Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 juni 2005, 09:59   #101
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66
intussen werken ze al sinds 1999 heel goed en zullen ze dat nog wel tot 2007 doen... wat ze bewezen hebben door niet op dat BHV geprul in te gaan...
....en door in te gaan op Di Rupos smeekbede voor een Marshallplan voor Wallonie ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 10:56   #102
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik snap van al die stierenstront eigenlijk de ballen, vind ze niet relevant, en doorgaans té belachelijk om zelfs maar in discussie over te treden.
Hoe kan u weten of iets waar u "de ballen van snapt" belachelijk of relevant is?
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 10:57   #103
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
....en door in te gaan op Di Rupos smeekbede voor een Marshallplan voor Wallonie ?
och mijn waarde, jullie weten niet eens wat een Marshall plan inhoudt...
discuteer daar dan niet over...
Oud 12 juni 2005, 10:59   #104
Rene Artois
Minister

Rene Artois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijs dan dat u het wel weet en verlicht ons, o wijze geest.
Rene Artois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 11:07   #105
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Per slot van rekening is atheïsme ook een vorm van religie hé...
Deze uitspraak heb ik nooit gesnapt. Desnoods noem je ze fanatiekelingen die het idee aanhangen dat er geen god(en) bestaat/n, maar dat is toch nog altijd geen godsdienst?
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 11:09   #106
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois
Hoe kan u weten of iets waar u "de ballen van snapt" belachelijk of relevant is?
Mijn 'niets van snappen', slaat op mijn totale onbegrip voor de belachelijke en irrelevante zaken (als religie) waar mensen zich mee bezighouden.
Als ik b.v. het religie forum erop nalees dan ervaar ik een 'oboy-oboy' gevoel, en 'snap er de ballen van' hoe het mogelijk is om dat zootje serieus te nemen.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Supe®Staaf on 12-06-2005 at 12:11
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Mijn 'niets van snappen', slaat op mijn totale onbegrip voor de belachelijke en irrelevante zaken (als religie) waar mensen zich mee bezighouden.
Als ik b.v. het religie forum erop nalees dan ervaar ik een 'oboy-oboy' gevoel, en 'snap er de ballen van' hoe het mogelijk is om dat zootje serieus te nemen.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Het niets van snappen slaat op mijn totale onbegrip voor de belachelijke en irrelevante zaken (als religie) waar mensen zich mee bezighouden.
Als ik b.v. het religie forum erop nalees dan ervaar ik een 'oboy-oboy' gevoel, en 'snap er de ballen van' hoe het mogelijk is om dat zootje serieus te nemen.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 12 juni 2005 om 11:11.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 11:30   #107
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijs dan dat u het wel weet en verlicht ons, o wijze geest.
Ik heb het meegemaakt na WOII.
Op een eenvoudige manier uitgelegd:
West-Europa lag in puin en zou er niet uit kunnen weer opstaan.
Er waren mensen die konden actief zijn maar nergens daartoe de mogelijkheid hadden bij gebrek aan productieapparaat dat vernield was...
Er was ruimte genoeg om nieuw productieapparaat op te bouwen maar geen geld om dat te doen...
dan is er de Amerikaan Marshall geweest die gezegd heeft te zorgen voor de financiële middelen... in het raam van een plan naar zijn naam genoemd...
hier kon men weer aan de slag...
er werd gewerkt, toegevoegde waarde en diensten geproduceerd, de mensen kregen inkomen en konden besteden, dat bracht bijkomende vraag, dus bijkomende productiecapaciteit nodig, die kon bijkomend gefinancierd worden met de economische groei, etc... en zo kwam men hier progressief tot de welstand van de tweede helft van vorige eeuw... ook Vlaanderen ging er op vooruit... zonder Marshall plan en investeringen zou het veel minder geweest zijn... in heel West-Europa...

en de Amerikanen... die leverden eerst geld, danuitrustingsgoederen, dat bracht handel teweeg bovenover de investeringen die interesten en dividenden opbrachten... het was geen naastenliefdewant het bracht hen ook veel welstand...

dus...
stamp een teloorgegane streek niet verder de put in maar verschaf de middelen in een concreet plan...
nog zo dom niet die Di Rupo...
hij vraagt hulp voor een concreet reddingsplan voor de teloorgegane regionale economie...
als wij die geven... dan hebben wij er ook baat bij want er komt een return die niet te versmaden is...

awel, mijn waarde... dat is een Marshall plan...
wil je een zware wetenschappelijke uitleg... zoek dan maar in Google...

wat ik vertelde is wat er werkelijk gebeurde ten tijde van het Marshall plan en hoe dit te transposeren naar de situatie waarvan sprake in La Libre...

