Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2003, 22:43   #101
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Pink Terror's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Numarx
Nee. Ik ben nog altijd van mening dat je niet fier kan zijn (of het omgekeerde) op iets waar je zelf absoluut niet aan bijgedragen hebt. Dat lijkt mij niet meer dan logisch.
En wat als je fier bent op je zus die op scoutskamp gaat? (voor welke reden dan ook)

Ik vind niet dat dat het juiste argument is om tegen Vlaams nationalisme in te gaan. Je mag best fier zijn op iets dat je nauw aan het hart ligt, je mag er gewoon geen anderen door discrimineren. Ik heb niets tegen mensen die de Vlaamse cultuur nauw aan het hart dragen, zoalng dat geen invloed heeft op het willen leren kennen van en openstaan voor andere culturen.
Oud 14 juli 2003, 22:44   #102
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
TomB" zegt: U vertrekt vanuit de verkeerde stelling dat alles wat we doen aangeboren is. Dat zou willen zeggen dat er niets gebeurd op deze wereld dat niet op voorhand bepaald is.

Goed, mag ik dan trots zijn omdat de Vlamingen beroemde schilders en muziekanten hebben voortgebracht?
Die schilders en muzikanten zouden daar eventueel fier op mogen zijn, maar gij toch niet... Hoe kunt ge nu fier zijn op iets wat iemand anders doet?

Fierheid op zich is verwerpelijk, laat staan fierheid op iets waar ge zelf niets voor doet. Dat valt in dezelfde categorie dan mensen die van de sociale zekerheid profiteren en niet werken voor hun inkomen. (oh wacht, is het dat niet dat u de vreemdelingen verwijt? )
Oud 14 juli 2003, 22:46   #103
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
En wat van die Marokkaanse bakker?
Die draagt zijn steentje bij om de integratie te bevorderen!

Nu zou je maar wat graag gehoord hebben dat ik dat ook als racisme bestempelde, nietwaar? Ik voelde je wel aankomen hoor
In alle consequentie is die marokkaanse bakker die een belg niet aanneemt omwille van zijn huidskleur, een racist.
Oud 14 juli 2003, 22:46   #104
coosie
Provinciaal Statenlid

coosie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pink Terror
Citaat:
Nee. Ik ben nog altijd van mening dat je niet fier kan zijn (of het omgekeerde) op iets waar je zelf absoluut niet aan bijgedragen hebt. Dat lijkt mij niet meer dan logisch.
En wat als je fier bent op je zus die op scoutskamp gaat? (voor welke reden dan ook)

Ik vind niet dat dat het juiste argument is om tegen Vlaams nationalisme in te gaan. Je mag best fier zijn op iets dat je nauw aan het hart ligt, je mag er gewoon geen anderen door discrimineren. Ik heb niets tegen mensen die de Vlaamse cultuur nauw aan het hart dragen, zoalng dat geen invloed heeft op het willen leren kennen van en openstaan voor andere culturen.
Waarom zijn mensen eigenlijk zo conservatief, dat ze steeds spreken van "mijn cultuur", en deze niet willen veranderen of aanpassen. Er worden meestal geen vreemde invloeden toegelaten, of op zijn minst achterdochtig bekeken ? Het lijkt iets star te zijn....Zijn er sociologen aanwezig ?

Cultuur eindigt waar racisme begint.
coosie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 22:46   #105
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

@Da Pink Goddess;

Oh, maar ik gebruik het niet als argument tegen het Vlaams-Nationalisme hoor, het is gewoon hoe ik me voel. Ik heb zelfs geen problemen met een Vlaams-Nationalistische partij als de N-VA.

Mijn onderschrift wordt wél keer op keer (ik denk dat dit de 6de keer is ofzo) aangehaald door anderen met dan het verwijt dat ik geen respect heb voor mijn cultuur.

