Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 27 augustus 2005, 12:20   #101
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaveiger
Maar dit alles verklaart nog niet dat de ouders op de hoogte zijn van je toegepaste sympathiën en of ze ermee akkoord gaan. Indien je "rijpe" directie vol van "bestuursvermogen" haar balletjes eens geschud zou worden door realistische en verantwoorde ouders zou ik er maar niet teveel op rekenen, niet op hen noch op jouw stekje.
Blijkbaar weet u beter dan ik hoe onze directie werkt en welke beginselen ze huldigt.

Sommige ouders zijn inderdaad op de hoogte van mijn politieke sympathieën, om de eenvoudige reden dat ik ze op VB-bijeenkomst al ontmoet heb.

Geen enkele directie kan iemand ontslaan omdat hij of zij buiten schoolverband aan bepaalde politieke bijeenkomsten deelnam. Dat is geen gemotiveerde reden die zowel bij de schoolraad, bij de inrichtende macht als bij de overkoepelende onderwijsraad van het RK-onderwijs met succes aangevochten zou kunnen worden. Er is trouwens een welbepaald precedent van die aard, waar de directie uiteindelijk die bepaalde persoon weer in dienst heeft moeten nemen.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 27 augustus 2005, 14:18   #102
schaveiger
Minister-President

schaveiger's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Dreig jij nu om die ouders persoonlijk te gaan inlichten over je vermoedens en insinuaties?
Ik dreig niks en de reakties spreken voor zichzelf.
Oud 27 augustus 2005, 14:19   #103
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
In de klas komt partijpolitiek bij mij gewoon niet aan de orde.
Daar staat geen waarborg op !!
Oud 27 augustus 2005, 14:29   #104
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Blijkbaar weet u beter dan ik hoe onze directie werkt en welke beginselen ze huldigt.

Sommige ouders zijn inderdaad op de hoogte van mijn politieke sympathieën, om de eenvoudige reden dat ik ze op VB-bijeenkomst al ontmoet heb.

Geen enkele directie kan iemand ontslaan omdat hij of zij buiten schoolverband aan bepaalde politieke bijeenkomsten deelnam. Dat is geen gemotiveerde reden die zowel bij de schoolraad, bij de inrichtende macht als bij de overkoepelende onderwijsraad van het RK-onderwijs met succes aangevochten zou kunnen worden. Er is trouwens een welbepaald precedent van die aard, waar de directie uiteindelijk die bepaalde persoon weer in dienst heeft moeten nemen.
Ik ken uw directie niet maar ik weet wel dat ze zich aan een wel omschreven deontologie moet houden.

Natuurlijk kom je ouders tegen die dezelfde ideeën hebben als jij maar dat is een minderheid die niet opweegt tegen het aantal ouders die het niet weten.

Wat de rest betreft, het hangt er van af of de ouders duidelijk op de hoogte gehouden worden van het reilen en zeilen van de leerkrachten of niet.

Daar je toch zo zelfzeker overkomt zal het geen enkele moeite zijn voor jou om de naam van je school mede te delen zodat we even met uw directie kunnen praten over dit.
Oud 27 augustus 2005, 14:57   #105
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat de rest betreft, het hangt er van af of de ouders duidelijk op de hoogte gehouden worden van het reilen en zeilen van de leerkrachten of niet.
Dat is pas onzin! Vooreerst is het niet de taak van de ouders zich te mengen in het private leven van de leraren. Ook hebben ze niets te brokkelen in de pap als het om de politieke overtuiging van een leraar gaat. Komt u met die dingen af bij een inrichtende macht, wees er maar gerust van dat u onmiddellijk bot vangt.

Daarnaast hoeft de directie de ouders helemaal niet op de hoogte te houden "van het reilen en zeilen van leerkrachten". Tenminste niet wat er buiten de school gebeurt. De ouders hebben wel recht om te weten wat leraren doen IN de school. Daarvoor zijn er de nodige infokanalen.
Oud 27 augustus 2005, 14:58   #106
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar je toch zo zelfzeker overkomt zal het geen enkele moeite zijn voor jou om de naam van je school mede te delen zodat we even met uw directie kunnen praten over dit.
U weet de plaats. U weet de naam. Indien u werkelijk de moeite doet, zult u wel de rest vinden ook.
Oud 27 augustus 2005, 14:59   #107
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar staat geen waarborg op !!
Dat is uw zaak dan. Mij echt niet gelaten, hoor. Ik hou me strikt aan de deontologische code, wat echter van een aantal van mijn collega's (te plaatsen in het linkse kamp) niet onmiddellijk kan gezegd worden.
Oud 27 augustus 2005, 15:10   #108
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is pas onzin! Vooreerst is het niet de taak van de ouders zich te mengen in het private leven van de leraren. Ook hebben ze niets te brokkelen in de pap als het om de politieke overtuiging van een leraar gaat. Komt u met die dingen af bij een inrichtende macht, wees er maar gerust van dat u onmiddellijk bot vangt.

