Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2005, 10:42   #101
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JAN MOEDWIL
de fotos werden getrokken in de namiddag, bij de viering had ik spijitg genoeg geen fototoestel bij.
Anders was de indruk nog veel grootser geweest.
Maarja dit valt gewoon niet te ontkennen, buiten jullie flaminganten die steeds maar blijven ontkennen.
Jullie zouden nog in staat zijn om te ontkennen dat de aarde rond is.

Zoals ik hiermaals weder herhaal: Belgie leeft bij het volk.
Vlaanderen niet enkel in de politieke klasse en dat enkel en alleen om geld en ministerpostjes.
11 juli in Rijkevorsel... http://www.wepsite.net/2310vvb/fotop...ie/rv2005.html
Oud 15 augustus 2005, 11:03   #102
JAN MOEDWIL
Vreemdeling

JAN MOEDWIL's schermafbeelding

Standaard

U heeft voor die fotos met de Vlaamse leeuwen waarschijnlijk een heel dag moeten rondlopen om er een paar te hebben. waarschijnlijk komen die fotos dan ook over heel vlaanderen en zijn deze gewoon opgestuurd door militanten van Vlaams-nationale verenigingen. Trouwens het gaat hier telkens over één gebouw.
Ik liet u straten in één dorp zien waar aan elke gevel een vlag hangt. Dat kunt u onmogelijk.
Maar ik begrijp het wel, je weet wel waarom-->

Het vlaams-nationalisme leeft niet bij..............................................

[/size]
JAN MOEDWIL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 11:29   #103
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
U heeft voor die fotos met de Vlaamse leeuwen waarschijnlijk een heel dag moeten rondlopen om er een paar te hebben. waarschijnlijk komen die fotos dan ook over heel vlaanderen en zijn deze gewoon opgestuurd door militanten van Vlaams-nationale verenigingen. Trouwens het gaat hier telkens over één gebouw.
Ik liet u straten in één dorp zien waar aan elke gevel een vlag hangt. Dat kunt u onmogelijk.

Het vlaams-nationalisme leeft niet bij..............................................
Jan Moedwil, je hebt je naam niet gestolen... Met de 11de juli hangen in Beerse méér dan 200 leeuwenvlaggen...
Hier een stukje uit de tweewekelijkse nieuwsbrief van Vlaanderen Vlagt van 26 juli lln.(Ik heb dat hier al eens op dit forum geplaatst, maar de herhaling is de moeder van de porseleinkast):

[size=4]Uit het leven gegrepen![/size]

Je herinnert zich nog wel die Vlaamse minister die beweerde dat slechts 5 % van de Vlamingen wakker ligt van Vlaanderen. En je had liever wel iets meer leeuwenvlaggen zien wapperen op 11 juli, onze Vlaamse nationale feestdag

Ik moest toevallig in de voormiddag van de 21ste juli van Pellenberg (regio Leuven) naar Turnhout , een goeie 65 km langs de gewone wegen, en wat doet een Vlaamse Vlagger? Juist! Hij telt de vlaggen aan de privéwoningen en tracht zich proefondervindelijk te vergewissen van het wakker liggen en de overtuiging van die resterende 95 %.

Totale oogst: 3 (drie, trois, drei) vlaggen! Eén bij een bakker in Herselt (mijn respect, want voor een kleine middenstander is het niet zo vanzelfsprekend dat hij voor zijn overtuiging uitkomt!), één in Kasterlee (maar dat was een dweerskop die zijn grote leeuwenvlag uithing) en één in Turnhout! Wie zei ook weer::"Ween niet over mij maar over u en uw kinderen, want als dit met het zwartgeelrode hout geschiedt, wat moet er dan met het dorre gebeuren?"... Nochtans zorgden de veurnietvieringen in Brussel voor "vollen bak". In de volksmond zegt men: "Veurniet, steendood!". [edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Luddo on 15-08-2005 at 12:30
Reason:
--------------------------------

Citaat:

Jan Moedwil, je hebt je naam niet gestolen... Met de 11de juli hangen in Beerse méér dan 200 leeuwenvlaggen...
Hier een stukje uit de tweewekelijkse nieuwsbrief van Vlaanderen Vlagt van 26 juli lln.(Ik heb dat hier al eens op dit forum geplaatst, maar de herhaling is de moeder van de porseleinkast):

[size=4]Uit het leven gegrepen![/size]

Je herinnert zich nog wel die Vlaamse minister die beweerde dat slechts 5 % van de Vlamingen wakker ligt van Vlaanderen. En je had liever wel iets meer leeuwenvlaggen zien wapperen op 11 juli, onze Vlaamse nationale feestdag

Ik moest toevallig in de voormiddag van de 21ste juli van Pellenberg (regio Leuven) naar Turnhout , een goeie 65 km langs de gewone wegen, en wat doet een Vlaamse Vlagger? Juist! Hij telt de vlaggen aan de privéwoningen en tracht zich proefondervindelijk te vergewissen van het wakker liggen en de overtuiging van die resterende 95 %.

