Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2005, 14:55   #101
Big_daddy
Gouverneur

Big_daddy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Dan moeten ze eerst nog WILLEN integreren. Met elke generatie opnieuw vers-geïmporteerde huwelijkspartners uit het Riff binnen te halen denk ik niet dat de integratie ooit zal lukken. Wie integreert er bovendien ondertussen? Toch wel de autochtonen zeker? "De multiculturele maatschappij is een feit! get used to it." Wie behoudt er hier in feite zijn 'eigen cultuur'? De autochtonen?
Ik zie autochtonen nog niet massaal hoofdoekjes dragen en hun gebedsgat naar het westen richten. Zodus, ja ze behouden hun eigen caféleven en humorniveau �* la " De kampioenen, De kampioenen we zijn de beste van het land".

Moet ik me daaraan integreren ? Get lost ...
Vl'ààààànderenvan slagveld tot reservaat . Watte?? Vloms nomdedom!I don't love it, I won't leave it. I hate it, and I shit on it. "Is dat cultureel genoeg voor u ...?"Vlaanderen ; 0 jaar ......http://www.verzet.org http://www.ffrf.org/quiz/
Big_daddy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 11:28   #102
Cynicus
Banneling

Cynicus's schermafbeelding

Standaard

Met de verkiezingen in het vooruitzicht, zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen. Persoonlijk betreur ik het dat het debat over de wenselijkheid van een terugkeerbeleid inzake niet-Westerse vreemdelingen niet meer gevoerd wordt.
Cynicus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 12:21   #103
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Slasty Bekijk bericht
1. De multiculturele maatschappij is een feit, geen utopie. Doe anders maar afstand van 90% van je dagelijkse voedingswaren, van aardappelen en tomaten bvb (Zuid-Amerika) tot rijst (Azië) en zelfs brood! (Noord-Afrika)
U bent een beetje in de war. Wat je daar zegt is geen multiculturele maatschappij maar namelijk handel.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 juni 2007, 18:55   #104
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
Met de verkiezingen in het vooruitzicht, zou ik dit topic nog eens onder de aandacht willen brengen. Persoonlijk betreur ik het dat het debat over de wenselijkheid van een terugkeerbeleid inzake niet-Westerse vreemdelingen niet meer gevoerd wordt.
Ik vrees dat het "humaan terugkeerbeleid" dat je voorstelt helemaal niet humaan is. Het komt erop neer dat je mensen die hier in België hun leven hebben opgebouwd verplicht zou willen uitwijzen. In feite is het heel verregaand wat je hier voorstelt, want je zegt er zelfs bij dat het mensen zou betreffen die hier legaal aanwezig zijn. Je gaat dus met andere woorden de legale verblijfsvergunning van een burger nietig verklaren en die burger deporteren. Ik zie niet in wat daar humaan aan is.

Nog veel minder zie ik er de noodzaak van in, integendeel. Je argumenten (er zijn er teveel, het is hier al "vol", ze veroorzaken problemen) zijn stuk voor stuk gemeenplaatsen zonder enige grond die populistische politici maar al te graag gebruiken.
Oud 6 juni 2007, 14:50   #105
zonderpaperen
Vreemdeling

Standaard

[quote=Cynicus;1138914]De multiculturele maatschappij is een gevaarlijke utopie, vergelijkbaar met de utopie die het communisme ooit was. Het was indertijd een zware historische vergissing om hier niet-Westerse vreemdelingen binnen te halen toen het op het economische vlak tijdelijk eens wat beter ging. Heden zitten we hier met een zodanig gigantisch vreemdelingenprobleem opgescheept dat onze Westerse maatschappij compleet ondermijnd dreigt te worden. Jammer genoeg is er nooit een rationeel debat gevoerd over de wenselijkheid van een humanitair terugkeerbeleid voor legale vreemdelingen die niet bereid zijn zich volledig aan te passen (illegalen dienen sowieso te worden teruggestuurd). Constructieve voorstellen inzake een humanitair terugkeerbeleid van legale vreemdelingen, stuitten bij de 'weldenkende' politiekers en bij mensenrechtenorganisaties steeds op irrationele, hysterische reacties. De laatste jaren wordt er zelfs niet meer gesproken over een terugkeerbeleid. Toch heb ik nooit begrepen wat er nu eigenlijk toch verkeerd zou zijn aan een humanitair terugkeerbeleid.[edit]

