Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 oktober 2005, 21:43   #101
/\|cazar
Banneling

/\|cazar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grellig
Idd,oosterse wijsheid is DE WIJSHEID bij uitstek om depressiviteit aan te paken.Goede quote Groentje.

Oosterse mensen zijn zeer,maar dan ook zeer openhartig.
met wijsheid geraak je niet van je depressiviteit af.

depressiviteit is trouwens geen ziekte, het is een gevolg van iets anders.

men moet de oorzaak aanpakken, niet de depressiviteit an sich.

zal groentje nooit horen zeggen door haar profs ...
/\|cazar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 21:43   #102
armoede
Burgemeester

armoede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Ik denk dat ik het misschien wel begrijp.

Geloof in jezelf armoede, je bent het absoluut waard.
Dit doet me trouwens denken aan het feit dat men soms wel eens zegt 'de "dommeriken" (verschrikkelijke veralgemening enzovoort, I know) worden niet depressief, die denken niet zoveel na'.
tja uit ervaring weet ik dat depressie lostaat van kennis maar dat het vooral met gevoel en respect te maken heeft met erkenning en herkenning en zoals alcazar schrijft de leefgewoonte en voeding dragen er ook een rol in bij thx voor jullie begrip en tips
Oud 2 oktober 2005, 21:49   #103
Grellig
Minister

Grellig's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door /\|cazar
met wijsheid geraak je niet van je depressiviteit af.

depressiviteit is trouwens geen ziekte, het is een gevolg van iets anders.

men moet de oorzaak aanpakken, niet de depressiviteit an sich.

zal groentje nooit horen zeggen door haar profs ...
Misschien wel,maar meestal zijn het gevoelige en wijgerige mensen die in een straatje zonder einde geraken.

Ik persoonlijk ben ook niet altijd Pietje Optimist en heb wel ervaren dat er bij de bib prachtige oosterse boeken te vinden zijn die een innerlijke snaar kunnen bespelen.

En heb ook ondervonden dat de westerse psychologen en filosofen hun mosterd meestal halen in het armere oosten.

Novalis
Grellig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 21:50   #104
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Een sterk mens is een mens die zijn gevoelens durft tonen,de rest die zich verschuilt achter rijkdom en bezittingen zijn verdomde zwakkelingen.

Voor mij ben jij dus een sterk mens

De wereld zou er stukken beter uitzien en leefbaarder zijn als er meer sterke mensen waren,zoals gij

Ik sta volledig aan uw zijde
thx voor de steun en inderdaad vergt het een enorme moed om mijn zwakheden te tonen en mijn eigen te zijn in alle zwakheden, dit voor een controlefreakske als ik zelf ben. Moed is mijn strijd om de angsten te overwinnen en de maskers neer te leggen en mij durven kwetsbaar op te stellen.
Oud 2 oktober 2005, 21:56   #105
limburgse wolf
Burger

limburgse wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armoede
thx voor de steun en inderdaad vergt het een enorme moed om mijn zwakheden te tonen en mijn eigen te zijn in alle zwakheden, dit voor een controlefreakske als ik zelf ben. Moed is mijn strijd om de angsten te overwinnen en de maskers neer te leggen en mij durven kwetsbaar op te stellen.
Door deze dingen te zeggen en zelfs aan ons allen hier te tonen,ben je een goed stuk opweg,ben er zeker van dat je dit met de juiste steun ook wel kunt overwinnen

En steun,die heb je zoals je nu ook wel kunt lezen uit de hele reacties hier

Op mijn steun kun je alvast rekenen

Dit noem ik nu dus sterke mensen
limburgse wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 22:05   #106
exodus
Perm. Vertegenwoordiger VN

exodus's schermafbeelding

Standaard

Iedereen zou zijn tv moeten buitensmijten en dat zou al een hoop problemen oplossen.

Een eerste stap tegen depressivteit is analyseren wat de negatieve elementen zijn die dit veroorzaken en deze wegwerken ervan af raken.. al is dit niet altijd even evident en even makkelijk. Soms is een radicale oplossing nodig , maar soms kan het met gewoon verschillende inzichten.

Ik denk dat het de slachtofferrol en zelfbeklag ook moet vermeden worden. We leven in de maatschappij van de slachtoffers. Iedereen is slachtoffer. Zelfbeklag helpt niet en werkt het probleem niet weg. De koe bij de horens vatten.
Oud 2 oktober 2005, 22:08   #107
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door exodus
Iedereen zou zijn tv moeten buitensmijten en dat zou al een hoop problemen oplossen.

