Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2005, 12:40   #101
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Juist.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2005, 13:12   #102
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Ik vind van niet. Kuifje in Afrika vond ik veel te grof (dierenmishandeling, jacht op wild...), en heeft me als kind aangegrepen.
Maar de mishandeling van zwarte mensen die er in werkelijkheid plaatsgreep, de jacht op hun rubber, koper en ivoor, daar lag je natuurlijk nooit van wakker ligt, integendeel. Dat was pure heldhaftigheid vanwege jouw favoriete Duitser, Leopold II van Sacksen Coburg.
Oud 31 juli 2005, 13:44   #103
Percalion

Percalion's schermafbeelding

Standaard

Who cares about de Colruyt, eigenlijk. De Aldi is toch vele keren beter, hoor.
Oud 2 augustus 2005, 21:11   #104
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind van niet. Kuifje in Afrika vond ik veel te grof (dierenmishandeling, jacht op wild...), en heeft me als kind aangegrepen.
... zegt degene die hier enige tijd terug met een avatar van Leopold II actief was op het forum.
groene flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2005, 22:05   #105
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Volgens van Maerlant moet je dat in zijn tijdsgeest plaatsen.
Oud 3 augustus 2005, 07:12   #106
De Nachtuil
Gouverneur

De Nachtuil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percalion
Who cares about de Colruyt, eigenlijk. De Aldi is toch vele keren beter, hoor.
Colruyt=Vlaams
Aldi=Duits
De Nachtuil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 08:42   #107
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maakt dat wat uit voor een winkelketen anno 2005?

Voor mij hebben deze twee allebei hun aantrekkingskracht op de koper. Buiten de Lidl koop ik ook regelmatig in deze twee. Heel af entoe zoek ik zelfs Delhaize wel eens op. Als ik goeie wijn of een lamsboutje nodig heb, bijvoorbeeld. Voor de rest is die supermarktketen mij te duur.
Oud 3 augustus 2005, 09:44   #108
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Colruyt heeft betere producten dan de Aldi en soms zijn ze zelfs goedkoper. Vraag maar eens die studie na bij Test Aankoop.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 10:18   #109
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik ontken toch niet dat bepaalde produkten van Colruyt beter en/of goedkoper zijn? De merkprodukten van Colruyt zijn alleszins niet goedkoper dan die van de Aldi-merken. Het vlees en de groenten evenmin. Je hebt er wel de keuze tussen de produkten van een bekend (zogezegd beter) en een goedkoop merk plus dat de keuze zowiso uitgebreider is. Het wijnassortiment is in de Aldi ook al veel beperkter dan in de Colruyt. Plus dat de Colruyt-wijnen kwaltiteitsvoller zijn. Maar op dat vlak is Delhaize de Colruyt zelfs baas.
Ik koop de meeste van mijn dagdagelijkse produkten in de Aldi. De melkprodukten, bijvoorbeeld, moeten niet onderdoen voor eender welk merkprodukt. Voor koffie hou ik me weer liever aan een kwaliteitsmerk. Lidl heeft echter de lekkerste cola-light die bovendien, beter dan welk ander merk ook, te genieten blijft eens de fles open en/of half leeg is.
Maar als ik weer eens een half dozijntje Sauterne Sigalas de Rabaud wil inslaan (in de periodes dat de zesde gratis is) moet ik daarvoor naar de Delhaize omdat deze kwaliteitsdessertwijn, voor zover ik weet, nergens anders verkrijgbaar is.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 03-08-2005 at 11:25
Reason:
--------------------------------

Ik ontken toch niet dat bepaalde produkten van Colruyt beter en/of goedkoper zijn? De merkprodukten van Colruyt zijn alleszins niet goedkoper dan die van de Aldi-merken. Het vlees en de groenten evenmin. Je hebt er wel de keuze tussen de produkten van een bekend (zogezegd beter) en een goedkoop merk plus dat de keuze zowiso uitgebreider is. Het wijnassortiment is in de Aldi ook al veel beperkter dan in de Colruyt. Plus dat de Colruyt-wijnen kwaltiteitsvoller zijn. Maar op dat vlak is Delhaize de Colruyt zelfs baas.
Ik koop de meeste van mijn dagdagelijkse produkten in de Aldi. De melkprodukten, bijvoorbeeld, moeten niet onderdoen voor eender welk merkprodukt. Voor koffie hou ik me weer liever aan een kwaliteitsmerk. Lidl heeft echter de lekkerste cola-light die bovendien, beter dan welk ander merk ook, te genieten blijft eens de fles open en/of half leeg is.
Maar als ik weer eens een half dozijntje Sauterne Sigalas de Rabaud wil inslaan (in de periodes dat de zesde gratis is) moet ik daarvoor naar de Delhaize omdat deze kwaliteitsdessertwijn, voor zover ik weet, nergens anders verkrijgbaar is.[/size]