En dat scoutskamp, mja... No comment.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 22:48   #106
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Tja, dat heet cultuurrelativisme en is iets dat de verschillende allochtonengemeenschappen totaal vreemd is. Waarom zou men zich moeten integreren in een gemeenschap die blijkbaar geen enkele fierheid aan de dag legt voor haar eigen cultuur? Dus, kijkt allochtonen vaak heel laagdunkend neer op een dergelijk weg-met-onzelf-mentaliteit. Terecht.
Bij ons noemt dat zelfrelativisme.
Oud 14 juli 2003, 22:53   #107
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik ben niet conservatief, wees maar gerust, maar het is een fijne afwisseling met extreem-linkse relschopper...
Ik gebruik cultuur niet in de conservatieve zin, ik bedoel enkel bijvoorbeeld het waarderen van Vlaamse poëzie of filmmakers.
Wat ik wil zeggen is dat je je best goed kan voelen als Vlaming, zonder daarbij minder te denken over een niet-vlaming.
Persoonlijk voel ik me geen Vlaming, of geen Belg, maar ik ken heel wat mensen die zeer onschuldig een tikkeltje Vlaams-nationalistisch zijn en ik probeer een genuanceerde mening te vormen.
Als ik zeg hoe ik me voel (zoals het onderschrift van Numarx) krijg ik toch alleen maar gezever naar mijn kop gesmeten, wat was het de laaste keer? Dat ik te verwaarlozen was of zoiets...
dus nu probeer ik iets genuanceerder mijn mening te geven, de mensen hier zijn nog niet klaar voor de radikale Miss Terror 8)

ps: Numarx; hoe kan je nu geen problemen hebben met de NVA?
Oud 14 juli 2003, 22:58   #108
numarx
Minister

numarx's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
de mensen hier zijn nog niet klaar voor de radikale Miss Terror 8)
Try me.

Citaat:
ps: Numarx; hoe kan je nu geen problemen hebben met de NVA?
Ik wil geen onafhankelijk Vlaanderen, maar respecteer hun ideeën en meestal serene werkwijze (op die dwaze speelgoedautootjes-stunt na). En Danny Pieters vind ik ongelooflijk grappig in debatten.
numarx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 23:04   #109
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

hmm ja, toen ik dat schreef verwarde ik de NVA met het Liberaal Appel. De NVA heeft de uitgestoken hand van het VB geweigerd, niet?
Ze lijken ook minder media-geil dan de andere partijen...

my bad
Oud 14 juli 2003, 23:15   #110
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
hmm ja, toen ik dat schreef verwarde ik de NVA met het Liberaal Appel. De NVA heeft de uitgestoken hand van het VB geweigerd, niet?
Ze lijken ook minder media-geil dan de andere partijen...

my bad
Wat is er slecht aan samenwerken met andere mensen? Gaat u op voorhand alle samenwerking uitsluiten? Dat klinkt me nogal totalitair in de oren. Misschien ben je niet anarchistisch genoeg.
Oud 14 juli 2003, 23:34   #111
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik ga me niet verontschuldigen voor geen verbond tussen extreem-rechts voor te staan. Als dat me totalitair on-anarchistisch maakt, dan is dat maar zo.
Oud 14 juli 2003, 23:37   #112
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga me niet verontschuldigen voor geen verbond tussen extreem-rechts voor te staan. Als dat me totalitair on-anarchistisch maakt, dan is dat maar zo.
Ik heb het niet over een verbond, ik heb het over een cordon waarbij je een beleid afspreekt op voorhand. Je weet dus duidelijk waaraan je begint voor je begint. Waarom zou je zoiets uitsluiten? Omdat iemand anders denkt?
Oud 14 juli 2003, 23:42   #113
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte Pink Terror;onze ondervoorzitter,mijnheer Denert,heeft via een perscom. laten weten dat wij de deur laten open staan voor andere partijen(ook voor het vlaamsblok)met de bedoeling om eventueel verkennende gesprekken te voeren,niet meer,niet minder
Wanneer u onze partij vergelijkt met de NV.A. en daar aan toevoegt,dat deze geweigerd hebben,dan komt dit over alszijnde dat wij hebben ingestemd
733-0084610-56 met als vermelding "lidmaatschap 2004"
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Contacteer ons, [email protected] ,en wij zullen u graag verder helpen.
schaduwgemeenteraadslid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2003, 23:47   #114
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwgemeenteraadslid
Geachte Pink Terror;onze ondervoorzitter,mijnheer Denert,heeft via een perscom. laten weten dat wij de deur laten open staan voor andere partijen(ook voor het vlaamsblok)met de bedoeling om eventueel verkennende gesprekken te voeren,niet meer,niet minder
Wanneer u onze partij vergelijkt met de NV.A. en daar aan toevoegt,dat deze geweigerd hebben,dan komt dit over alszijnde dat wij hebben ingestemd
Idd, meer moet dat niet zijn: De deur openlaten voor eventuele gesprekken.
Oud 14 juli 2003, 23:50   #115
Pink Terror
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Van sommige beelden tijdens verkiezingstijd leek het een samenwerking al duidelijk te zijn.
Ik wist niet dat het bij gesprekken bleef. Goed zo, praat maar wat.
Oud 14 juli 2003, 23:59   #116
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte Pink Terror,wanneer u praat over de verkiezingen van jongsleden,dan heb ik enkel kunnen vaststellen dat onze voorzitter,mijnheer Beysen aanwezig was in de studio(VRT),waar hij heel duidelijk is geweest''voorstander van samenwerking tussen centrum-rechtse partijen'' Bij mijn weten is het Vlaams-Blok een extreem rechtse partij
Op verzoek van velen kan u vanaf heden ook steunend lid worden voor 100 € jaarlijks.
Oud 15 juli 2003, 00:01   #117
Mieke 79
Minister

