Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2005, 19:30   #101
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone
Volgens mannen die ik ken is Onkelinx heel duidelijk een zij.

Ik zoek inmiddels verder. Voorzichtig met het zuipen !
LOL, ja wist ik niet. Ik ken ze niet allemaal vanbuiten.

Tuurlijk, ik ben altijd voorzichtig.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 19:30   #102
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Als men mensen als jouw kennis hun gang laat gaan krijgt men inderdaad familiedrama's. En dan bij totaal onschuldige families !

2000 € boete en 8 maanden rijverbod lijkt me niet te streng.
2.87 in zijn bloed, komaan !!
[font=Times New Roman][size=3]Bedoel je daar bij dat families die slachtoffer zijn van een misdrijf geen onschuldige families zijn! [/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Voor jou mag het dus kunnen dat door die mistap(waar geeeeeeen slachtoffers zijn gevallen)het gezin zijn inkomen verliest![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Ga maar eens je huur of lening betalen! [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Leg dat eens uit aan zijn vrouw en kinderen dat papa een fout heeft begaan waardoor ze op straat staan.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Ik heb niet gezegd dat hij niet moest worden gestraft![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Maar wel dat de maatstaf voor mij zoek is![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Zouden ze hem dan niet beter een gemeenschapsdienst opleggen (BV voor slachtoffers van ongevallen).[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Met een boete en het zwaard van damocles boven het hoofd ingeval hij hervalt![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Een crimineel krijgt één(of meerdere) kansen![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Hij niet![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Alleen een loodzware straf die niet in verhouding is met zijn daad![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Vergeet niet ER VIELEN GEEN SLACHTOFFERS[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Terwijl een crimineel als het ware word vrijgesproken![/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Daar ging het mij om!!![/size][/font]
ago is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 19:31   #103
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

HEY!!!!!!!!!!!!!!!!! Wie heeft hier mijn topic titel aangepast???
Oud 4 februari 2005, 19:31   #104
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
en te snel rijden is ook een misdrijf dat bovendien fataal kan aflopen. ik zie niet waarom dat minder 'echt' is.
Awel, dan kan de regering ook de autoconstructeurs veroordelen als ze nu eens echt consequent willen zijn inzake verkeersveiligheid; ze prijzen telkens hun wagens aan met een massa aan pk's in hun reclamefilmpjes.. Dat is toch ook zoiets als "aanzetten tot het plegen van criminele feiten" ?
Oud 4 februari 2005, 19:32   #105
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
mja, volgens de theorie een 10tal meter remafstand. Weet wat het verschil kan zijn tussen 70 en 20 km/h ...
Weet je ook wat de impact kan zijn van onoplettendheid vanwege het wijzerloeren? Re'mafstand is ook afhankelijk van reactietijd. Enerzijds neem het een beetje af wegens de snelheid maar neemt het in grote mate toe wegens reactietijdverkorting.
Voorbeeldje:

Je rijdt 70 km per uur. Dat wil zeggen,(70*1000/3600) 19,5 meter per seconde. Doordat je constant op je wijzertje moet loeren verkleint je reactietijd met een halve seconde. Dat wil zeggen dat de remafstand met 19.5/2 vergroot. ong. een 10 meter.

Je rijdt 76 km/h. Dat wil zeggen dat de remafstand 76²/100 bedraagt. 57,5 meter dus. Bij 70 km/h is dit 49 meter. 8 meter winst dus.