[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Knuppel on 03-08-2005 at 11:20
Reason:

Maar als ik weer eens een half dozijntje Sauterne Sigalas de Ribaud wil inslaan (in de periodes dat de zesde gratis is) moet ik daarvoor naar de Delhaize omdat deze kwaliteitsdessertwijn, voor zover ik weet, nergens anders verkrijgbaar is.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Maar als ik weer eens half dozijntje Sauterne Sigalas de Ribaud wil inslaan moet ik daarvoor naar de Delhaize omdat deze kwaliteitsdessertwijn, voor zover ik weet, nergens anders verkrijgbaar is.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 3 augustus 2005 om 10:25.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 11:26   #110
teaumaz
Vreemdeling

teaumaz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het FDF is blijkbaar al even zielig als de Vlaams-nationale partijen. Het wordt tijd dat Vlaanderen onafhankelijk wordt van dergelijke bekrompen nationalisten. De Vlamingen zijn Belg, en dat willen ze zo behouden.
Vanwaar komt toch dat idee dat unionisten meteen de mening van alle Vlamingen verkondigen? Verkiezingsuitslagen liegen er echt niet om hoor.
teaumaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 augustus 2005, 11:57   #111
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zelfovertuiging is vaak een troost als je nauwelijks iemand anders kan overtuigen.
Oud 3 augustus 2005, 12:03   #112
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teaumaz
Vanwaar komt toch dat idee dat unionisten meteen de mening van alle Vlamingen verkondigen? Verkiezingsuitslagen liegen er echt niet om hoor.
Wat maak jij zoal met zekerheid op uit de verkiezingsuitslagen?
Oud 3 augustus 2005, 19:11   #113
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens van Maerlant moet je dat in zijn tijdsgeest plaatsen.
De jacht op dieren? Ja.
De jacht op zwarten? Nee.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 10:14   #114
teaumaz
Vreemdeling

teaumaz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf

Voornamelijk dat niet alle Vlamingen Belg willen blijven.
teaumaz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 10:16   #115
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:
Dat 100 procent van de mensen voorstander is van belastingen.
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 10:19   #116
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hoeveelheid mensen die een stem heeft uitgebracht.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2005, 11:50   #117
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door teaumaz
Voornamelijk dat niet alle Vlamingen Belg willen blijven.
Jij hebt een fantastische glazen bol om in de hoofden van diegenen te kijken die een bolletje inkleuren.
Enkel Distels repliek is correct.
En die van Patriot! ook, als het zijn bedoeling was om u op onzinnige conclusies te wijzen aangaande uw interpretatie van een stembusuitslag.

Een partijprogramma is een zodanig amalgaam van verschillende punten dat je nooit kan uitmaken waarom iemand voor partij x of y stemde.
Reken daarbij ook nog de foertstemmers, de proteststemmers, de ongeïnteresseerde stemmers, de ongeïnformeerde stemmers, de verkeerd geïnformeerde stemmers,..........
Je kan niet anders dan concluderen, dat je uit een verkiezingsresultaat geen precieze voorkeuren kan afleiden.
Oud 4 augustus 2005, 12:16   #118
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alhoewel de vraag niet aan mij gesteld is, wil ik even kwijt dat heeeeel veel mensen geen graten zien in het separatistische standpunt vh Belang om er desondanks voor te stemmen.
Oud 4 augustus 2005, 14:37   #119
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Alhoewel de vraag niet aan mij gesteld is, wil ik even kwijt dat heeeeel veel mensen geen graten zien in het separatistische standpunt vh Belang om er desondanks voor te stemmen.
Ik sla werkelijk achterover van het onbetwistbare, wiskundig-precieze gehalte van uw telling.
Heel veel mensen.......... zoals 3000 betalende toeschouwers voor een clubke uit provinciale heeeeeeeeel veel is?
Dan heeft de BuB een waarlijk gigantisch kiezerspubliek. Durf er niet langer mee spotten!
Oud 4 augustus 2005, 18:25   #120
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Als ik me niet vergis heeft Europa ooit uitspraak gedaan in die zin dat men bij een aanwerving niet mag eisen dat iemand een moedertaal spreker is.

Zo zie je vaak vacatures, opgesteld in het Engels, die naar een native speaker Engels zoeken. De vacature mag zo opgesteld zijn, maar wanneer ze een Duister zouden weigeren (die perfect Engels kan) omdat het geen Engelstalige is van huis uit, dan kan die Duister een rechtszaak winnen.

Dus Colruyt kan die vacature gerust zo opstellen, maar ze mogen geen Franstaligen weigeren, zolang die zo goed Nederlands kan als Colruyt verwacht.

En ik vermoed niet dat Colruyt daar persé een Vlaming wou aanwerven.
Al is de kans redelijk klein dat er een Franstalige zou op ingaan.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be