![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#104 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij de Romeinen werd homoseksualiteit als een grote ondeugd beschouwd. Bij de Grieken ook: in Sparta alsook in Macedonië stond er de doodsstraf op. In Athena alsook enkele Ionische stadsstaten werd homoseksualiteit min of meer getolereerd, maar sociaal niet geëerd (homoseksuelen mochten in Athene niet het woord nemen in de Boulè en mochten er geen staatsambten bekleden). Maar u denkt aan de toen min of meer geïnstitutionaliseerde knapenliefde. Maar dat is wel iets anders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
"Godsdienstleraars en Farizeeërs! Het ziet er voor u slecht uit! Huichelaars, jullie lijken op witgekalkte graven, die er van buiten mooi uitzien, maar van binnen vol doodsbeenderen en bederf zitten".
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het geloof terzijde latend voor degenen die dit toch niet aanvaarden en om te voorkomen dat ze dit weer luidkeels gaan vinden te moeten proclameren, die regels zijn niet het product van een aantal mensen die even bij mekaar zijn gaan zitten discuteren en met dit resultaat zijn afgekomen. Die ethiek is dan het product van enkele duizenden jaren ervaring over wat kan in een gemeenschap en wat niet. Zelfs in het tweede geval zou ik wat terughoudend zijn om deze zomaar over boord te gooien. Het lijkt mij waarschijnlijker dat wat 1000 jaar geleden immoreel was het vandaag ook moet zijn. Indien dit niet zo is zou ik graag meer zekerheid hebben vooraleer i.c. het hele begrip van het huwelijk overhoop te gaan gooien. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wel, het argument is al gemaakt. En let op, wij doen deze keer geen beroep op de bijbel of eender welke openbaring. Sex als biologische functie is gericht op voortplanting of waarom dacht u dat de mensheid net als andere dieren uitgerust was met een geslachtsdrift. Tegen de verveling? Als homosexuele geslachtsdrift niet doelmatig is voor de primaire functie moet deze voor zover natuurlijk een andere functie of reden hebben. Kan u mij die laten kennen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Door de vele jaren was er rond de Thora (waarin dus ook het verbod op homoseksualiteit staat vervat) een hele reeks wetten, wetjes en voorschriften allerhande gegroeid. Dit ging over vele honderden voorschriften die alleen maar konden worden opgevolgd door alwie zich bijna 100% met de godsdienst bezig hield. De farizeeërs en schriftgeleerden dus. Die moesten immers geen handenarbeid verrichten en konden zich toeleggen op de toepassing van die voorschriften (die in de Talmoed, NIET de Thora stonden). Dezen keken dan ook neer op het gewone volk voor wie het onmogelijk was al die voorschriften te volgen. Juist dat klaagt Jezus aan: farizeeërs die de menselijke wetten (in de Talmoed) horen stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
[size=2]"Als een man met een andere man omgang heeft als met een vrouw, begaan beiden een afschuwelijke daad.Zij moeten ter dood worden gebracht; zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten".[/size] [size=2]Tja, dat is nogal duidelijk, me dunkt. Iemand die de Bijbel als geloofsboek erkent en de wetten uit de verschillende hoofdstukken van Leviticus wil volgen, kan niks anders dan tegen homo's zijn.[/size] [size=2]Maar dan begint de pret pas! Want wat lees ik nog in Leviticus?[/size] [size=2]7, 22 : Gij moogt geen vet van rund, schaap of geit eten. 10, 9 : Wanneer gij of uw zonen opgaan naar de tent van de samenkomst, moogt ge geen wijn of sterk drank drinken, anders sterft gij. Dat is een blijvend voorschrift, al uw geslachten door. 19, 19 : Onderhoud mijn wetten. Gij moogt geen dieren van verschillende soort kruisen; gij moogt op uw akker geen twee gewassen zaaien; gij moogt geen kleren dragen van tweeërlei stof.[/size] [size=2]Zou iemand die Leviticus gebruikt om homo's te verfoeien zich dan ook aan bovenstaande geboden houden? Geen T-shirts van katoen en polyester? Nooit een druppel alcohol? Enkel brood met tarwe van akkers waar geen ander gewas op stond? [/size][size=2]Of zal dergelijke persoon dan op zijn/haar stoeltje beginnen wrikkelen en zeer ingewikkeld beginnen uitleggen dat je het een en het ander (maar andere dingen dan weer niet!) in een historisch, cultureel en sociaal perspectief moet plaatsen etc. etc. Veel gewauwel waaruit volgens mij maar één zaak zal blijken: die persoon heeft het niet voor homo's, heeft daar niet het minste argument voor, en grijpt, tot zijn/haar eigen grote ondergang, naar een tekst van bijna 3000 jaar oud...wat is het toch mooi religie hé.[/size][size=2] [/size]
Laatst gewijzigd door Andro : 5 maart 2005 om 19:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus te volgen door de christenen overeenkomstig de beslissing van het eerste apostelconcilie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
10,9: spijswet, idem. 19,19 sociale geboden, idem. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
|
![]() Citaat:
Dat doen de pastoors ook niet. En nonnekes. En onvruchtbaren...ect. Btw, homo's kunnen hun zaad wel doneren aan een spermabank! "Maar onvruchtbaren kunnen daar niks aan doen!" zal u roepen. "Ik kan er ook niet aan doen dat ik homo ben". Toegegeven, technisch en biologisch gesproken zou ik wel "kunnen", maar omwille van emotionele en principiële redenen "wil" ik dan weer niet. En u bent het er toch mee eens dat men geen kinderen op de wereld moet zetten indien men er eigenlijk geen wil? Trouwens, er zijn mensen (die zich voor wetenschapper uitgeven) die net het omgekeerde beweren : homo's en lesbiennes zouden wel eens positief kunnen bijdragen tot het voortbestaan der Mensheid! Een bijzonder grappige wetenschap heet de sociobiologie - het zou trouwens de biosociologie moeten zijn naar mijn mening, maar bon. Aanhangers van die sociobiologie proberen de inzichten van Darwinisten (zowel de archaïsche als de neo's) toe te passen op sociale fenomenen : in welke mate dragen ze bij tot het voortbestaan van de soort? Awel, het zou misschien zo kunnen zijn dat homoseksualiteit van alle tijden en plaatsen is omdat dat de overlevingskansen van de Mens vergroot! Want, zo luidt de hypothese, een homootje in een primitieve stam of gezin zal zelf geen gezin stichten en dus thuisblijven, waardoor hij/zij voor de jongere broertjes en zusjes, alsook de neefjes en 'nichtjes' kan zorgen, terwijl hun ouders uit jagen zijn (die primitieve homootjes zullen wel bang zijn in het grote bos met boze dieren. ![]() [size=4][size=2]"Zonder janet minder fret"[/size] [size=2]als het ware...[/size][/size] (Maar homoseksualiteit is toch ongewenst want als bijna iedereen homo was zou de mensheid toch niet lang meer bestaan?!) Dat klopt als een zere vinger. Maar hopelijk beseft u zelf wel hoe gevaarlijk het is om met "indien bijna iedereen..."-hypothesen te schermen. Zo bijvoorbeeld zal de mensheid ook niet lang meer bestaan mocht "bijna iedereen" op Aarde evenveel water verbruiken als de gemiddelde Vlaming. Of evenveel benzine verbruiken voor de auto, of evenveel afval in de lucht en rivieren zou lozen, ...Er zijn volgens mij geen aanwijzingen dat het aantal holebi's toeneemt, en ik hoop met u dat niet "bijna iedereen" holebi wordt binnen afzienbare tijd. ![]()
![]() |
![]() |