Na een eenvoudig berekeningske komen we tot besluit dat deze maatregel de verkeersveiligheid benadeeld.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
---------------------------------------------------------------
Vrager : U keurt vandalisme goed?
Bhairav : Ja dat doe ik.
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 19:34   #106
Gorefest
Minister

Gorefest's schermafbeelding

Standaard

Lustige lezer, waar is uwen topic naartoe?
Oud 4 februari 2005, 19:34   #107
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
HEY!!!!!!!!!!!!!!!!! Wie heeft hier mijn topic titel aangepast???
Ze hebben mijn topic verwijdert en de uwe aangepast denk ik. Ik had nog zoveel werk gestoken in mijn startpost.
Patriot : ... dat de Walen ons (=Vlamingen) zouden haten ... (#1) (dus toch een verschil , dus toch geen belgen )
Oud 4 februari 2005, 19:45   #108
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=ago]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Alle criminelen met een straf korter dan 2 jaar worden vrijgelaten omwille van plaatsgebrek. Mensen die 6 km/h te hard rijden worden onmiddelijk gestraft met boetes.

Ik dacht wel gehoord te hebben dat ze de misdaad harder wou bestraffen, blijkbaar hadden ze het dus over de echte criminelen in dit land...mensen die dus 6 km/h te hard rijden en niet de overvallers die minder dan 2 jaar krijgen voor de rechter, deze word
<FONT size=3><FONT color=#000000> [font=Times New Roman][size=3]Inderdaad de maatstaf lijkt op nieks meer![/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Ken iemand die gepakt is geweest voor dronken rijden![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3](ben er volledig mee eens dat dat moet bestraft worden)[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Hij had een blanco strafblad en was nog nooit in dronken toestand betrapt![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Had wel 2,87 zen bloed(valt niet goed te spraken).Maar moet je horen wat de uitspraak was![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]8 MAANDEN RIJVERBOD en een boete van 5000 euro waarvan 3000 voorwaardelijk voor 3 jaar!!![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dan zeggen ze dat daar geen familiedrama’s van komen![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Maar nu komt het HIJ KAN DAAR NIET VAN ONDERUIT RAKEN![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]De echte criminelen wel![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Dan zijn verwonderd dat de gewone mens gefrustreerd is over onze rechtspraak![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Maar ja het is nu eenmaal gemakkelijker om enkele werken burger het leven zuur te maken dan echts criminelen aan te pakken![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Bay thy way[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Al gezien in welke luxe gevangenissen ze dan nog worden onderbracht![/size][/font]
Met 2,87 pro mille in het bloed, mocht die persoon van mij gerust levenslang rijverbod hebben gekregen. Iemand die met 2,87 pro mille achter een stuur kruipt (voor zover hij/zij dat nog weet) is een POTENTIËLE misdadiger.

Laatst gewijzigd door Pietje : 4 februari 2005 om 20:02.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 20:07   #109
Tjolder
Parlementslid

Tjolder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious
de risico's van overdreven snelheid en dronken rijden zijn ondertussen wel bekend. dronken chauffeurs en hardrijders zijn gevaarlijker dan inbrekers. dood is dood, en daar heeft intentie niets mee te maken.
Er zijn verschillende soorten dronkaards.

De eerste soort zijn die na x aantal pinten aggressief worden en ruzie zoeken in het cafe. Daarna buitengesmeten worden en met gierende banden vertrekken om dan met 150 Km/u tegen een boom te knallen.

En je hebt een tweede soort die na x aantal pinten begint te lallen en in slaap valt op een stoel. Om daarna aan 20 km/u via de binnenbaantjes (veldwegen) thuis te geraken of in het slechtste geval in den dijk belanden.

ps In mijn vroegere jaren kende ik vele binnebaantjes.

Tjolder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 20:30   #110
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Met dat verschil dus dat uw moeder niet opzettelijk wordt doodgereden en ze dus gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats is.

Terwijl die inbraak wel degelijk expres en in de meeste gevallen met voorbedachtheid wordt uitgevoerd, het is maar dat verschil.

