![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ook!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ribbentrop was een goede onderhandelaar en kon mensen, als je Stalin daartoe wilt rekenen, een keurig rad voor de ogen draaien. De twee systemen hadden veel met elkaar gemeen. Onder Stalin was je communist of je was niet. Onder Hitler was je arier of je was untermensch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Me dunkt dat de grote Duitse industriëlen stonden te springen om de Nazi partij te financieren.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 16 januari 2006 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() [quote=oeps;1506268]Hitler opvoeren als de redder van die volken is niet erg slim : hij wilde ze immers tot slaaf maken.
quote] Het is ook niet waar. De volkeren ten oosten van Duitsland tot aan de Oeral hadden geen bestaansrecht in de visie van Hitler. In het door hem gedroomde Groot Duitse Rijk (mooi he, die hoofdletters) was het hele gebied niets meer dan de noodzakelijke koloniale uitbreiding voor Duitsland, zoals de koloniale mogendheden zoals Engeland, Nederland, Frankrijk en Portugal de hunne aan de andere kant van de wereld hadden. De aanval op Polen was niets meer dan de test om te bezien of de andere West Europese landen bereid waren om hun verdrag met Polen na te leven en Duitsland de oorlog te verklaren. Het versluierde tevens de bedoelingen ten aanzien van de USSR. Toen het aanvankelijk alleen bij protesten en dreigende taal bleef van de zijde van Frankrijk en Engeland maar er wel mobilisaties werden afgekondigd wist Hitler dat hij zijn koloniale aspiraties kon opdoeken als hij niet eerst de westerse landen neutraliseerde. Vandaar eerst de aanval op het westen (onder goedkeurend oog van Stalin). Hitler heeft tot op het laatste moment gehoopt op een vergelijk met Engeland zodat hij, zonder angst voor een aanval in de rug, de USSR kon aanvallen. Bronnen: Joachim Fests biografie over Hitler Allan Bullock biografie over Hitler Hitlers autobiografie Mein Kampf |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Klinkt dat cynisch? Misschien wel. Het uitroeien van intelligentia door het bestaan van alle communistische dictaturen heen waar het een 'vijand' van het communisme betreft is altijd als normaal beschouwd. Het elimineren van heel het Russische volk door de SS was in diezelfde visie ook normaal. En ik meen dat we ons vooral niet op de borst moeten rammen met onze andere visie. We mochten gedurende de laatste 20 jaar middels de media toekijken hoe die praktijken door vele volkeren over heel de wereld opgewekt werden voortgezet. Onder toeziend en machteloos oog van de VN. Zelfs nu nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Minister
|
![]()
![]() |
![]() |
#108 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
De eerste vond ik in 1961 met afgeschoten benen achter een draaiorgeltje op een brug over de Trave in Lubeck,waar hij zijn karige Abendbrot bij elkaar moest bedelen omdat hij als frontsoldaat met de verkeerde dolk geen recht had op enige oorlogs-, invaliditeits- of sociale uitkering en de tweede zat in Holstentor restaurant volgevreten op te scheppen hoeveel Schadels hij in 1930 als lid van de Rotkampferbund wel ingeslagen had. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#110 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ayne Rand, libertijn bij uitstek. Hoe kom jij zelfs op het idee om zijn naam te gebruiken? Grootheidswaanzijn of vermeende superieure klasse?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() In Europa heeft men, vanaf het begin van de jaartelling, een oorlog als een normaal verschijnsel gezien. Het maakte onderdeel uit van de Europese cultuur. Daar is pas recent verandering in gekomen. Aan het idee dan. Niet aan de praktijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Beria werd, als hoofd van de NKVD, door het politbureau beschuldigd van aspiraties om Stalin op te volgen. Een incident in de nacht van 30 Mei 1953, waarbij door de Kremlinwacht op de naar buitenrijdende auto's van Kroetsjew en Malenko werd geschoten en de chauffeur van de eerste zwaar werd gewond versnelde het proces van zijn eliminatie. De chauffeur was alleen zo achteloos geweest om zijn speciale pas niet te tonen. Kolonel Sergei N. Kruglov, hoofd van de beveiliging van het Kremlin, werd door Beria ontslagen, maar die comedi mocht hem niet baten. Omdat het politbureau niets liever wilde dan met Malenkov samen te werken en vreesde dat Beria na zijn vriend Stalin opnieuw een Stalinistisch stempel op het politbureau zou drukken, werd dit incident aangegrepen om hem van moord te beschuldigen en te laten arresteren bij de eerstvolgende zitting van het politbureau. Met het zoeken naar beschuldigingen van vele misdrijven had men geen enkele moeite. Ze lagen gewoon opgeslagen in de archieven van de NKVD. Dat later bleek dat het hele proces een farce was geweest en men niet serieus had aangenomen dat Beria Kroetsjev en Malenkov had willen laten vermoorden, bleek uit het feit dat uitgerekend Kruglov Beria opvolgde. Met Beria werden vele andere NKVD figuren veroordeeld en, naar goed communistisch gebruik, terechtgesteld. Het hele gebeuren had niets te maken met een plotseling opflakkeren van menselijke gevoelens binnen het politbureau maar alles met afrekening tussen naar macht hunkerende dictatoriale figuren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ben een beetje laat op deze draad gekomen. Hoofdzakelijk omdat ik van de titel gruwde. Na het doorlezen, uit verveling en omdat mijn zeer gewaardeerde Gattin me dan koffie komt brengen, vond ik zoveel onzin, pertinente onjuistheden en walgelijke stellingnames dat U nu dus tegen een flink aantal posts mijnerzijds zit aan te kijken.
Overigens, en ondanks het feit dat de initiator hiervan het slechts aanvoert als discussiestuk, wil ik wel kwijt dat als dit in 1942 geschreven zou zijn, hij door mij 'door de schoorsteen' zou zijn gejaagd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
AyneRand komt niet verder dan dat hij/zij CEO is van verschillende bedrijven die momenteel naar China vertrekken omdat het globalisme de redding is van het grootkapitaal. Na herhaalde vragen blijft die het antwoord schuldig op de vraag welke die bedrijven zijn, dus bij deze mag ik wel zeggen dat het gaat om een nerd met teveel hersenen die zich een virtuele CEO heeft gecreeerd. En jij... wie ben jij ? Je posts zijn redelijk goed maar ik kan niet doorgronden vanuit welke geschiedenis je spreekt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |