![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Opmerkelijk als dit de verkiezingsuitslag zou zijn haalt het Kartel CD&V/N-VA bijna evenveel % in Vlaanderen als de almachtige PS in Wallonië. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kartel CD&V-N-VA zou grootste formatie wordenvr 05/03/04 - Als het nu verkiezingen zouden zijn voor het Vlaams Parlement, dan zou het kartel CD&V-N-VA een enorme overwinning behalen. Dat blijkt uit een opiniepeiling van RTBF en Le Soir. Die heeft weliswaar niet het gewicht van de peilingen van La Libre Belgique of van VRT-De Standaard. In het verleden gaf de meting van Le Soir soms erg grillige resultaten. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het kartel CD&V-N-VA speelt de andere partijen weg en haalt 29,6 procent van de stemmen. Met 22,3 procent wordt het Vlaams Blok de tweede partij van Vlaanderen. Het kartel SP.A-Spirit strandt op 20,1 procent. VLD-Vivant moet het stellen met 18,7 procent van de stemmen. Voor Groen! is er goed nieuws: met 6,2 procent zouden de Vlaamse groenen de kiesdrempel halen.
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Dat de leugenaars en verraders van het Vlaamse, Liberale en Democratische goed, nl. de VLD-pausen, weeral van hun pluimen laten kan elke rechtgeaarde liberaal en democraat enkel maar tot vreugde stemmen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terug naar af dus.
Opnieuw een regering met de Katholieken, die er steeds bij waren in de jaren toen ons land zijn schuldenberg opbouwde......... ![]()
![]() |
![]() |
#5 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Zou dat ook niet gelden voor Europa ?[edit] [size=1]Edit:[/size]
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. Laatst gewijzigd door labyrinth : 10 juni 2005 om 09:07. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Al vergeten dat FDW onlangs het ontslag van YL heeft gevraagd. ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() lol VB op 24%, dikke zever zeker
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Vreugde alom. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Zijne Heerlijkheid : 10 juni 2005 om 09:19. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
VB-CD&V of CD&V-VLD zijn ook mogelijkheden. Zolang rood maar niet in de regering zit is het goed voor mij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als het cordon gehandhaafd blijft, dan stevenen we quasi zeker af op een tripartite.
Of je dus rood-blauw-tsjeef-of-groen stemt: koek-één-deeg! Saai eigenlijk.
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#15 |
|
![]() Zijn de kattekoppen er weer bij ja, godverdomme...
![]() |
![]() |
#16 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
omdat je ergens een sausje VB rechts hebt???? voor mij is en blijft de VLD de echte liberale Vlaamse partij... en dat ze wat pluimen verliest??? geen probleem voor de echte liberalen... de VLD heeft een grote inbreng gehad in de regeringen en het uitstekend regeringswerk sinds 1999... en dat ze eerder ernstig het regeerprogramma volgt i.p.v. dat communautair opbod volgen, dat strekt haar tot eer... beleidspartij zijn is iets anders dan voor alles en nog wat breekpunten zoeken en zeker beter dan vaandelvlucht te plegen wanneer het balang van de burgers eist dat er geregeerd wordt, eerder dan wat racisme ivm met een nittie grittie stemrecht of een opgeklopt luxeprobleem als BHV... de geschiedenis zal dat bewijzen... en wat de tjeven betreft... ze blijven plus-minus gelijk en de volgeleingen van de vroegere VNV... die profiteren van wat vlaamnationaal opbod dat kiekens zonder kop aanspreekt... ik verwacht niet op dit VB forum gelijk te krijgen... hoofdzaak is dat ik gelijk heb... en zoals alle rechtgeaarde liberalen en democraten daar van overtuigd ben... en dan nog... peilingen zijn wat ze zijn... langetermijnvisie is iets heel anders...
![]() |
![]() |
#17 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik heb met veel interesse gelezen wat je repliceert op mijn posting. Afgezien van je holle slogans van een VB na-holler wil ik je nog dit zeggen:
1) ik ben al meer dan 50 jaar liberaal en beleef al die tijd het echte liberalisme, want ik kom uit een door en door blauwe familie... mijn zus is trouwens al jaren senator en zeker geen onbetrouwbaar iemand... 2) mijn appreciatie voor het regeringswerk heeft niets met de sossen te maken... bij de verkiezingen heeft de VLD een mandaat gekregen van de kiezer en heeft in het regeerprogramma enorm veel punten mee kunnen laten opnemen... wanneer dan een regering gevormd wordt op basis van dat programma en dan ook nog vier jaar later opnieuw aan zet is dan is het haar verdomde plicht om dat regeerprogramma uit te voeren ten bate van de burger... uiteraard zitten daarbij elementen van elke regeerpartij en moeten ook die punten uitgevoerd worden... in het kort, ernstig regeerwerk en geen spellekes om het VB na te hollen... migrantenstemrecht b.v. was geen deel van het programma en mijn zus kwam dagelijks op TV in de verdediging van het standpunt dat het stemrecht niet moest door de strot geduwd worden. Dan kwam er een stemming en er was een democratische meerderheid voor dat niet door ons gewenste stemrecht. Dan is er een congres geweest en dat heeft zich uitgesproken voor de verdere realisatie van het regeerprogramma.?Als rechtgeaarde liberaal ga ik daarmee akkoord. Over BHV zal ik het niet meer hebben, daar heb ik het al vaker uitvoerig over gehad. Daarbij leert mij je uitdrukking van rode rukker te mijner opzichte van welk hout je gesneden bent. Ik ruk niet want ik heb daar geen behoefte toe. Ik ben circa 45 jaar gelukkig getrouwd. en hecht grote waarde aan ethische standpunten. Van dat sausje VB bij je zogenaamd liberaal zijn. Ja dat is toch duidelijk: een kleine minderheid liberalen kleven eerder VB standpunten aan of het door die navolgers graag verdedigde extreem rechtse standpunt. Ja er zijn navolgers van de judoka die trouwens nog niets echt liberaal gedaan heeft die hem volgen omdat hij zogezegd liberale extreem rechtse standpunten verdedigt. Vergeet daarbij niet dat het wellicht de extreem rechtse flirters bij het VB zijn die voor die man gestemd hebben. Maar politieker zijn is ook verantwoordelijkheid dragen in 's lands beleid, wat iets anders is dan Dutroux gaan bezoeken, te snel rijden en wat poujadisme verkondigen. Geef die man regeringsverantwoordelijkheid en hij brengt er niets van terecht, want bij de eerste tegenslag pleegt die vaandelvlucht. En dat je de rest niet begrijpt, dat verwondert me niets. Al blijven er maar 15 percent echte liberalen over van de circa 26 percent destijds, dan is dat nog beter dan VB nahollen. Wat de VLD moest doen na haar verkiezingssukses van 1999 en 2003 is ze aan het doen. En dat is wat voor mij belangrijk is.
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Zou het niet het moment zijn om een klein beetje je ogen open te doen voor die realiteit, in plaats van je grote gelijk te blijven balken over de grote 'staatsmannen' van de VLD met hun fantastische 'langetermijnvisie' terwijl al de anderen verkalkte tsjeven of fascisten zijn? Indien niet, ze zoeken nog altijd een violist voor op de Titanic... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |