![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Indien een dergelijke woning zo hoog gaat, betekent dat er ergens een meerwaarde is. Ik denk dan in de eerste plaats aan het landschappelijk element dat soms de prijs heel hoog kan drijven. Ook dat is immers een vorm van luxe. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maar dan moeten ze ophouden met ons verzuurden te noemen terwijl ze hetzelf in de hand werken!
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarnaast worden de prijzen ook bepaald door de rente: hoe lager de rente, hoe hoger de prijzen. Hoe hoger de rente, hoe lager de prijs. Vraag me niet uit te leggen hoe het komt, maar een vastgoedmakelaar gaf me dat eens mee. De rente heeft een regering echt niet in de hand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat ik in cursief heb aangeduid:de overheid kan wel een importbeperking opleggen aan China ivm de textielsector.Hier kunnen ze wel de vrije-markteconomie een snauw geven.Waarom zou dit niet gaan met vastgoed?
Al het zichtbare is verbonden met het onzichtbare; het hoorbare met het onhoorbare; het tastbare met het ontastbare; en, misschien , het denkbare met het ondenkbare. Novalis Laatst gewijzigd door Grellig : 30 april 2005 om 18:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En toch zullen ze het doen, er is al één en ander in de maak zelfs!
Dat de tegenstand groot zal zijn weten we natuurlijk. Maar het belang van het land gaat nu eenmaal voor op al de rest en de economie heeft terug koopkracht nodig. Dat ligt niet alleen aan de immo markt, maar wel voor het grootste deel. Opslag zit er ook niet in want nu de balans 0 is geworden en de betogingen voor opslag onverminderd doorgaan zal er snel iets uit de hoed moeten getoverd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() een kanttekening bij heel dit gebeuren.
In de VS kent men ook een immo boom, het is gewoonweg niet meer te betalen zeggen veel jonge menschen. Wat is de reden ? Er is gewoonweg teveel kapitaal in omloop. Vergelijk het verloop van het bnp en de dow jones, de laatste 30 jaar. Wat zie je ? Er is veel meer kapitaal in omloop dan hetgeen gedekt wordt door reële economische groei. Wat betekent dit ? Die briefjes die ze in hun portefeuille hebben, worden alleen in waarde gedekt door hetgeen tussen hun twee oren zit: voor de meesten is dit lucht. Wat als de bubbel barst ? Scenario jaren dertig vorige eeuw, nog eens een grote depressie, huisje kopen voor vijfhonderdduizend frank, veel menskes die vanaf wolkenkrabbers naar beneden springen, etc... Laat u niet vangen door bubbels, we zitten momenteel op een astronomische bubbel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
[FONT=Palatino Linotype][FONT=Impact]A lung un leber oyf der noz[/FONT][/FONT] [FONT=Trebuchet MS]Oi limonchiki, vi moi limonchiki vi rastjote v soni na balkonchike[/FONT] http://www.thetruthseeker.co.uk/ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
|
![]() Citaat:
Ieder heeft het recht een menswaardig leven te leiden. Daartoe waarborgen de wet, het decreet of de in artikel 134 bedoelde regel, rekening houdend met de overeenkomstige plichten, de economische, sociale en culturele rechten, waarvan ze de voorwaarden voor de uitoefening bepalen. Die rechten omvatten inzonderheid : 1° het recht op arbeid en op de vrije keuze van beroepsarbeid in het raam van een algemeen werkgelegenheidsbeleid dat onder meer gericht is op het waarborgen van een zo hoog en stabiel mogelijk werkgelegenheidspeil, het recht op billijke arbeidsvoorwaarden en een billijke beloning, alsmede het recht op informatie, overleg en collectief onderhandelen; 2° het recht op sociale zekerheid, bescherming van de gezondheid en sociale, geneeskundige en juridische bijstand; [size=3]3° het recht op een [size=5]behoorlijke[/size] huisvesting; [/size]4° het recht op de bescherming van een gezond leefmilieu; 5° het recht op culturele en maatschappelijke ontplooiing. http://www.senate.be/doc/const_nl.html#t2 heeft u nog anarchistische argumenten ?
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 mei 2005 om 16:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 1 mei 2005 om 16:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Burger
|
![]() Citaat:
en met de maat waarmee gij anderen meet zult ook gij gemeten worden.
[SIZE=4]Koninkrijk zal komen en koninkrijk zal gaan maar mijn woorden zullen in een eeuwigheid niet vergaan. [/SIZE][SIZE=2]VWS[/SIZE] Laatst gewijzigd door Jezus Christus : 1 mei 2005 om 17:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar zijn de nagels?
![]() |
#115 |
Vreemdeling
|
![]() Ik heb dit forum diagonaal gelezen; Zeker enige reacties, waar het mij om draait:
De huis en grondprijzen zijn schandalig gestegen. Nu betaalt men zeker 1/3de van het gezinsinkomen ( twee jonge mensen die samen werken), vroeger iets meer dan 1/5de. Een veel te groot deel van het gezinsinkomen gaat aan deze afbetalingen. Dit gaat zeker ten koste van de economie. De koopkracht is er hiermee wel degelijk op achteruit gegaan. Vooruit denken en sociaal menselijk denken is blijkbaar ook niet aan onze politiekers besteed. En maar kankeren op de vooruitgang van VB. Gezond verstand doet het weer eens niet. Een alleenstaande kan met zijn inkomen geen huis of grond kopen, of hij moet veel verdienen. De vorige regering met de groenen hebben het aantal bouwgronden sterk verminderd, dit met het gevolg dat het aanbod ineenschrompelde. Het mechanisme van vraag en aanbod is fnuikend voor gewone gezinnen die het merendeel van elke samenleving uitmaken. Dit mechanisme is enkel goed indien er concurentieel producten gemaakt en verkocht kunnen worden en waarbij een vrijheid van productie in kwantiteit en kwaliteit bestaat. Weer eens gezond verstand. Dit mechanisme is zeker nadelig voor onze economie. Hierdoor springen immos hierop, natuurlijk, want zij rieken hier grof geld. Zij hebben wel degelijk het monopolie en zullen de prijzen in eigen belang verder opdrijven. Vast grond- en huizenprijzen zouden kunnen dit terug recht trekken, of toch een bepalen van grenzen. Dit moet door de overheid, onze politiekers gebeuren. Zij moeten de lef daarvoor hebben. Indien zij dit niet doen zijn zij ook gewoon onbekwaam of dienen anders belangen ( geen maar..., geen dit of dat...., zuiver dit). Ik zie geen ander oplossing dan vaste prijzen. Als laatste, naast eten, drinken,... moet betaalbaar wonen zeker een basisrecht zijn voor elke mens. Dit moet elke overheid haar burgers kunnen waarborgen.Indien zij dit niet kan is zij gewoon onbekwaam. Zeker nog enkele reacties later, groeten, Een vader met twee kinderen die de volwassenenwereld dra instappen. Laatst gewijzigd door Buba : 2 mei 2005 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijf maar posten. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Hebt u ook die titel die onder uw naam staat???? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Gouverneur
|
![]() aha huren !
even concreet je inkomen als alleenstaande is ongeveer 750 euro als werkzoekende een woning huren minimum 350 euro + gas / elektriciteit/ water/verzekeringen/huisvuil/provincietaks/enz veel schiet er niet over he en......... immobilieënkantoren vragen je laatste 3 loonafrekeningen voor je iets kan huren zoek maar een goedkopere , gezonde woning ik wens je succes
![]() |
#119 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Weet er iemand overigens in welke landen het vandaag goed investeren is in immobiliën? Zo zijn de prijzen in Boekarest de afgelopen 5 jaar meer dan vervijfvoudigd en kosten flatjes in communistische woonkanzernes er nu evenveel als hier. Suggesties? Laat horen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
1. Tel uit hoeveel je maandelijks besteedt aan huur en hoeveel je bovenop kan sparen. Ga dan met dat resultaat na hoeveel je maandelijks zonder problemen kan afbetalen. 2. Ga dan lenen voor het maximaal leenbare bedrag en koop met dat bedrag een woonst. Villa, huis, apppartement, studio, al naargelang je mogelijkheden. Studio's vind je reeds vanaf 30.000 EUR. Reken daar nog eens 5000 EUR voor beschrijf etc. en voor 35.000 EUR heb je een eigendom. Maandelijks af te korten bedrag? Stel, je kan de beschrijfkosten van 5000 EUR in één keer ophoesten (auto desnoods buiten doen). Dan blijft er nog 30.000 EUR af te korten. Tegen een rentevoet van 3,5 geeft dat dan op 10 jaar : 295,89 EUR per maand. Na 10 jaar betaal je nooit meer huur. Op 5 jaar kan je er ook van af zijn : vb, rentevoet van 3% op 5 jaar : 538,52 EUR per maand. Op 30 jaar en het volledig bedrag lenen kan natuurlijk ook : vb 35.000 EUR, rentevoet 5% op 30 jaar : 185,52 EUR. |
|
![]() |
![]() |