Totale oogst: 3 (drie, trois, drei) vlaggen! Eén bij een bakker in Herselt (mijn respect, want voor een kleine middenstander is het niet zo vanzelfsprekend dat hij voor zijn overtuiging uitkomt!), één in Kasterlee (maar dat was een dweerskop die zijn grote leeuwenvlag uithing) en één in Turnhout! Wie zei ook weer::"Ween niet over mij maar over u en uw kinderen, want als dit met het zwartgeelrode hout geschiedt, wat moet er dan met het dorre gebeuren?"... Nochtans zorgden de veurnietvieringen in Brussel voor "vollen bak". In de volksmond zegt men: "Veurniet, steendood!". [/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

[font=Arial][font=Arial][size=4]Uit het leven gegrepen![/size][/font][/font]

[font=Arial][font=Arial]Je herinnert zich nog wel die Vlaamse minister die beweerde dat slechts 5 % van de Vlamingen wakker ligt van Vlaanderen. En je had liever wel iets meer leeuwenvlaggen zien wapperen op 11 juli, onze Vlaamse nationale feestdag?[/font][/font]

[font=Arial][font=Arial]Ik moest toevallig in de voormiddag van de 21ste juli van Pellenberg (regio Leuven) naar Turnhout , een goeie 65 km langs de gewone wegen, en wat doet een Vlaamse Vlagger? Juist! Hij telt de vlaggen aan de privéwoningen en tracht zich proefondervindelijk te vergewissen van het wakker liggen en de overtuiging van die resterende 95 %. [/font][/font]

[font=Arial][font=Arial]Totale oogst: 3 (drie, trois, drei) vlaggen! Eén bij een bakker in Herselt (mijn respect, want voor een kleine middenstander is het niet zo vanzelfsprekend dat hij voor zijn overtuiging uitkomt!), één in Kasterlee (maar dat was een dweerskop die zijn grote leeuwenvlag uithing) en één in Turnhout! Wie zei ook weer::"Ween niet over mij maar over u en uw kinderen, want als dit met het zwartgeelrode hout geschiedt, wat moet er dan met het dorre gebeuren?"... Nochtans zorgden de veurnietvieringen in Brussel voor "vollen bak". In de volksmond zegt men: "Veurniet, steendood!". [/font][/font][/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Luddo : 15 augustus 2005 om 11:30.
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 11:36   #104
JAN MOEDWIL
Vreemdeling

JAN MOEDWIL's schermafbeelding

Standaard

En hoe verklaart U dan het plotselinge massale vlaggenvertoon in deze gemeente. Geloof me aan elk huis hing bijna één. Ook bij de nationale feestdag hing het hier vol.
Ben toen s'morgens naar Hasselt gegaan alvorens naar Brussel te gaan en ook hier weer van Halen tot Hasselt; overal wapperende driekleuren(Hasselt stad was vol). Bij de Vlaamse feestdag is dat echter niet het geval buiten een zot hier, die bij niemand gelieft is.
Is dat dan mss een plaatselijk fenomeen dat zich enkel in Limburg voordoet.
Want zelfs bij de carnaval hangt aan quasi elk huis de tricolore.

[/size]
JAN MOEDWIL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 11:47   #105
Stubaf.
Banneling

Stubaf.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe verklaart U dan het plotselinge massale vlaggenvertoon in deze gemeente.
Ik zie helemaal geen "plotseling massaal vlaggenvertoon". Alleen hier en daar een nogal bruusk buiten gesmeten laken dat lijkt op een Belgische vlag en geen kat op straat te zien. Bent U zeker dat U niet zélf vlaggen op vensterbanken bent gaan leggen? Het ziet er allemaal in ieder geval erg wanordelijk uit.

