![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#102 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zeg dat vooral tegen de Franstaligen. Die hebben voldoende bewezen dat ze zelfs in eigen land niet ver geraakten met hun wereldtaal. En met hun 'vrije wil' die je mij duidelijk niet gunt.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Het Oosten: De kiezer heeft niet altijd gelijk. De kiezer heeft alleen gelijk als hij stemt zoals Het Oosten het zou willen. Laatst gewijzigd door Knuppel : 2 augustus 2005 om 10:34. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#105 | |||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar 'ze' hebben gezegt dat 'ze' mijn Nederlands niet verstaan. Dus heb ik het op Engels probeert, maar Stubaf-Waffen-SS zegde dat mijn Engels "gruwelijk" is. Dus heb ik het op Duits probeert, maar de "moffen-taal" op een vlaamse forum gebruiken is ook niet luek. Dus probeer ik nu opnieuw Nederlands te shrijven. Heeft dus niets met "verzet" te doen.[edit] [size=1]Edit:[/size]
"So, excuse me Mr., but I'm a mister too. And you're givin' Mr. a bad name, Mr. like you. And, I'm taking the Mr. from out in front of your name, 'cause it's a Mr. like you that puts the rest of us to shame. It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame." Laatst gewijzigd door restons courtois : 2 augustus 2005 om 11:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#107 |
Minister-President
|
![]() Waarom moeten de Franstaligen Nederlands leren? Binnen enkele jaren zijn ze toch onafhankelijk en dan gaat dat voor niks dienen. Ze doen er beter aan Duits, Japans of weet ik wat te leren, zo kunnen ze later bij die mensen gaan bedelen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nochtans kwam je tegenover ons evenmin 'Courtois' uit de hoek. Dan mocht je er nog je taalkennis uitgebreid mee demonstreren.
![]() |
![]() |
#109 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar zoals ik al zei: ze voelen Albertkanalen vol nattigheid. Ze weten maar al te goed dat er in Duitsland, Japan en zelfs La Douce France, ietske anders over de invulling van 'solidariteit' wordt gedacht dan door dat zelfzuchtige Vlaanderen.
![]() |
![]() |
#110 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb er geen probleem mee dat iemand vreemde talen leert zolang hem maar niet één welbepaalde taal wordt opgedrongen.
![]() |
#112 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
|
![]() De betreffende school in Berlijn is trouwens de Alfred Wegener Oberschule: http://www.awo.cidsnet.de Op de beginpagina kun je doorklikken naar een pagina over de lessen Nederlands (de rood-wit-blauwe link).
Norbert Look, de leraar Nederlands (en Engels en Aardrijkskunde), komt uit de Duitse grensstad Kleef, bij Nijmegen, en kreeg daar 25 jaar geleden al Nederlands op school! Later heeft hij Nederlands gestudeerd in Leuven.[edit] [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door Dimitri : 2 augustus 2005 om 15:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me wel een beetje zoals vijgen na Pasen of nadat het kalf verdronken is. In Wallonië is men echter, in tegenstelling tot in Vlaanderen, vrij om een taalkeuze te maken. En volgens Kim was er toch dwang nodig voor's mensen bestwil?
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is een verschil tussen "dwang" en dwang. Ik heb verplicht de tweede landstaal moeten leren zoals iedereen, ik heb dat nooit als "dwang" bekeken. Op die manier kan je alle vakken die je op school krijgt als "dwang" beschouwen en moet je ook geen aardrijkskunde en geschiedenis leren omdat je het (om Knuppel haar redenering te gebruiken) niet uit vrije wil doet.
![]() |
![]() |
#116 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit merk ik nu pas.
Citaat:
Wie wil met alle geweld faciliteiten en/of aansluiting bij het officieel tweetalige, maar feitelijk bijna volledig eentalige Bruxelles? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#117 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#118 | |||
Minister-President
|