Maar ja inbreken is niet erg hé, dat is gewoon een andere vorm van herverdelen zeker.... Wel ik heb 1000 patronen klaarliggen om te herverdelen.
Hopelijk voor jou, schiet je niemand in de rug, of je mag ook wat gaan "brommen" 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 20:45   #111
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ago
[font=Times New Roman][size=3]Bedoel je daar bij dat families die slachtoffer zijn van een misdrijf geen onschuldige families zijn! [/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Voor jou mag het dus kunnen dat door die mistap(waar geeeeeeen slachtoffers zijn gevallen)het gezin zijn inkomen verliest![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Ga maar eens je huur of lening betalen! [/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Leg dat eens uit aan zijn vrouw en kinderen dat papa een fout heeft begaan waardoor ze op straat staan.[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Ik heb niet gezegd dat hij niet moest worden gestraft![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Maar wel dat de maatstaf voor mij zoek is![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Zouden ze hem dan niet beter een gemeenschapsdienst opleggen (BV voor slachtoffers van ongevallen).[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Met een boete en het zwaard van damocles boven het hoofd ingeval hij hervalt![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Een crimineel krijgt één(of meerdere) kansen![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Hij niet![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Alleen een loodzware straf die niet in verhouding is met zijn daad![/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Vergeet niet ER VIELEN GEEN SLACHTOFFERS[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Terwijl een crimineel als het ware word vrijgesproken![/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Daar ging het mij om!!![/size][/font]
Dat van een crimineel die 'als het ware wordt vrijgesproken', ik vind nergens een spoor van zo'n verregaande maatregel. (Maar ik zoek noest verder.)

Wat u vriend betreft, een lang rijverbod lijkt me gepast, sorry voor hem. Eigen schuld, ...

Wat de boete betreft, daar kan ik inkomen dat in bepaalde gevallen 2000 € een zware straf is.

Ik zeg nergens dat slachtoffers van misdrijven niet onschuldig zijn. Ik heb trouwens niets tegen een strenge justitie, maar dan tegen alle overtredingen, ook verkeersovertredingen.
Oud 4 februari 2005, 21:16   #112
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Dat van een crimineel die 'als het ware wordt vrijgesproken', ik vind nergens een spoor van zo'n verregaande maatregel. (Maar ik zoek noest verder.)

Wat u vriend betreft, een lang rijverbod lijkt me gepast, sorry voor hem. Eigen schuld, ...

Wat de boete betreft, daar kan ik inkomen dat in bepaalde gevallen 2000 € een zware straf is.

Ik zeg nergens dat slachtoffers van misdrijven niet onschuldig zijn. Ik heb trouwens niets tegen een strenge justitie, maar dan tegen alle overtredingen, ook verkeersovertredingen.
[font=Times New Roman][size=3]Als iemand een gevangenisstraf krijgt en toch niet binnen moet”hoe noem je dat dan”[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Zijn straf word niet uitgevoerd!![/size][/font]
Oud 4 februari 2005, 21:24   #113
ago
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jampie
Effen op wijzen dat de nieuwe verkeerswet(superboetes) een versoepeling is van de vorige wet. De vorige wet legde immers gevangenisstraffen op voor de meest banale overtredingen. De wet is dus versoepeld in die zin dat ipv een gevangenisstraf nu een geldboete dient te worden betaald. Men gaat er namelijk van uit dat een boete betalen minder zwaar is dan een gevangenisstraf.
[font=Times New Roman][size=3]Klopt niet! [/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Vroeger had de burgers de keus tussen bak of betalen![/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Door het plaatsgebrek hebben ze dat afgeschaft![/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Dus niet om minder zwaar te straffen maar wel omdat het de staat gemakkelijker uitkomt![/size][/font]

[font=Times New Roman][size=3]Ook dat het geld opbrengt terwijl iemand die zit nieks opbrengt![/size][/font]
Oud 4 februari 2005, 21:26   #114
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest
Het zou toch al een begin zijn.. er zijn toch ook testprojecten bezig met variable begrenzers maar daar hoor je al maar weinig meer over wegens 'weinig staatsinkomsten" peins ik.
weet ik ...
theoretisch perfect haalbaar maar in de praktijk moet ge dan elk voertuig uitvoeren met bv een gps-systeem dat zeer gedetailleerd is en up-to-date gehouden wordt/is gekoppeld aan een variabele snelheidsbegrenser
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2005, 21:31   #115
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lustige lezer
Voorbeeldje:

Je rijdt 70 km per uur. Dat wil zeggen,(70*1000/3600) 19,5 meter per seconde. Doordat je constant op je wijzertje moet loeren verkleint je reactietijd met een halve seconde. Dat wil zeggen dat de remafstand met 19.5/2 vergroot. ong. een 10 meter.