Een eerste stap tegen depressivteit is analyseren wat de negatieve elementen zijn die dit veroorzaken en deze wegwerken ervan af raken.. al is dit niet altijd even evident en even makkelijk. Soms is een radicale oplossing nodig , maar soms kan het met gewoon verschillende inzichten.

Ik denk dat het de slachtofferrol en zelfbeklag ook moet vermeden worden. We leven in de maatschappij van de slachtoffers. Iedereen is slachtoffer. Zelfbeklag helpt niet en werkt het probleem niet weg. De koe bij de horens vatten.
Open hart,open geest exodus.En naar mijn inziens staat de tv hier helemaal los van.Je kan hem nog altijd uit zetten.

Novalis
Oud 2 oktober 2005, 22:14   #108
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door limburgse wolf
Door deze dingen te zeggen en zelfs aan ons allen hier te tonen,ben je een goed stuk opweg,ben er zeker van dat je dit met de juiste steun ook wel kunt overwinnen

En steun,die heb je zoals je nu ook wel kunt lezen uit de hele reacties hier

Op mijn steun kun je alvast rekenen

Dit noem ik nu dus sterke mensen
het is fijn dat je me steunt en het doet ook deugd dat de andere mij steunen en ieder tipje is meegenomen. Het blijft echter moeilijk om toch het geloof in mijzelf te behouden en die maskers naast mij te leggen. Maar het doet inderdaad deugd te zien dat ik er niet alleen voor sta. De groetjes
Oud 2 oktober 2005, 22:34   #109
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Open hart,open geest exodus.En naar mijn inziens staat de tv hier helemaal los van.Je kan hem nog altijd uit zetten.
Ik geloof niet dat de tv daar zo los van staat.
Wie kijkt er het meeste tv denk je. Heus niet de bezige bijen en carrièremakers.
En welke programma’s worden meestal getoond ?
Niet over mensen die het zwaar te verduren krijgen in het leven en hard moeten ploeteren zoals wij.
Nee niemand moet er blijkbaar werken, wordt rijk met spelletjes spelen of reizen en leeft in weelde. Daarnaast worden we overspoeld met reclame die ons probeert te overtuigen wat we allemaal missen zonder product x of z en vooral hoe goedkoop het wel is. Vaak is het zelfs helemaal gratis of krijgt ge er nog geschenken bij.
In wie trapt er het eerst in ? Juist mensen met open hart en geest.
Wilt ge die mensen helpen?
Zorg dan dat ze weerbaar worden en niet meer in hun fouten hervallen.
Desnoods al eens met een schop onder de kont.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 22:38   #110
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
het is fijn dat je me steunt en het doet ook deugd dat de andere mij steunen en ieder tipje is meegenomen. Het blijft echter moeilijk om toch het geloof in mijzelf te behouden en die maskers naast mij te leggen. Maar het doet inderdaad deugd te zien dat ik er niet alleen voor sta. De groetjes
je spreekt over masker s,doe het stap voor stap en bij ieder masker dat ge afgelegd zal het geloof in uzelf groeien,en zo zul je ook je geluk vinden

wat dit ook moge zijn
Oud 2 oktober 2005, 22:39   #111
Grellig
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Ik geloof niet dat de tv daar zo los van staat.
Wie kijkt er het meeste tv denk je. Heus niet de bezige bijen en carrièremakers.
En welke programma’s worden meestal getoond ?
Niet over mensen die het zwaar te verduren krijgen in het leven en hard moeten ploeteren zoals wij.
Nee niemand moet er blijkbaar werken, wordt rijk met spelletjes spelen of reizen en leeft in weelde. Daarnaast worden we overspoeld met reclame die ons probeert te overtuigen wat we allemaal missen zonder product x of z en vooral hoe goedkoop het wel is. Vaak is het zelfs helemaal gratis of krijgt ge er nog geschenken bij.
In wie trapt er het eerst in ? Juist mensen met open hart en geest.
Wilt ge die mensen helpen?
Zorg dan dat ze weerbaar worden en niet meer in hun fouten hervallen.
Desnoods al eens met een schop onder de kont.
Misschien heb je een punt als je zegt dat mensen zich laten overhalen tot onverantwoord consumptiegedrag door tv met alle gevolgen vandien.

Maar er zijn verschillende soorten depressie's.Misschien door het verlies van een geliefd persoon,misschien door het zoeken naar de reden van het bestaan,misschien door een handicap of slecht uiterlijk.