Hallo , hallo beste Cynicus . Ik ben vreemdeling en illegaal , ha ...Met wat bent u hier misschien bezig ? Dat lijkt me belachelijk! Ik zal u even vertellen dat ik samen met mijn familie al 6 jaar in Belgie woon en al bijna afgestudeerd ("Handelswetenschappen en bedrijfskunde "Batchelor niveau) . Mijn taal heb ik in UFSIA geleerd voor 400 € /per niveau / per 3 maanden dus , 4 maanden it totaal. Dure opleiding , he? En wat hoor ik hier : Terugkeerbeleid ? Belachellijk !!!!!! Weet u dat er 22 leerlingen waren in mijn hoge school , toen ik op eesrte jaar zat en raad maar eens met hoeveel zijn we nu in totaal -4. 3 belgen en een illegale russin. Ik heb wel een sterke gevoel gekregen dat sommige belgen meer moet ingeburgerd zijndan somige vreemdelingen. Ik heb nog nooit gevraagd mijn rekening te betalen. Ik heb nooit sociale uitkering gehad en middelbaar van mijn zon zelf betaald, he...En uwe eerste zin is gewoon een "parel ".
"De multiculturele maatschappij is een gevaarlijke utopie , vergelijkbaar met de utopie die het communisme ooit was". Dat is gewoon fantastisch . Ik heb in een gigantische communistische land gewond met 350 etnische groepen en nooit racistische gedachten gehad, maar nu , helaas,wel . Dat heb ik hier geleerd.
Teruugkeren -no way my dear... Ik zal zelf besslisen waar ik wil wonen en mijn toekomst opbouwen en niemand anders ! Bent u mischien bang dat die nieuwkomers slimer zijn dan autochtonen/belgen, he? Ik werk als finance manager en ben al 5 jaar vol bezig met mijn carrier....
Humanitair terugkeerbeleid , denk liever na hoe gaan jullie professioniele imigratie beginnnen en toepasselijke crieteria aanduiden om geregoelariseerd te zijn ..Dat zal zeker een stap vooruit zijn...

Laatst gewijzigd door zonderpaperen : 6 juni 2007 om 15:00.
zonderpaperen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2007, 21:35   #106
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

[quote=zonderpaperen;2710128]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus Bekijk bericht
De multiculturele maatschappij is een gevaarlijke utopie, vergelijkbaar met de utopie die het communisme ooit was. Het was indertijd een zware historische vergissing om hier niet-Westerse vreemdelingen binnen te halen toen het op het economische vlak tijdelijk eens wat beter ging. Heden zitten we hier met een zodanig gigantisch vreemdelingenprobleem opgescheept dat onze Westerse maatschappij compleet ondermijnd dreigt te worden. Jammer genoeg is er nooit een rationeel debat gevoerd over de wenselijkheid van een humanitair terugkeerbeleid voor legale vreemdelingen die niet bereid zijn zich volledig aan te passen (illegalen dienen sowieso te worden teruggestuurd). Constructieve voorstellen inzake een humanitair terugkeerbeleid van legale vreemdelingen, stuitten bij de 'weldenkende' politiekers en bij mensenrechtenorganisaties steeds op irrationele, hysterische reacties. De laatste jaren wordt er zelfs niet meer gesproken over een terugkeerbeleid. Toch heb ik nooit begrepen wat er nu eigenlijk toch verkeerd zou zijn aan een humanitair terugkeerbeleid.[edit]

