Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 maart 2005, 13:45   #101
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Gij denkt toch echt niet dat ik schrik heb van u.
En van mij?
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 13:53   #102
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Het werd dan ook voldoende beargumenteerd. De laatste keer ging het over de veroordeling van de flaminganten van de nazi-vereringen op de IJzerwake, die toch door een groot deel van de Vlaamse Beweging bijgewoond/gesteund werd. Als men collaborateur SDC, die vele landgenoten de dood heeft in gejaagd (zowel in België als aan het Oostfront), vereerd, dan vermoed ik dat er toch sympathie moet bestaan voor het vervlogen nazi-tijdperk van de jaren veertig.

Dat werd door Knuppel niet in dank aanvaard, met een ban tot gevolg.

Is het crimineel om dan de link te leggen tussen bepaalde flaminganten en het (neo)nazisme?
Om die link te leggen tussen bepaalde flaminganten niet nee, jij deed het echter wel met een groot deel.
Maar jij praat toch ook Leopold II en III goed? Riep jij niet op tot het noteren van nummerplaten met een VL naast? Of tot het dynamiteren van de IJzertoren? Op grond van die zaken kan ik je ook afschilderen als extremist of fascist.
Die discussies hier tussen pro-SDC herdenking en pro-LeopoldII/III lijkt me eerder de pot die de ketel verwijt. Moesten beide kanten eens consequent zijn en niet zomaar alles blindelings achterna hollen zou dat allemaal niet nodig zijn om met nietszeggende termen zoals fascist en nazi te gooien.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 13:53   #103
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Melf
yann, over de scheepslift en bhv :

ik heb alleszins nergens geklaagd, maar beste yann, terug onntopic : de grondwet wordt overtreden, hoe los jij dat op ?
Bhv splitsen ? of toch niet ?
en zo ja : wat doe je als de franstaligen niet willen ?

mvg.melf
De grondwet zegt dat er een oplossing moet worden bedacht maar dicteert niet welke oplossing.

Deze stelling gelijkstellen met "BHV moet gesplitst, dat zegt de grondwet" is leugenachtige informatie.

Zijn gelijk willen halen met leugens is niet democratisch.

En beweren dat iets "moet" i.p.v. "wij willen het", dat geeft de indruk dat je je achter Papa verstopt. Waarom eigenlijk ? Omdat je er niet zeker van bent dat het geen gril is ? Omdat alleen de harde wet (in dit geval met opzet leugenachtig geïnterpreteerd) kan gehanteerd worden tegen de harde realiteit (een absolute meerderheid Franstaligen in sommige gemeentes).

Een andere leugen : dat van die bourgeois-kledij.

De tijden dat de rijke Franstaligen het arme Vlaamse gepeupel hun landbouwgronden kwamen opkopen tegen een spotprijs zijn voorbij.

De activisten van Voorpost en andere bewegingen zijn waarschijnlijk op zijn minst even rijk als de meeste Franstalige inwoners van Linkebeek, StG.Rode enz.

En arrogante rijke lui heb ik gezien in Antwerpen en Kortrijk en ze spraken geen Frans.

Met leugens werken maakt de zaak niet geloofwaardig.

En enerzijds honend doen tegenover veronderstelde "richards" in BHV maar ook tegenover Waalse armoezaaiers in Strepy, dat geeft zo de indruk dat het in feite vooral te doen is om elk greintje Franstaligheid te bespuwen (racisme dus).
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 13:54   #104
The Great Old
Lokaal Raadslid

The Great Old's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door muys
helemaal niet, de fouten die u hier maakt zijn geen typfouten maar ongelooflijk verregaande taalfouten. het zou mij dan ook ten zeerste verbazen moest u nederlandstalig zijn. volgens mij bent u hier gewoon een nummertje aan het opvoeren
mijn gedacht, 't zou me niet verbazen...

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
The Great Old is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 13:56   #105
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot!
En van mij?
Is dat een retorische vraag.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 14:01   #106
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Is dat een retorische vraag.
Is dit een retorisch antwoord?
Oud 7 maart 2005, 14:05   #107
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Om die link te leggen tussen bepaalde flaminganten niet nee, jij deed het echter wel met een groot deel.
Maar jij praat toch ook Leopold II en III goed?
Er is geen reden om er slecht over te praten.

Citaat:
Riep jij niet op tot het noteren van nummerplaten met een VL naast? Of tot het dynamiteren van de IJzertoren? Op grond van die zaken kan ik je ook afschilderen als extremist of fascist.
Het in kaart brengen van het Vlaams-nationalisme is nu echt aan de orde. Bepaalde flaminganten worden hoe langer hoe gefrustreerder, en dat kan zich uiten in ondemocratische terroristische acties.

De IJzertoren wil ik idd afbreken, daar zij volledig gerecupereerd (lees besmeurd) werd door de separatisten.

