Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 juni 2003, 11:24   #101
::Marginaal::
Lokaal Raadslid

::Marginaal::'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
Citaat:
Waar is dat dan zo?
"Zo zie je maar hoe het Vlaams Blok de Vlaamsgezindheid kapot maakt hé."
"De enigen die ik misschien haat zijn zij die zich openlijk associëren met Hitler en het nazisme"
"Er zijn maar twee extremistische partijen in Vlaanderen: het Vlaams blok en de Pvda "

Om er maar een paar op te noemen!!!
Ik heb hiervoor uitgelegd waarom ik van mening ben dat het Vlaams Blok de Vlaamsgezindheid verbrot...

Ik kan idd geen respect opbrengen voor mensen die zich expliciet associëren met Hitler en zijn Nazistische Kliek. Dat is persoonlijk. Misschien dat jij daar niks van maakt....maar ik wel heeft niks met kennis te maken.

Ik vind idd dat het Vlaams Blok een extremistische partij is, net als de pvda. In elk geval heeft het Blok een extremistische kern. Naar buiten toe mag zij zich dan wel anders profileren, er zitten een heleboel mensen in die bijvoorbeeld het Vlaams-nationalisme op een fundamentalistische manier prediken. Zij durven hun racistische standpunten daar dan ook aan te verbinden. Alleen al de simplistische slogan "eigen volk eerst" tonen aan dat ze blind zijn voor de meer complexe realiteit van de samenleving. Bij de PvdA is het net hetzelfde ...

Als het niet waar is, zeg dan gewoon wat 'ik niet weet'. Het is net als bij Jan Vandedinges.....zeggen dat em et beter weet, maar dan nie zeggen wat hij dan wel beter weet.....
Oud 27 juni 2003, 11:29   #102
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "::Marginaal

Als het niet waar is, zeg dan gewoon wat 'ik niet weet'. Het is net als bij Jan Vandedinges.....zeggen dat em et beter weet, maar dan nie zeggen wat hij dan wel beter weet.....
Wat je niet "weet" is het programma van het Blok klaarblijkelijk! Zeg mij eerst welke punten voor jouw dan "extremistisch " (blijkbaar een woord waar je de juiste betekenis niet van kent!) zijn en ik zal je uitleggen waarom niet! ok?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 11:35   #103
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat je niet "weet" is het programma van het Blok klaarblijkelijk! Zeg mij eerst welke punten voor jouw dan "extremistisch " (blijkbaar een woord waar je de juiste betekenis niet van kent!) zijn en ik zal je uitleggen waarom niet! ok?
Een partij is niet alleen een programma.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 11:52   #104
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
In het programma is het niks dan 'democratie' dat de klok slaat. Afgaande op het programma is het Vlaams Blok een partij als een ander, maar met een zeer lage tolerantie ten opzichte van vreemdelingen en homo's. Het is gewoon een oerconservatieve partij. Het is ook de partij van de extreem-rechtsen! De leden, los van het programma, zijn voor een groot deel extreem-rechtsen. Dat betekent dat ze extreme en ongenuanceerde oplossingen voorstellen voor maatschappelijke problemen die ze met een stereotiepke beschrijven. Bovendien zitten daar nog eens gewelddadigen bij. Ook zitten er bij die niet bang zijn zicht te associëren met het nazisme en het antisemitisme. De partij laat dergelijke leden toe. Extreem-rechtsen zijn extreem anders waren het geen extreem-rechtsen en deze mensen kiezen voor het Blok. Er zijn ook een heleboel brave sukkelaars die in jullie programma lopen ook natuurlijk.
Oud 27 juni 2003, 12:01   #105
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wat de tolerantie ten opzichte van Homo's betreft. In het superdemocratische Amerika dat geroemd wordt om de gelijke rechten die het zijn vele inwijkelingen geeft werd zopas beslist dat, wat homo's in hun slaapkamer met elkaar doen, niet langer mag gestraft worden.
Oud 27 juni 2003, 12:04   #106
percloride
Provinciaal Gedeputeerde

percloride's schermafbeelding

Standaard

alle negatieve commentaar in dit forum heeft toch niet kunnen beletten dat het Vlaams Blok opnieuw met 2,5 % vooruit gaat.
percloride is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 12:26   #107
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
Citaat:
In het programma is het niks dan 'democratie' dat de klok slaat. Afgaande op het programma is het Vlaams Blok een partij als een ander, maar met een zeer lage tolerantie ten opzichte van vreemdelingen en homo's. Het is gewoon een oerconservatieve partij. Het is ook de partij van de extreem-rechtsen! De leden, los van het programma, zijn voor een groot deel extreem-rechtsen. Dat betekent dat ze extreme en ongenuanceerde oplossingen voorstellen voor maatschappelijke problemen die ze met een stereotiepke beschrijven. Bovendien zitten daar nog eens gewelddadigen bij. Ook zitten er bij die niet bang zijn zicht te associëren met het nazisme en het antisemitisme. De partij laat dergelijke leden toe. Extreem-rechtsen zijn extreem anders waren het geen extreem-rechtsen en deze mensen kiezen voor het Blok. Er zijn ook een heleboel brave sukkelaars die in jullie programma lopen ook natuurlijk.
Amaai,jij weet meer als ik! Allé ons programma is dan toch tenminste goed! maar ja, de mensen die op dit programma gestemd hebben zijn ofwel gevaarlijke extremisten ofwel sukkels! Kan je me in je alwetendheid missciein ook vertellen hoeveel van de 760.000 kiezers bij welke categorie behoren?
Oud 27 juni 2003, 12:31   #108
Thomas Hx
Minister-President