Hallo , hallo beste Cynicus . Ik ben vreemdeling en illegaal , ha ...Met wat bent u hier misschien bezig ? Dat lijkt me belachelijk! Ik zal u even vertellen dat ik samen met mijn familie al 6 jaar in Belgie woon en al bijna afgestudeerd ("Handelswetenschappen en bedrijfskunde "Batchelor niveau) . Mijn taal heb ik in UFSIA geleerd voor 400 € /per niveau / per 3 maanden dus , 4 maanden it totaal. Dure opleiding , he? En wat hoor ik hier : Terugkeerbeleid ? Belachellijk !!!!!! Weet u dat er 22 leerlingen waren in mijn hoge school , toen ik op eesrte jaar zat en raad maar eens met hoeveel zijn we nu in totaal -4. 3 belgen en een illegale russin. Ik heb wel een sterke gevoel gekregen dat sommige belgen meer moet ingeburgerd zijndan somige vreemdelingen. Ik heb nog nooit gevraagd mijn rekening te betalen. Ik heb nooit sociale uitkering gehad en middelbaar van mijn zon zelf betaald, he...En uwe eerste zin is gewoon een "parel ".
"De multiculturele maatschappij is een gevaarlijke utopie , vergelijkbaar met de utopie die het communisme ooit was". Dat is gewoon fantastisch . Ik heb in een gigantische communistische land gewond met 350 etnische groepen en nooit racistische gedachten gehad, maar nu , helaas,wel . Dat heb ik hier geleerd.
Teruugkeren -no way my dear... Ik zal zelf besslisen waar ik wil wonen en mijn toekomst opbouwen en niemand anders ! Bent u mischien bang dat die nieuwkomers slimer zijn dan autochtonen/belgen, he? Ik werk als finance manager en ben al 5 jaar vol bezig met mijn carrier....
Humanitair terugkeerbeleid , denk liever na hoe gaan jullie professioniele imigratie beginnnen en toepasselijke crieteria aanduiden om geregoelariseerd te zijn ..Dat zal zeker een stap vooruit zijn...
Goed voor jou dat het je voor de wind schijnt te gaan, maar ik heb hier toch wel een paar ernstige bedenkingen bij. Je schijnt van het principe uit te gaan dat ieder mens vrij mag kiezen waar hij of zij woont, waar ook ter wereld. Je vindt blijkbaar niet dat een legale, gecontroleerde migratie sterk te verkiezen is boven een illegale? Mensen die migratie willen onderwerpen aan regels zijn echt niet allemaal racisten. Er zijn goede redenen om zulke regels te hebben, alleen al omdat de staat moet weten wie er allemaal in het land woont, en dit voor allerlei zaken. Je zegt dat je nooit een uitkering hebt ontvangen. Dat kan ook niet als illegaal. Maar aan de andere kant heb je ook nog nooit belastingen betaald, nog nooit gestemd in België, en kan je waarschijnlijk zelfs geen tramabonnement kopen. Je woont hier dus met andere woorden wel, en je zal op sociaal vlak wel deelnemen aan de maatschappij, maar je bent pas als burger volledig functioneel als je hier ook officieel bent.

Ik ben volledig akkoord met de stelling dat de Belgische staat onvoldoende mogelijkheden biedt voor economische migratie, maar dat geeft mijns inziens kandidaat-migranten nog niet het recht om dan maar de touwtjes zelf in handen te nemen en zich illegaal te komen vestigen. En zeker niet onder het motto "Ik beslis zelf waar ik wil wonen en niemand anders!". Als burger heb je die absolute vrijheid nu eenmaal niet, en paradoxaal genoeg is het net dat wat de vrijheid waarborgt.
Oud 7 juni 2007, 08:33   #107
zonderpaperen
Vreemdeling

Standaard

Beste Doki, bedankt voor uwe reactie, maar U hebt mijn stampunt niet echt goed begrepen. Mijn familie is legaal naar België gekomen maar na zoveel jaar door afwachtprocedure wordt je illegaal. Ik haat die word want ik ben niet illegaal .Ik ben diegene die hier geregistreerd woont, mijn kind naar school stuurt en officiële huurcontract heeft. Ik ben helemaal tegen situatie die we nu hebben! Ja, inderdaad hebben wij nooit belastingen betaald, maar ik heb nog nooit korting voor iets gekregen en als ik naar doctor moet, betaal ik volle pot.
U hebt wel gezegd: “Het komt erop neer dat je mensen die hier in België hun leven hebben opgebouwd verplicht zou willen uitwijzen.” Dat was mijn stampunt. Alles draait rond demografische crisis, knelpuntberoepen, toekomst van pensioenfond in België en als oplos middel zijn jullie naar Poolend gegaan. Vindt U dat het efficiënte oplossing is? We zijn hier al klaar om te beginnen en belastingen betalen (uwe grootste zorg ). We denken over de toekomst van onze kinderen ook.
U hebt ook gezegd:”Je zegt dat je nooit een uitkering hebt ontvangen. Dat kan ook niet als illegaal.” Dat kan misschien een verassing voor u zijn, maar dat gebuurt, helaas, in België.
Ik ben vrij, inderdaad, beslissen waar ik woon. Jullie hebben toch geen probleem naar Amerika verhuizen.
Wij zijn hier bijna 6 jaar en onze grootste zorg is een officiële functionering in deze maatschappij!

