegd.
Ik moet zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben in het niveau van verschillende posts hier. Keer op keer dezelfde foutieve argumenten aanhalen maken ze nog niet tot waarheid. Zelfs al kan Bush dat principe wel met succes toepassen. Ik ben niet zo beinvloedbaar als de bible-belt-amerikaan.

Maar eigelijk moet ik mijn gelijk niet halen, ik krijg toch mijn zin. Ik beschik namelijk over inside information en weet met zekerheid dat de rookvrije cafés er sneller gaan zijn dan jullie kunnen vermoeden.

Het had alleen aangenaam geweest jullie te kunnen overtuigen van het nut van die beslissing. Al hoeft het dus niet echt.
ik denk niet dat iemand dit ooit ontkend heeft
het is het beste initiatief
als je uiteindelijk niet-rokers cafés de ( algemeen aanvaardbare ) regel wilt maken zal dat van het succes van zulk initiatief afhangen
draait dat goed dan komen er meer van die cafés en uiteindelijk zal de massa overtuigd worden dat de associatie tussen sigaret en café niet noodzakelijk hoeft te zijn
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 18:59   #117
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste is dat MIJN bier dat ik drink en niet UW rook die ik inadem. En ten tweede is alcohol met mate gezond en niet ongezond.
aah nee hé zo niet hé als ge zevert over de rook moet ge ook zeveren over het alcoholgebruik,en overmatig alcoholgebruik is ook schadelijk,niet de eerste vrouw die een pak rammel krijgt van hare vent die bezopen thuis komt ze...ik vind dit geen discutie waardig trouwens,dit is gewoon ne hoop zever da verkocht word,en btw als ge een beetje leest kunde goed uitmaken dat ik zelf niet rook,maar bon k ben dan ook geen zeveraar zoals jij lijkt me...als ge niet van de rook houd blijf dan uit een café uit...en drinkt dan thuis een pint uit uwen bak voor uwen tv als ge voetbal kijkt...ik zal wel op café (tussen al die rook)gaan en naar t voetbal gaan da is veel plezanter dan thuis...wij kunnen d'r ook niks aan doen da ge niet buiten moogt hé
Oud 14 februari 2005, 19:40   #118
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
aah nee hé zo niet hé als ge zevert over de rook moet ge ook zeveren over het alcoholgebruik,en overmatig alcoholgebruik is ook schadelijk,niet de eerste vrouw die een pak rammel krijgt van hare vent die bezopen thuis komt ze...ik vind dit geen discutie waardig trouwens,dit is gewoon ne hoop zever da verkocht word,en btw als ge een beetje leest kunde goed uitmaken dat ik zelf niet rook,maar bon k ben dan ook geen zeveraar zoals jij lijkt me...als ge niet van de rook houd blijf dan uit een café uit...en drinkt dan thuis een pint uit uwen bak voor uwen tv als ge voetbal kijkt...ik zal wel op café (tussen al die rook)gaan en naar t voetbal gaan da is veel plezanter dan thuis...wij kunnen d'r ook niks aan doen da ge niet buiten moogt hé
Goed gezegd. 't is niet omdat de antirook-inquisiteurs asociaal zijn, dat heel de wereld zich daar maar aan moet aanpassen.
Oud 14 februari 2005, 19:54   #119
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij bent wel héél snel tevreden met jezelf hé?

Citaat:
Ik moet zeggen dat ik zwaar teleurgesteld ben in het niveau van verschillende posts hier.
Ik ook, liefje, ik ook...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 februari 2005, 20:37   #120
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wens u veel plezier in uw rookvrije café.
Je zal daar veel ruimte voor u alleen hebben denk ik.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be