Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 augustus 2002, 10:17   #101
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Godfried
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieterjan
Wel mijn tante is ervandoor, heeft haar man en 3 zoontjes laten zitten omdat ze een 'leukere' man ontmoet had. Dit alles om haar seksuele gevoelens opnieuw aan te wakkeren. Chapeau! En zo kan ik ook de conclusie trekken dat die verdomde heterovrouwen de mannen in de zak blijven zetten. Rechtvaardig besluit? Nee! Net zo min als het uwe.
Doet niks terzake. Men vroeg mij of ik homo's kende in mijn naaste omgeving. Ja dus. De conclusie die u trekt (homofielen zijn niet in staat duurzame relaties aan te gaan) laat ik voor uw rekening.
Dit doet net alles terzake. U zegt dat uw tante ervandoor is, etc.... wel wat dan idd te zeggen van anderen die er van door gaan voor een andere heterorelatie. En oh ja die conclusie van homofielen zijn niet in staat duurzame relaties aan te gaan, want ik wel kan concluderen uit uw uitspraken is volledig fout. Ze kunnen een héél gelukkige relatie aangaan met véél liefde, genegenheid, tederheid en respect voor elkaar.
bartje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2002, 10:19   #102
Godfried
Gouverneur

Godfried's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje
Jij zou hen het geluk niet hunnen om liefde te delen met een persoon waarvan ze houden die nu toevallig van hetzelfde geslacht is. Blijkbaar snap jij helemaal niet want echte liefde en genegenheid is. Je draagt dan ook een zeer zware verantwoordelijkheid vind ik met zo'n schandalige uitspraken te doen. Een héél naaste het geluk niet hunnen, amai zunne!
Ik hou ook van mijn ouders en grootouders, tantes en nonkels, broers en zusters, neven en nichten, maar daarom kruip ik er nog niet mee in bed om er alle mogelijke sexuele perversiteiten op te bedrijven.
Godfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2002, 10:21   #103
bartje
Minister-President

Standaard

Een geluk dat er in de media en in het onderwijs gewerkt wordt aan een positief effect voor homo's. Vooral het onderwijs moet homosexualiteit bespreekbaar maken zodanig de jongeren die zich zo voelen daar kunnen op terugvallen. Dat u dat gelijkstelt aan pedofilie dat vind ik vooral schandalig! Een geluk dat het Vlaams Blok de enige partij is die er zo over denkt en de andere democratische partijen er héél anders en positiever over denken. Het homohuwelijk dat er zo ie zo komt is al een eerste mooie stap om elkaars liefde te bevestigen en daarna de adoptie , de liefde voor elkaar die bevestigd wordt met een kind, prachtig moet dat zijn! En ja homo's zijn wel degelijk in staat een kind met véél liefde en genegenheid op te voeden.
Oud 30 augustus 2002, 10:24   #104
bartje
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Jij zou hen het geluk niet hunnen om liefde te delen met een persoon waarvan ze houden die nu toevallig van hetzelfde geslacht is. Blijkbaar snap jij helemaal niet want echte liefde en genegenheid is. Je draagt dan ook een zeer zware verantwoordelijkheid vind ik met zo'n schandalige uitspraken te doen. Een héél naaste het geluk niet hunnen, amai zunne!
Ik hou ook van mijn ouders en grootouders, tantes en nonkels, broers en zusters, neven en nichten, maar daarom kruip ik er nog niet mee in bed om er alle mogelijke sexuele perversiteiten op te bedrijven.
Alle mogelijke perversiteiten, wat meer uitleg graag! En ik moet niet in bed kruipen om mijn liefde te tonen hoor, elkaar ne keer stevig vastpakken en elkaar knuffelen betekent ook héél véél.
Oud 30 augustus 2002, 10:26   #105
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
homohuwelijk dat er zo ie zo komt is al een eerste mooie stap om elkaars liefde te bevestigen en daarna de adoptie , de liefde voor elkaar die bevestigd wordt met een kind, prachtig moet dat zijn! En ja homo's zijn wel degelijk in staat een kind met véél liefde en genegenheid op te voeden.
Ik stel voor om het huwelijk open te stellen voor broers en zussen, voor mensen met huisdieren, voor poligamisten en poliandristen. Verder kunnen we dan ook nog pedofilie legaliseren - waarom niet - lust- en rituele moorden. Ieder moet toch de vrijheid hebben om de liefde op zijn eigen manier te beleven nietwaar?
Oud 30 augustus 2002, 10:37   #106
bartje
Minister-President