Laatst gewijzigd door zonderpaperen : 7 juni 2007 om 08:59.
Oud 7 juni 2007, 09:50   #108
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

@ zonderpaperen:

Wat bedoelt U met "mijn familie is legaal naar België gekomen, maar na zoveel jaar door afwachtprocedure wordt je illegaal."

Is dat zoiets als aankomen met een geldig toeristenvisum maar gewoon niet meer teruggaan als dat visum verlopen is?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 10:06   #109
zonderpaperen
Vreemdeling

Standaard

Als je volgens asielprogramma naar België komt, ben je toch niet illegaal. Vanaf eerste dag en tot nu toe hebben wij altijd een procedure gevolgd. Nu ben ik onder regularisatie aanvraag, maar toch die woord “ illegaal” staat hier bij. We zijn mensen zonder paperen, maar aub niet illegalen.
Oud 7 juni 2007, 10:57   #110
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonderpaperen Bekijk bericht
Als je volgens asielprogramma naar België komt, ben je toch niet illegaal. Vanaf eerste dag en tot nu toe hebben wij altijd een procedure gevolgd. Nu ben ik onder regularisatie aanvraag, maar toch die woord “ illegaal” staat hier bij. We zijn mensen zonder paperen, maar aub niet illegalen.
U geeft we een hele bijzondere invulling aan de hier geldende bepalingen vind ik.

Wat is "het asielprogramma"?

----------------------
Ofwel heeft men een tijdelijke verblijfsvergunning en dan is men hier legaal, weliswaar gedurende de toegestane periode.

Ofwel heeft men géén verblijfsvergunning en dan is men hier illegaal. Weliswaar kan men dan pogen om hier een verblijfsvergunning te verkrijgen via de asielprocedure. Dit wil echter niet zeggen dat men in dat geval hier "legaal" verblijft.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 7 juni 2007, 11:03   #111
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Perfecte zin: "Ik zal zelf besslisen waar ik wil wonen en mijn toekomst opbouwen en niemand anders"
Succes daarmee trouwens !
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 12:06   #112
zonderpaperen
Vreemdeling

Standaard

[quote=circe;2711806]U geeft we een hele bijzondere invulling aan de hier geldende bepalingen vind ik.

Wat is "het asielprogramma"?

----------------------
Ofwel heeft men een tijdelijke verblijfsvergunning en dan is men hier legaal, weliswaar gedurende de toegestane periode.

Ofwel heeft men géén verblijfsvergunning en dan is men hier illegaal. Weliswaar kan men dan pogen om hier een verblijfsvergunning te verkrijgen via de asielprocedure. Dit wil echter niet zeggen dat men in dat geval hier "legaal" verblijft.[/quote

Ja , inderdaad , maar tijdens regularisatie aanvraag krijgt u geen enkel tijdelijk verblijfsdocument meer. Zo worden wij “ illegalen”.

Wat is ‘het asielprogramma”?
Asielprogramma of asielprocedur.
Een asielzoeker is iemand die asiel heeft aangevraagd. Asielaanvraag kan alleen mogelijk zijn als land een bepaalde programma voorziet . Asielzoekers vragen asiel aan in een bepaald land, waar zij denken veiliger te kunnen leven. Het asielzoeken is natuurlijk van alle tijden.

Laatst gewijzigd door zonderpaperen : 7 juni 2007 om 12:08.
Oud 7 juni 2007, 13:01   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

ok nu begrijp ik het.

Terwijl uw asielprocedure lopende is, hoef je het land in feite niet te verlaten, maar ben je evenmin legaal hier.

Rare toestand.