Je hebt gelijk op het gebied van onverantwoord consumptiegedrag,hier draagt de tv een grote verantwoordelijkheid!

Novalis
Oud 2 oktober 2005, 22:39   #112
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Je moet in jezelf geloven Armoede!
Niemand is perfect! En dat hoeft ook niet want anders zou het maar een saaie bedoening zijn, het is toch perfect zo eigenlijk? Als iedereen perfect zou zijn zouden er een pak minder mensen nodig zijn en zouden die allemaal hetzelfde zijn, terwijl als iedereen niet perfect is, iedereen uniek kan zijn en iedereen goed is in iets anders. Als we nu met 6 miljard zijn of met 60, dat zal daar niets aan veranderen. Je imperfectie is dus eigenlijk een garantie voor je uniciteit als persoon. En die uniciteit is toch heel belangrijk want is zij niet de basis waardoor mensen van je gaan houden?
Aanvaard die kleine kantjes maar gewoon, maar begin anders eerst met je positieve kantjes in de verf te zetten! Terwijl en nadat je dat hebt gedaan kan je die kleinere veel makkelijker aanvaarden want je ziet dan dat zij helemaal niet zo belangrijk en niet zo'n groot deel van jezelf zijn als je dacht!

Heel veel succes en sterkte ermee!
Keep the spirit alive hé!
Oud 2 oktober 2005, 22:41   #113
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ergens las ik dat ge een drietal jaar aan de slag was en niet in de gemakkelijkste job.
U nam het zelfs op voor uw werkmakkers die lager geschoold waren dan u.
Ik vraag mij af wat er misgegaan is. Onwil om te werken was het niet in uw geval. En dat kan niet van iedereen hier gezegd worden.
Oud 2 oktober 2005, 22:46   #114
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18
Je moet in jezelf geloven Armoede!
Niemand is perfect! En dat hoeft ook niet want anders zou het maar een saaie bedoening zijn, het is toch perfect zo eigenlijk? Als iedereen perfect zou zijn zouden er een pak minder mensen nodig zijn en zouden die allemaal hetzelfde zijn, terwijl als iedereen niet perfect is, iedereen uniek kan zijn en iedereen goed is in iets anders. Als we nu met 6 miljard zijn of met 60, dat zal daar niets aan veranderen. Je imperfectie is dus eigenlijk een garantie voor je uniciteit als persoon. En die uniciteit is toch heel belangrijk want is zij niet de basis waardoor mensen van je gaan houden?
Aanvaard die kleine kantjes maar gewoon, maar begin anders eerst met je positieve kantjes in de verf te zetten! Terwijl en nadat je dat hebt gedaan kan je die kleinere veel makkelijker aanvaarden want je ziet dan dat zij helemaal niet zo belangrijk en niet zo'n groot deel van jezelf zijn als je dacht!

Heel veel succes en sterkte ermee!
Keep the spirit alive hé!
Inderdaad is het belangrijk dat ik mijn uniciteit aanvaard en de scherpe niet perfecte kantjes van mijn eigen aanvaard. Het is dan ook een van de belangrijkste leerprocessen die ik doorlopen heb en nu voel ik het ook aan als een verlossing en dat ik ondanks die scherpe kantjes er best wezen mag. Doch het blijft een strijd en het is iedere dag waakzaam zijn om niet terug te hervallen.
Oud 2 oktober 2005, 22:46   #115
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar er zijn verschillende soorten depressie's.Misschien door het verlies van een geliefd persoon,misschien door het zoeken naar de reden van het bestaan,misschien door een handicap of slecht uiterlijk.
Natuurlijk.
En het mooiste is dat het iedereen kan overkomen, ook de rijken.
Zelfmoorden komen zelfs meer voor bij gegoede personen, zij hebben ook het meeste te verliezen en zijn niet gehard door het leven.
Oud 2 oktober 2005, 22:50   #116
armoede
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ergens las ik dat ge een drietal jaar aan de slag was en niet in de gemakkelijkste job.
Ik vraag mij af wat er misgegaan is. Onwil om te werken was het niet in uw geval. En dat kan niet van iedereen hier gezegd worden.
Het gaat niet enkel om werken ik ben niet echt ziek geworden van werken het is mijn ziekte die er toe geleid heeft dat ik niet meer kon werken. Wat er mis gegaan is, het is een heel verhaal maar simpelweg het zit in de famillie en mijn moeder heeft ook zelfmoord gepleegd terwijl er geen echte reden was. Het is gewoonweg zo dat ik mij op een of ander manier niet thuis voel in deze maatschappij en dat door mij zwak op te stellen, de mensen mijn grenzen niet respecteerden en over me heen liepen. Als ge goed zijt voor de mensen dan loert de uitbuiting om de hoek.[edit]
[size=1]Edit:[/size]
[size=1]After edit by armoede on 02-10-2005 at 23:51
Reason:
--------------------------------

Citaat:
Het gaat niet enkel om werken ik ben niet echt ziek geworden van werken het is mijn ziekte die er toe geleid heeft dat ik niet meer kon werken. Wat er mis gegaan is, het is een heel verhaal maar simpelweg het zit in de famillie en mijn moeder heeft ook zelfmoord gepleegd terwijl er geen echte reden was. Het is gewoonweg zo dat ik mij op een of ander manier niet thuis voel in deze maatschappij en dat door mij zwak op te stellen, de mensen mijn grenzen niet respecteerden en over me heen liepen. Als ge goed zijt voor de mensen dan loert de uitbuiting om de hoek.[/size]

[size=1]Before any edits, post was:
--------------------------------

Citaat:
Het gaat niet enkel om werken ik ben niet echt ziek geworden van werken het is mijn ziekte die er toe geleid heeft dat ik niet meer kon werken. Wat er mis gegaan is, het is een heel verhaal maar simpelweg het zit in de famillie en mijn moeder heeft ook zelfmoord gepleegd terwijl er geen echte reden was. Het is gewoonweg zo dat ik mij op een of ander manier niet thuis voel in deze maatschappij en dat door mij zwak op te stellen de mensen mijn grenzen niet respecteerden en over me heen liepen. Als ge goed zijt voor de mensen dan loert de uitbuiting om de hoek.[/size]
[/edit]

Laatst gewijzigd door armoede : 2 oktober 2005 om 22:51.
armoede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 22:52   #117
Lutifer
Gouverneur

Lutifer's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lutifer
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
de multikul , de vreemdelingen die plunderend en verkrachtend door de straten trekken , de neoliberalen en de marxisten die de mensen willen zien arm worden en het dekadente westen , vrouwen die afgeranseld worden door hun door de overheid gesubsidieerde drugsverslaafde venten , ... de mensen zien het linkse beleid niet meer zitten en plegen zelfmoord. De enige hoop die ze hebben op een beter leven wordt bestreden in rechtbanken en doodgezwegen door de media. Zolang links hier de plak zwaait , zal het aantal zelfmoorden niet dalen.
het is daarom dat vooral mannen tussen dertig en veertig zelfmoord plegen zeker?
Lutifer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 oktober 2005, 22:52   #118
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Inderdaad is het belangrijk dat ik mijn uniciteit aanvaard en de scherpe niet perfecte kantjes van mijn eigen aanvaard. Het is dan ook een van de belangrijkste leerprocessen die ik doorlopen heb en nu voel ik het ook aan als een verlossing en dat ik ondanks die scherpe kantjes er best wezen mag. Doch het blijft een strijd en het is iedere dag waakzaam zijn om niet terug te hervallen.

Eh voil�* zie!!
Je bent al keigoed bezig!!!

Armoede

Keep going! Het gaat volgens mij niet meer zo lang duren voordat er een moment komt waarop je jezelf realiseert dat je ineens niet meer tegen die gedachten hebt moeten vechten. Je komt er wel!
Oud 2 oktober 2005, 22:54   #119
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.
En het mooiste is dat het iedereen kan overkomen, ook de rijken.
Zelfmoorden komen zelfs meer voor bij gegoede personen, zij hebben ook het meeste te verliezen en zijn niet gehard door het leven.
Inderdaad, hogere inkomens hangen vaak ook samen met een hogere verantwoordelijkheid dus ...
Als 'rijkerd' kan je je minder goed fouten veroorloven denk ik ... wat eigenlijk niet zo zou mogen zijn want rijk zijn betekent niet perfecter zijn, maar wel: een grotere verantwoordelijkheid willen of durven nemen. Of meer risico's durven nemen ofzo. Of ben ik verkeerd?
Oud 2 oktober 2005, 22:55   #120
limburgse wolf
Burger

Standaard

Citaat:
Ben blij te lezen dat ge al zelf inziet dat ge er best wezen mag,iedere persoon is uniek en dat zouden meer mensen onder ogen moeten zien
Kan ook goed begrijpen dat dit elke dag opnieuw een strijd voor u moet zijn,maar geef de strijd aub niet op

Weet dat ge zoveel meer waard zijt
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be