Daarnaast hoeft de directie de ouders helemaal niet op de hoogte te houden "van het reilen en zeilen van leerkrachten". Tenminste niet wat er buiten de school gebeurt. De ouders hebben wel recht om te weten wat leraren doen IN de school. Daarvoor zijn er de nodige infokanalen.
Onzin? Als je met extremisten te maken krijgt is het onzin ?.

Akkoord wat betreft IN de school, maar spijtig genoeg blijft er altijd wel iets hangen op de stoep. En zodra julie er de kans toe zien om je gedachtenkronkels aan jongeren op te dringen zullen julie het niet laten.
Oud 27 augustus 2005, 15:33   #109
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord wat betreft IN de school, maar spijtig genoeg blijft er altijd wel iets hangen op de stoep. En zodra julie er de kans toe zien om je gedachtenkronkels aan jongeren op te dringen zullen julie het niet laten.
Voor de zoveelste keer schrijft u bepaalde zaken anderen toe. Niet toevallig: immers, iemand die anderen iets toedicht, zal meestal niet aarzelen die gedachte te verwezenlijken wanneer hij in dezelfde positie zit als wie hij beschuldigt.

Of anders gezegd: wanneer u leraar was, zou u de leerlingen met uw links geleuter willen beïnvloeden.

In ieder geval, ik hou me strikt aan de deontologische code, wat u ook moge beweren. De eerste ouderklacht na zoveel jaar onderwijs moet trouwens nog altijd komen... Dat is al het beste bewijs. Immers, de meeste leerlingen vertellen in geuren en kleuren wat de meester allemaal heeft gezegd. Ik gan dan ook verder met het eerlijk en neutraal les geven, iets wat linksen meestal niet kunnen. Dat is nu het grote verschil.
Oud 27 augustus 2005, 16:06   #110
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
U weet de plaats. U weet de naam. Indien u werkelijk de moeite doet, zult u wel de rest vinden ook.
Zoveel moeite doe ik er niet voor omdat ik er persoonlijk geen reden voor heb. Maar de vraag ontwijken met een "zoek het zelf maar uit" is toch relevant.
Oud 27 augustus 2005, 16:06   #111
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat is uw zaak dan. Mij echt niet gelaten, hoor. Ik hou me strikt aan de deontologische code, wat echter van een aantal van mijn collega's (te plaatsen in het linkse kamp) niet onmiddellijk kan gezegd worden.
Ja, de linksen zijn dan ook een pak minder leep dan julie.
Oud 27 augustus 2005, 16:09   #112
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoveel moeite doe ik er niet voor omdat ik er persoonlijk geen reden voor heb. Maar de vraag ontwijken met een "zoek het zelf maar uit" is toch relevant.
Over het plaatsen van persoonlijke informatie op dit forum heb ik al eens uitgebreid geschreven.
Oud 27 augustus 2005, 16:13   #113
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Voor de zoveelste keer schrijft u bepaalde zaken anderen toe. Niet toevallig: immers, iemand die anderen iets toedicht, zal meestal niet aarzelen die gedachte te verwezenlijken wanneer hij in dezelfde positie zit als wie hij beschuldigt.

Of anders gezegd: wanneer u leraar was, zou u de leerlingen met uw links geleuter willen beïnvloeden.

In ieder geval, ik hou me strikt aan de deontologische code, wat u ook moge beweren. De eerste ouderklacht na zoveel jaar onderwijs moet trouwens nog altijd komen... Dat is al het beste bewijs. Immers, de meeste leerlingen vertellen in geuren en kleuren wat de meester allemaal heeft gezegd. Ik gan dan ook verder met het eerlijk en neutraal les geven, iets wat linksen meestal niet kunnen. Dat is nu het grote verschil.
Dat over mijn links geleuter zal het clubje van Solidarnosc, Pelgrim en de Limburgse Leeuw wel plezieren.

Ik heb nooit beweerd dat je je niet aan de code hield, ik beweerde alleen maar dat leraars met een dergelijke instelling als de uwe best te mijden zijn. Ik weet ook niet welke vakken je leert en indien de "meeste" van je leerlingen in geuren en kleuren vertellen over hun meester zal het wel geen Belgische- noch gewijde geschiedenis zijn. Dat je nooit klachten kreeg strekt je tot eer maar zoals je het hebt over de linksen, niet alle rechtsen kunnen hetzelfde beweren.
Oud 27 augustus 2005, 17:19   #114
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Over het plaatsen van persoonlijke informatie op dit forum heb ik al eens uitgebreid geschreven.
Met jouw gemiddelde van 30 posts per dag (8) ) ga ik daar geen tijd mee verliezen in het afdweilen van dit forum.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by schaveiger on 27-08-2005 at 18:20
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Met jouw gemiddelde van 30 posts per dag (8) ) ga ik daar geen tijd mee verliezen in het afdweilen van dit forum.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:
Met jouw gemiddelde van 30 posts per dag () ga ik daar geen tijd mee verliezen in het afdweilen van dit forum.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door schaveiger : 27 augustus 2005 om 17:20.
schaveiger is offline  
Oud 27 augustus 2005, 19:22   #115
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik dreig niks en de reakties spreken voor zichzelf.

