![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ouw, kijk moesten ze een amerikaans soldaat een beetje martelen, ja kijk het is tegen de conventie van géneve maar ja die soldaat is gewapend en moet hem maar niet laten pakken. Als ze een burger vaststekken die ongewappend is en daar zelf in al zijn naiviteit is om hen te helpen, dan heb ik daar inderdaad een probleem mee dat ze die zijn kop eraf snijden met een mes. En er zijn marteltechnieken en marteltechnieken, zoals ik al zei, het kan veel bloederiger, en veel meer pijn doen, dan iemand 3 dagen naar ruis op nen TV te laten kijken tot hij het zo beu is dat hij zijn mond opendoet. Of ja zelf nen koraan ( al dan niet nep, want da zijn serieuse kloppers ) door het toillet te flushen, uiteindelijk doe je daar niemand kwaad mee, dat is wat treiteren. Weliswaar op een serieus niveau om iemand te breken. Maar het is gewoon de vraag wat uiteindelijk het ergste is, uw vingers afsnijden en knieschijven kapot stampen of u 3 dagen aan een stuk naar een of ander monotoon ding laten kijken en uw brains bestoken met een of ander geluid tot je niet meer kan nadenken... Ik vraag de 3 dagen testbeeld aan ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op de BBC misschien wel, maar op de VTM of de VRT ? ... Ooh schande, ze hebben een islamstrijder lichtelijk beschadigd, ( de reden of misschien wel de data die ze daarbij hebben ingewonnen , daar wordt zedig over gezwegen... ) ik ben normaal gezien ook tegen martelen, en ik ben het helemaal met jullie eens dat dat onmenselijk ! Maar als ze ook maar 1 aanslag kunnen voorkomen op onschuldige burgers door zo'n terrorist al was het levend te roosteren boven een klein vuurke, dan vind ik dat ze goe bezig zijn. En ik denk eerlijk gezegd dat ze op deze manier al verschillende zaken hebben aan het licht gebracht of hebben uitgeklaard ,of op zijn minst aanwijzingen gevonden hebben. En ze hebben er zelf nog niemand levend voor moeten roosteren. Hooguit een beetje pijn doen, of wat afdreigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
maar over bijvb. het volgende : 18 maanden in eenzame opsluiting laten met het licht constant aan en met dagelijks urenlang witte ruis die door boxen schalt. En als eten enkel poeders met een beetje water. Na een paar maand bijt je zelf je vingers wel af of bijt je je polsen over. Dat hebben die gevangenen ginder trouwens consequent geprobeerd. (eenmaal hebben 23 gevangenen zich samen proberen te verhangen) Dat was niet omdat ze een beetje koppijn hadden van naar een testbeeld op tv te kijken.[edit] [size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door parcifal : 7 juni 2005 om 15:26. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik weet alvast hoe u die mannen eens goed kunt doen lachen, en u totaal geen enkele informatie zou krijgen. En dat is ze naar een rechtbank sturen en wat de rechter uitlachen, terwijl de advocaat probeert te vertellen dat die greins eigenlijk een Afghaanse manier is van spijt te tonen.
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zouden de "échte" cipiers in Guantanamo nu Afghaans klappen? Of krijgen de gevangenen eerst Engelse taalles? Tegen mij mogen ze in het koranchinees roepen wat ze willen, ik ga daar geen psychologische problemen door krijgen, wegens "ikke niks verstaan"....
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als je foltering goedpraat zegt dat veel over jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
Om het in de woorden van Osama te zeggen: "Wij kennen geen veiligheid en geborgenheid, dus jullie ook niet".
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ongewapende burgers de kop afsnijden is natuurlijk een ware daad van ongelofelijk heldenmoed... De daders van dat koppensnellen proberen op te sporen door collega terroristen eens met hun gezicht tegen een dossierkast te laten lopen is natuurlijk laf Amerikaans imperialisme... Ja 't is maar dat verschil nietwaar. We zullen het er allebei wel over eens zijn dat de oorlog smerig is, en dat de methoden zeker niet altijd heel koosjer zijn maar waar ik nie mee kan lachen is met ongewapende burgers vermoorden. Indien de amerikanen dat opzettelijk zouden doen, ( er is immers een groot verschil tussen een bom die verkeerd inslaat, en zomaar mensen opzettelijk vermoorden ) dan zou ik daar ook zeker niet mee akkoord gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kom niet janken dat men u hard aanpakt nadat ge er een paar onthoofd hebt en wat bussen in de lucht liet vliegen. Akkoord martelpraktijken zijn zelfs in een oorlog niet goed te praten maar aanslagen zijn dat evenmin. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een basis sinds 1898. Je bent dus niet op de hoogte - maar dat wist ik al. Het is barbaars om gevangenen te folteren en dan nog vooral wanneer het onschuldigen betreft. (tussen de gevangenen in Guantanamo zaten & zitten mensen die totaal niks misdaan hadden). Bovendien is foltering totaal ineffiecient wanneer het gaat om het verkrijgen van inlichtingen. Na een paar uur foltering bekent een gevangene alles wat je maar wilt. Dat maakt het nog niet de waarheid. Het enige wat je met zekerheid bereikt door die folteringen is de haat van de gevangenen, hun familie en vrienden. En op een dag besluiten die dan om een bomgordel aan te doen en zich te laten ontploffen nabij een amerikaanse patrouille. Het boemerang effect dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
|
![]() Citaat:
Mis ik de link tussen beide? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |||||
|
![]() Citaat:
Edit: Ik keur het gedrag in Guantanamo daarom niet goed. Ik had graag de reportage gezien, maar niet te vinden op het net. :/[edit] [size=1]Edit:[/size]
In het begin was er niets, wat ontplofte. Laatst gewijzigd door TomB : 7 juni 2005 om 16:08. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk werkt dat op uw zenuwen dat gaat ge me niet horen zeggen, maar als ge alle dagen afgeklopt wordt en ze u terug oplappen om de dag daarnaa hetzelfde te kunnen doen, zullen ook wel zelfmoordneigingen krijgen. Maar er is een oplossing , beken, leg uit wat ge daar aan het doen waart, ... zeg de Yanks wat je weet en je mag naar huis... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw TomB, velen "hier" vinden zelfs dat de Belgische gevangenen in een luxe-hotel verblijven. Twas een reportage van het Britse "Channel 4". Misschien daar eens proberen.
