Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 mei 2003, 17:27   #101
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Dat heeft niets met de nazi's te maken en dat is pas triest, als dat alles is dat men telkens weer oprakelt.
neu
apartheid wel tof vinden, u tot "het juiste ras" voelen behoren...de nazi's waren volledig tegen dat soort praktijken!
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 17:27   #102
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Dus 'jouw' ras mag wel de baas spelen, maar anderen niet? Gok niet op een morele overwinning. En aan je posts te zien, ook niet op een intellectuele...
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 17:29   #103
Kotsmos
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Dus 'jouw' ras mag wel de baas spelen, maar anderen niet? Gok niet op een morele overwinning. En aan je posts te zien, ook niet op een intellectuele...
zis katholiek enal. Weet ge. He. Die mensen hebben ethiek, hoor ik hier soms fluisteren. Ach ja.
Kotsmos is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 17:31   #104
Vlaanderen Boven

Standaard

Ok
Oud 12 mei 2003, 17:31   #105
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
Citaat:
zis katholiek enal. Weet ge. He. Die mensen hebben ethiek, hoor ik hier soms fluisteren. Ach ja.
Ze zou zelfs haar bloedeigen zoon buitensjotten moest ie homo zijn !!
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 17:32   #106
Vlaanderen Boven

Standaard

????

Verkeerde quote??
Oud 12 mei 2003, 17:57   #107
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kotsmos
apartheid wel tof vinden, u tot "het juiste ras" voelen behoren...de nazi's waren volledig tegen dat soort praktijken!
Alez dan waren ze toch slimmer dan ik dacht.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 18:00   #108
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad eigen ras primeert ten allen tijde.
En of het nu moreel geacht word of niet daar veeg ik vierkant mijn kloten aan (bij wijze van spreken uiteraard) en ne enkele van jouw posts gelezen te hebben jij bent nu ook geen uitblinker zelle ,enkel op volks- en landverraad span je de kroon.
Oud 12 mei 2003, 19:12   #109
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Trouwens het is verkeerd te stellen dat "de Afrikaners" het voor het zeggen hadden. De Afrikaners zijn maar een deel van de blanke bevolking in Zuid-Afrika: er zijn Afrikaners (de afstammelingen van Nederlanders, Vlamingen en Franse Hugenoten en enkele plukjes Duitsers) en er zijn de Engelstaligen.
Vlamingen? Protestantse Vlamingen dan toch zeker?

U gaf aan dat de problemen tussen blanken en zwarten eerst begonnen met de komst van de Engelsen en de Grote Trek. Volgens mij klopt dit niet. Al in de tweede helft van de 18e eeuw, vanaf 1779, waren er de Kafferoorlogen tussen de kolonisten, die naar het oosten wilden uitbreiden, en de Xosa, die inderdaad juist naar het westen doordrongen.
Het klopt inderdaad niet, en het kleinste kind voelt dat aan. Maar dat is nu eenmaal de manier waarop negationisten diskussiëren: als het voor hen te moeilijk wordt om over de kern van de zaak te diskussiëren ontkennen ze gewoon alle feiten die hen niet aanstaan -ook de meest evidente-, beginnen ze muggen te ziften en mieren te neuken over punten en komma's, en beginnen ze naast de kwestie te diskussiëren bij wijze van afleidingsmaneuver. Negationisten heb je in alle kleuren en soorten. Je hebt er die ontkennen dat er mensen op de Maan zijn geweest. Je hebt er die blijven beweren dat de Aarde plat is. Je hebt er die zeggen dat het Amerikaans leger een dood buitenaards wezen heeft gevonden maar voor het publiek geheim hield. Je hebt er die ontkennen dat de Aarde ouder is dan de 5000 jaar die in de bijbel beschreven staan (de kreationisten). Al die veel oudere fossielen van dinosurussen zijn volgens hen door God in de grond gestoken om het geloof van de mensheid te testen. En je hebt er die de Holocaust ontkennen (de holocaustontkenners). Al die overlevenden van de konsentratiekampen, kampbewakers, kampoversten, spoorwegbedienden,... die daarover getuigen zijn volgens hen leugenaars of zwakzinnigen. Ja, ik was er zelf niet bij toen de Holocaust plaatsvond. Maar dat waren die pseudo-historici evenmin. Waarom zou ik dan meer waarde hechten aan het woord van zo'n pseudo-historikussen dan aan dat van overlevenden van konsentratiekampen?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 19:24   #110
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vlamingen? Protestantse Vlamingen dan toch zeker?
Jazeker. In een of ander nummer van Saamtrek, het gezamenlijke uitgave van de Vrienden van Zuid-Afrika (VL) en Stichting NZAW (NL), las ik ergens dat er op een bepaald ogenblik meerdere vrouwen uit Vlaanderen op de Kaap aankwamen. Jammer genoeg staat de zaak me niet zo goed meer voor de geest, daarvoor zou ik het nummers eens uit mijn archief moeten opdiepen.

Vergeten we trouwens ook niet dat er in het zuiden van Oost-Vlaanderen een hele streek van oudsher protestant is. In de volksmond spreekt men over de "Geuzenhoek". Maar of die mensen daar vandaan komen kan ik niet bevestigen of ontkennen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 19:28   #111
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U gaf aan dat de problemen tussen blanken en zwarten eerst begonnen met de komst van de Engelsen en de Grote Trek. Volgens mij klopt dit niet. Al in de tweede helft van de 18e eeuw, vanaf 1779, waren er de Kafferoorlogen tussen de kolonisten, die naar het oosten wilden uitbreiden, en de Xosa, die inderdaad juist naar het westen doordrongen.
U hebt inderdaad gelijk: de problemen tussen zwart en blank begonnen vroeger, maar die waren niet tussen Bosjesmannen en de Afrikaners. Ik wil nogmaals onderstrepen dat die twee volkeren altijd op een heel vreedzame manier hebben samengeleefd. In die zin is het ook verbazend dat de afstammelingen van de Bosjesmannen niet zelden het Afrikaans als hun moedertaal hebben, terwijl de Bantoevolkeren hun eigen taal hebben behouden.

Met de Bantoes werden er inderdaad oorlogen uitgevochten.
Oud 12 mei 2003, 19:33   #112
Vlaanderen Boven

Standaard

Ik ben een landsverrader omdat ik niet op het VB stem?

Oud 12 mei 2003, 19:34   #113
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Neen. U mag ook op N-VA stemmen of een andere partij die echt werk wil maken van confederalisme. Maar op het Vlaams Blok stemmen acht ik nog altijd beter.
Oud 12 mei 2003, 19:37   #114
Vlaanderen Boven

Standaard

Welke andere partij?
Oud 12 mei 2003, 19:43   #115
Dimitri

Standaard

Citaat:
Vergeten we trouwens ook niet dat er in het zuiden van Oost-Vlaanderen een hele streek van oudsher protestant is. In de volksmond spreekt men over de "Geuzenhoek". Maar of die mensen daar vandaan komen kan ik niet bevestigen of ontkennen.
Goh, dat wist ik niet. Bestaat die streek nog altijd?

Citaat:
U hebt inderdaad gelijk: de problemen tussen zwart en blank begonnen vroeger, maar die waren niet tussen Bosjesmannen en de Afrikaners. Ik wil nogmaals onderstrepen dat die twee volkeren altijd op een heel vreedzame manier hebben samengeleefd. In die zin is het ook verbazend dat de afstammelingen van de Bosjesmannen niet zelden het Afrikaans als hun moedertaal hebben, terwijl de Bantoevolkeren hun eigen taal hebben behouden.
Is het niet zo dat vooral de kleurlingen, de afstammelingen van gemengd blanke en zwarte voorouders, Afrikaans spreken en dat de Bosjesmannen en Hottentotten zelf hun kliktalen hebben behouden? Ik denk dat een nomadenvolk dat in de woestijn rondtrekt niet gemakkelijk een andere taal zal aannemen.

Wat het Afrikaans betreft vond ik het wel verrassend te lezen dat de blanken een minderheid vormen binnen de groep Afrikaanstaligen. Ook in Namibië is dat zo, hoewel het Afrikaans daar eerder de lingua franca is tussen de bevolkingsgroepen.

Maar goed, feit blijft dat een deel van de Bosjesmannen blijkbaar in contact is gekomen met blanken, waaruit de kleurlingen zijn ontstaan, maar dat de oorspronkelijke Bosjesmannen door de kolonie-uitbreidingen zijn verdrongen van hun oorspronkelijke leefgebied.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 20:08   #116
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Citaat:

Gij zijt dat sowieso!
Oud 12 mei 2003, 20:14   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Goh, dat wist ik niet. Bestaat die streek nog altijd?
Jazeker. Enkele maanden geleden zond de VRT op zondagvoormiddag de protestantse dienst vanuit een van die parochiekerken uit. De Geuzenhoek ligt in de Vlaamse Ardennen (Horebeke en omstreken).
Oud 12 mei 2003, 21:46   #118
Dimitri

Standaard

Citaat:
Jazeker. Enkele maanden geleden zond de VRT op zondagvoormiddag de protestantse dienst vanuit een van die parochiekerken uit. De Geuzenhoek ligt in de Vlaamse Ardennen (Horebeke en omstreken).
Heel interessant. Op www.horebeke.nl spreekt men van een 'enclave' van nog 100 mensen. De protestantse diensten zullen dan wel geen drukke bedoening zijn.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 mei 2003, 22:35   #119
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heel interessant. Op www.horebeke.nl spreekt men van een 'enclave' van nog 100 mensen. De protestantse diensten zullen dan wel geen drukke bedoening zijn.
Nu, op tv leek het toch wel een middelgrote kerk die afgeladen vol zat. Maar misschien werden er kerkgangers uit andere parochies "aangevoerd".
Oud 13 mei 2003, 22:09   #120
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
Citaat:
Inderdaad eigen ras primeert ten allen tijde.
En of het nu moreel geacht word of niet daar veeg ik vierkant mijn kloten aan (bij wijze van spreken uiteraard)
En dan maar zitten klagen dat homo's en softdrugsgebruikers immoreel zijn. Blijkbaar zijn het alleen maar de anderen die een moraal moeten hebben.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be