Citaat:

Over wat, Schaveiger?

Over datgene dat volgens jou een bedreiging is voor de leerlingen van JVDB?
Oud 27 augustus 2005, 19:40   #116
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Over wat, Schaveiger?

Over datgene dat volgens jou een bedreiging is voor de leerlingen van JVDB?
Over hun houding tegenover links of rechts extremisme en over het feit dat ouders en leerlingen op de hoogte zijn dat hun leraars tot zulke strekkingen behoren.
Oud 27 augustus 2005, 19:46   #117
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Over hun houding tegenover links of rechts extremisme en over het feit dat ouders en leerlingen op de hoogte zijn dat hun leraars tot zulke strekkingen behoren.
als ze dit niet publiekelijk maken in de school waarin ze les geven kan dat toch geen probleem zijn?
En waarom mogen leerkrachten wel tot de SPA behoren? of tot de PVDA? of VLD? of NVA? etc etc.
u bestempelt het Blok meteen als rechts-extremistisch. Welnu, na hun veroordeling hebben ze een nieuwe (hihi alleen voor de vorm natuurlijk, maar nu is't terug compleet legaal) partij opgericht. NIKS kan zulke mensen verhinderen les te geven.
Ambiorix is offline  
Oud 27 augustus 2005, 20:11   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Je bedoelt toch dat leraars die niet aan de door jou goedgekeurde 'strekkingen' beanwoorden, via een schaveigerig omwegje dienen gebroofroofd te worden?[edit]
[size=1]After edit by Knuppel on 27-08-2005 at 21:12
Reason:

Citaat:

Je bedoelt toch dat leraars die niet aan de door jou goedgekeurde 'strekkingen' beanwoorden, via een schaveigerig omwegje dienen gebroofroofd te worden?[/size]

[size=1]After edit by Knuppel on 27-08-2005 at 21:12
Reason:

Citaat:

Je bedoelt toch dat leraars die niet aan het door jou goedgekeurde 'strekkingen' beanwoorden, via een schaveigerig omwegje dienen gebroofroofd te worden?[/size]

[size=1]Before any edits, post was:

Citaat:

Je bedoelt toch dat leraars die niet aan het door jou goedgekeurde POLITIEKE profiel beantwoorden, via een schaveigerig omwegje dienen gebroofroofd te worden?[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door Knuppel : 27 augustus 2005 om 20:12.
Knuppel is offline  
Oud 27 augustus 2005, 20:37   #119
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je bedoelt toch dat leraars die niet aan de door jou goedgekeurde 'strekkingen' beanwoorden, via een schaveigerig omwegje dienen gebroofroofd te worden?
Bestaat de gebruikelijke procedure er niet in om eerst die persoon te incrimineren, diaboliseren, vernederen en dan pas hem en zijn familie te broodroven?
Zelfs in de posts van Shaveiger zie je reeds de verdachtmakingen en leugens (extremisme) doorschemeren zonder dat hij Jan als leraar ook maar voor 1% kent.

Ik weet één zaak: mijn kinderen zijn met allerhande leerkrachten op school geweest en ik ben tot nu toe van ieder van hen tevreden omdat ze hun zaak ter harte namen...dát en dat alleen is het criterium.

Nog iets: zulke postings bewijzen nogmaals de noodzaak tot oplettenheid tav het obligate linkse en cultureel marxistische gif dat links via het onderwijs langzaam maar zeker in de onschuldige hoofdjes van onze kinderen wil implanteren.
Oud 27 augustus 2005, 21:13   #120
schaveiger
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix
als ze dit niet publiekelijk maken in de school waarin ze les geven kan dat toch geen probleem zijn?
En waarom mogen leerkrachten wel tot de SPA behoren? of tot de PVDA? of VLD? of NVA? etc etc.
u bestempelt het Blok meteen als rechts-extremistisch. Welnu, na hun veroordeling hebben ze een nieuwe (hihi alleen voor de vorm natuurlijk, maar nu is't terug compleet legaal) partij opgericht. NIKS kan zulke mensen verhinderen les te geven.
Indien leraars zich op zulke bijeenkomsten vertonen en er ook ouders of leerlingen uit hun school tegenkomen, waarover denk je dat er gesproken wordt nadien ?.
Maak eerst het verschil tussen extremisten en anderen. Het is juist dat er weinig aan te doen is maar wanneer je als ouder op de hoogte bent van de feiten kan je altijd je kind naar een andere school sturen en de reden hiervan meedelen aan het betrokken bestuur.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be