![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom ook zeker dat die "Belgen" in Vlaanderen AL IN 1831 protesteerden tegen de Belgische staat die het Nederlands uit alle officiële situaties verdreven had... Daarom ook dat Leopold I in een brief aan een Engels edelman schreef dat er in België geen gedragen identiteit bestond... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En zeggen dat uw doorluchtige Voorzitter-Leider hier op dit forum indertijd nog heeft gepleit voor het aanhechten van o.a. Noord-Brabant bij een Grootbelgië... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herhaal even uw redenering: - Eerst stelt u dat mensen die een andere vlag dan de officiële Vlaamse Leeuw uithangen hun eigen identiteit (de Vlaams dus) ontkennen; - Daarop concludeer ik dus dat u identiteit en het gebruik van een bepaalde vlag als een geheel beschouwt; - In datzelfde bericht stelde u dat u de officiële Vlaamse Leeuw erkent; - Verdergaand op wat u in het tweede punt stelde, betekent dat dus dat u de Vlaamse identiteit erkent. Mooi zo! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kan iemand mij duidelijk maken wanneer België dan door Nederland 'bezet' is?
Er was geen bezetting. Er wordt hier duidelijk vergeten dat België aan het begin van de 19e eeuw de sterkere én de rijkere was van de twee. Nederland zat zwaar in de schulden. Eén van de oorzaken van de splitsing was dat de rijke franse burgerij niet wilde meebetalen aan de arme noordelijke nederlanden. (Zoals nu een groot gedeelte van de vlamingen niet wil meebetalen aan het arme wallonië. Ironisch toch.) Juist zowat het enige land in Europa dat u NIET heeft bezet wordt hier als onderdrukker neergezet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Erkent u uw Belgische nationaliteit: ja/nee.
![]() |
![]() |
#112 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stelde een vraag, waarop u met een vraag antwoordde. Dat noem ik geen discussie meer, maar een monoloog. Wat zou u ervan denken als al uw studenten uw examenvragen met vragen gaan beantwoorden?
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=89 Als antwoord op die vraag antwoordde u met een totaal andere vraag (bericht nr. 90): http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=90 Het is dus niet zoals u voorliegt. Niet u stelde eerst een vraag, wel ik. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dan spreekt hij van een monoloog. ![]() [size=1]Edit:[/size]
Laatst gewijzigd door daiwa : 25 september 2005 om 22:27. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De Belziekers worden wééral eens de gordijnen ingejaagd door de aanwezigheid van een Vlaams-nationaal secretariaat. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Dan is mijn vraag: erkent u de Belgische nationaliteit en identiteit?
![]() |
![]() |
#118 | |||||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]Edit:[/size]
Michael Freilich, Joods Actueel: ‘Indien de geschiedenis zich zou herhalen met De Wever als burgemeester van Antwerpen, zou ik me zorgen maken over de joodse burgers.' Laatst gewijzigd door Yann : 26 september 2005 om 19:00. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
(overigens, er bestaat een Vlaamse nationaliteit, daar er een Vlaamse natie bestaat, voor het geval u dit in volgende posts zou willen ontkennen.)
![]() |
![]() |
#120 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |