Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 juli 2003, 15:51   #101
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Paulus de Boskabouter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pat
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Citaat:
De algmene teneur is dus de volgende: we mogen leveren want we moeten ons niet moeien met de interne keuken van het regime. Bedenk wel dat de concentratiekampen in Nazi Duitsland ook "interne aangelegenheden" waren.
Ja, en de Duitsers kwamen hier alleen op de koffie, zeker?!
Net zoals de Irakezen op koffie kwamen bij de Kuweiti's.
Kijk, hier een mooi voorbeeld van een land dat TOCH wapens aankocht, maar dan niet officiëel.
Paulus de Boskabouter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2003, 15:56   #102
rechtuit
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus de Boskabouter

Als de overheid weigert een exportvergunning uit te reiken voor levering van wapens aan een land is dat UITERAARD een diplomatiek statement.
Als ze daar geen reden toe ziet (en ik neem aan dat de overheid wel de pro's en con's zal afgewogen hebben) dan is dat gewoon HANDEL waar de overheid niets mee te maken heeft, behalve om de winst af te romen met belastingen.

Waar jullie ergens geen vat op hebben is dat wapens handelsgoederen zijn. Uiteraard dienen die dingen ergens toe, nl. tot het verdedigen van degene die ze aankoopt. Verkopen wij wapens aan landen die als agressor in een confilct betrokken zijn?
Akkoord, wapens zijn handelswaar maar het is hypocriet zoals Michel en co om dan enerzijds te protesteren tegen wapentransporten uit protest tegen wapengeweld maar deze -al dan niet terechte- ethische kritiek aan de kant te zetten in een ander geval namelijk het zelf leveren van wapens aan een land verwikkeld in burgeroorlog.
Het is het één of het ander, er bestaan geen goeie oorlogen.
rechtuit is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2003, 16:00   #103
Dimitri
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Als de overheid weigert een exportvergunning uit te reiken voor levering van wapens aan een land is dat UITERAARD een diplomatiek statement.
Als ze daar geen reden toe ziet (en ik neem aan dat de overheid wel de pro's en con's zal afgewogen hebben) dan is dat gewoon HANDEL waar de overheid niets mee te maken heeft, behalve om de winst af te romen met belastingen.
Blijkbaar heeft de overheid wel aandelen in die wapenfabriek, dus heeft ze er toch mee te maken. Bovendien moet ze een exportvergunning verlenen, en het is gebruikelijk om geen handel te drijven met landen met dubieuze regimes.

Citaat:
Waar jullie ergens geen vat op hebben is dat wapens handelsgoederen zijn. Uiteraard dienen die dingen ergens toe, nl. tot het verdedigen van degene die ze aankoopt. Verkopen wij wapens aan landen die als agressor in een confilct betrokken zijn?
Ja, aan Nepal, waar een burgeroorlog woedt.

Citaat:
Kijk, hier een mooi voorbeeld van een land dat TOCH wapens aankocht, maar dan niet officiëel.
Jammer hè, dat 'ie z'n wapens niet in België heeft gekocht. Hadden we dan weer mooi van kunnen profiteren, nietwaar Paulus? Maar wapentransporten, nee, daar valt geen geld aan te verdienen, dus dat kan ècht niet.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2003, 16:01   #104
Pat
Parlementslid

Pat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U weigert te aanvaarden dat de interne keuken van een land ook een rol speelt. Ik vind niet dat we hoogtechnologisch wapentuig (FN wapens zijn hoogtechnologisch idd) moeten leveren aan onbetrouwbare regimes die een slechte reputatie hebben inzake respecteren van mensenrechten. U heeft geen controle over wat er met die wapens verder gebeurt. Zulke regimes kunnen die wapens met winst doorsluizen naar terroristische groeperingen of landen in oorlog en daar heeft u geen verhaal tegen.

Dezelfde politici die deze wapenleveringen verdedigen zijn tevens de verdedigers van een genocidewet die het mogelijk maakt zich wél met de interne keuken van een land te moeien (maar dan helaas wel als het te laat is). Twee maten en gewichten dus.
Oud 4 juli 2003, 16:06   #105
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
De Britten gebruikten Belgische wapens
Niks op tegen.

DAT snap je maar niet hé!!
Jahoor, ik snap het wel, dat is gewoon puur opportunisme. Waar kan er wat verdiend worden? Aan een wapentransport kan niks verdiend worden, dus is Paulus tegen, aan een wapenverkoop kan wel verdiend worden dus is Paulus voor.

Ik wilde alleen ff duidelijk maken hoe hypocriet dat is, maar dat snap jij dan weer niet.
Het VK is een bondgenoot van België, dus waarom geen handel met die mensen voeren en toch kunnen zeggen; in deze beslissing steun ik je niet?
Ook met Nazi-Duitsland deed de wereld zaken op dat gebied.
Tot ze zich tegen mekaar gekeerd hebben.

Zo gaat dat in het leven.
Oud 4 juli 2003, 16:08   #106
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Blijkbaar heeft de overheid wel aandelen in die wapenfabriek, dus heeft ze er toch mee te maken. Bovendien moet ze een exportvergunning verlenen, en het is gebruikelijk om geen handel te drijven met landen met dubieuze regimes.

Citaat:
Ja, aan Nepal, waar een burgeroorlog woedt.

Citaat:
Jammer hè, dat 'ie z'n wapens niet in België heeft gekocht. Hadden we dan weer mooi van kunnen profiteren, nietwaar Paulus? Maar wapentransporten, nee, daar valt geen geld aan te verdienen, dus dat kan ècht niet.
De Waalse gemeenschap tracht al jaren de fabriek te verpatsen.
Trek uw conclusies.

De rest antwoord ik geen 200x meer op.
Oud 4 juli 2003, 16:14   #107
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

U weigert te aanvaarden dat de interne keuken van een land ook een rol speelt. Ik vind niet dat we hoogtechnologisch wapentuig (FN wapens zijn hoogtechnologisch idd) moeten leveren aan onbetrouwbare regimes die een slechte reputatie hebben inzake respecteren van mensenrechten. U heeft geen controle over wat er met die wapens verder gebeurt. Zulke regimes kunnen die wapens met winst doorsluizen naar terroristische groeperingen of landen in oorlog en daar heeft u geen verhaal tegen.

Dezelfde politici die deze wapenleveringen verdedigen zijn tevens de verdedigers van een genocidewet die het mogelijk maakt zich wél met de interne keuken van een land te moeien (maar dan helaas wel als het te laat is). Twee maten en gewichten dus.
Een 'MINIMI' in kaliber 5.56 kan je nu niet echt een hoogtechnologisch wapen noemen.
De fout van veel con's ; ze kennen weinig van wapens behalve 'P90' en 'Kalashnikov'.

Heeft zich iemand te moeien met de interne keuken van een ander land?
Wat is correcte informatie en wat niet?
Nogmaals, het zal wel een afgewogen beslissing zijn waar meer over te weten valt dan wat in de kranten verschijnt, en ik steun ze daar dan ook in. Direkt u opstellen als onverzettelijk contra is een manier om te werken natuurlijk.

Die genocidewet.. .da's wat anders!
Weg ermee, dat systeem deugt van geen kanten!
Oud 4 juli 2003, 16:16   #108
Dimitri

Standaard

Citaat:
Het VK is een bondgenoot van België, dus waarom geen handel met die mensen voeren en toch kunnen zeggen; in deze beslissing steun ik je niet?
Dat is dus niet consequent, daar gaat het nou juist om. Ik zou dus nooit wapens geleverd hebben aan nazi-Duitsland, aangezien het een dubieus regime was. Ik zou er überhaupt geen handelsrelatie mee willen trouwens.
Citaat:
Trek uw conclusies.
Conclusie: men moet er van kunnen profiteren, dus moet het verkocht worden. Sluiting en investeren in andere bedrijvigheid zou veel logischer zijn, maar dat kost (eerst) veel geld (voordat je het terugverdient), dus dat doen we niet hè. Stel je voor, herstructurering... Brrr!
Oud 4 juli 2003, 16:18   #109
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat is dus niet consequent, daar gaat het nou juist om. Ik zou dus nooit wapens geleverd hebben aan nazi-Duitsland, aangezien het een dubieus regime was. Ik zou er überhaupt geen handelsrelatie mee willen trouwens.
Citaat:
Trek uw conclusies.
Conclusie: men moet er van kunnen profiteren, dus moet het verkocht worden. Sluiting en investeren in andere bedrijvigheid zou veel logischer zijn, maar dat kost (eerst) veel geld (voordat je het terugverdient), dus dat doen we niet hè. Stel je voor, herstructurering... Brrr!
Tja, in die tijd wisten ze niet wat we NU WEL weten hé!