Citaat:
Geloof me aan elk huis hing bijna één. Ook bij de nationale feestdag hing het hier vol.
Het probleem is dat het helemaal geen zin heeft om zulke uitspraken te doen. Denk je nu écht dat ook maar één iemand je gelooft? Je worstelt zowieso al met een compleet gebrek aan geloofwaardigheid, wanneer je dan nog eens gaat liegen - doe het dan wel slim. Zeggen dat je geen enkele Vlaamse vlag zag gelooft niemand. Zeg bijvoorbeeld, dat je er niet veel zag en dat er, in ieder geval, toch véél meer Belgische vlaggen hingen. Ik kan niet garanderen dat iemand je dan gaat geloven, maar het zou alvast een begin zijn.

Citaat:
U kan misschien gaan ijveren voor een onafkankelijk (en unitair!) Limburgs Halen, als dat dan toch de enige plaats is waar ze nog de tricolore buitenhangen Het is alvast even realistisch als ijveren voor een unitair België met een tweetalig Vlaanderen.

Citaat:
HAHAHAHAHAHAHA, ja, op dat ogenblik kan het geloven ja!
Stubaf. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 11:49   #106
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
En hoe verklaart U dan het plotselinge massale vlaggenvertoon in deze gemeente. Geloof me aan elk huis hing bijna één. Ook bij de nationale feestdag hing het hier vol.
Ben toen s'morgens naar Hasselt gegaan alvorens naar Brussel te gaan en ook hier weer van Halen tot Hasselt; overal wapperende driekleuren(Hasselt stad was vol). Bij de Vlaamse feestdag is dat echter niet het geval buiten een zot hier, die bij niemand gelieft is.
Na de tweede wereldoorlog kwam het vlaamsnationalisme maar heel traag terug op gang in de Noorderkempen. Het was in de tijd voor de Volksunie een moeilijk gebied. In die regio hebben de Duitsers veel langer standgehouden achter de kanalen. Een deel van de bevolking (volgens u waarschijnlijk het gezond gebleven deel) werd opgestookt door een radiospreker in Londen die de mensen in bezet gebied de raad gaf om elk zijn mof te doden, anderzijds de "slechten" die toen en nog lang na de oorlog noodgedwongen een laag profiel aanhielden om zich te beschermen tegen de woede en de wraak van het "gezond gebleven" deel van de bevolking. Nu, zoveel jaren later zijn die opgefokte haatgevoelens alleen nog levendig bij een kleine fractie van goeie Belgen en veegt de overgrote meerderheid van de Kempenaars zijn gat aan Jan Moedwil en zijn haatpropaganda. Dat zie je aan de bereidheid om zonder schroom de leeuwenvlag uit te hangen. Trouwens... de Waalse collaboratie van Leon Degrelle geschiedde onder uw liefdevolle zwartgeelrode BELGISCHE kleuren...
Oud 15 augustus 2005, 11:52   #107
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag ik vragen in welk land U leeft? Absurdistan of Propadandistan?

Oud 15 augustus 2005, 11:52   #108
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En hoe verklaart U dan het plotselinge massale vlaggenvertoon in deze gemeente. Geloof me aan elk huis hing bijna één. .
.
Dan staan er wel opmerkelijk weinig huizen in je gemeente, want zoveel verschillende bevlagde huizen zijn er in die collage niet terug te vinden. (We mogen immers aannemen dat elk bevlagd huis minsten 1 keer werd gefotografeerd)[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by Xenon on 15-08-2005 at 12:54
Reason:

Citaat:
En hoe verklaart U dan het plotselinge massale vlaggenvertoon in deze gemeente. Geloof me aan elk huis hing bijna één. .
.
Dan staan er wel opmerkelijk weinig huizen in je gemeente, want zoveel verschillende bevlagde huizen zijn er in die collage niet terug te vinden. (We mogen immers aannemen dat elk bevlagd huis minsten 1 keer werd gefotografeerd)[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
.
Dan staan er wel opmerkelijk weinig huizen in je gemeente, want zoveel verschillende bevlagdehuizen zijn er in die collage niet terug te vinden. (We mogen immers aannemen dat elk bevlagd huis minsten 1 keer werd gefotografeerd)

Al da[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Xenon : 15 augustus 2005 om 11:54.
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 11:57   #109
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Mag ik vragen in welk land U leeft? Absurdistan of Propadandistan?