maar het is uiteraard makkelijker te foeferen op de Walen, dan trachten te weten wat het is en inhoudt...
en om aan je onwetendheid wat tegemoet te komen heb ik het op eenvoudige manier uitgelegd...
Oud 12 juni 2005, 11:36   #108
muys
Parlementsvoorzitter

muys's schermafbeelding

Standaard

het is wel opmerkelijk dat men er na de oorlog in slaagde heel europa erbovenop te helpen met 12.5 miljard dollar, dezelfde som die jaarlijks naar wallonie gaat. uiteraard is 12.5 miljard uit 1950 niet vergelijkbaar met 12.5 miljard uit 2005 maar europa is dan ook niet te vergelijken met wallonie.

dit toont opnieuw de buitensporigheid van de transferts en van de waalse geldhonger aan
Maar Belgen, neen Belgen zijn er niet
muys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 13:00   #109
Tijl Uilenspiegel
Burger

Tijl Uilenspiegel's schermafbeelding

Standaard

Het Marshallplan kwam er in eerste instantie omdat Amerika dezelfde fout niet meer wilde maken als na WOI toen Duitsland met een enorme oorlogsschuld werd opgezadeld, voornamelijk door Frankrijk en Engeland. Hierin lag de voedingsbodem voor het aan de macht komen van nazi's. De geschiedenis heeft uitgewezen dat de verliezer helpen een betere tacktiek is ipv leegplunderen. Zie Duitsland en Japan.
Tijl Uilenspiegel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 14:06   #110
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
? Is dit de manier, waarop in Limburg het establisment zichzelf verdedigd ?
Het lijkt wel recht uit het belangske te komen
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 14:20   #111
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dus...
stamp een teloorgegane streek niet verder de put in maar verschaf de middelen in een concreet plan...
11.3 miljard euro per jaar is nog niet genoeg, zeker?
Citaat:
nog zo dom niet die Di Rupo...
hij vraagt hulp voor een concreet reddingsplan voor de teloorgegane regionale economie...
Om zijn eigen collectivistisch systeem in leven te houden en de Waalse bevolking uit zijn hand te doen eten... met Vlaams geld.
Citaat:
als wij die geven... dan hebben wij er ook baat bij want er komt een return die niet te versmaden is...
Oh, dat hebben wij in het verleden al gezien, zenne.
Dreigen met een crisis als de Vlamingen hun meerderheid zouden gebruiken mbt BHV waar di Rupette overigens zich niet te moeien heeft.
Citaat:
maar het is uiteraard makkelijker te foeferen op de Walen, dan trachten te weten wat het is en inhoudt...
Iets zegt mij dat dat ons vooral veel geld gaat kosten, voor ... niks.
Oud 12 juni 2005, 15:10   #112
Necrofilius Rectum
Vreemdeling

Standaard

Rupo speelt het zoals altijd handig.
Vlamingskes weer intrappen.
Vlamingskes verdienen het.

Ikke leute.
Necrofilius Rectum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 15:23   #113
Snoesje
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Deze uitspraak heb ik nooit gesnapt. Desnoods noem je ze fanatiekelingen die het idee aanhangen dat er geen god(en) bestaat/n, maar dat is toch nog altijd geen godsdienst?
Geen godsdienst, maar wel een rotvast geloof.
Een atheist heeft namelijk even weinig concreet bewijs voor zijn bewering dat god NIET bestaat, als dat gelovigen hebben voor hun bewering dat God WEL bestaat.
Daarmee is een atheist voor zijn overtuiging evenzeer aangewezen op het geloof, als een gelovige.

Alleen een agnost (a = niet=, gnosis = weten) is een echte on-gelovige: hij zegt slechts:

"ik weet het niet"[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Snoesje on 12-06-2005 at 16:23
Reason:

Citaat:
Een atheist heeft namelijk even weinig concreet bewijs voor zijn bewering dat god NIET bestaat, als dat gelovigen hebben voor hun bewering dat God WEL bestaat.
Daarmee is een atheist voor zijn overtuiging evenzeer aangewezen op het geloof, als een gelovige.

Alleen een agnost (a = niet=, gnosis = weten) is een echte on-gelovige: hij zegt slechts:

"ik weet het niet"[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Een atheist heeft namelijk even weinig concreet bewijs voor zijn bewering dat god NIET bestaat, als dat gelivigen hebben voor hun bewering dat God WEL bestaat.

"ik weet het niet"[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Snoesje : 12 juni 2005 om 15:23.
Snoesje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 15:58   #114
Sergei
Burgemeester

Sergei's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar man toch, dat ondersteuningsplan is al decennia in werking maar van enige herstructurering is er nooit veel van gekomen.
En wie zegt dat de 'return niet te versmaden ' is. Als je naar de geschiedenis kijkt
alvast NIET. Dus hoop je op een drastische verandering. Met de gegeven feiten eerder een illusie.

Citaat:
Ik heb het meegemaakt na WOII.
Ik pardoes in en ondanks de pagodderleeftijd toch genoeg meegemaakt.
Citaat:
West-Europa lag in puin en zou er niet uit kunnen weer opstaan.
Toch wel maar het zou gewoon veel langer duren.

Citaat:
Er waren mensen die konden actief zijn maar nergens daartoe de mogelijkheid hadden bij gebrek aan productieapparaat dat vernield was...
Je hebt het nu toch over België zeker?
Het Belgisch leger dacht nog aan forten en loopgraven en moest dus ook binnen
de korste keren capituleren. Als er dan eens bommen vielen was het ofwel per ongeluk, of een duitse vliegende bom die tevroeg naar beneden kwam of de gealiëerden die een bepaalde plek bombardeerden voor wat dan ook.

Duitsland was daarentegen goed vernield wat wel aan te nemen was gezien de historie.

Citaat:
Er was ruimte genoeg om nieuw productieapparaat op te bouwen maar geen geld om dat te doen...
dan is er de Amerikaan Marshall geweest die gezegd heeft te zorgen voor de financiële middelen... in het raam van een plan naar zijn naam genoemd...
hier kon men weer aan de slag...
Dat Marshall plan is puur een politieke zet geweest en het communisme was de grootse
drijfveer. En weer aan de slag ja, voor bescadigde infrastructuur maar denk nu niet dat alle fabrieken in puin lagen.

Citaat:
en de Amerikanen... die leverden eerst geld, danuitrustingsgoederen, dat bracht handel teweeg bovenover de investeringen die interesten en dividenden opbrachten... het was geen naastenliefdewant het bracht hen ook veel welstand...
Helaas BITTER weinig naastenliefde tussen Wallonië en Vlaanderen.

Citaat:
wat ik vertelde is wat er werkelijk gebeurde ten tijde van het Marshall plan en hoe dit te transposeren naar de situatie waarvan sprake in La Libre...
Marshall kwam er om te vermijden dat Europa ..dat volgens U blijkbaar volledig in puin lag, te vrijwaren van het communisme. kijk terug in de geschiedenis wat de aanleiding is van de koude oorlog en dan weet je wel waarom de USA zo anti communistisch was ingesteld. Nu nog trouwens al is de druk van de ketel wel weg na het uiteenvallen van de USSR.

Citaat:
en om aan je onwetendheid wat tegemoet te komen heb ik het op eenvoudige manier uitgelegd...
U verdraait toch feiten. De financiële injectie in Wallonië is al bedoeld voor economische hulp en dat al decennia.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tijl Uilenspiegel
Het Marshallplan kwam er in eerste instantie omdat Amerika dezelfde fout niet meer wilde maken als na WOI toen Duitsland met een enorme oorlogsschuld werd opgezadeld, voornamelijk door Frankrijk en Engeland. Hierin lag de voedingsbodem voor het aan de macht komen van nazi's. De geschiedenis heeft uitgewezen dat de verliezer helpen een betere tacktiek is ipv leegplunderen. Zie Duitsland en Japan.
Dat heeft ongetwijfeld meegespeelt maar was zeker niet de hoofdreden.
Trouwens, de USA was er in het begin niet bij en had geen plannen om
zich ermee te bemoeien. Er was wel steun richting Engeland maar verder
ging dat niet. Pearl harbor heeft ze in de oorlog met de Jappen getrokken,
de ondergang van de Lucetania de oorlog verklaard richting Duitsland.
Sergei is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 16:52   #115
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snoesje

"ik weet het niet"

Natuurlijk kun je niet weten of er een God is of niet, maar ik heb geen reden om dit aan te nemen. Daarom zeg ik dat er geen God bestaat. Het is toch oerdom om dit een naam te geven, laat staan een 'religie' te noemen?

Sja, zo kun je ook zeggen dat het niet geloven dat kabouters bestaan een geloof is
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 juni 2005, 17:54   #116
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sergei
Pearl harbor heeft ze in de oorlog met de Jappen getrokken,
de ondergang van de Lucetania de oorlog verklaard richting Duitsland.
Ahum, in het algemeen smaak ik wel je posts hier, hoor.
Daarom volgende verbeteringen:
Lusitania en dat was WO1.
Hetgeen overigens niets afdoet aan wat je wil bewijzen.
Oud 12 juni 2005, 22:59   #117
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Het Marshallplan was een Amerikaans initiatief om het communisme en het collectivisme in te dijken in Europa. Ik vrees dat dat wat Wallonië al lang een verloren zaak is...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be