Oud 7 juni 2007, 13:03   #114
StevenNr1
Perm. Vertegenwoordiger VN

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Ik dacht dat tijdens de procedure je oranje (verbeter me als ik fout zit) kaart steeds voor 6 maanden verlengd werd?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2007, 13:46   #115
zonderpaperen
Vreemdeling

Standaard

Neen .Helaas, heb ik dat kaart nooit gehad . Asielprocedure is al paar keer veranderd. Vroeger heb je wel oranje kaart gekregen zelfs zonder eerste interview. Sociale uitkering is ook een verplichte optie gewist voor iedereen. Mensen konden jaren van verschillende soorten hulp genieten. Maar ben ik 100% niet me eens met zo een procedure. Geld kan nooit gratis gegeven worden, maar dat is andere discussie. We zijn in 2001 naar België gekomen en destijds kon je allen oranje kaart kregen indien:
• Je hebt een positief antwoord van uwe aanvraag gekregen
• Je bent met een Belg getrouwd

We zijn al uitgeprocedeerd en onze huidige toestand is humanitaire aanvraag of regularisatie aanvraag zonder enig verblijf document, behalve adresattest van Gemeente waar we gevestigd zijn.
Ik wil nog iets hier bijvoegen dat tijdens regularisatie uwe antwoord hier in België MOET gewacht worden. Want je moet constant tonen dat je goed geïntegreerd bent.

Laatst gewijzigd door zonderpaperen : 7 juni 2007 om 13:56.
Oud 7 juni 2007, 14:07   #116
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

In feite werd je asielaanvraag gewoon niet gegrond verklaard en moest je terug naar het land waar je vandaan kwam.

Je bent hier dus 100% illegaal, maar je hebt geen zin je aan de hier geldende wetten te onderwerpen.

------------------

Bovendien schrijf je dat je

a) werkt als "finance manager"?
b) studeert of iets in die aard:
Citaat:
Ik zal u even vertellen dat ik samen met mijn familie al 6 jaar in Belgie woon en al bijna afgestudeerd ("Handelswetenschappen en bedrijfskunde "Batchelor niveau) .
c) Hoe en aan wie "betaalt" U het middelbaar van je zoon in feite? Of bedoelt U: "mijn zoon gaat gewoon naar het middelbaar onderwijs, betaald door de Belgische belastingbetaler, maar ik heb nooit een uitkering gehad"?
Citaat:
Ik heb nooit sociale uitkering gehad en middelbaar van mijn zon zelf betaald, he.
Citaat:
Ik heb wel een sterke gevoel gekregen dat sommige belgen meer moet ingeburgerd zijndan somige vreemdelingen.
Indien U een functie als "finance manager" heeft, en met succes uw batchelor studies heeft vervolmaakt, dat alles in combinatie met uw (excuse me) schabouwelijk Nederlands, dan klopt die zin volkomen!

Citaat:
Ik heb nog nooit gevraagd mijn rekening te betalen. ..
Flink! ik ook niet!

Verder houd ik me aan de wet, en betaal hopen belastingen, o.a. om het middelbaar onderwijs van uw zoon te financieren. U ook?

Laatst gewijzigd door circe : 7 juni 2007 om 14:08.
Oud 7 juni 2007, 14:25   #117
zonderpaperen
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ok nu begrijp ik het.

Terwijl uw asielprocedure lopende is, hoef je het land in feite niet te verlaten, maar ben je evenmin legaal hier.

Rare toestand.
Ja, inderdaad, je blijft tussen nog legaal nog illegaal. Teleurstellende situatie.
Oud 7 juni 2007, 15:38   #118
zonderpaperen
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In feite werd je asielaanvraag gewoon niet gegrond verklaard en moest je terug naar het land waar je vandaan kwam.

Je bent hier dus 100% illegaal, maar je hebt geen zin je aan de hier geldende wetten te onderwerpen.

------------------

Bovendien schrijf je dat je

a) werkt als "finance manager"?
b) studeert of iets in die aard:

c) Hoe en aan wie "betaalt" U het middelbaar van je zoon in feite? Of bedoelt U: "mijn zoon gaat gewoon naar het middelbaar onderwijs, betaald door de Belgische belastingbetaler, maar ik heb nooit een uitkering gehad"?

Indien U een functie als "finance manager" heeft, en met succes uw batchelor studies heeft vervolmaakt, dat alles in combinatie met uw (excuse me) schabouwelijk Nederlands, dan klopt die zin volkomen!

Flink! ik ook niet!