Je rijdt 76 km/h. Dat wil zeggen dat de remafstand 76²/100 bedraagt. 57,5 meter dus. Bij 70 km/h is dit 49 meter. 8 meter winst dus.

Na een eenvoudig berekeningske komen we tot besluit dat deze maatregel de verkeersveiligheid benadeeld.
zou je kunnen stellen maar na een tijdje kan je dat gewoon op 't gevoel

anders is het bv van 70 naar 75 dat is slechts een toename met 7% en dat geeft bv een remafstand die reeds met 15% toeneemt
Oud 4 februari 2005, 21:35   #116
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha

anders is het bv van 70 naar 75 dat is slechts een toename met 7% en dat geeft bv een remafstand die reeds met 15% toeneemt
dat is dan van 49 meter naar 56.25 meter
een verschil van ook mar eventjes 7.25 meter
Oud 4 februari 2005, 23:38   #117
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Als iemand een gevangenisstraf krijgt en toch niet binnen moet”hoe noem je dat dan”[/size][/font]
[font=Times New Roman][size=3]Zijn straf word niet uitgevoerd!![/size][/font]
Mijn vraag is: klopt dit bericht wel? Ik vind nergens een geloofwaardige referentie.

Ik zeg niet dat het fout is, want Illwill zal het niet zomaar verzinnen. Maar ik had graag ergens details over de maatregel gevonden (bijvoorbeeld: gaat het om uitstel of afstel?).

Laatst gewijzigd door Firestone : 4 februari 2005 om 23:44.
Firestone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 01:02   #118
lustige lezer
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha

Tegenwoordig worden auto's meer en meer comfortabeler gemaakt waardoor je dat gevoel niet meer hebt. In dat citroennneke van mij hoorde motor nog brommen (zolang de radio niet aanstaat). Tot daar kan het ongeveer wel kloppen. Het probleem is dat je met ongeveer enkele km/h te hard rijdt en hangt. En dat je met die ongeveer niet ver komt dan... Nultolerantie + superboetes stellen je niet meer op je gemak en dan laat je je niet leiden door "op gevoel"....

Laatst gewijzigd door lustige lezer : 5 februari 2005 om 01:06.
Oud 5 februari 2005, 10:12   #119
@lpha
Parlementsvoorzitter

@lpha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
[font=Times New Roman][size=3]Al gezien in welke luxe gevangenissen ze dan nog worden onderbracht![/size][/font]
Belachelijk!
Vrijheid is het hoogste goed, hoger zelfs als het leven zelf.
Vrijheidsberoving is dus zeker geen luxe, ook niet in een "luxe hotel".

Persoonlijk vind ik dat enkel personen, die een fysiek gevaar vormen voor de maatschappij, in een gevangenis thuishoren. Dit teneinde de maatschappij te beschermen en niet zozeer als strafmaatregel.
Voor alle andere categorien zijn er voldoende alternatieven mogelijk.
@lpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2005, 12:15   #120
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tjolder
Er zijn verschillende soorten dronkaards.

De eerste soort zijn die na x aantal pinten aggressief worden en ruzie zoeken in het cafe. Daarna buitengesmeten worden en met gierende banden vertrekken om dan met 150 Km/u tegen een boom te knallen.

En je hebt een tweede soort die na x aantal pinten begint te lallen en in slaap valt op een stoel. Om daarna aan 20 km/u via de binnenbaantjes (veldwegen) thuis te geraken of in het slechtste geval in den dijk belanden.

ps In mijn vroegere jaren kende ik vele binnebaantjes.
hehe
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be