Citaat:
Die discussies hier tussen pro-SDC herdenking en pro-LeopoldII/III lijkt me eerder de pot die de ketel verwijt. Moesten beide kanten eens consequent zijn en niet zomaar alles blindelings achterna hollen zou dat allemaal niet nodig zijn om met nietszeggende termen zoals fascist en nazi te gooien.
Leopold II/ III is dan ook niet te vergelijken met collaborateur SDC!!!! Dat is appelen met peren vergelijken!
Oud 7 maart 2005, 14:11   #108
Willem
Provinciaal Statenlid

Willem's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
In mei 2003. Zonder media-aandacht haalden we daar 4.000 man !
Voor unitarisme? Nee hoor!

Citaat:
Manifestatie - zondag 4 mei 2003

Op ZONDAG 4 MEI 2003 zal een manifestatie plaatsvinden te Brussel, waarin B Plus het voortouw neemt.
Is B Plus unitaristisch? B Plus is federalistisch, dat zie je op http://www.bplus.be

[size=4]
Citaat:
Beweging voor een federaal en vernieuwd België
[size=2]Maar goed, wie weet heb je wel de betoging gekaapt. Maar nee hoor, want wat zegt je onderdaantje:

[/size][/size]
Citaat:
Inderdaad. Dat was een mars van Unitaristen, dit was er eigenlijk een voor de federale staat.
http://forum.politics.be/showthread....3&page=1&pp=20

En dan was er nog een officieel cijfer van 2000.

Dus je zit weer te jokken!
Oud 7 maart 2005, 14:14   #109
Yossarian
Parlementslid

Yossarian's schermafbeelding

Standaard

[size=3]CLOWNS

[/size] WALTER PAULI (De Morgen)

Gisteren waren we weer dankbaar dat er televisie bestond. Dat we konden zien wat er gebeurde in Linkebeek. U weet wel, Linkebeek, waar de protagonisten van Brussel-Halle-Vilvoorde hun spierballen lieten rollen. Bij de Franstaligen hadden de onverzettelijken van het FDF/UF opgeroepen tot een massale betoging. En natuurlijk konden de schoonste Vlaamse zonen dat niet onbeantwoord laten, en dus gingen zowel N-VA als Vlaams Belang daar ook betogen. Vlaanderen kon dit toch niet verdragen? Het was al zo lang geleden dat ze nog een Kaakslag hadden gekregen dat ze de kans op een nieuwe mep wel zelf moesten gaan opzoeken.

Wellicht zagen beide groepen over het hoofd dat ze de visu zouden tonen wat ze echt voorstellen.

Zeg zelf, een probleem dat de Belgische politiek nu al bijna een vol jaar in de greep houdt, dat moet toch door een brede achterban gedragen zijn. Of niet? En de politieke woordvoerders van zo’n beweging, die moeten toch iets verstandigs of politiek beklijvends te zeggen hebben? Of niet?

Niet dus. De tv registreerde alles Haarscherp, en ook ontluisterend.

Eerst de betogers. Met duizend man waren ze. Duizend man, dat is ongeveer zoveel als naar een flinke wedstrijd in eerste provinciale komt kijken. Duizend man, dat is amper 1,5 procent van het aantal bezoekers van Le Foire du Livre, dit weekend in Brussel. Het was meteen duidelijk waar de echte liefhebbers van de Franstalige cultuur zaten. En dan de toespraken. Een FDF’er stelde Frank Vandenbroucke voor als een man die ‘culturele genocide’ bedrijft.

Soyons sérieux: sluit zo’n spreker op in een kliniek voor gestoorden.

Aan Vlaamse kant was het niet beter. De N-VA’ers hadden zich uitgedost in kostuums die we nog kennen uit revues van de Honderd Dagen in het middelbaar onderwijs. Mark Demesmaeker, ooit VTM-anker, had zich in zo’n pak verkleed. Hij vormde het levende bewijs dat het schone Vlaamse gezegde ‘zot zijn doet geen zeer’ nog opging ook. Vooral omdat hij een gezicht trok zoals derdeklasacteurs dat doen als ze een sketch spelen waarbij een hoge hoed en dikke sigaar te zien zijn. Frank Vanhecke had zijn kortst geschoren troepen mee, en zijn speech was van hetzelfde kale niveau: in Vlaanderen mag iedereen betogen, behalve Franstaligen. Die moeten hier hun mond houden.

Hopelijk heeft de volledige politieke wereld, in noord en zuid, die beelden goed bekeken: dat zootje, dat groepje clowns, bepaalt vandaag dus de Belgische politiek.

Niet dat Brussel-Halle-Vilvoorde niet gesplitst mag – of moet – worden. Maar dat men aan dit probleem het gewicht heeft dat het verdient. Dat men noteert dat bij monde van Philippe Moureaux de PS zich van Linkebeek distantieerde. Dat zelfs MR-voorzitter Didier Reynders het nuttiger vond naar het carnaval van Stavelot te gaan dan naar de stoet in Linkebeek. Hij sloeg de nagel op de kop: Linkebeek was niet eens goed carnaval.

Yves Leterme was in De zevende dagde eerste die dat juist opmerkte. De Vlaamse minister-president is een verstandig man, dus hij zal er goede conclusies uit trekken. In Linkebeek liepen partijen rond die alles te verliezen hebben bij een akkoord, bij pacificatie. Het was in erg verhelderend dat ook Jean-François Bastin (61) met zijn rosse baard en tulband opgemerkt werd tussen de betogende Franstaligen.

