![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Kunt u zich neerleggen bij de Verenigde Nederlanden? | |||
Ja, makkelijk |
![]() ![]() ![]() |
56 | 65,88% |
Ja, maar enkel om erger te voorkomen |
![]() ![]() ![]() |
12 | 14,12% |
Nee, dit gaat absoluut te ver!!! |
![]() ![]() ![]() |
17 | 20,00% |
Aantal stemmers: 85. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Gouverneur
|
![]() Ahhhum *ff gorgelen*
Wilhelmus van Nassouwe, ben ik van Duitse bloed... Mijn Vaderland getrouwe, blijf ik tot in den dood... Een Prinse van Oranje, Blijf ik vrij onverveerd... De Koning van Hispanje, heb ik altijd geeërd... Dankuwel... ![]() Groeten
![]() |
#104 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
... het Néderlands volkslied zei u??? ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er is ook een versie met Dietsche bloed ipv Duits (mijn favoriet uiteraard) En tja die Spanjaarden...Van die gasten moet ik niks...maar die dames ![]()
![]() |
![]() |
#106 | |||
|
![]() Citaat:
![]() Uw punt? Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#107 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#108 | |
|
![]() Citaat:
De Britten zeiden nee. Een internationale macht werd opgezet om Zuid-Nederland te bevrijden, maar de Polen maakten van het revolutiejaar 1830 ook gebruik, en Rusland en Pruisen interesseerden zich meer voor wat ginds gebeurde dan in het Westen. Ook Nederland zei nee, en probeerde gewapenderhand het rechtmatige gezag te herstellen. Dat lukte nog ook, tot de Fransen (rara, hoe zou dat komen?) de Belgen te hulp snelden en de Nederlanders terug dreven. Uiteindelijk werd dan een compromis bereikt: de status quo handhaven, zonder annexatie. Of waarom denk je dat de neutraliteitsvoorwaarde er per se moest inzitten voor de Britten? De Britten spartelden weer tegen, maar kregen satisfactie door een Britse vorst (of toch een die verwant was met het Brits koningshuis, want 't was ne mof). En daarbij was daarmee een lastige handelsconcurrent gekortwiekt (VKN), zonder dat Antwerpen rechtstreeks in Franse handen viel. De Belgische revolutionairs zagen ook de voordelen in: in plaats van kleine bestuurders van een klein gebied in het Franse rijk, waren ze minister in België. De Pruisen waren al lang niet meer geïnteresseerd, en de Nederlanders... die drongen niet meer aan (niet te hard alleszins). Frankrijk had er een satellietstaat bij, die naar zijn evenbeeld geschapen was, die was dus zeker tevreden. Dus beweren dat de status quo enkel een bekrachtiging in Londen was, is onjuist: het was een van de laatste scenario's voor alle partijen: Nederlanders, Britten, Belgische revolutionairen, Fransen,... Het klassieke zinnetje: Bruno, ken uw geschiedenis!!! (hoeveel keer moeten we het al niet gebruiken?)
![]() |
![]() |
#109 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
Je kan het maar niet laten, hé Tacitus? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
|
![]() ![]() Nog effe een plaatje... ![]() Jammer voor de heelnederlanders, maar ik vrees dat Vlaanderen op korte termijn het enigste haalbare is. A propos, Tacitus... Delta is wel een extreem-rechts blaadje. Misschien moet je in jouw opinie enkel separatist zijn om dat etiket te verdienen?
![]() |
#112 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | ||
|
![]() Citaat:
Zoals Knuppel zou zeggen: "Inkaderen jongens!"
![]() |
![]() |
#115 | ||
|
![]() Citaat:
Misschien ben ik mis, weet je hoe ik aan zo'n boeksken kan raken om het zelf te ondervinden? (deze info komt uit de NEVB)
![]() |
![]() |
#116 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
|
![]() Citaat:
Ik heb nooit begrepen waarom ook nu nog de BUB vol houdt dat België een democratische staat was in 1830. Een schijntje van democratie kwam er pas in 1960, toen de Kongolezen niet langer onderdrukt werden.
![]() |
![]() |
#118 | |||
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#119 |
|
![]() Bruno, mijn commentaar over Delta gelezen?
![]() |
#120 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|||
![]() |
![]() |