![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
discuteer daar dan niet over... ![]()
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik b.v. het religie forum erop nalees dan ervaar ik een 'oboy-oboy' gevoel, en 'snap er de ballen van' hoe het mogelijk is om dat zootje serieus te nemen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 juni 2005 om 11:11. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Op een eenvoudige manier uitgelegd: West-Europa lag in puin en zou er niet uit kunnen weer opstaan. Er waren mensen die konden actief zijn maar nergens daartoe de mogelijkheid hadden bij gebrek aan productieapparaat dat vernield was... Er was ruimte genoeg om nieuw productieapparaat op te bouwen maar geen geld om dat te doen... dan is er de Amerikaan Marshall geweest die gezegd heeft te zorgen voor de financiële middelen... in het raam van een plan naar zijn naam genoemd... hier kon men weer aan de slag... er werd gewerkt, toegevoegde waarde en diensten geproduceerd, de mensen kregen inkomen en konden besteden, dat bracht bijkomende vraag, dus bijkomende productiecapaciteit nodig, die kon bijkomend gefinancierd worden met de economische groei, etc... en zo kwam men hier progressief tot de welstand van de tweede helft van vorige eeuw... ook Vlaanderen ging er op vooruit... zonder Marshall plan en investeringen zou het veel minder geweest zijn... in heel West-Europa... en de Amerikanen... die leverden eerst geld, danuitrustingsgoederen, dat bracht handel teweeg bovenover de investeringen die interesten en dividenden opbrachten... het was geen naastenliefdewant het bracht hen ook veel welstand... dus... stamp een teloorgegane streek niet verder de put in maar verschaf de middelen in een concreet plan... nog zo dom niet die Di Rupo... hij vraagt hulp voor een concreet reddingsplan voor de teloorgegane regionale economie... als wij die geven... dan hebben wij er ook baat bij want er komt een return die niet te versmaden is... awel, mijn waarde... dat is een Marshall plan... wil je een zware wetenschappelijke uitleg... zoek dan maar in Google... wat ik vertelde is wat er werkelijk gebeurde ten tijde van het Marshall plan en hoe dit te transposeren naar de situatie waarvan sprake in La Libre... maar het is uiteraard makkelijker te foeferen op de Walen, dan trachten te weten wat het is en inhoudt... en om aan je onwetendheid wat tegemoet te komen heb ik het op eenvoudige manier uitgelegd... ![]()
![]() |
![]() |
#108 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() het is wel opmerkelijk dat men er na de oorlog in slaagde heel europa erbovenop te helpen met 12.5 miljard dollar, dezelfde som die jaarlijks naar wallonie gaat. uiteraard is 12.5 miljard uit 1950 niet vergelijkbaar met 12.5 miljard uit 2005 maar europa is dan ook niet te vergelijken met wallonie.
dit toont opnieuw de buitensporigheid van de transferts en van de waalse geldhonger aan
![]() |
#109 |
Burger
|
![]() Het Marshallplan kwam er in eerste instantie omdat Amerika dezelfde fout niet meer wilde maken als na WOI toen Duitsland met een enorme oorlogsschuld werd opgezadeld, voornamelijk door Frankrijk en Engeland. Hierin lag de voedingsbodem voor het aan de macht komen van nazi's. De geschiedenis heeft uitgewezen dat de verliezer helpen een betere tacktiek is ipv leegplunderen. Zie Duitsland en Japan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt wel recht uit het belangske te komen ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Dreigen met een crisis als de Vlamingen hun meerderheid zouden gebruiken mbt BHV waar di Rupette overigens zich niet te moeien heeft. Citaat:
![]() |
![]() |
#112 |
Vreemdeling
|
![]() Rupo speelt het zoals altijd handig.
Vlamingskes weer intrappen. Vlamingskes verdienen het. Ikke leute. |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |||||
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een atheist heeft namelijk even weinig concreet bewijs voor zijn bewering dat god NIET bestaat, als dat gelovigen hebben voor hun bewering dat God WEL bestaat. Daarmee is een atheist voor zijn overtuiging evenzeer aangewezen op het geloof, als een gelovige. Alleen een agnost (a = niet=, gnosis = weten) is een echte on-gelovige: hij zegt slechts: "ik weet het niet"[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Snoesje : 12 juni 2005 om 15:23. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |||||||||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
En wie zegt dat de 'return niet te versmaden ' is. Als je naar de geschiedenis kijkt alvast NIET. Dus hoop je op een drastische verandering. Met de gegeven feiten eerder een illusie. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het Belgisch leger dacht nog aan forten en loopgraven en moest dus ook binnen de korste keren capituleren. Als er dan eens bommen vielen was het ofwel per ongeluk, of een duitse vliegende bom die tevroeg naar beneden kwam of de gealiëerden die een bepaalde plek bombardeerden voor wat dan ook. Duitsland was daarentegen goed vernield wat wel aan te nemen was gezien de historie. Citaat:
drijfveer. En weer aan de slag ja, voor bescadigde infrastructuur maar denk nu niet dat alle fabrieken in puin lagen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Trouwens, de USA was er in het begin niet bij en had geen plannen om zich ermee te bemoeien. Er was wel steun richting Engeland maar verder ging dat niet. Pearl harbor heeft ze in de oorlog met de Jappen getrokken, de ondergang van de Lucetania de oorlog verklaard richting Duitsland. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
|
![]() Citaat:
Natuurlijk kun je niet weten of er een God is of niet, maar ik heb geen reden om dit aan te nemen. Daarom zeg ik dat er geen God bestaat. Het is toch oerdom om dit een naam te geven, laat staan een 'religie' te noemen? Sja, zo kun je ook zeggen dat het niet geloven dat kabouters bestaan een geloof is ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
|
![]() Citaat:
Daarom volgende verbeteringen: Lusitania en dat was WO1. Hetgeen overigens niets afdoet aan wat je wil bewijzen.
![]() |
![]() |
#117 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Het Marshallplan was een Amerikaans initiatief om het communisme en het collectivisme in te dijken in Europa. Ik vrees dat dat wat Wallonië al lang een verloren zaak is...
|
![]() |
![]() |