Standaard

Dat is totale onzin die je hier vertelt. Het gaat om liefde tussen 2 doodnormale mensen, die dit bevestigd willen zien met een huwelijk en misschien nog deze legislatuur of de volgende zullen ze dit dan ook echt kunnen doen, die liefde met een huwelijk bevestigen. Het gaat hier om liefde, echte liefde, 2 mensen die elkaar graag zien dat is toch het mooiste die er is of niet soms, en waarom zouden zij dat dan niet met een huwelijk mogen bevestigen.
Oud 30 augustus 2002, 10:46   #107
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Dat is totale onzin die je hier vertelt. Het gaat om liefde tussen 2 doodnormale mensen, die dit bevestigd willen zien met een huwelijk en misschien nog deze legislatuur of de volgende zullen ze dit dan ook echt kunnen doen, die liefde met een huwelijk bevestigen. Het gaat hier om liefde, echte liefde, 2 mensen die elkaar graag zien dat is toch het mooiste die er is of niet soms, en waarom zouden zij dat dan niet met een huwelijk mogen bevestigen.
Durft u te twijfelen aan de oprechtheid van mijn liefde voor mijn ouders? Als dat het enige argument is, welaan dan, waarom zou ik niet mogen trouwen met mijn ouders? Uw argument houdt geen steek.

Ik hou trouwens ook zielsveel van mijn hond en mijn kanariepietje. Ik vind dat wij allemaal samen het recht hebben om te trouwen en een kind te adopteren. Ik vind dat ik dat verdien en dat ik dat recht heb. De relatie met mijn kanariepietje wordt al eeuwenlang sociaal en fiscaal gediscrimineerd. Komaan wetgever, waar wacht u nog op?
Oud 30 augustus 2002, 10:52   #108
Pieterjan
Parlementslid

Pieterjan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Durft u te twijfelen aan de oprechtheid van mijn liefde voor mijn ouders? Als dat het enige argument is, welaan dan, waarom zou ik niet mogen trouwen met mijn ouders? Uw argument houdt geen steek.

Ik hou trouwens ook zielsveel van mijn hond en mijn kanariepietje. Ik vind dat wij allemaal samen het recht hebben om te trouwen en een kind te adopteren. Ik vind dat ik dat verdien en dat ik dat recht heb. De relatie met mijn kanariepietje wordt al eeuwenlang sociaal en fiscaal gediscrimineerd. Komaan wetgever, waar wacht u nog op?

Beste Godfried,

Niemand twijfelt aan uw oprechte liefde voor uw nauw aan het hart liggende ouderpaar. Niemand! Maar een liefdesrelaties in de letterlijke zin van het woord houdt in dat er een seksueel deel is en een emotioneel deel. Hopelijk ontbreekt het seksuele in uw relatie tot uw kanariepietje en uw ouders.
Als u het recht wil hebben om ermee te trouwen dan moet u ervoor vechten. Ik hoop uit het diepst van mijn kont dat het u lukt. Maar veroordeel dan zeker de homo's niet meer. Want kanriesex is pas kinky!

Oud 30 augustus 2002, 10:56   #109
bartje
Minister-President

Standaard

heb ik gezegd dat ik twijfel over de liefde aan je ouders??? nee toch, dus zwijg daarover!!!

En het gaat om liefde tussen 2 MENSEN hé, en 2 mensen die geen familie zijn van elkaar voor alle duidelijkheid. Of dit nu een man en een vrouw is, man en man of vrouw en vrouw dat is toch net hetzelfde. Het zijn mensen die liefde voor elkaar voelen, dus dan mogen die mensen toch hun liefde uiten tov elkaar. En dat jij je er je kanariepietje bijhaalt etc toont alleen maar aan hoe ongebrijpend je tov de holebi's staat en hoe je er over denkt.

Liefde tussen 2 mensen = er steeds voor elkaar zijn en alles voor elkaar geven!!!

Waarom jij daar dieren bijhaalt blijft me een raadsel. Ook nog graag een antwoord wat je bedoelt met perversiteit?
Oud 30 augustus 2002, 11:03   #110
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
heb ik gezegd dat ik twijfel over de liefde aan je ouders??? nee toch, dus zwijg daarover!!!
En het gaat om liefde tussen 2 MENSEN hé, en 2 mensen die geen familie zijn van elkaar voor alle duidelijkheid. Of dit nu een man en een vrouw is, man en man of vrouw en vrouw dat is toch net hetzelfde. Het zijn mensen die liefde voor elkaar voelen, dus dan mogen die mensen toch hun liefde uiten tov elkaar. En dat jij je er je kanariepietje bijhaalt etc toont alleen maar aan hoe ongebrijpend je tov de holebi's staat en hoe je er over denkt.
Liefde tussen 2 mensen = er steeds voor elkaar zijn en alles voor elkaar geven!!!
Waarom jij daar dieren bijhaalt blijft me een raadsel. Ook nog graag een antwoord wat je bedoelt met perversiteit?
De bedoeling van een huwelijk is dat er een gunstige omgeving geschapen wordt waarbinnen aan een nageslacht kan gewerkt worden. Aangezien twee homo's geen kinderen kunnen krijgen, is die relatie zoveel waard als de relatie die ik heb tot mijn familie, mijn huisdieren of mijn vrienden. Daar komt dus mijn kanariepietje vandaan. Toch erg dat ik zulke dingen expliciet moet uitleggen. Ik dacht dat dat de evidentie zelve zou zijn. Sexuele betrekkingen (sic) onder homofielen zijn onvolmaakt, pervers en afwijkend daar ze niet tot voortplanting kunnen leiden.
Oud 30 augustus 2002, 11:06   #111
bartje
Minister-President

Standaard

Wat dan met de heterohuwelijken waar er geen kinderen kunnen uit voortkomen... zijn die dan ook zo. En nogmaals wat is pervers????
Oud 30 augustus 2002, 11:09   #112
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
De bedoeling van een huwelijk is dat er een gunstige omgeving geschapen wordt waarbinnen aan een nageslacht kan gewerkt worden. Aangezien twee homo's geen kinderen kunnen krijgen, is die relatie zoveel waard als de relatie die ik heb tot mijn familie, mijn huisdieren of mijn vrienden.

Nu snap ik het even niet? De relatie is evenwaardig aan uw relatie met uw ouders en huisdieren? Hebt u dan werkelijk - met uw woorden - een perverse relatie met mama en papa??? Daar volg ik even niet.

Wat zegt u over koppels die geen kinderen kunnen krijgen of geen kinderen willen? De gustige omgeving kan er zijn maar misschien zijn er emotionele of fysieke problemen waardooor dit niet mogelijk is. Schieten zij dan tekort tegenover de maatschappij? Hebben zij dan ook een ziekelijke relatie?? Vreemd..
Oud 30 augustus 2002, 11:13   #113
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat dan met de heterohuwelijken waar er geen kinderen kunnen uit voortkomen... zijn die dan ook zo. En nogmaals wat is pervers????
Onvruchtbaarheid binnen een huwelijk, zeker indien moedwillig en eenzijdig veroorzaakt door bv. contraceptie, is m.i. zeker een reden om het huwelijk nietig te verklaren.
Oud 30 augustus 2002, 11:16   #114
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Schieten zij dan tekort tegenover de maatschappij? Hebben zij dan ook een ziekelijke relatie?? Vreemd..
Dat klopt. Hun situatie is te vergelijken met die van homo's. De schuldvraag is natuurlijk van belang: hebben ze ervoor gekozen onvruchtbaar te zijn of niet. Zeker indien een van beide partners tegen de zin van de andere partner weigert om aan het nageslacht te denken, moet er gedacht worden aan het nietig verklaren van dit huwelijk.
Oud 30 augustus 2002, 11:26   #115
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Zeker indien een van beide partners tegen de zin van de andere partner weigert om aan het nageslacht te denken, moet er gedacht worden aan het nietig verklaren van dit huwelijk.

Daar ben ik het mee eens. Dat is een grove leugen binnen een huwelijksrelatie. Deze bewering heeft nu eindelijk eens een grond van waarheid.
Maar binnen een homohuwelijk kan maar moeilijk zo'n leugen tot stand gebracht worden. Dus daar kunnen ook al geen moeilijkheden rond ontstaan.
Oud 30 augustus 2002, 11:35   #116
Godfried
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Maar binnen een homohuwelijk kan maar moeilijk zo'n leugen tot stand gebracht worden. Dus daar kunnen ook al geen moeilijkheden rond ontstaan.
Homo's die gaan samenwonen weten bij voorbaat dat ze geen kinderen kunnen krijgen en dus geen huwelijk kunnen aangaan. Toch een huwelijk maatschappelijk afdwingen gaat gewoon tegen elke natuurlijke wetmatigheid in.