Uw conclusie daar...
Oud 4 juli 2003, 16:23   #110
Dimitri

Standaard

Citaat:
Wisten ze niet dat het een ondemocratisch regime was?
Oud 4 juli 2003, 16:26   #111
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Wisten ze niet dat het een ondemocratisch regime was?
Waarschijnlijk wel.
Dat het zich tegen hun ging keren...
Oud 4 juli 2003, 16:31   #112
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Dus blijf ik bij m'n standpunt.

Wapens leveren aan Venezuela en Nepal kan, een agressor helpen niet.

Het zou hypocriet zijn wapens te leveren aan Maoïstische rebellen, dat wel natuurlijk!
Oud 5 juli 2003, 08:31   #113
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus blijf ik bij m'n standpunt.

Wapens leveren aan Venezuela en Nepal kan, een agressor helpen niet.

Het zou hypocriet zijn wapens te leveren aan Maoïstische rebellen, dat wel natuurlijk!
Dan zal FN zijn wapens leveren Via Japan. De fabriek Miroku werkt eveneens onder FN patent.
Leer toch een sdat FN Herstal, een meer technologische fabriek is. Waar men wapens ontwikkeld. Het produceren van de wapens gebeeurd daar ZEER beperkt, enkel om de asamblage van de wapens uit te proberen. Het ontwikkelen van de machines voior het producerenvan de wapens word daar eveneens gedaan.
En de minimi's bestaan reeds meer dan 15 jaar.
Waar jullie altijd over zitten te lullen zijn de P 90.
Ga eens kijken op de link van FN.
En spreek dan verder over wapens, wanneer ge een pistool van een revolver kunt onderscheiden.
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2003, 09:24   #114
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik zie geen probleem.Ook niet in de leveringen aan Nepal.
Beter dat ze officiëel gekocht worden dan via louche internationale wapenhandelaars.
En wat is Loulou anders dan een louche internationale wapenhandelaar?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juli 2003, 09:33   #115
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Ik zie geen probleem.Ook niet in de leveringen aan Nepal.
Beter dat ze officiëel gekocht worden dan via louche internationale wapenhandelaars.
En wat is Loulou anders dan een louche internationale wapenhandelaar?
Wie is Loulou? dat VB-bargoens versta ik niet hoor...
En ik denk niet dat er JOUW hoek enig probleem zou zijn, ware het niet dat FN een Waalse fabriek is, niet?
Oud 5 juli 2003, 09:43   #116
luc broes

Standaard

Citaat:
Wel met Oostenrijk en Chilie, maar niet met Nepal en Venezuela? Of andersom?
Oud 5 juli 2003, 09:44   #117
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Heb ik dat ooit gezegd ergens?
Oud 5 juli 2003, 09:56   #118
luc broes

Standaard

Citaat:
Wie is Loulou? dat VB-bargoens versta ik niet hoor...
En ik denk niet dat er JOUW hoek enig probleem zou zijn, ware het niet dat FN een Waalse fabriek is, niet?
Jij kent me blijkbaar helemaal niet. Dat is dus duidelijk een vooroordeel. Ik verheug me als een Waals bedrijf goed werk levert.
Dat is in de eerste plaats goed voor Wallonië, maar ook voor Vlaanderen want dan verminderen de transfers.
Maar ik heb wel iets tegen wapens en geweld. Ik verbleef jarenlang in het buitenland, doe ook aan ontwikkelingshulp. Ik weet waarover ik spreek.
Oud 5 juli 2003, 10:04   #119
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Heb ik dat ooit gezegd ergens?
Neen, dat heb je niet gezegd. Het was een vraag!
Ik vind dat men zich wel mag moeien met de interne keuken van een land. Maar dan alleen bij ernstig vergrijp. En geen twee maten en twee gewichten. Zoals bv België dat groot kabaal maakt over Oostenrijk waar niets aan de hand was. Iets later brengt men dan een vriendelijk aan Castro en Yerodia.
Oud 5 juli 2003, 10:05   #120
Paulus de Boskabouter
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Jij kent me blijkbaar helemaal niet. Dat is dus duidelijk een vooroordeel. Ik verheug me als een Waals bedrijf goed werk levert.
Dat is in de eerste plaats goed voor Wallonië, maar ook voor Vlaanderen want dan verminderen de transfers.
Uit opportunisme weliswaar, maar allé.

Citaat:
Maar ik heb wel iets tegen wapens en geweld. Ik verbleef jarenlang in het buitenland, doe ook aan ontwikkelingshulp. Ik weet waarover ik spreek.
Ik heb niets tegen wapens, wel tegen geweld.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be