Stuur een bericht via MSN naar Thomas Hx
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door percloride
alle negatieve commentaar in dit forum heeft toch niet kunnen beletten dat het Vlaams Blok opnieuw met 2,5 % vooruit gaat.
En dat betreur ik ten zeerste.
Oud 27 juni 2003, 12:34   #109
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Amaai,jij weet meer als ik! Allé ons programma is dan toch tenminste goed! maar ja, de mensen die op dit programma gestemd hebben zijn ofwel gevaarlijke extremisten ofwel sukkels! Kan je me in je alwetendheid missciein ook vertellen hoeveel van de 760.000 kiezers bij welke categorie behoren?
Persoonlijk houd ik het bij de plus/min 18.000 leden en mandatarissen van het Vlaams Blok. Dat zijn geen onschuldige meelopers meer, maar hebben duidelijk een bewuste keuze gemaakt om een racistische en anti-demokratische partij aktief aan de macht te helpen.

Die 740.000 overigen zijn overwegend misleid kiesvee. Mits goed bestuur lopen die zo weer over naar andere partijen.
Oud 27 juni 2003, 12:42   #110
jan hyoens

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano

Die 740.000 overigen zijn overwegend misleid kiesvee. Mits goed bestuur lopen die zo weer over naar andere partijen.
Dat ziet er dus zeer goed uit voor ons in de toekomst!
Oud 27 juni 2003, 12:49   #111
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Persoonlijk houd ik het bij de plus/min 18.000 leden en mandatarissen van het Vlaams Blok. Dat zijn geen onschuldige meelopers meer, maar hebben duidelijk een bewuste keuze gemaakt om een racistische en anti-demokratische partij aktief aan de macht te helpen.

Het meerendeel zijn idd meelopers. Ik wil deze mensen en hun verzuchtingen zeker wel serieus nemen. De traditionele partijen durven het soms niet serieus nemen. Dat is mis. Ik vind dat ze zich echter laten misleiden door een partij die alleen democratisch is als het hen uitkomt.

Ga je ontkennen dat extreem-rechts politiek gezien bij het Blok zit? Verraad je ze dan niet een beetje?
Oud 27 juni 2003, 12:55   #112
Pallieter
Partijlid

Standaard

ongelooflijk hoe die linkse ratten er alles aan doen om 11 juli, de Vlaamse Leeuw en een onafhankelijk Vlaanderen te beschimpen.

Je moet niet vragen hoe ze zich bij elke sportmanifestatie die op tv komt voelen als 10 talle Vlamingen met daarbovenop nog eens Vlaanderen Vlagt telkemale de leeuw laten klauwen.

Wedstrijd na wedstrijd zitten ze hun kas op te fretten. hehe

VLAANDEREN LEEFT
Pallieter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 13:00   #113
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pallieter
ongelooflijk hoe die linkse ratten er alles aan doen om 11 juli, de Vlaamse Leeuw en een onafhankelijk Vlaanderen te beschimpen.
Gelukkig ben ik geen linkse rat en heb ik daar allemaal geen hinder van.
Oud 27 juni 2003, 13:01   #114
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daar zeg je zoiets! 200% mee akkoord!

Ik stel wel vast dat er zich meer en meer 'overlopers ' achter het Blok scharen inplaats van andersom.
Oud 27 juni 2003, 13:01   #115
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ::Marginaal::
Citaat:
Citaat:

Het meerendeel zijn idd meelopers. Ik wil deze mensen en hun verzuchtingen zeker wel serieus nemen. De traditionele partijen durven het soms niet serieus nemen. Dat is mis. Ik vind dat ze zich echter laten misleiden door een partij die alleen democratisch is als het hen uitkomt.

