![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik heriner mij nog steeds het waals koppel dat afgeslacht werd door Thierry Bougard en Thierry Muselle, twee moordenaars op weekendverlof. Ik herriner mij ook nog het hartleoos commentaar van een waals parlementslid : "on ne fait pas d'omelette sans casser des oeufs". Ook dat is dus een tol. Er zijn volgens mij slechts twee oplossingen : ofwel pas je de doodstraf toe, ofwel vervang je die door levenslange opsluiting die effectief levenslang is. Het systeem dat we nu hebben is een bastaardoplossing waarvoor ook een tol moet betaald worden in onschuldige levens. In mijn jonge jaren was ik volmondig voor de doostraf. Ik ben ondertyussen wat gevoeliger geworden voor het risici dat je een onschuldige het leven zou ontemen. Ik ben nu eerder voor effectieve levenslange opsluiting (voor moord met voorbedachte rade). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Gouverneur
|
![]() In belgie kan je slechts eenmaal levenslang krijgen, in andere landen kan je wel X-keer levenslang(redelijk belachelijk als je 't mij vraagt) krijgen.
![]() |
#104 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
(Bron: www.skepsis.nl)
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Ik hoop voor je dat je nooit het slachtoffer wordt van een gewetenloze moordenaar vrijgelaten omdat hij een tweede kans verdiende.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() En wat indien men dan toch eens een onschuldige de doodstraf geeft, hoe leg je zoiets dan uit (aan die familie, media, ......) ??
![]() |
![]() |
#110 |
Schepen
|
![]() Ik wil dat gevaarlijke moordenaars levenslang in de gevangenis blijven zitten, totdat een rechter buiten twijfel vaststelt dat een ander de moord gepleegd heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Praat voor de vaak........Sommigen willen absoluut terechtstellingen zien. Voor zover ze de guts hebben om het eventueel bij te wonen.Zo krijgen zij de illusie dat gerechtigheid is geschied, ook al is het de "verkeerde" die naar het hiernamaals vertrekt. 8)
Laatst gewijzigd door Pietje : 19 januari 2006 om 23:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#113 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() verkeersdoden zijn helaas ( men tracht er wat aan te doen ) de tol die men betaalt voor : mijn auto mijn vrijheid maw de tol betaal je voor iets dat graag hebt deze tol ( nog geen twee posts was vergissen uitgesloten maar kom ...) is dan de tol die men betaalt voor .... tja watte ? de vrijheid van een schrikbewind te kunnen installeren en te onderhouden ? Laatst gewijzigd door praha : 20 januari 2006 om 00:37. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hij heeft toch ook geen enkel medelijden gekend met die mensen die nog een heel leven voor zich hadden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als dat de 'straf' ( <> niet de verzekering ) is die men uitsprak en men wijkt daar niet van af ( eventuele verzachtende omstandigheden ) kan je 't alleen maar betreuren dat die gast naast die doodstraf nog als 'bijkomende straf' het lange wachten op die straf heeft gekregen , niet meer en niet minder |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Partijlid
|
![]() Ik denk dat ze hem nog een plezier hebben gedaan. Moest ik ooit blind en doof zijn, krijgen jullie ook mijn volledige toestemming om mij een spuitje te geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door jan hyoens : 20 januari 2006 om 09:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() btw akoord dat de kans elke dag [SIZE=1]wat [/SIZE][SIZE=2]kleiner wordt, lange nog niet onbestaande [/SIZE] [SIZE=1][/SIZE] Citaat:
1) die hoeft helemaal niet aangepast te worden... bij de minste (tijdens dat proces) twijfel is men zelfs onschuldig en eerlijk gezegd : vind je dit stukje bezorgdheid nu zelf niet een beetje contradictioneel met je bijna euforische gedachte uiteengezet in dat vorig stukje ? 2) waar jij, volgens mij, naar verwijst is ... bij de minste twijfel die rijst bij het herzien van het proces en/of nieuw feitenmateriaal dat plots boven komt jarenlang nadat de verdachte reeds beschuldigd en berecht is tel 1) en 2) op en wonderbaarlijke conclusie is : je bent nooit zeker van de absolute waarheid er bestaat slechts zoiets als juridische waarheid Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 22 januari 2006 om 20:41. |
|||
![]() |
![]() |