![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunt u me tevens eens aanstippen welke aanpassingen de RvS verlangde? |
|
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#104 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
De RVS heeft zich aan dat precedent te houden als zij opnieuw een wetsvoorstel zou schorsen. Zij zal dus NIET de verkiezingen onwettig verklaren maar genoodzaakt zijn de deadline van 2007 op te schorten. |
|
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Is dat dan ongrondwettelijk? |
|
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens heeft ze in het laatste desbetreffende arrest gesteld dat ze geen verkiezingen ongeldig zal verklaren. En al evenmin werd er iets gezegd over de streefdatum te verplaatsen. |
|
![]() |
![]() |
#107 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit gaat helemaal niet over de bevoegdheid van de RvS, maar wel over de punten die de RvS volgens u als ongrondwettelijk beoordeelde. Daarom voor de vierde maal dezelfde vraag: WELKE punten in het westvoorstel achtte de RvS dan ongrondwettelijk? Ook die andere vraag waar u iedere keer omheen fietst: was het VB-voorstel dan inhoudelijk juist hetzelfde (ook naar technisch-juridische vormgeving en bepaling) als dat andere, doorgestuurde voorstel? |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
2. Ja, het VB legde immers het wetsvoorstel van de burgemeesters neer dat werd doorgestuurd naar de RVS. |
|
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enerzijds beweert u wel dat de RvS het voorstel van het Vlaams Belang ongrondwettelijk zal verklaren terwijl u echter (a) hoegenaamd niet weet wat er in dat voorstel staat; (b) hoegenaamd niet weet op welke punten de RvS kritiek had in het ander voorstel; (c) hoegenaamd niet weet in hoeverre het VB-voorstel verschillend of overeenkomstig is met het doorgestuurde voorstel. Kortom, u kletst hier gewoon uit uw nek. |
|
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#111 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Oorspronkelijk bericht door Knuppel
Citaat:
Hoe kan men met een partij samenwerken die zichzelf in een cordon heeft opgesloten en iedereen uitscheldt voor verrader. |
|
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ondertussen probeert u echter voortdurend alle kronkelingen en toegevingen van de N-VA goed te praten. Blijkbaar bent u niet echt principieel... |
|
![]() |
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() Denk jij misschien dat ik een fan ben of was van B. Anciaux of H. Schiltz?
Mag ik je ook eraan herinneren dat we het hier hebben over twee vlaams-nationale partijen, over de te linkse koers van de vroegere VU ben ik het trouwens met je eens. Goed dat je niet zwijgt, diegene die dat zou willen beletten zal trouwens héél veel boterhammekes moeten eten. |
![]() |
![]() |
#114 |
Europees Commissaris
|
![]() Sorry, ik heb het hier natuurlijk over Jan.
|
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#116 |
Europees Commissaris
|
![]() Bericht aan Jan van den Berghe.
Ik bedoel Jan hyoens. |
![]() |
![]() |
#117 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het Vlaams Belang zou het alleszins beter doen, als je ziet welke uitspraken de N-VA deed vóór de verkiezingen, vergeleken met die van erna. Wanneer de N-VA (en dus CD&V) kiest voor in zee te gaan met partijen zoals de VLD, dan kan je zulke scenario's verwachten. Door niet in zee te zijn gegaan met het Vlaams Belang zal BHV misshien niet gesplitst geraken. De paarse partijen stellen het steeds uit! Ik kan enkel vaststellen dat we ondertussen al 4 Maart zijn en er dus blijkbaar veel valse beloftes zijn gebeurd en de realiteit is dat BHV nog altijd niet gesplitst is. De keizer zal zijn oordeel duidelijk laten horen bij de volgende verkiezingen indien BHV niet gesplitst zou geraken óf met toegevingen. Het Vlaams Belang heeft er niet voor niets een campagne aangeweidt. Gegarandeerd dat de N-VA de volledige steun van het Vlaams Belang zou hebben gehad moest ze een coalitie zijn aangegaan met het Vlaams Belang. Maar hiervoor is veel politieke moed nodig. Zeker in ons huidig politiek correct klimaat, maar tijden veranderen. Net zoals in Nederland. Hopelijk ziet de N-VA dit in dat je beter aan één zijl kan trekken. Laatst gewijzigd door separatist : 4 maart 2005 om 03:55. |
|
![]() |
![]() |
#118 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#119 |
Europees Commissaris
|
![]() Bericht aan separatist.
Je analyse kan ik gedeeltekijk onderschrijven. Als de top van de NV-A het V.B. bestempelt als racisten kan je daar tegenover stellen dat de top van het V.B. de N-VA bestempelt van verraad. Wat de splitsing B.H.V. betreft zit het Belang in een zetel en wacht grinnekend de ontwikkelingen af. Inmiddels hebben de paarse partijen, behalve het kartel, woordbreuk gepleegd maar het is uitgerekend het kartel dat onder vuur ligt van het Belang. Begrijpe wie kan. Het kartel kan uit de Vlaamse regering stappen maar daarmee is de splitsing nog niet opgelost. Wat de eventuele coalities met de VLD betreft zullen we mekaar afspraak geven na de gemeenteraadsverkiezingen van 2006. Je moet geen Einstein zijn om te voorspellen dat op gemeentelijk vlak het onzalige cordon sanitaire zal doorbroken worden en ik voorspel je menige coalities Belang-VLD. Nationale tegenstellingen zullen hier geen invloed op hebben. Tenslotte deel ik je mening dat de nationalisten best aan één zeel trekken, maar als ik de commentaren van de fundamentalisten van beide kampen op dit forum bekijk is het water heel diep. De redelijken zullen de nodige bruggen moeten bouwen. |
![]() |
![]() |
#120 |
Minister-President
|
![]() Du de n-va heeft geen woordbreuk gepleegd ... het is allemaal de schuld van Paars.Het zelfde paars waar de cdenv-n-va het opportun voor vond om er een zwijgakkoord mee te maken zodat het cordon rond het Vb nog wat strakker aan te spannen... Eigenlijk was op dat vlak paars nog beter , die lieten toch nog iets ruimte voor een wisselmeerderheid. Wie zich bindt aan onbetrouwbare partners en dat omwille van de macht is zelf onbetrouwbaar.
|
![]() |