Ga je ontkennen dat extreem-rechts politiek gezien bij het Blok zit? Verraad je ze dan niet een beetje?
haha, nu zijn het al meelopers? Weet beste kere,l en daar is wetenschappelijk onderzoek naar verricht, dat het Blok het meest trouwe en tevens meest politiek bewuste kiespubliek heeft van alle Vlaamse partijen!
Dat de tradionele partijen het 'soms' niet serieus durven te nemen is wel een understatement! Zeg maar gewoon dat ze er hun voeten aan vegen als het hun electoraal niets opbrengt!
Hoe kan men mensen misleiden als je openlijk uitkomt voor wat je staat! Iedereen kan de standpunten van het Blok lezen als ze er een beetje moeite voor doen! En nogmaals waar komt het ons dan uit om niet democratisch te zijn? geef eens voorbeelden?
En 'extreem'-rechts zit bij groeperingen als nation of andere kleinere marginale partijtjes! maar ja wat versta jij onder extreem-rechts?
Oud 27 juni 2003, 13:03   #116
jan hyoens

Standaard

[quote][quote="Knuppel
Ik stel wel vast dat er zich meer en meer 'overlopers ' achter het Blok scharen inplaats van andersom.[/quote]

het blok zich achter overlopers scharen?
Oud 27 juni 2003, 13:32   #117
wardje
Burgemeester

wardje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
haha, nu zijn het al meelopers? Weet beste kerel, en daar is wetenschappelijk onderzoek naar verricht, dat het Blok het meest trouwe en tevens meest politiek bewuste kiespubliek heeft van alle Vlaamse partijen!
Dat is zeker; maar dat bewijst alleen dat het trouwe meelopers zijn. De oorzaak van die getrouwheid moet alleen gezocht worden bij het underdog imago van het blok; de retoriek van één tegen allen + we zullen doorgaan.

Citaat:
Dat de tradionele partijen het 'soms' niet serieus durven te nemen is wel een understatement! Zeg maar gewoon dat ze er hun voeten aan vegen als het hun electoraal niets opbrengt!
Waar ligt de verdienste in ondernemingen die electoraal niets opbrengen? Wat kan er belangrijk zijn in een democratie dat niet belangrijk gevonden wordt door de kiezers?

Citaat:
Hoe kan men mensen misleiden als je openlijk uitkomt voor wat je staat! Iedereen kan de standpunten van het Blok lezen als ze er een beetje moeite voor doen! En nogmaals waar komt het ons dan uit om niet democratisch te zijn? geef eens voorbeelden?
Iedereen kan de publieke standpunten van het blok lezen, inderdaad. Maar dat het vlaams blok daarmee niet openlijk uitkomt waarvoor het staat wordt aangetoond op de thread rond de sticky op dit forum.
Zie o.m. mijn post van Wo Jun 25, 2003 8:06 pm.
En vooral die van thePiano, uiteraard.
wardje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juni 2003, 13:36   #118
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote=jan hyoens][quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door "Knuppel
Ik stel wel vast dat er zich meer en meer 'overlopers ' achter het Blok scharen inplaats van andersom.[/quote

het blok zich achter overlopers scharen?
Hahahahaahahah! Foutje natuurlijk.
Ik bedoelde meer overlopers richting het Blok dan in de richting van hun meer 'democratische' tegenstanders.
Oud 27 juni 2003, 13:52   #119
jan hyoens

Standaard

[quote="wardje"]
Citaat:
haha, nu zijn het al meelopers? Weet beste kerel, en daar is wetenschappelijk onderzoek naar verricht, dat het Blok het meest trouwe en tevens meest politiek bewuste kiespubliek heeft van alle Vlaamse partijen!

Dat is zeker; maar dat bewijst alleen dat het trouwe meelopers zijn. De oorzaak van die getrouwheid moet alleen gezocht worden bij het underdog imago van het blok; de retoriek van één tegen allen + we zullen doorgaan.
Alee, zo'n 740.000 trouwe meelopers! Endat alleen met ons underdog-imago en onze retotiek! je moet het mar kunnen doen!

Citaat:
Dat de tradionele partijen het 'soms' niet serieus durven te nemen is wel een understatement! Zeg maar gewoon dat ze er hun voeten aan vegen als het hun electoraal niets opbrengt

Waar ligt de verdienste in ondernemingen die electoraal niets opbrengen? Wat kan er belangrijk zijn in een democratie dat niet belangrijk gevonden wordt door de kiezers?
Kom, kom! 70% van de Vlamingen stemde rechts en ze krijgen een linkse regering? Is dat democratie volgens jouw?

Citaat:

Iedereen kan de publieke standpunten van het blok lezen, inderdaad. Maar dat het vlaams blok daarmee niet openlijk uitkomt waarvoor het staat wordt aangetoond op de thread rond de sticky op dit forum.
Zie o.m. mijn post van Wo Jun 25, 2003 8:06 pm.
En vooral die van thePiano, uiteraard.
Ik kan alleen maar vaststellen dat sommigen aan gebrek aan fundamentele kritiek op ons programma ons dan maar een fictief verborgen agenda toeschrijven! Hilarisch gewoon!
Oud 27 juni 2003, 13:57   #120
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

over misleid stemvee gesproken,als ge nu ziet wat de spleet en de spasten nu uit hun mouws aan het schudden zijn,dan zijn al diegenen die daarvoor gestemd hebben misleid stemvee.onder andere de aloude truk met verhoging van bepaalde accijnzen,de wet lejeune,waar is nu de stoere taal van stevaert?
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be