't Is trouwens toch vreemd he. Hetero's willen niet meer trouwen en homo's eisen het recht op. Hoeveel homohuwelijken denkt ge dat er uiteindelijk zullen plaatsgrijpen? Onze wetgevers zijn zich dus alweer eens aan het bezighouden met nutteloze symboolwetgeving. Dat ze eens wat doen aan de immigratie- en criminaliteitsproblematiek. Dat is tenminste iets wat de grote meerderheid van de bevolking bezighoudt.
Oud 30 augustus 2002, 11:48   #117
Pieterjan
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Homo's die gaan samenwonen weten bij voorbaat dat ze geen kinderen kunnen krijgen en dus geen huwelijk kunnen aangaan.
Het besef van geen nageslacht voort te brengen is toch geen reden om een huwelijk niet tot stand te brengen? Net zo min een huwelijk ongedaan kan gemaakt worden als beide partijen afwisten van een onvruchtbaarheid bij de ene of de andere partner.

Citaat:
Toch een huwelijk maatschappelijk afdwingen gaat gewoon tegen elke natuurlijke wetmatigheid in.
Volgens mij heeft het huwelijk niets te maken met biologisch of natuurlijke maatstaven. Het is een formailteit dat op emotioneel, relationeel en financieel een zekerheid kan bieden. Daar heeft iedereen recht op, me dunkt. En tegen welke natuurlijke wetmatigheid zou het maatschappelijk 'afdwingen' van een huwelijk tegen gaan?

Citaat:
't Is trouwens toch vreemd he. Hetero's willen niet meer trouwen en homo's eisen het recht op. Hoeveel homohuwelijken denkt ge dat er uiteindelijk zullen plaatsgrijpen? Onze wetgevers zijn zich dus alweer eens aan het bezighouden met nutteloze symboolwetgeving. Dat ze eens wat doen aan de immigratie- en criminaliteitsproblematiek. Dat is tenminste iets wat de grote meerderheid van de bevolking bezighoudt.

Keur de hele handel goed en er is niets aan de hand. Dan kunnen ze eindelijk overgaan tot de orde van de dag en moeten we ons nergens nog zorgen over maken. Laat de mensen hun leven leven en trek het je niet aan.
Oud 30 augustus 2002, 11:49   #118
bartje
Minister-President

Standaard

En binnenkort zal het zijn "homo's die gaan samenwonen weten op voorhand al dat ze kunnen huwen en kinderen kunnen krijgen (lees: adopteren).

En wat die onvruchtbaarheid betreft sla je toch wel werkelijk alles hoor: mensen kunnen ook kiezen om geen kinderen te krijgen daar ze op voorhand weten dat hun kind zwaar gehandicapt zal zijn (mag je dan ook niet huwen); en wat met koppels die kinderloos wensen te blijven, die geen kinderen wensen...

En er zijn idd koppels die het huwelijk niet nodig achten zowel bij hetero's als homo's, maar de koppels die dat nodig achten en daardoor hun liefde willen bevestigen mogen dat toch wel zeker.
Oud 30 augustus 2002, 11:51   #119
Bece
Parlementsvoorzitter

Standaard

Godfried schrijft
Ik stel voor om het huwelijk open te stellen voor broers en zussen, voor mensen met huisdieren, voor poligamisten en poliandristen. Verder kunnen we dan ook nog pedofilie legaliseren - waarom niet - lust- en rituele moorden. Ieder moet toch de vrijheid hebben om de liefde op zijn eigen manier te beleven nietwaar?

Antwoord
Mits het met vrijwillige toestemming van alle betrokkenen gebeurd moet het eigenlijk ook kunnen.
Bece is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2002, 12:05   #120
bartje
Minister-President

Standaard

Tja waarom eigenlijk niet hé, maar je moet er wel rekening meehouden dat voortplanting in dit geval héél gevaarlijk is, ttz de kans op een minderbegaafd tot zwaar gehandicapt kind is dan zéér groot.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be