Bastin, de man van de radicale moslimpartij te Brussel. Hij was er inderdaad op zijn plaats, tussen mensen die in een akkoord met anderen altijd een aantasting van de eigen dogma’s zien.

In die zin was Linkebeek een verlossing. Wie in Linkebeek rondliep, aan welke kant ook, liet zich ontmaskeren als een dwaas, een clown, een rariteit.

Dat ze dus kiezen, de serieuze politici uit noord en zuid. Moureaux en Reynders hebben dat gedaan. Nu is het afwachten of Eric van Rompuy en Luc Van den Brande ook kleur bekennen. Stemmen zij hun koers af op de clowns uit Linkebeek, of willen ze onderhandelen – hard onderhandelen, als het moet – met verstandige politici als Moureaux en Reynders?

Moeten we hen nog au sérieux nemen of horen ook zij tot de carnavaleske kant van de Wetstraat?
Yossarian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 14:16   #110
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Er is geen reden om er slecht over te praten.

Het in kaart brengen van het Vlaams-nationalisme is nu echt aan de orde. Bepaalde flaminganten worden hoe langer hoe gefrustreerder, en dat kan zich uiten in ondemocratische terroristische acties.

De IJzertoren wil ik idd afbreken, daar zij volledig gerecupereerd (lees besmeurd) werd door de separatisten.

Leopold II/ III is dan ook niet te vergelijken met collaborateur SDC!!!! Dat is appelen met peren vergelijken!
Terroristische acties??
Tja, daar heb je het al, LeopoldII/III, daar kan je niet slecht over praten. Dat zeggen die extremisten ook over SDC. Pot en ketel hé.

Laatst gewijzigd door instromaniac : 7 maart 2005 om 14:19.
Oud 7 maart 2005, 14:18   #111
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Terroristische acties??
Tja, daar heb je het al, LeopoldII/III, daar kan je niet slecht over praten. Tja, dat zeggen die extremisten ook over SDC. Pot en ketel hé.
Bent u 100 % zeker dat de Vlaamse Beweging vrij is van individuën met terroristische neigingen?

Ik denk maar aan de leden van het vroegere VMO...

Ik denk ook aan de VB'er die de Congreskolom dynamiteerde...

Ik denk aan de gewelddadige Voorpost...

Laatst gewijzigd door Yann : 7 maart 2005 om 14:19.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 14:20   #112
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Bent u 100 % zeker dat de Vlaamse Beweging vrij is van individuën met terroristische neigingen?

Beetje serieus blijven hé, er is een verschil tussen een paar debiele herrieschoppers en een terrorist.
Wanneer was die dynamitering? '67 of zo? Wat gebeurde er ook al weer met de IJzertoren?

Laatst gewijzigd door instromaniac : 7 maart 2005 om 14:23.
Oud 7 maart 2005, 14:21   #113
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje serieus blijven hé, er is een verschil tussen een paar debiele herrieschoppers en een terrorist.
Nee, daar is geen verschil tussen.
Oud 7 maart 2005, 14:25   #114
instromaniac
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Volgens jou niet nee, maar of dat ook zo is, dat is een andere vraag.
Oud 7 maart 2005, 14:27   #115
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

met "terroristen" bedoel je vrijheidsstrijders....

"What is conservatism? Is it not adherence to the old and tried, against the new and untried?"

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Oud 7 maart 2005, 14:29   #116
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Great Old
met "terroristen" bedoel je vrijheidsstrijders....
We gaan hier al naar Iraakse toestanden.

Voor wanneer is de eerste onthoofding gepland? (motief: franstaligen trek u terug!)

Laatst gewijzigd door Yann : 7 maart 2005 om 14:30.
Yann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 14:31   #117
Luddo
Minister

Standaard

Vlaamse vrijheidsstrijders stonden tegenover Franstalige terroristen! (vrij naar de VRT!)
Oud 7 maart 2005, 14:31   #118
Avan
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Het hangt ervan af waar je de grens trekt, natuurlijk.

Bommen plaatsen en mensen willens en wetens de dood insturen is zeker terrorisme.
Provoceren om de anderen zover te brengen dat zij aan terrorisme beginnen ...
De anderen geen fysiek geweld aandoen maar goed bang maken dat dit ooit toch gebeurt ...
De anderen sociaal vernietigen door ze te belasteren ...
Of ze bang maken dat dit ooit gebeurt ...
Of ...
Avan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 maart 2005, 14:44   #119
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens jou niet nee, maar of dat ook zo is, dat is een andere vraag.
Ik acht die debiele herrieschoppers (sic) tot alles in staat. Ik ben niet naïef.
Oud 7 maart 2005, 14:45   #120
The Great Old
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Voor wanneer is de eerste onthoofding gepland? (motief: franstaligen trek u terug!)
Een onthoofding lijkt me alleen interessant als het onderwerp hersenen heeft...

Abraham Lincoln
1809 - 1865
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be