Verder houd ik me aan de wet, en betaal hopen belastingen, o.a. om het middelbaar onderwijs van uw zoon te financieren. U ook?
Ik weet niet als uwe zoon /dochter gratis naar school loopt, maar mijn zoon niet . Ik betaal ongeveer 500 euro per jaar netto alleen voor boeken en school gerief. Hoe is het mogelijk zonder officieel werk dat alles realiseren? Dat was mijn stampunt . Ik ben slim genoeg om te begrepen dat jullie te veel belastingen betalen om onderwijs te financieren. Jullie zijn Europeische kampioenen betreffende hoge belastingen door verkeerd belasting politic. Dat heeft niks met ons te maken.
Misschien mijn Nederlands is niet goed genoeg om in dit forum geregistreerd te zijn, maar mijn Nederlands is zeker beter dan die van Minister van Justitie (Laurette Onkelinx) of Elio Di Rupo.
Eerlijk gezegd heb ik “schabouwelijk” in een woordenboek niet gewonden.
Ps: op mijn werk gebruik ik Engels & Nederlands & Russisch ( internationaal bedrijf).

Maar we zijn toch een beetje ver van onze thema gegaan ( Wat is er eigenlijk verkeerd aan een humanitair terugkeerbeleid?)
Verder houd ik me OOK aan de wet, en betaal alles wat moet betaald worden. Zal het voor u dat ook luiken in een ander land zonder officieel verblijf? Hebt u dat ooit nagedacht? Ik respecteer uwe mening en alles wat hier gezegd was .
Ik ben gewoon tegen dat: “In feite werd je asielaanvraag gewoon niet gegrond verklaard en moest je terug naar het land waar je vandaan kwam.” Ik moest niet! Waarroom moet ik? Na 6 jaar weg? Ik heb mijn integratie getoond. We voelen zich thuis. Waarroom sommigen mochten wel hier blijven en de anderen niet . Dan moet iedereen weg ….
Oud 7 juni 2007, 16:31   #119
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonderpaperen Bekijk bericht
Ik weet niet als uwe zoon /dochter gratis naar school loopt, maar mijn zoon niet . Ik betaal ongeveer 500 euro per jaar netto alleen voor boeken en school gerief.
Vergeet niet zijn eten en kleding er nog bij te rekenen.
Met "gratis" onderwijs bedoel ik dat de leerkrachten, de schoolgebouwen, de verwarming, het onderhoud, etc. gratis is.
Boeken en schoolgerief moeten ook betaald worden door de Belgische belastingbetalers.

Dit vertalen als zijnde: "ik betaal zèlf voor het middelbaar onderwijs van mijn zoon", en dan in één paragraaf erbij willen vermelden dat men "finance manager" is en een "batchelor in Handelswetenschappen en bedrijfskunde ", dan frons ik toch mijn wenkbrouwen.

Citaat:
Hoe is het mogelijk zonder officieel werk dat alles realiseren? Dat was mijn stampunt . Ik ben slim genoeg om te begrepen dat jullie te veel belastingen betalen om onderwijs te financieren. Jullie zijn Europeische kampioenen betreffende hoge belastingen door verkeerd belasting politic. Dat heeft niks met ons te maken.
deze uitleg hangt met haken en ogen aan elkaar.

Natuurlijk zijn we Europese kampioenen betreffende hoge belastingen. U als Finance Manager en Batchelor in Handelswetenschappen en bedrijfskunde begrijpt echter niet dat UW zoon, op ONZE kosten naar het middelbaar gaat, en je wilt dan nog reclameren dat je zèlf zijn boeken moet kopen?

Citaat:
Misschien mijn Nederlands is niet goed genoeg om in dit forum geregistreerd te zijn, maar mijn Nederlands is zeker beter dan die van Minister van Justitie (Laurette Onkelinx) of Elio Di Rupo.
U bent verstaanbaar, dus kan je op dit forum best mee. Als "finance manager" (wat voor mij in feite "financial manager" zou zijn, maar kom) lijkt het me weinig waarschijnlijk dat je in een Vlaams bedrijf met uw nederlands terecht kan.
Indien U de waarheid spreekt vermoed ik dat het uw kennis van het Russisch is dat je voordeel geeft.