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de aanslagen in Madrid, Al Quaida De aanslagen in turkeije , Al Quaida De aanslagen in Tunesië , verdoeme zeg, alweer Al Quaida... De bijna aanslagen van de "hofstadgroep", toch ook nie Al Quaida zeker... De bijna aanslagen in rome (vergifteging van waterbekkens... ) en wat doen ze daar in afganistan, ... goei vraag, waterpoelen vergiftigen was een van de manieren om russische tankbemaningen uit te schakelen... En dan zien we daar ineens twee sukkelaarkes van Belgen van 't vliegerke stappen uit Guantanamo, ... Naar het waarom, en waarvoor en hoe van hun verblijf in Afghanistan, hebben we nog altijd het raden. Wat deden die snotjongeren daar, ? Zou gij uw kind naar daar op reis laten gaan... ? De gewoon talibanstrijders, ja da is zonde dat ze die jongens zo lang opsluiten, ja, dat zijn slachtoffers hé, thuis zouden die naar hartelust hun vrouw kunnen afkloppen als ze haren boerka weer nie opheeft, op mujahidien en amerikanen kunnen schieten, en nu zitten die daar in Cuba, ver van huis op het eiland van Fidel, ... Straks krijg ik nog compasie en ga ik ze bij kerstmis nog pakskes moeten opsturen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad, als ge stappelbedden gebruikt die hoog genoeg zijn, kan je het aantal gevangen per vierkante meter nog doen stijgen ... En 1 pot voor 4 man zal ook wel gaan, hij is just iets rapper vol. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#120 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Terrorisme is een ongrijpbaar feit, omdat er nu eenmaal 6 miljard potentiële daders rondlopen die komende week een nieuwe 11 september kunnen veroorzaken. Een aanslag met duizenden doden plegen is eenmaal niet zo moeilijk, zeker niet als je geld hebt. Iedereen kan bij wijze van spreken in de ex-sovjetunie een kernbommetje halen, of je kan er gewoon ééntje stelen op éénder welke militaire luchthaven (En die zijn helemaal niet zo strikt beveiligd... Kijk maar naar de tientallen mensen die elk jaar onopgemerkt en ongewapend Kleine brogel aangekondigd binnentreden op de bomspottingsacties.) Met wat vindingrijkheid kan iedereen die burgelijk ingenieur of fysica heeft gestudeerd zelfs zelf zo'n bommetje ontwerpen. Het enige nodige is de splijtstof, die in elke onbewaakte kerncentrale aanwezig is. Daarna is het zeer gemakkelijk om het explosief tuig in een bestelwagentje new york binnen te rijden... Men kan het zelfs gewoon laten inmetselen in een gebouw en het jaren later detoneren... Eén miljoen doden, zonder dat enige vorm van marteling het zal kunnen tegenhouden. De enige moeilijkheid als je zo'n actie wil uitvoeren is de morele, psychologische grens die je moet overwinnen om zoiets te kunnen doen, iedere mens het immers een geweten, hoe misvormd ook. Niemand doodt één miljoen mensen zonder zijn eigen grenzen te overtreden. De enige manieren om het dus te voorkomen, is maken dat er zo weinig mogelijk mensen een zo grote wrok tegen iets hebben dat mensen tot zulke terroristische daden zouden uitvoeren. En marteling van onschuldigen, evenals onschuldigen, zal geen enkele stap vooruit betekenen. Terrorisme is in onze samenleving zoiets als de dood. Iedereen heeft er blijkbaar een hemelse schrik van, maar je kan het nooit voor eeuwig uitschakelen; hoogstens uitstellen, of de kans zo klein mogelijk houden.
![]() |