Jamaar, je bent de glorieuze uitslag van de BUB vergeten weer te geven. Minstens de helft van de bewoners stemt BUB, zeker met carnaval!
Oud 15 augustus 2005, 11:59   #110
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Jamaar, je bent de glorieuze uitslag van de BUB vergeten weer te geven. Minstens de helft van de bewoners stemt BUB, zeker met carnaval!
Oud 15 augustus 2005, 12:14   #111
Luddo
Minister

Standaard

Op 3.9.2001 liet Jan Moedwil dit achter:Moedige Telgen,
In Durban, op de internationale bijeenkomst tegen rassendiscriminatie, waagde een vertegenwoordiger van de zwarten het, van ons Belgen verontschuldigingen te eisen voor leed dat hun vorige eeuw ZOU aangedaan zijn. Maar onze Vaderlandse delegatie heeft zich niet laten kisten door die onnozele zeveraar. Eveneens een dikke proficiat voor de weerstand van onze moedige Franse en Engelse geallieerden !
De smerige moffen zijn schuld aan alle ellende die de zwarten moesten ondervinden ! 't Is nogal normaal dat Fischer, de Hun van hun buitenlandse zaken, fout bekent en zijn laffe spijt betuigt. Geen Arabier, geen plaatselijke Stampotentaat en zeker geen Leopold II heeft de zwarten ooit één kroezel haar gekrenkt. En laat den Dotsch er maar voor dokken . 't Is de mof die stinkt van 't geld en uit zijn sokken !
Oud 15 augustus 2005, 12:19   #112
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
In Durban, op de internationale bijeenkomst tegen rassendiscriminatie, waagde een vertegenwoordiger van de zwarten het, van ons Belgen verontschuldigingen te eisen voor leed dat hun vorige eeuw ZOU aangedaan zijn. Maar onze Vaderlandse delegatie heeft zich niet laten kisten door die onnozele zeveraar. Eveneens een dikke proficiat voor de weerstand van onze moedige Franse en Engelse geallieerden !
De smerige moffen zijn schuld aan alle ellende die de zwarten moesten ondervinden ! 't Is nogal normaal dat Fischer, de Hun van hun buitenlandse zaken, fout bekent en zijn laffe spijt betuigt. Geen Arabier, geen plaatselijke Stampotentaat en zeker geen Leopold II heeft de zwarten ooit één kroezel haar gekrenkt. En laat den Dotsch er maar voor dokken . 't Is de mof die stinkt van 't geld en uit zijn sokken !
Jawadde. Daar sta je toch "paf" bij als je zoiets leest. "Tis de mof die stinkt"? Jawadde. Je vraagt je af met welk soort platvoers en onbeschaafd ventje we hier te maken hebben?
Oud 15 augustus 2005, 12:25   #113
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kijk eens aan...
Oud 15 augustus 2005, 12:28   #114
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Moedige Telgen,
De smerige moffen zijn schuld aan alle ellende die de zwarten moesten ondervinden ! 't Is nogal normaal dat Fischer, de Hun van hun buitenlandse zaken, fout bekent en zijn laffe spijt betuigt. Geen Arabier, geen plaatselijke Stampotentaat en zeker geen Leopold II heeft de zwarten ooit één kroezel haar gekrenkt. En laat den Dotsch er maar voor dokken . van 't geld en uit zijn sokken !'t Is de mof die stinkt
De anti-discriminatiewet wordt hier wel con brio overschreden me dunkt.
Oud 15 augustus 2005, 12:29   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stubaf.
Jawadde. Daar sta je toch "paf" bij als je zoiets leest. "Tis de mof die stinkt"? Jawadde. Je vraagt je af met welk soort platvoers en onbeschaafd ventje we hier te maken hebben?
Het is een Vaderlandslieverdje van het 'goeie' soort, hé?
Oud 15 augustus 2005, 12:33   #116
Stubaf.
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Het is een Vaderlandslieverdje van het 'goeie' soort, hé?
Ik zou wel is willen weten welke "moffen" verantwoordelijk waren voor de misdaden in Congo.
Oud 15 augustus 2005, 12:40   #117
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Saksen Coburgs de Gotha?
Oud 15 augustus 2005, 12:50   #118
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Saksen Coburgs de Gotha?
touché
Oud 15 augustus 2005, 14:42   #119
restons courtois
Parlementslid

restons courtois's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wow Jany-boy, de enige die stinkt bent U.
It's a Mr. like you that puts the rest of us to shame."
restons courtois is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2005, 15:08   #120
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Zeker weten!

Het spijt me Knuppel, maar ik vind het toch maar een raar gezicht, die vlaggen zo. Wat is er mis met een vlaggenstok in een gevelhouder? Dan kun je je vlag toch veel mooier ophangen?
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be