Wat uw diploma betreft: blijkbaar hoeft men tegenwoordig zelfs geen Nederlands meer te kennen om in vlaanderen een diploma te behalen. Ik zal het doorgeven. (mijn dochter kreeg een zestal jaar geleden nog een 7/10 op het vak GESCHIEDENIS omdat er welgeteld DRIE schrijffouten in haar examen stonden, terwijl haar antwoorden niet enkel juist maar ook nog eens volledig waren!)

Citaat:
Eerlijk gezegd heb ik “schabouwelijk” in een woordenboek niet gewonden.
Ps: op mijn werk gebruik ik Engels & Nederlands & Russisch ( internationaal bedrijf).
Ik heb het wèl geVonden:

Scha'bouwelijk= jammerlijk, ellendig.

Misschien eens een goed Nederlands woordenboek aanschaffen?
Een Van Dale of zo?

Citaat:
Verder houd ik me OOK aan de wet, en betaal alles wat moet betaald worden.
U betaalt naar eigen zeggen géén belastingen en géén bijdragen aan de sociale zekerheid (samen toch al minstens een 40% van je inkomen), maar gebruikt wèl ons schoolsysteem.
U houdt zich niét aan de wet, vermits die zei dat je terug naar huis moest.

Citaat:
Zal het voor u dat ook luiken in een ander land zonder officieel verblijf?
Ik ben niet iemand die zich niet aan de wet wil houden, als dat je vraag mocht zijn.
Ik heb ooit in Engeland gewerkt, maar na een kort bezoek over huis bleek mijn verblijfsvergunning niet meer geldig te zijn. Ik heb gewoon alles in het werk gesteld om dat in orde te brengen (en ben daarin gelukt). Indien niet was ik terug naar huis gegaan. Ik was dan ook geen economisch vluchteling, enkel iemand die zich op die manier in een Engels taalbad wou storten. (wat ook gelukt is).

Citaat:
Hebt u dat ooit nagedacht? Ik respecteer uwe mening en alles wat hier gezegd was .
Ik ben gewoon tegen dat: “In feite werd je asielaanvraag gewoon niet gegrond verklaard en moest je terug naar het land waar je vandaan kwam.” Ik moest niet! Waarroom moet ik? Na 6 jaar weg? Ik heb mijn integratie getoond. We voelen zich thuis. Waarroom sommigen mochten wel hier blijven en de anderen niet . Dan moet iedereen weg ….
U spant hier het paard achter de kar.
U moést terug omdat U blijkbaar niet tot de categorie "asielzoekers" werd gerekend.
Het feit dat U aan uw uitwijzing geen gevolg hebt gegeven, staat uiteraard niet in de weg dat U hier alle welgemeende (en gelukte) pogingen tot integratie hebt ondernomen.
Maar zo werkt het dus niet: U heeft zich gewoon niet aan de hier geldende wetten gehouden (die dus in uw geval zei dat je terug naar huis moest).

(persoonlijk vind ik dus ook wel dat er iets niet klopt hoor: mensen die hier zéér bewust wensen te integreren, zich te scholen, hun kinderen netjes willen opvoeden ... noem maar op; maar die naar hier komen "omwille van niet-correcte asielaanvragen" worden geweerd.

Echter mensen die - en ik weet dat het CGKR meeleest, dus ik moet mijn woorden wikken - om economische redenen naar hier komen, m�*�*r zich bewust NIET wensen te integreren... worden wèl aanvaard, simpel omwille van het feit dat ze géén asielzoeker zijn, maar inwoners van de landen waarmee Europa tijdens de oliecrisis contracten mee heeft afgesloten in ruil voor olie (zie: EURABIA van Bat Ye'or).

Ik begrijp weldegelijk uw frustratie en uw onmacht, maar U kan zich evenmin op vijf dingen tegelijk gooien.

Het is niet omdat U pogingen tot integratie heeft ondernomen dat uw asielaanvraag aanvaard werd.

Indien ik echter een referendum mocht invullen waarbij ik mocht kiezen tussen Uw gezin en sommige andere gezinnen (sorry Jozef) dan weet ik zeker voor welk gezin ik zou kiezen.

Alléén: ik blijk racist te zijn, omdat ik een probleem heb met islam zie je. Dus wie gelooft nu een racist?

Oud 7 juni 2007, 17:12   #120
Laya
Minister

Standaard

@zonderpaperen

Wat ik niet begrijp is hoe jij zonder papieren kan werken?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be