Mieke 79's schermafbeelding

Standaard

Ach, uwe voorzitter beweegt zich eigenlijk al enkele jaren met één been in het blok...
Zeg me es waarom hij uit de VLD is gestapt? Omdat hun beleid nog niet rechts genoeg was ja... toch één van de belangrijkste redenen.
Oud 15 juli 2003, 00:10   #118
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie-José
Experimenten die hier erg op lijken, waren een tijd geleden al te zien op één van de zenders .

Het leert ons één ding, dat niemand maar dan ook niemand het recht heeft anderen buiten te sluiten!
Als er een persoon of groep personen mij bedreigt zal ik die met plezier buitensluiten ongeacht ras.

Over dat experiment: typisch post-modernistische onzin om te bewijzen wat iedereen al lang weet. Racistische reflexen zitten in onze genen en piano zal die daar niet uithalen!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door michr.oscoop
Als er een persoon of groep personen mij bedreigt zal ik die met plezier buitensluiten ongeacht ras.
Racistische reflexen zitten in onze genen en piano zal die daar niet uithalen!

[b]Michr.oscoop,
Ben jij echt een bedreigde soort Wat spijtig, zeg!
Moord, verkrachting en diefstal zitten evenzeer in onze genen: is dat een geldig excuus Sinds wanneer Ooit al eens in het Strafwetboek gebladerd Er zit nog véél meer in onze genen! Denk jij met je genen of heb je daarvoor iets dat men bij anderen gewoonlijk hersenen noemt
Ik vind dat programma een schitterende les voor iedereen en zou dat of iets similair graag in alle scholen verplicht zien.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2003, 00:15   #119
schaduwgemeenteraadslid
Burgemeester

Standaard

Geachte Mieke;Omdat hun beleid nog niet rechts genoeg was ja
Wij zijn liberalen in hart en nieren,terwijl de VLD geen liberale partij mag en kan genoemt worden,daar zij vaak van hun programma afwijken.
U zegt tevens dat onze voorzitter zich met één been beweegt binnen het VlaamsBlok,dan had ik graag van u voorbeelden gekregen.
Uw redenering klopt niet,waarom zou men uit een rechtse beleidspartij stappen,om met één been zijn intrede te doen(zweeppartij)
Oud 15 juli 2003, 00:35   #120
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mieke 79
Ach, uwe voorzitter beweegt zich eigenlijk al enkele jaren met één been in het blok...
Zeg me es waarom hij uit de VLD is gestapt? Omdat hun beleid nog niet rechts genoeg was ja... toch één van de belangrijkste redenen.
Economisch meer rechts niet verwarren met een beweging richting Blok. Het schijnt echter wel meer richting Blok te gaan als ik de media mag geloven. :/

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be